Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mendy1984 schreef:sorry dit is niet aanvallend bedoeld voor de kattenbezitters hier
maar wat zou je er van vinden als iedere hondenbezitter zijn hond los buiten zou laten lopen zonder toezicht?
honden poepen overal, plassen heel de voorgevel/tuin en planten vol... wat zou JIJ doen als (NIET) hondenbezitter??
zou je denken aan een "diervriendelijke" oplossing of aan een snelle goedkope manier...
quartel schreef:Maar ik houd ze zoals ik het wil en niet zoals een ander het wil .
Alexandra_ schreef:quera schreef:Tsja ik geef m eigenlijk geen ongelijk.
Mijn katten komen alleen in mijn tuin. Om dit soort dingen te voorkomen. Ik wil niet dat mijn kat overlast veroorzaakt aan andere mensen. En op die plank springen ze 1 keer en daarna doen ze het niet meer. Mijn katten reageren niet op water en ik gok zo meer katten.
Nee daarna kunnen ze waarschijnlijk niet meer lopen of erger. Wat Eem rot opmerking.
Zoolgangster schreef:prugelpiet schreef:Een kat begraaft zijn uitwerpselen keurig, dus daar heb je geen last van
Nee hoor, lang niet altijd! Veel katten hier in de buurt laten hun drollen gewoon liggen, kan door de grondsoort komen, als ze de grond te vies of te hard vinden om in te graven.
Klopt.
Aria_zz schreef:Ts, ik weet niet of het eerder gezegd is, maar
Ik vraag me heel erg af of je katten er wel zullen opspringen.
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.
quartel schreef:Aria_zz schreef:Ts, ik weet niet of het eerder gezegd is, maar
Ik vraag me heel erg af of je katten er wel zullen opspringen.
Het zijn geen domme dieren, en als je zegt dat het niet hoog is. En ook ze vallen er niet van bovenaf op, maar klimmen of springen er heen. Ik denk dat ze handig genoeg zijn zich geen pijn te doen maar er ook niet meer te kunnen gaan liggen.
Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op.
Time will tell
En anders ga ik er met mijn buur vast wel uit komen.......ik denk dat zowel hij als ik niet onredelijk zijn.
Katten laten konijnen over het algemeen redelijk met rust voor zover ik het heb meegemaakt.
Maar als je geen katten poep in je tuin wilt is konijnenpoep dan wel ok??...blijven die wel uit je zandbak dan?
quartel schreef:Ja, ik houd ze zoals ik wil........Jij rijd je paard ook zoals je wilt
Vala schreef:Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.
Ik hou mijn katten ook in eigen tuin, ik wil niet dat ze overlast veroorzaken of met dit soort dingen geconfronteerd worden..
Esmeehh schreef:Vala schreef:Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.
Ik hou mijn katten ook in eigen tuin, ik wil niet dat ze overlast veroorzaken of met dit soort dingen geconfronteerd worden..
Hoe houd je je katten in je eigen tuin? Daarben ik wel bbenieuwd naar :p
En dat begint al bij het normaal vinden dat iemand planken vol met spijkers op een muurtje legt. Ongelooflijk
Er zijn tig duizend andere oplossingen te verzinnen, maar neee.. dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je katten niet op dat muurtje springen. Waar is hier de verdraagzaamheid gebleven en het gericht denken in oplossingen met een tevredenheid voor beide partijen?