anneliesdj schreef:xLIESSSx schreef:Hier op de boerderij van mijn schoonouders heb ik dat ook al voorgehad met de koeien...
Ze tonen wel de symptomen van een kalving, maar de weeën blijven uit. Vaak wordt dan zo lang mogelijk gewacht in de hoop dat er weeën gaan doorzetten, want koeien zonder weeën die toch een keizersnede ondergaan, accepteren vaak met moeite het kalf... Wat dan resulteert in het voeden met de hand en ook dat is niet geheel zonder problemen...
Wou hier in dit topic natuurlijk geen honden met koeien gaan vergelijken, want als het op honden aankomt ben ik onervaren.
Dat geld voor alle dieren.
Bij mensen is ook bekend dat na een keizersnede meer moeite is met de 'bonding' tussen moeder en kind, zeker als het een eerste kindje is.
Maar je hebt ook altijd mensen die beweren dat dat bij 'deze dierensoort' niet het geval is of dat ze dat nog nooit hebben meegemaakt

Daarom dat ik niet snel verschillende diersoorten met elkaar zal vergelijken

Heb overigens nog steeds geen telefoontje van de DA gehad dat ik Gabos mag gaan halen... Pff
Hij ziet/hoort kloppende hartjes enz, ze zijn pas na de bevalling gestorven omdat ze mismaakt waren, dat kan nou eenmaal gebeuren, Hier weet ik uit ervaring dat ook koeien geen weeen krijgen als het kalfje misvormd is, van het weekend nog meegemaakt en ook met keizersnede gehaalt...
Ik neem hem echter niks kwalijk.
Ik hoop nu dat je Gabos lekker kan gaan ophalen en dat jullie samen kunnen gaan verwerken en genezen. Volgens mij is die hond stapelgek op jou en kunnen jullie niet meer zonder elkaar, dus ik ben superblij voor je dat zij hier in ieder geval goed is uitgekomen!!