Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:21

Kaspar, heb je nog iets gehoord van de opvang hoe het nu met Dewi is??

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:23

Ben ook wel benieuwd ja..'

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:36

Gefeliciteerd, dat is een mooie uitkomst zo vlak voor kerst :-)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:40

*Stille meelezer meldt zich*

Wat een fantastisch nieuws dat jullie haar gevonden hebben! *\o/*
En dat er al eventueel iemand is die haar een warm thuis wilt geven. Mooier kan het voor zo'n hond toch niet aflopen?

Geweldig dat al die mensen zich hebben ingezet om dit tot een goed einde te brengen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:48

Jullie zijn kanjers! Met dit vrezelijke weer met jullie honden al deze moeite. Chapeau!!! De hond van een honger en koude dood gered...jullie zijn echte dierenvrienden.....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:51

Super zeg.. Echt top van jullie allemaal!!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:52

Wat super dat jullie haar te pakken hebben :-)
Zit zij iig ook droog met dit natte weer!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:59

Geweldig! Ik volg je topic al vanaf het begin. Toch nog een lekker warme mand voor het beest *\o/*

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:15

super nieuws; die krijgt de welverdiende fijne feestdagen :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:23

Wat zijn jullie ook een toppers!! _/-\o_

Vorig jaar ook het hele verhaal al gevolgd en nu ook weer telkens mee gelezen. Super dat jullie ook dit hondje hebben kunnen redden! (Want zo is het uiteindelijk toch echt.. )

Top! :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:34

yvonnedv schreef:
Super, is het verplicht dat zo'n hond eerst een opvang in gaat?

Eigenlijk vind ik het ook best wel vreemd dat ze zo mager is, in zo'n gebied is toch zat voedsel.

Het is niet verplicht dat je een gevonden dier naar een opvang brengt. Echter voor een dier wat je vind het wel beste ook al zou je het zelf willen houden. Puur omdat een opvang 14 dagen heeft tussen opvangen en definitief herplaatsen. Ze laten de dierne nakijken bij een dierenarts, enten, wat nog meer nodig is op medisch gebied, ontwormen/ontvlooien, chippen en registreren en katten laten ze ook helpen.
Na die 14 dagen heeft de vorige eigenaar geen recht meer op zijn dier. Komt iemand zijn dier op halen geen problemen over het algemeen dan een vette rekening vanwege de langdurige opvang en medische handelingen. Echter komen ze dan nog voor hun dier terwijl het gereserveerd of herplaatst is dan wordt het een ander verhaal. Bij reservering kan je nog bellen naar de toekomstige mensen over het hoe en wat maar als het dier geplaatst is dan wordt dat niet zomaar ongedaan gemaakt.

Hou je een gevonden dier zelf dan kan je problemen krijgen met de vorige eigenaar als deze het dier opeens op eist en daarnaast is de periode dat het dier nog niet van jou is 1 jaar (gevonden voorwerp volgens de wet). Erg lang dus en binnen die periode moet het dier terug.

Doe je het via een opvang dan heb je als het goed is ook nog een proeftijd. Je kan nu namelijk wel een dier van straat redden (in dit geval) maar stel dat deze hond enorme problemen blijkt te hebben die bij diegene die ze graag wil hebben niet te hanteren zijn. Dan kan ze beter in de opvang blijven of terug gaan dan dat diegene er geen kant mee op kan en moet herplaatsen wat tegenwoordig echt niet zo heel makkelijk meer is helaas.

Een zeer belangrijk punt van naar de opvang brengen is ook als er geen eigenaar op komt dagen dat de hond dan 14 dagen in de opvang bij kan komen van haar avontuur en 14 dagen lang helemaal niets moet doen dan in haar kennel blijven (en bij de meeste asielen) een aantal keren per dag alleen of met verzorgers of andere hond(en) lekker op een plein/weide lopen om wat energie kwijt te kunnen, behoefte te doen enz.
Na die 14 dagen zal ze zo tot rust gekomen zijn, gevoerd zijn en weer rustiger zijn dat ze veel makkelijker aan een nieuwe blijvende situatie zal kunnen wennen.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 22-12-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:37

ik wil een fotooo :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:07

dierenfan schreef:
yvonnedv schreef:
Super, is het verplicht dat zo'n hond eerst een opvang in gaat?

