Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 06:40

Tuurlijk vreten mijn katten ook vogels......het zijn wel katten hoor.
Maar ik neem aan dat als ze er eentje uit de volière hebben gehaald dat mijn buurman hier wel voor de deur had gestaan.
Aangezien ik hem met geen woord nog over mijn katten heb horen praten ga ik er van uit dat dat nog niet gebeurt is.

Dat ik ze binnen moet(?) houden dat weet ik nou wel.
Maar ik houd ze zoals ik het wil en niet zoals een ander het wil dus dat is GEEN punt van discussie meer!!
Hier over door zeuren gaat dus totaal niks meer toe voegen in dit gesprek!!!

Daarnaast....als jullie wat willen weten VRAAG het me gewoon maar vul het niet even voor me in want daarin word de plank echt steeds volledig mis geslagen en volgens mij bijt ik toch echt niet.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 06:45

@vuurneon ik heb het nog niet opgezocht, kom net thuis van mijn werk en ga nu eerst slapen. Maar ik weet bijna wel zeker dat het in de apv vermeld staat van de meeste gemeentes, alleen mogelijk net ff anders verwoord. Ik geloof dat erfafscheiding welke letsel kunnen veroorzaken zoals prikkeldraad hoger moet zitten dan 1.60m en 0,25m van de openbare weg enz. Tevens kunnen woningbouwcorporaties het gebruik van prikkeldraad op de erfafscheidingen verbieden.

Er ligt geloof ik ook een nieuw wetsvoorstel voor de woning wet met betrekking tot dit soort dingen.

Amandavd

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 06:53

Punt is dat jij verantwoordelijk bent voor jouw dieren. Niemand hoort last te hebben van jouw dieren en andersom ook niet. Hier hebben we een hele tijd koi karpers gehad en andere vissen die steeds door katten of reigers gejat werden. En als jij gemiddeld een behoorlijke prijs neer legt voor een Koi, dan word je echt niet blij van andermans rot beesten omdat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun dieren maar naar buiten pleuren.

Wij hebben netten over de vijver gespannen, sensors geplaats, draden over de tuin gespannen, reflecterende plaatjes neer gezet, niks hielp. Ze wisten er altijd op de een of andere manier wel bij te komen. Mijn vader heeft een keer op het punt gestaan om een kat die al voor de zoveelste keer een vis kwam jatten, te beschieten met de windbuks. Heeft hij niet gedaan, maar een week daarna hebben we alle vissen weggedaan en de vijver dicht gegooid. Mijn vader heeft zijn grootste hobby opgegeven omdat andere mensen te lam zijn om voor hun eigen dieren te zorgen.

En bedankt katteneigenaar. En vervolgens lopen janken als andere mensen wel de verantwoordelijkheid nemen om hun eigen dieren te beschermen.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 06:55

Je hoeft je katten ook niet binnen te houden. Zet je tuin af of maak een flinke ren voor de katten. Is niks mis mee.
Hoef je je nergens meer zorgen over te maken. Jij blij, buurman blij en geen gewonde katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 06:56

Mendy1984 schreef:
sorry dit is niet aanvallend bedoeld voor de kattenbezitters hier

maar wat zou je er van vinden als iedere hondenbezitter zijn hond los buiten zou laten lopen zonder toezicht?
honden poepen overal, plassen heel de voorgevel/tuin en planten vol... wat zou JIJ doen als (NIET) hondenbezitter??
zou je denken aan een "diervriendelijke" oplossing of aan een snelle goedkope manier...

Dat zou bij mij niet heel lang duren...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:01

quartel schreef:
Maar ik houd ze zoals ik het wil en niet zoals een ander het wil .

Dus jij wil gewoon je kat naar buiten blijven kwakken en geen verandwoordelijkheid voor je kat afdragen??
Want je houd je kat hoe je t zelf wil

Je kan er zelf ook gewoon voor zorgen dat je kat jou tuin niet uit komt.
Zodat jou buurman geen extra kosten moet gaan maken om jou kat uit zijn tuin te houden
En anders lekker uitlaten aan een tuigje of een katten ren maken..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:07

Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals jij wilt en jij eet ook geen stront omdat ik vind dat dat moet dus???

