Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tat_jana schreef:Ik maak inderdaad geen verschil tussen behandeling of inslapen.. Inslapen is imo de laatste behandeling naar mijn dier om hem uit zijn leiden te verlossen.. Als ik hier geen geld voor uit zou willen geven moet ik niet aan dieren beginnen.. Ik weet dat dieren geld kosten en dat er ook ooit een einde aan zn leven gaat komen.. Bij de aanschaf van een dier heb ik dus al bedacht hoe of wat en weet ik dus ook wat het per dier kost rekening houdende met stijgende prijzen.
Dit noem ik mijn plicht naar mijn dier.. En dat jullie de vergelijking dier en kind onzin vinden.. Je slaat je oma ook niet dood met een hamer omdat ze geen levenskansen meer heeft.. Ze ligt al in coma dus ag waarom een spuitje tot vredig inslapen ??? Kost alleen maar geld toch ??? Ohnee zo uitgekookt zijn we dan ook nog wel dat de verzekering die kosten toch wel dekt ken dan ene centje dr ook nog wel bij..
Puh ik stop ook met de discussie.. Walg er een beetje van te lezen dat er schijnbaar nog zoveel dieren op een walgelijke manier aan hun einde komen
JoAnn schreef:Air schreef:
Er is geen onderscheid. Of je nu een dier bekijkt omdat het ziek is of omdat het ingeslapen moet worden. Want daar kijk je ook hoeveel het diertje weegt en daar kruipt ook tijd en praktijkruimte in. Dus ja, ook dat is een consult. Dat jij je verengt tot de woordenboekdefinitie doet niets af aan het feit dat ook een euthanasie tot consult gerekend wordt want de dierenarts schat eerst de noodzaak van die euthanasie in als het goed is. Dus ja, ook daar gaat een beperkte vorm van onderzoek aan vooraf. En die kosten van de praktijk, de administratie erom heen, dat neemt echt niet af. Daarnaast nog wat variabele kosten zoals medicatie en ruimingskosten en je bent er zo.
Maar goed, willen jullie me anders je adres en beroep pb'en? Kom ik bij jullie langs als ik wat nodig heb want jullie doen je beroep vast ook met hart en ziel en vol overgave dus dan wil je voor mij vast ook gratis werken.
Sorry hoor, maar op het moment dat je dingen gaat roepen als dat er tijd uitgaat naar het wegen......![]()
Ik heb hier bovenaan de pagina een vraag gesteld, misschien is het leuk als je die even beantwoord en niet doet alsof dierenartsen hun faillisement aan kunnen vragen op het moment dat ze niet de hoofdprijs vragen voor het inslapen?
Nou ik kan veel willen, maar no way dat ik voor een paar minuten extra werken op een dag extra wordt betaald! Dan zou 50 euro inderdaad opeens helemaal niet veel meer zijn.
Ik stuitte op dit topic. http://www.bunnybunch.nl/community/show ... inslapen-(
Vekondigt die dierenarts vast niet voor de grap.
En zoals je kan lezen ben ik absoluut niet de enige die onderscheid tussen een behandeling doelend op beteschap maakt of inslapen.
saskiakefie schreef:Duhelo schreef:Wij als dierenliefhebbers zullen die prijs wel overhebben voor "maar" een rat.
Maar de mensen die niet écht liefhebber zijn, maar een rat kochten voor de kinderen, of in een opwelling, denk je dat die 50 euro over hebben voor een dier van 2.5 euro? Die redeneren op de manier dat ik beschreef, waarom 50 euro uitgeven, in de winkel kun je er 40 nieuwe voor kopen in de plaats. Met als gevolg dat er veel dieren ofwel uitgezet worden, ofwel dan liggen te creperen omdat de eigenaar er geen geld voor wil uitgeven (ts: dit is niet persoonlijk bedoeld, niet willen bij niet kunnen is nog een groot verschil) maar het dan ook niet op een andere manier durft op te lossen. Als de dierenartskosten voor zoiets toegankelijker zou zijn, zouden meer mensen hun dier kunnen laten inslapen, en zou er al weer een deel leed gespaard worden ...
Nou dan moet de prijs van een rat ook maar even opgehoogd worden van 2,50 naar 50,- want dan zouden we het er wel voor over hebben?
Ik walg echt van die manier van redeneren. Shetlanders worden soms ook gratis weggedaan, nah dan laten we die toch ook lekker lijden omdat inslaapkosten helemaal te duur zijn en dierenartskosten sowieso natuurlijk al.
Air schreef:Uuuuh.... dus als een dierenarts werkt is het broodwinning en ik werk voor de lol? Nou wordt ie helemaal mooi zeg.
Aangezien je mijn fotografie hobby erbij haalt: denk je serieus dat ik met alles maar max. een kwartier bezig ben?
Als ik het zou gaan berekenen voor wat ik op mijn leeftijd als minimumloon moet krijgen betaal je heel veel meer.