Eigenlijk vind ik het ook best wel vreemd dat ze zo mager is, in zo'n gebied is toch zat voedsel.

Het is niet verplicht dat je een gevonden dier naar een opvang brengt. Echter voor een dier wat je vind het wel beste ook al zou je het zelf willen houden. Puur omdat een opvang 14 dagen heeft tussen opvangen en definitief herplaatsen. Ze laten de dierne nakijken bij een dierenarts, enten, wat nog meer nodig is op medisch gebied, ontwormen/ontvlooien, chippen en registreren en katten laten ze ook helpen.
Na die 14 dagen heeft de vorige eigenaar geen recht meer op zijn dier. Komt iemand zijn dier op halen geen problemen over het algemeen dan een vette rekening vanwege de langdurige opvang en medische handelingen. Echter komen ze dan nog voor hun dier terwijl het gereserveerd of herplaatst is dan wordt het een ander verhaal. Bij reservering kan je nog bellen naar de toekomstige mensen over het hoe en wat maar als het dier geplaatst is dan wordt dat niet zomaar ongedaan gemaakt.

Hou je een gevonden dier zelf dan kan je problemen krijgen met de vorige eigenaar als deze het dier opeens op eist en daarnaast is de periode dat het dier nog niet van jou is 1 jaar (gevonden voorwerp volgens de wet). Erg lang dus en binnen die periode moet het dier terug.

Doe je het via een opvang dan heb je als het goed is ook nog een proeftijd. Je kan nu namelijk wel een dier van straat redden (in dit geval) maar stel dat deze hond enorme problemen blijkt te hebben die bij diegene die ze graag wil hebben niet te hanteren zijn. Dan kan ze beter in de opvang blijven of terug gaan dan dat diegene er geen kant mee op kan en moet herplaatsen wat tegenwoordig echt niet zo heel makkelijk meer is helaas.

Dank je voor je uitgebreide uitleg. Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor dit dier beter is om gelijk in huiselijke kring opgevangen te worden als in een asiel, vandaar mijn vraag

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:27

wat een super nieuws te horen dat jullie haar hebben gevangen.

Ben ook wel nieuwsgierig naar een foto, en of haar baas terug gevonden zal gaan worden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:56

*\%/* *\%/* *\%/*
Ik weet niet waar ik blijer van word?!?! Het feit dat ze nu gevangen is en niet meer rond hoeft te zwerven of het feit dat er mensen zoals TS en haar 'troepen' bestaan!??!?!?
FANTASTISCH NIEUWS!!!!!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:00

WAUW! Echt helemaal super zeg!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:26

yvonnedv schreef:
Dank je voor je uitgebreide uitleg. Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor dit dier beter is om gelijk in huiselijke kring opgevangen te worden als in een asiel, vandaar mijn vraag

