Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:47

kimmie261 schreef:
BelleFleur schreef:
Ik kan een zeur zijn maar vind dat mensen best mogen bedenken dat er, naast de regels, ook gewoon fatsoen bestaat. Dat is mijn mening, die hoef je niet te delen. Maar ik kan je wel zeggen dat ik een hond in een restaurant niet zou appreciëren. Is dat zo gebruikelijk in Nederland? Ik heb er hier zelden last van, hooguit een verwende chi in een tas.

als een hond mee mag waarom zou ik hem dan niet meeneemen??moet ik dan ook rekening houden met mijn parfum,want mss vinden mensen dat ook niet lekker ruiken,of houden mensen niet van spijkerbroeken,of van rode truien..... :roll:

echt sorry hoor,maar je kan niet met alles rekening gaan houden...mss moeten mensen die ergens gaan eten en absoluut geen hond willen zien tijdens het eten,maar vooraf even bellen of er honden binnen mogen ja/nee

moet eerlijk zeggen,dat ik mensen die roken in een restaurant onfatsoenlijker vind,als iemand die een hond meeneemt...

nu weet ik dat er inmiddels een rookverbod is,en ik moet eerlijk bekennen dat ik in geen 7 jaar meer uit eten ben geweest,maar de laatste keer dat wij ergens aten,zat er een tafel naast ons een familie die een soort record poging deed zoveel mogelijk sigaretten weg te roken aan tafel..en als niet roker is dát echt te smerig als je daarnaast zit te eten....

nah...laat mij dan maar gewoon mijn hond meenemen hoor :) ,wij deden altijd bellen of er een hond mee mocht en als dat geen probleem was,tja..dan ga ik geen problemen verzinnen wat een ander er wel niet van zou kunnen vinden...

Dus hou je wel rekening ermee, want als het niet mocht, nam je hem niet mee toch?
En hou je je aan de regels en maak je er zelf geen punt van of die mee kan,
En mensen die hun hond groot of klein wel meenemen in de supermarkt doen dat dus niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:49

als mensen een kat,fret of aap meenemen moeten ze dat helemaal zelf weten,maar goed ik heb geen last van dieren als mensen deze meenemen,vind het zelfs wel leuk :)

en wat heeft mijn hond in een restaurant verloren?? die snap ik even niet??

en nee hoor,is niet "gebruikelijk" dat mensen een hond meenemen naar en restaurant,maar het gebeurd 'weleens'... :) ,denk dat er maar een heel klein percentage is aan mensen welke een hond meenemen naar een restaurant..

esmeralda,ik belde of een hond mee mocht ja/nee,zo niet dan gingen we niet,of naar een ander restaurant,of we lieten de hond in de auto zitten...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:50

BelleFleur schreef:
Je hoeft toch helemaal mijn mening niet te delen? Prima als dat niet zo is, maar dat wil niet zeggen dat ik er daarom anders over moet denken. Verder vind ik het jammer dat de mentaliteit steeds vaker is "IK vind dat het zo is, dus de rest moet zich maar aanpassen". Waar komt die hele zwarte pieten discussie vandaan denk je? Wat roken betreft ga ik overigens helemaal met je mee, en op café of terras zal ik me dan weer niet storen aan een hond. Maar op restaurant wel. Hoe is de visie overigens over mensen die andere huisdieren (een kat, een fret...) zouden meenemen op hun uitjes?

Maar mag ik dan nog oprecht vragen : wat heeft jouw hond op restaurant verloren? Of in de supermarkt? Weet je, ik nam mijn hond vroeger in de namiddag mee toen ik ging werken, omdat het beestje anders de hele dag alleen zat. Ik had een functie waarbij ik veel onderweg was en dan ging hij mee. Maar die paar uur dat ik boodschappen doe of op restaurant ga blijft en bleef ie thuis. Vind ie helemaal niet erg, hij krijgt verder genoeg aandacht. En nog een vraag : is het echt zo gebruikelijk dat je je hond meeneemt op restaurant in NL? Of zelfs in de supermarkt? Ik zie het hier amper, maar zit natuurlijk ook niet 24/7 in de winkel.

en wie klaagt over het zwarte pieten gedoe ? ik heb nog geen 1 blanke op tv zien komen die zegt nou potverdorie dit is echt discriminatie. het zijn allemaal mensen die zelf 'zwart' zijn. sinterklaas bestaat al 100den jaren en nu liggen ze zich hierover te ergeren.... belachelijk gewoon.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:50

Vind het overings wel bijzonder om te lezen hoe er over word gedacht, welke theorieën/gedachtes erachter zitten bij sommige.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:53

Kimmie ik bedoel wat is jouw reden om de hond mee te nemen. Want dàt snap ik al niet.