Nimfee schreef:Ik vraag mij nog steeds af: waarom willen mensen wel meer geld uitgeven aan dierenartskosten aan een paard dan aan een konijn? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
love_western schreef:Nimfee schreef:Ik vraag mij nog steeds af: waarom willen mensen wel meer geld uitgeven aan dierenartskosten aan een paard dan aan een konijn? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
Klinkt misschien krom. Maar met een paard of hond heb ik een hechtere band dan met een konijn. Daarnaast heeft een kleiner dier ook minder gram medicatie nodig dan een groter dier. Dus zou het krom vinden om voor een kleine dier net zoveel te moeten betalen als een groter dier.
love_western schreef:Nimfee schreef:Ik vraag mij nog steeds af: waarom willen mensen wel meer geld uitgeven aan dierenartskosten aan een paard dan aan een konijn? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
Klinkt misschien krom. Maar met een paard of hond heb ik een hechtere band dan met een konijn. Daarnaast heeft een kleiner dier ook minder gram medicatie nodig dan een groter dier. Dus zou het krom vinden om voor een kleine dier net zoveel te moeten betalen als een groter dier.
Nimfee schreef:Ik vraag mij nog steeds af: waarom willen mensen wel meer geld uitgeven aan dierenartskosten aan een paard dan aan een konijn? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
Samblabla schreef:Ik heb in 2011 21 euro betaald om een opvang hamster te laten inslapen. Inclusief consult en 2 soorten spuitjes. Dit was midden in de week.dus 50 euro vindt ik behoorlijk wat! Maar zou ik wel betalen mocht dit nodig zijn.
Nimfee, mag ook een ander diersoort? Ik heb een paard en 2 fretjes. Voor alle 3 ga ik door het vuur. Heb zelfs 150 euro betaald om mijn vrouwelijke fret te castreren en voor mijn mannelijke fret koste het 65 euro om te castreren. Als je geen 'hechte' band hebt met een konijn bijvoorbeeld denk ik niet dat je ermee moet beginnen dan kan je beter een nieuw huisje zoeken. Zo denk ik dan.
Nimfee schreef:love_western schreef:
De meeste operaties voor bijvoorbeeld een konijn zijn vaak al goedkoper dan wanneer zo'n zelfde operatie wordt uitgevoerd bij bijvoorbeeld een hond. Ik ben het er niet mee eens dat je met een paard of een hond een hechtere band hebt dan met een konijn. Ik heb het niet over dat je voor een kleiner dier meer betaald dan voor een groter dier. Even een vergelijking: een chihuahua kan net zo groot zijn als mijn konijn. Dus als we op grootte gaan rekenen, dan zou ik meer uit willen geven aan mijn hond (16 kilo) dan aan een chihuahua (ook een hond) van 2 kilo.
vuurneon schreef:Nimfee schreef:Ik vraag mij nog steeds af: waarom willen mensen wel meer geld uitgeven aan dierenartskosten aan een paard dan aan een konijn? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
Ja, omdat mijn paard meer gewicht heeft en dus ook meer medicatie. Met konijn kan ik naar de dierenarts, maar de dierenarts moet naar het paard komen.
Daarbij denk ik ook aan de levensverwachting.
Maar goed, ook bij paarden heb ik een grens. Even 3000 euro erin stoppen nu heb ik er niet voor over.
love_western schreef:De meeste operaties voor bijvoorbeeld een konijn zijn vaak al goedkoper dan wanneer zo'n zelfde operatie wordt uitgevoerd bij bijvoorbeeld een hond. Ik ben het er niet mee eens dat je met een paard of een hond een hechtere band hebt dan met een konijn. Ik heb het niet over dat je voor een kleiner dier meer betaald dan voor een groter dier. Even een vergelijking: een chihuahua kan net zo groot zijn als mijn konijn. Dus als we op grootte gaan rekenen, dan zou ik meer uit willen geven aan mijn hond (16 kilo) dan aan een chihuahua (ook een hond) van 2 kilo.
JoAnn schreef:Air schreef:Uuuuh.... dus als een dierenarts werkt is het broodwinning en ik werk voor de lol? Nou wordt ie helemaal mooi zeg.
Aangezien je mijn fotografie hobby erbij haalt: denk je serieus dat ik met alles maar max. een kwartier bezig ben?
Als ik het zou gaan berekenen voor wat ik op mijn leeftijd als minimumloon moet krijgen betaal je heel veel meer.
Ik begrijp jouw redenering echt niet. Jij wordt betaald op te werken, en ik zeg nergens dat dat niet terecht is. Ik zeg alleen dat ik het hoogst onterecht vind dat jij zegt dat een diertje euthanaseren "extra" werk is want dat is het niet. Het is gewoon "werk", net zoals jij gewoon "werkt" en verwacht dat je daarvoor betaald wordt. Jammer dat je zo neerbuigend doet over dierenartsen en bovendien maar de helft leest van wat er staat. Als die fotografie trouwens je hobby is, dan vind ik het normaal dat je daar niet de hoofdprijs voor vangt. Het is en blijft een hobby en ik ga er dan voor het gemak maar even van uit dat je daar geen zesjarige (of driejarige) voltijdse opleiding voor hebt gevolgd (en dat je dan uiteindelijk toch een beetje de kaas van het brood van de profs eet daar zullen we maar over zwijgen. Hoe het in jouw geval zit weet ik niet maar ik zou graag eens willen weten hoe veel hobbyisten hun inkomsten uit hun hobby gewoon correct aangeven. Kan best dat jij dat doet, maar ik denk dat er ook veel anderen zijn. Hoezo, broodroof?).
Maar goed, zullen we het hierbij laten? Dit heeft weinig zin volgens mij, je stelt de dingen steeds precies andersom dan hoe ik ze neerschrijf. Deze discussie is imo zinloos, dus laten we het maar beter zo.