Wegens mijn werk in een dierenasiel weet ik bijna 100% zeker te zeggen dat zeker in dit soort gevallen eerst naar een asiel ideaal kan zijn! Zou hier erg veel voorbeelden van kunnen geven. Echter ik weet ook dat het niet voor alle honden geldt. Sommige honden kunnen totaal niet om gaan met het leven in een asiel/kennel door de drukte in deze omgeving en de vele andere dieren. Echter de meeste honden knappen er erg van op omdat ze even helemaal uit een situatie zijn die niet meer leuk was, een hoop rust krijgen en nieuwe dingen te verwerken zonder dat iets moet om daarna rustig aan een nieuwe situatie te wennen.
Heb al vaak mee gemaakt dat een oude eigenaar informatie mee geeft over een bepaald dier dat totaal niet klopt met de informatie die wij te zien krijgen in de opvang. Dan geven we mensen die zo'n dier mee willen nemen de informatie die de vorige eigenaar gaf samen met onze indrukken en vaak genoeg krijgen we dan later te horen dat het verhaal van de vorige eigenaar gewoon niet klopt. En dat kan komen omdat de situatie waarin het dier leefde voor dat betreffende dier gewoon niet goed was waardoor het dier bepaald gedrag ging vertonen wat hij in zijn nieuwe omgeving totaal niet laat zien omdat hij daar op zijn plaats is. In een asiel kom je daar vaak al achter als je tenminste een asiel heb waar veel en intensief contact is met de dieren ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:46

Vanmiddag ben ik even bij Dewi wezen kijken en wat vlees voor haar wezen brengen. Wat een schatje is het, maar ze is zwak, heel zwak en eng dun. Ik heb zelf nog nooit zo'n dun dier gezien, en ik heb al aardig wat scharminkels in handen gehad.
Dewi eet goed, slaapt veel en is heel erg teruggetrokken. Ze heeft veel te verwerken maar lijkt dankbaar voor de zorg die ze krijgt. Zoals we haar nu inschatten gaat ze wel wat tijd nodig hebben om zowel lichamelijk als geestelijk op te knappen. Maar ze is in professionele handen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:47

SUPERRRRRR!! goed bericht ondanks het feit dat ze zo zwak is. Gelukkig kan ze nu uitrusten en op tijd lekker eten en bijkomen!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:48

@ bassenqua, jeetje meid wat een verhaal. Dikke pluim dat je je gelijk hebt ingezet voor die hond. Dood eng als ze op drukke wegen lopen. Niet alleen voor de hond, maar ook voor mede weggebruikers. Gelukkig is het goed afgelopen. Je bent een topper +:)+

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:05

Kaspar schreef:
Vanmiddag ben ik even bij Dewi wezen kijken en wat vlees voor haar wezen brengen. Wat een schatje is het, maar ze is zwak, heel zwak en eng dun. Ik heb zelf nog nooit zo'n dun dier gezien, en ik heb al aardig wat scharminkels in handen gehad.
Dewi eet goed, slaapt veel en is heel erg teruggetrokken. Ze heeft veel te verwerken maar lijkt dankbaar voor de zorg die ze krijgt. Zoals we haar nu inschatten gaat ze wel wat tijd nodig hebben om zowel lichamelijk als geestelijk op te knappen. Maar ze is in professionele handen.

Ik hoop maar dat het goed komt met haar maar de tijd zal het leren.
Het verbaasd me trouwens dat er zo ongelofelijk veel vermiste honden zijn.
En ook katten trouwens maar dat verbaasd me minder.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:07

@ Kaspar: Dan denk ik dat ze net op tijd is " gered". Ze had een flinke vorstperiode met zo weinig vlees op de botten dan vast niet overleeft. Van de week schreef je al dat ze er verzwakt uitzag, dat had je ook goed gezien.

Hoop dat ze snel mag opknappen en een fijne baas mag krijgen. Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de dame voor wie ik toch een aantal avonden wat lekkers heb gebracht op de parkeerplaats.
Dus mocht je nog een foto hebben gemaakt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:04

Kaspar,fijn om update te horen en ook met Dewi gaat het vast goed komen.
Je bent een topwijf!!!!! _/-\o_
Op naar de volgende redding maar dan he,....het komt niet voor niets op jouw pad.....
(of een paardje los in de duinen van Rockanje :D ,zie ik je ook eens)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:46

geweldig dat ze opgevangen is.
gefeliciteerd allemaal

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:57

Gefeliciteerd met deze goede afloop! Gelukkig voor de hond zit ze nu binnen, krijgt weer lekker eten en kan weer bijkomen.