Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
linnnde schreef:Hoezo gemakzucht? Wij hebben hier de ruimte om ze buiten te laten lopen. Waarom zouden wij ze dan binnen houden? Omdat dat beest een x een muisje vangt?
Amandavd schreef:Magrathea schreef:Jongens, het gaat veel te hard, ik kan het niet bijhouden
Amanda, ik kan je in elk geval vertellen dat mijn ouders ook in een woonwijk wonen (Rotterdam-oost), met alleen twee korte singels met gras eromheen als "groen"(en veel bomen maar die heb je overal wel). En er zitten toch echt een flink aantal reigers hoor! Daarnaast een aantal brutale eksters die ook wel van goudvisjes houden. Verder geen volières in de buurt of iets dergelijks. Overigens bedenk ik me nu dat de enige in de buurt die een vijver hebben zelf ook katten hebben die buiten komen dus beschermen doen ze het toch wel![]()
Ik zal straks verder antwoorden want nu moet ik weg
Oke, dat wist ik niet. Wij woonde vroeger tegenover een meer en toen hadden we elke dag wel een reiger in de tuin. Hier zie ik ze nooit eigenlijk.
love_western schreef:naomi_1998 schreef:Weet jij überhaupt wel wat er allemaal in e natuur gebeurt? Zal maar niet zeggen wat veel mensen in nl eten of wat leeuwen in Afrika doen. Zo sielugggg is dat.
Dat weet ik heel goed. Ben niet achterlijk. Maar dat zijn inheemse diersoorten die elkaar opvreten. Er zijn ook landen waar ze proberen de uitheemse diersoorten uit te roeien. Puur omdat ze er niet horen.
Lisitano schreef:Ik vind de term "natuur" hier ook niet op gaan.
De kat is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid die gewoon eten in zijn bak heeft staan en dus heeft hij die vogel onnodig gedood. Dat heeft geen nut, de natuur wel. Een vos die een eend weggraait zit ik dan weer niet mee. Dat is zijn eten.
Mijn hond pakt ook het liefst zijn eigen voer. Aan mij de taak dat te voorkomen.
Tenzij je muizen- of rattenoverlast hebt vind ik het doden van kleine dieren door toedoen van katten onnodig en als iemand dan ook nog eens zegt er gelukkig van te worden gaan mijn nekharen helemaal overeind.
_lies_ schreef:Tja gemakzucht van de mens.. Een kat geeft zelf duidelijk aan dat ie naar buiten wil (behalve mijn kat) en wij als grote dierenliefhebbers doen gewoon de deur open voor onze kat en dan kan ie lekker naar buiten
Danielleeee_ schreef:Ik vind dat katten ook de mogelijkheid moeten hebben om naar buiten te kunnen. Katten horen te jagen, te rennen en frisse lucht is goed voor ze.
Als je bang bent dat je kat gestolen wordt omdat het een heel duur ras is of iets dergelijks, koop dan gewoon geen kat. Katten hebben ook recht om naar buiten te mogen vind ik.
love_western schreef:_lies_ schreef:Tja gemakzucht van de mens.. Een kat geeft zelf duidelijk aan dat ie naar buiten wil (behalve mijn kat) en wij als grote dierenliefhebbers doen gewoon de deur open voor onze kat en dan kan ie lekker naar buiten
Dus jij vind het niet erg dat je kat andermans dieren lastig valt en in tuinen schijt?
love_western schreef:Danielleeee_ schreef:Ik vind dat katten ook de mogelijkheid moeten hebben om naar buiten te kunnen. Katten horen te jagen, te rennen en frisse lucht is goed voor ze.
Als je bang bent dat je kat gestolen wordt omdat het een heel duur ras is of iets dergelijks, koop dan gewoon geen kat. Katten hebben ook recht om naar buiten te mogen vind ik.
Mijn hond heeft een jacht instinct. Dus die hoort volgens jou ook te jagen?
Danielleeee_ schreef:Ik vind dat katten ook de mogelijkheid moeten hebben om naar buiten te kunnen. Katten horen te jagen, te rennen en frisse lucht is goed voor ze.
_lies_ schreef:love_western schreef:
Ja, je hebt speciale jagersverenigingen, ik vind dat je dat hoort te doen met je hond.
love_western schreef:Lisitano schreef:Ik vind de term "natuur" hier ook niet op gaan.
De kat is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid die gewoon eten in zijn bak heeft staan en dus heeft hij die vogel onnodig gedood. Dat heeft geen nut, de natuur wel. Een vos die een eend weggraait zit ik dan weer niet mee. Dat is zijn eten.
Mijn hond pakt ook het liefst zijn eigen voer. Aan mij de taak dat te voorkomen.
Tenzij je muizen- of rattenoverlast hebt vind ik het doden van kleine dieren door toedoen van katten onnodig en als iemand dan ook nog eens zegt er gelukkig van te worden gaan mijn nekharen helemaal overeind.
Hiervoor heb je ook gewoon ratten/muizen vallen. Werkt perfect.
Ben het met jou eens dat "natuur" voor onze huisdieren gewoon niet op gaat. Tenzij je het dier naar buiten gooit en nooit meer eten zou geven. Dan heeft het vangen van kleine dieren een nut. Maar daar loop je ook weer van je verantwoordelijkheid weg als eigenaar zijnde. _lies_ schreef:Ja, je hebt speciale jagersverenigingen, ik vind dat je dat hoort te doen met je hond.
love_western schreef:Ja maar dan moet ik weer telkens met mijn hond ergens heen. Het is makkelijker om hem gewoon los te gooien hier bij het kanaal. Zitten genoeg eenden.
love_western schreef:Danielleeee_ schreef:Ik vind dat katten ook de mogelijkheid moeten hebben om naar buiten te kunnen. Katten horen te jagen, te rennen en frisse lucht is goed voor ze.
Santos_05 schreef:@love_western, het is dat het gevaarlijk is om de hond te laten jagen (ze rennen zo de weg op zonder uit te kijken), maar daarom bied je een jachthond voldoende afleiding in de zin van denkspellen, balspelen enz.