Ik vind echt dat er belachelijk om word gegaan met respect hier door een aantal mensen.
Erg jammer dat dat niet ooit eens in de opvoeding meegenomen lijkt te zijn.

Mijn geduld is dan ook aardig op aan het raken als ik vraag iets vooral niet meer te doen en het kennelijk erg leuk is daar vooral overheen te walsen.
Volgens mij vroeg ik het toch echt gewoon respectvol.

Wat mij betreft mag er hier een slot komen......ik zou er tenminste geen moeite mee hebben laat ik het zo zeggen.
Wat ik nu nog lees voegt toch helemaal niks meer toe. edit...inmiddels ook aan gevraagt

Voor de mensen die wel normaal doen..........echt heel erg bedankt voor het mee denken en jullie tips, ik ga ze zeker even onder de loep nemen. :j
Laatst bijgewerkt door quartel op 27-04-14 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:08

Alexandra_ schreef:
quera schreef:
Tsja ik geef m eigenlijk geen ongelijk.
Mijn katten komen alleen in mijn tuin. Om dit soort dingen te voorkomen. Ik wil niet dat mijn kat overlast veroorzaakt aan andere mensen. En op die plank springen ze 1 keer en daarna doen ze het niet meer. Mijn katten reageren niet op water en ik gok zo meer katten.

Nee daarna kunnen ze waarschijnlijk niet meer lopen of erger. Wat Eem rot opmerking.

Nee want dood gaan ze er niet aan. Het is een rotgevoel wat er voor zorgt dat ze er niet meer opspringen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:17

TS: heb je een tuin? Dan kan je die toch makkelijk catproof maken?

Je vindt dat anderen geen respect hebben voor jouw manier van katten houden, maar ik denk dat dat komt doordat jouw manier van katten houden weer als respectloos tov anderen wordt gezien. Blijkbaar hebben veel mensen hier oprecht last van loslopende katten. Jij vindt dat je je verantwoordelijkheid neemt als je buren te woord staat over je katten en ze adviseert met water te gooien, anderen hier (waaronder ikzelf) vinden dat je pas je verantwoordelijkheid neemt als je katten niet meer in de tuinen van andere mensen komen.

Daarbij: als vriendin van een dierenarts adviseer ik je echt heel erg om je katten te laten chippen. Er komen bijna dagelijks aangereden katten binnen waarvan de eigenaar niet gevonden kan worden, want niet gechipt. En ook zeer regelmatig weggelopen katten waarvan de eigenaar niet gevonden kan worden, want niet gechipt.

Amandavd

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:24

TS jij bent degene die geen respect heeft voor andere mensen en andere dieren door je kat zo naar buiten te flikkeren zonder te kijken naar wat voor overlast ze veroorzaken. Je kan je eigen tuin afzetten en zo je kat bij je houden, dan kan die lekker buiten spelen zonder dat andere er last van hebben. Maar dat is te veel moeite, maar wel van andere verwachten dat ze rekening houden met jouw dier.

Als jouw kat mijn vogels de stuipen op het lijf bracht dan ving ik hem en dan bracht ik hem naar het asiel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:24

Zoolgangster schreef:
prugelpiet schreef:
Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van

Nee hoor, lang niet altijd! Veel katten hier in de buurt laten hun drollen gewoon liggen, kan door de grondsoort komen, als ze de grond te vies of te hard vinden om in te graven.

:j Klopt.

