Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
michelle___ schreef:Moet ik dan dr kop eraf hakken omdat er nog een nestje komt?
Laptopmuis schreef:michelle___ schreef:Moet ik dan dr kop eraf hakken omdat er nog een nestje komt?
Nee, maar je lijkt het wel erg leuk te vinden dat er nog een nest volgt.
Probleem is dat je dadelijk nog meer konijnen hebt die je toch allemaal ergens moet laten...
Zoals ik al zei moeten de konijnen voordat ze 12 weken zijn gescheiden worden per geslacht. Waarschijnlijk kan je nestje 1 niet met nestje 2 samenzetten, dus in totaal zit je al op 4 hokken die je nodig hebt om alles apart te zetten.
We hadden namelijk zelf twee nestjes zitten in de opvang. Één van 8 weken en één van 9 weken. Op het einde was er van die van 9 weken nog ééntje over, dus die wilde we bij die van 8 weken zetten. Gingen ze al vechten...
Daarnaast, in dit topic zijn al een aantal mensen die konijnen willen... maar ik zie alleen mensen die vrouwtjes willen.
Laptopmuis schreef:michelle___ schreef:Moet ik dan dr kop eraf hakken omdat er nog een nestje komt?
Nee, maar je lijkt het wel erg leuk te vinden dat er nog een nest volgt.
Probleem is dat je dadelijk nog meer konijnen hebt die je toch allemaal ergens moet laten...
Zoals ik al zei moeten de konijnen voordat ze 12 weken zijn gescheiden worden per geslacht. Waarschijnlijk kan je nestje 1 niet met nestje 2 samenzetten, dus in totaal zit je al op 4 hokken die je nodig hebt om alles apart te zetten.
We hadden namelijk zelf twee nestjes zitten in de opvang. Één van 8 weken en één van 9 weken. Op het einde was er van die van 9 weken nog ééntje over, dus die wilde we bij die van 8 weken zetten. Gingen ze al vechten...
Daarnaast, in dit topic zijn al een aantal mensen die konijnen willen... maar ik zie alleen mensen die vrouwtjes willen.
dierenfan schreef:Voor 12 weken leeftijd scheiden hoeft helemaal niet. 3-4 maanden zijn ze geslachtsrijp dus dat is na 12 weken. Daarom laat ik de rammen hier het liefst met 12 weken helpen dan hoef ik helemaal niet te scheiden.
Uiteraard bij elkaar houden en het liefst een hok pal ernaast.
Laptopmuis schreef:dierenfan schreef:Voor 12 weken leeftijd scheiden hoeft helemaal niet. 3-4 maanden zijn ze geslachtsrijp dus dat is na 12 weken. Daarom laat ik de rammen hier het liefst met 12 weken helpen dan hoef ik helemaal niet te scheiden.
Als een konijn met 12 weken (= 3 maanden) geslachtsrijp is... moet je hem dus voor die tijd scheiden. Lijkt me wel logisch.. als je ze pas na 12 weken of met 12 weken gaat scheiden kan je al te laat zijn.

Dan haal ik ze wel eventjes naar binnen..