Bello, dat maakt toch niet uit? Er zijn mensen die het ergert, dus er mag best over gesproken worden, toch? En neen, ik ben geen voorstander van drastische aanpassingen, maar als je voorbij gaat aan de gevoelens van anderen krijg je op den duur de teneur en polarisatie die vandaag hoogtij viert. " Als IK maar tevreden ben, de rest zal mij worst wezen."

bello2005

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:54

sinterklaas hoort bij nederland, ieder ander ras wat hier in nederland wilt komen wonen moet zich aanpassen aan de nederlandse cultuur en dus ook sinterklaas met zijn zwarte pieten;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:55

Esmeralda schreef:
Vind het overings wel bijzonder om te lezen hoe er over word gedacht, welke theorieën/gedachtes erachter zitten bij sommige.

Ik vind het zo egoïstisch; 'het mag niet, maar IK wil het, dus IK doe het lekker toch. En wat een ander er van vindt, boeit MIJ niet'.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:02

bello2005 schreef:
sinterklaas hoort bij nederland, ieder ander ras wat hier in nederland wilt komen wonen moet zich aanpassen aan de nederlandse cultuur en dus ook sinterklaas met zijn zwarte pieten;)

Jammer dat je gewoon echt niet beseft dat jouw ideeën olie op het vuur zijn. Triest, zo'n instelling, ik begin te begrijpen waar al die gekke partijen steeds die stemmen vandaan halen.

Maar goed, terug naar honden in de supermarkt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:05

jij wilt de waarheid niet in zien, zo kun je het ook bekijken;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:14

BelleFleur schreef:
Kimmie ik bedoel wat is jouw reden om de hond mee te nemen. Want dàt snap ik al niet.

mijn hond vond autorijden helemaal geweldig,en hij mocht dan ook áltijd mee,waar we ook heen gingen...zodra we de sleutels van de auto pakte stond ie al te jumpen voor de deur...

nou ja,dus als we naar een restaurant gingen dan ging hij ook standaard mee :) ,en dan belde ik van te voren of er een hond mee mocht,is toch leuker voor hem om mee te gaan en bij ons te zijn ,als in zijn uppie in een auto te moeten wachten??

goed,als dat mocht dan ging ie mee,ging keurig naast mij liggen slapen,geen gekwijl/gebedel/geblaf,nee alleen maar gezellig bij ons zijn... :+:

zie werkelijk dan niet het probleem in,wat voor problemen die hond gegeven heeft,heeft ie ook nooit naar mijn wetens,want de meeste mensen zagen hem pas als we weggingen :D

heb ook nooít 1 negatieve reactie gehad...ojaaa...bij de mac donald,toen kwam er een meneer voorbij geschoven en die zei nogal hard fluisterend terwijl hij achter mij langs schoof : "hier mogen geen honden binnen"...hahah,jaa dat mag dus wel,ze krijgen zelfs een koekje en bakje water, meneer :D :D ,was ons antwoordt,waarop hij braaf in zijn rij ging staan :)

maar verder ga ik niet ergens provocerend met mijn honden zitten hoor,neem ze ook niet alle 5 mee :D

anders gezegd,we gaan eigenlijk nooit meer uit eten...

maar áls ik in een supermarkt een hond in een karretje zou zien zitten,zou ik me er werkelijk nog geen seconde druk over maken...men gaat zijn gang maar,zolang bedrijfsleider het goed vind,wie ben ik dan om daar politieagentje over te gaan spelen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:18

BelleFleur schreef:
LadyMadonna schreef:

In een restaurant wordt geen eten bereid, dat gebeurt in de keuken, en daar zijn ze dan ook niet toegestaan.

Maar alsnog DOE je dat niet. Uit respect voor de andere klanten die daar mogelijk wel een probleem mee hebben. Wat is de volgende stap? Mijn hamster, kat, minipaard? Ik ben een grote dierenvriend maar belief geen honden in een restaurant.

Ligt er nogal aan. Als ik met mijn hond op de Veluwe ben wezen wandelen en we doen ergens een bakkie koffie, gaat ze mee.
Gaan we ergens uit eten gaat ze niet mee.
Ligt ook nogal aan het soort restaurant.
Maar uit respect voor anderen? Als het van het restaurant mag, gaat ze mee, die beslist.

En wat is, in het punt van hygiene, het verschil tussen een gewone hond en een hulphond?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:26

In heel Nederland zijn nog geen 1000 geleiden en hulphonden bij elkaar.
Dus die eens een tegen komen is bijna toeval.
Daarnaast zijn die perfect opgevoed, laat dat niet iedereen van zijn hond kunnen zeggen.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, maar als het toegestaan zou zijn waar gaat het dan heen?
Van de wel opgevoede hond naar de Beethoven die zijn kwijl uitschud over het verse eten of in een restaurant over een bord :P :+
Ik geloof meteen dat de mensen die hier op bokt hun hond meenemen best rekening houden, maar zou er geen verbod komen neemt elke dodo zijn onopgevoede hond mee.
( eigenlijk zoals elke dodo hun ook nog te kleine niet opgevoede jengelende rond rennende kind mee neemt naar een restaurant, maar dat is een andere discussie :+ )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:54

Goof schreef:
Esmeralda schreef:

Ik vind het zo egoïstisch; 'het mag niet, maar IK wil het, dus IK doe het lekker toch. En wat een ander er van vindt, boeit MIJ niet'.

precies

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:57

BelleFleur schreef:
LadyMadonna schreef:

Ligt er nogal aan. Als ik met mijn hond op de Veluwe ben wezen wandelen en we doen ergens een bakkie koffie, gaat ze mee.
Gaan we ergens uit eten gaat ze niet mee.
Ligt ook nogal aan het soort restaurant.
Maar uit respect voor anderen? Als het van het restaurant mag, gaat ze mee, die beslist.