Hier voor de deur hebben we een speelveldje voor de kinderen. Er staat een bord bij dat de honden er niet mogen poepen.
Maar dit veldje ligt wel helemaal vol met kattenpoep. Lekker hoor, als je je kind buiten wilt laten spelen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:27

Ts, ik weet niet of het eerder gezegd is, maar
Ik vraag me heel erg af of je katten er wel zullen opspringen.
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:28

Ik heb standaard een emmer water klaar staan maar meestal ben ik niet snel genoeg. Als ik de deur open doe zijn ze al weg. Heb ook katweg spray grprobeerd helpt niks. De konijnen lopen hier los in de tuin wat dus niet gaat door de katten. Moeten die in een hokje blijven omdat anderen hun katten niet in de tuin kunnen houden. Ook in de zandbak van de kinderen gaan ze zitten. Moeten we daarvoor een net kopen. Ik wil gewoon niet op kosten gejaagd worden voor de dieren van een ander :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:29

Ts waarom zet je je tuin niet af met schrikdraad of iets anders. Zo kunnen je katten buiten komen en heeft niemand last van jouw katten.
Zo doen wij het ook. + de risico's voor jouw kat zijn minder.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:31

Aria_zz schreef:
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.

Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op.
Time will tell
En anders ga ik er met mijn buur vast wel uit komen.......ik denk dat zowel hij als ik niet onredelijk zijn.

Katten laten konijnen over het algemeen redelijk met rust voor zover ik het heb meegemaakt.
Maar als je geen katten poep in je tuin wilt is konijnenpoep dan wel ok??...blijven die wel uit je zandbak dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:32

quartel schreef:
Aria_zz schreef:

Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op.
Time will tell
En anders ga ik er met mijn buur vast wel uit komen.......ik denk dat zowel hij als ik niet onredelijk zijn.

Katten laten konijnen over het algemeen redelijk met rust voor zover ik het heb meegemaakt.
Maar als je geen katten poep in je tuin wilt is konijnenpoep dan wel ok??...blijven die wel uit je zandbak dan?

Dat is dan toch haar eigen keuze? Het zijn appelflap haar konijnen... Echt wat een domheid.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:36

quartel schreef:
Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals je wilt

Ik men met mijn mini maar daarbij zorg ik wel dat mijn paard geen overlast veroorzaakt bij andere zoals met mest..
dat ruim ik op en mijn paard staat op een afgezette wei waar zei dr behoefte kan doen...

Mijn hond laat ik ook los op de daarvoor aangegeven plekken.
Verder loopt mijn hond aan de riem en zit hij binnen..want ik kan mijn hond niet zomaar naar buiten kwakken zodat hij bij andere in de tuin kan gaan zitten schijten

Ik betaal me ook nog es scheel aan honden belasting waarbij ik zoiets heb van katten belasting mag ook wel komen

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:37

Vala schreef:
Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.
Ik hou mijn katten ook in eigen tuin, ik wil niet dat ze overlast veroorzaken of met dit soort dingen geconfronteerd worden..

Hoe houd je je katten in je eigen tuin? Daarben ik wel bbenieuwd naar :p

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:40

Esmeehh schreef:
Vala schreef:
Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.
Ik hou mijn katten ook in eigen tuin, ik wil niet dat ze overlast veroorzaken of met dit soort dingen geconfronteerd worden..

Hoe houd je je katten in je eigen tuin? Daarben ik wel bbenieuwd naar :p

Stroomdraad schuin gaas of houten rollen of een kattenren

http://bit.ly/1jVqERj

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:42

Je legt de verantwoordelijkheid om jouw katten weg te jagen bij een ander, die neemt daar dan deze beslissing in. Mooiste is als je kan voorkomen bij dit punt te komen. Ik heb katten maar deze komen niet verder dan mijn eigen achtertuin, ik heb zelf een stroomdraad gespannen en een schuin visnetje omdat ik mijn katten wil beschermen tegen aanrijden etc. Ik wil ook niet anderen belasten met het met handschoenen aan tulpenbollen tussen de kattendrollen ingraven of belasten met het neerzetten van een emmer water en waken achter je raam of de kat waar dat water overheen moet. Ik neem aan dat de buren niet per uur betaald worden voor deze watergooidienst? Vroeger had ik zelf een voliere en dubbelgaas etc maar het jachtinstinct van katten zorgde er toch voor dat ze in dat gaas bleven klimmen en de oudervogels helemaal gek maakten, gevolg; doodgevlogen vogels en onbebroede eieren.

Samengevat, m.i. is het het mooiste als je weet te voorkomen dat je katten je tuin verlaten, katten toch veilig buiten en anderen hebben er geen last van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:42

Ik vind een aantal reacties hier echt van de zotte :') En dat begint al bij het normaal vinden dat iemand planken vol met spijkers op een muurtje legt. Ongelooflijk :x Er zijn tig duizend andere oplossingen te verzinnen, maar neee.. dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je katten niet op dat muurtje springen. Waar is hier de verdraagzaamheid gebleven en het gericht denken in oplossingen met een tevredenheid voor beide partijen?

De meeste mensen hier schieten al van de meest simpele dingen uit hun slof en roepen mishandeling hier en mishandeling daar en je zou levenslang geen dieren meer mogen hebben, maar iemand die opzettelijk dieren wil verwonden dat is blijkbaar maar allemaal oké. Moet je maar geen katten hebben. Iemand die een spons vol gif en vet klaar legt om katten gericht te doden.. Ja... moet je maar geen katten hebben... Vergiftigde stukjes worst... Ja.. moet je er maar voor zorgen dat je kat niet buiten loopt..

Laat niemand hier ooit meer zeuren over snelheidsduivels en andere maniakken op de weg.. moet je maar er niet rijden.. Wielrenners die zo hard aan komen fietsen dat je paard er van schrikt.. ja moet je er maar niet rijden... Motorrijders die de weg als circuit gebruiken.. ja moet je er maar niet rijden. Je kind die aangereden wordt op straat omdat iemand er met zijn auto rijdt.. ja moet je je kind er maar niet laten spelen.. Een straat is immers geen speeltuin. Wordt je portemonnee gestolen terwijl er borden staan. Tja aangifte doen laat maar zitten, je was toch gewaarschuwd.. Eigen schuld dat je je portemonnee nu kwijt bent. Het wordt hier werkelijk de omgekeerde wereld zo.. Een aantal van jullie zouden zich echt eens diep moeten schamen door geen seconde na te willen denken over acceptatie van een andermans hobby en lief en leed. Een plank met spijkers neerleggen is niet normaal. Je eerste stap hoort te zijn aan te bellen bij de eigenaar en proberen tot een oplossing te komen voor ieders tevredenheid. Daarna zijn er nog tig andere ideeën te proberen eer je iets gaat doen waarbij je een dier opzettelijk en zelfs mogelijk dodelijk verwond.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:43

nou sorry hoor, ik was even vergeten mijn eigen mening niet zonder slag of stoot naar voren te mogen brengen in het topic wat ik zelf aangemaakt heb. :')

Dat van die konijnen was dacht ik een heel gewone vraag, jammer dat dat als uitlokken gezien lijkt te worden.
En vloeken is ook een beetje overbodig....

Maar weet je?
Ik heb meer dan voldoende info . en daarvoor mijn dank nogmaals.

Zoals gezegd is een slot aangevraagd en ik zie vanzelf wel of die er wel of niet op komt.
Ik heb geen zin om me uit te laten lokken tot wat voor negatieve discussie dan ook.
Maar praten jullie gerust verder :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:45

Sammie, over overdrijven gesproken. Je ziet duidelijk maar een kant van het verhaal. Als jij de verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor je dieren dan niet miepen als een ander dat wel doet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:46

Nogmaals quartel is het geen mogelijkheid om je eigen tuin af te zetten? Zodat de buurman iets minder last heeft en je katten geen gevaar hoeven te lopen en ze toch lekker naar buiten kunnen?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:47

quera schreef:
Nogmaals quartel is het geen mogelijkheid om je eigen tuin af te zetten? Zodat de buurman iets minder last heeft en je katten geen gevaar hoeven te lopen en ze toch lekker naar buiten kunnen?

dat vraag ik me dus ook af