En wat is, in het punt van hygiene, het verschil tussen een gewone hond en een hulphond?

in het geval van hygiëne niks, maar het respect en de rede waarom een hulphond een hulphond is wel

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:00

Goof schreef:
Esmeralda schreef:

nou dat is idd wel een beetje de metaliteit van tegenwoordig....jammer

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:44

BelleFleur schreef:

Ik ben niet Kimmie, maar neem wel bijna overal mijn hond mee naartoe. Niet alle acht hoor, dat wordt zelfs mij te gek, maar er is een die bijna altijd mee gaat. Ze kan perfect alleen zijn, dat is het probleem niet. Wat dan de reden is om haar mee te nemen? Nou gewoon, ik vind het heerlijk als ze bij me is, ik ben dol op haar en heb haar graag bij me. En zij vindt het ook leuk.
De supermarkt gaat ze niet mee in. Dan blijft een van ons met haar buiten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:56

Mijn honden vinden het ook geweldig om overal mee naartoe te gaan en ik vind het ook heerlijk om ze bij me te hebben.
Ze zijn ook perfect opgevoed dat ze niemand tot last zijn.

Maar ze gaan niet mee naar verjaardagen, supermarkt etc.
En weet je waarom niet? Uit respect naar andere toe.
Er zijn mensen allergisch voor honden of misschien wel bang.

Wie ben ik om andere bewust tot last te zijn of ergenis op te wekken?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:00

HorseTopShop schreef:
Mijn honden vinden het ook geweldig om overal mee naartoe te gaan en ik vind het ook heerlijk om ze bij me te hebben.
Ze zijn ook perfect opgevoed dat ze niemand tot last zijn.

Maar ze gaan niet mee naar verjaardagen, supermarkt etc.
En weet je waarom niet? Uit respect naar andere toe.
Er zijn mensen allergisch voor honden of misschien wel bang.

Wie ben ik om andere bewust tot last te zijn of ergenis op te wekken?

precies, en als er nu meer mensen zo denken, dan ziet de wereld er heel gezellig uit :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:02

maar als je zo loopt met de hond zijn er ook vast en zeker mensen die allergisch zijn of bang zijn voor honden. ga jij dan om ieder persoon wat je tegen komt op straat een grote boog maken ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:07

bello2005 schreef:
maar als je zo loopt met de hond zijn er ook vast en zeker mensen die allergisch zijn of bang zijn voor honden. ga jij dan om ieder persoon wat je tegen komt op straat een grote boog maken ?

Als eerste is buiten lopen heel wat anders dan binnen in een supermarkt.

Buiten heb je geen last van de allergie als je niet te dicht langs loopt.

Daarbij loop ik altijd op uitlaatplaatsen en losloop gebieden.

Het is geen vergelijking wat je geeft.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:10

ik loop ook veel in het buiten gebied, maar voor dat ik daar ben moet ik eerst door het dorp waar nog al wat mensen lopen.
en ik maak echt geen bocht om die mensen heen.

ook als ik naar de dierenwinkel ga, moet ik daarvoor door de stad, en dan neem ik ook gewoon mijn honden mee. no way dat ik rekening er mee ga houden dat er iemand bang zou kunnen zijn of alergisch

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:12

En dat is denk ik het verschil tussen jou en mij. Alsik merk dat iemand bang is loop ik er uit respect met een boog omheen. Of ik wacht even zodat ze zelf eromheen kunnen. Zo ben ik opgevoed.
Waarom zou je iemand bewust tot last willen zijn ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:25

toen ik mijn eerste hond had ging ze ook overal mee naartoe...ook verjaardagen enz...wilden mensen dat niet,dan ging ik niet...simpel hoor,dan niet....

en echt ik heb al heel wat jaren honden ,neem regelmatig honden mee,maar tot nog toe nog nooit meegemaakt dat er mensen allergies waren of vervelend reageerde..

mss zoek ik wel de leuke mensen uit :D

ik heb zelfs kennissen/vrienden die juíst vragen welke honden ik allemaal meeneem...omdat ze dat leuk vinden... :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:29

En als het niet klikt met de hond van de mensen zelf?
Ik heb er hier 1 liggen die kan met alles van groot naar klein.
Maar heb er ook 1 die kan goed me groot, maar die kleintjes dat wordt toch vechten. Dan ben ik niet gecharmeerd als iemand de hond mee neemt :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:29

Oh maar dat heb ik ook hoor kimmie261. Mijn ouders vragen altijd of Boris (1 van de honden) mee komt als we op visite komen. Vinden ze leuk.
Ze hebben zelfs een waterbak voor hem gekocht.

Maar dan weet ik dat hij gewenst is.