Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:44

Kinke wat voor hondje gaat het om? En waarom niet via een stichting? Ga je het zelf regelen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:46

Als hij niet via een stichting komt zou ik zeker zorgen dat hij getest wordt. Kan je niet alsnog een stichting benaderen voor bemiddeling?

Afbeelding

Onze boef had gisteren pret voor 10 tijdens de Mastinwandeling! Met dank aan Tom voor de mooie foto's

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:06

Wat een leuke honden zijn er weer bijgekomen!
Heerlijke foto, Percy! Die heeft het zeker naar zijn zin gehad, haha. :D

Mijn hond was ziek afgelopen week, heeft een hele dag overgegeven. Ik snapte niet wat er aan de hand was, totdat er de volgende dag een complete sportsok uit zijn achterste kwam. -O-
Hij eet echt werkelijk alles wat los en vast zit. Ik ben benieuwd hoe het gaat met oud en nieuw, want als ik tijdens het uitlaten even niet oplet, gaat ook vuurwerk zo naar binnen.
Het lijkt wel of hij altijd honger heeft, maar hij krijgt toch echt genoeg te eten. Hij vindt het gelukkig niet erg als ik zijn eten afpak, dus voernijd heeft hij niet.
Meer buitenlanders die hier last van hebben?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:47

Wat een leuke verhalen hier allemaal zeg :) Ik ben zelf opvang gezin voor een hele leuke organisatie! Hebben hele fijne hondjes en voeren daar plaatselijk ook sterrilisatie en castratie projecten uit iets wat natuurlijk super goed is en het echte probleem terug dringt!! Ik vang trouwens op voor de stichting www.dierenhulpmirbessa.nl Kan ik trouwens iedereen aanraden die een hondje zoekt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:29

Mag ik me ook melden? Wij hebben een echte turk, via stichting AAI. Het is een kruising van een border met ?. Toen hij naar NL kwam waren mijn ouders nog gastgezin voor stichting AAI. Wij werden verliefd en hebben hem na zijn heupoperatie in huis genomen nadat we geschikt bevonden waren door stichting AAI. Hij heeft rechts geen heupkop meer. Hij heeft daar altijd prima mee kunnen leven maar nu hij wat ouder wordt (schatting is dat hij nu een jaar of 8 a 9 is) merken we wel dat hij sneller moe is en pijn heeft als hij bijvoorbeeld een lange wandeling heeft gemaakt. Gelukkig zijn daar goede pijnstillers voor, en we doseren de leuke uitjes. Ik hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten, maar helaas is de verwachting wel dat hij niet heel oud zal worden.

Afbeelding

en

Afbeelding

Oja, en een linkje van de stichting: http://www.stichtingaai.nl had 'm in de gauwigheid nog niet voorbij zien komen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:21

Kinke schreef:
Deze zou dan niet via een stichting komen, vandaar de vraag :)

Kijk even bij de stichtingen waar zij op testen.....

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:56

Gisteren is onze hond Turqua bij ons gekomen. Zij komt uit Spanje via de Spaanse Viervoeter. Ze is 5 maandjes jong en wij zijn het 5de adresje. Ze is een x Engelse Setter met waarschijnlijk een Husky, totaal onopgevoed, niet zindelijk en absolúút geen manieren maar ze is geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen Maandag heb ik Elmer opgehaald, een Podenco reutje van 5 maandjes jong, ook via de Spaanse Viervoeter. Elmer blijft tijdelijk bij ons om weer tot rust te komen. Hij heeft de pech gehad dat zijn adoptiegezin hem er na 5 weken weer uit zetten, vervolgens kwam hij ergens anders terecht en daar poepte hij de eerste nacht van stress en angst en waarschijnlijk vanwege niet goed uitlaten in huis dus kon hij weer oprotten. Nu zit hij bij ons, even een stabiel leventje. Elmer is wel zindelijk ( heeft hier nog niks in huis gedaan ) maar is snel onder de indruk, voor kleine kinderen is hij doodsbang, slaat hij echt voor op de vlucht, ik heb ook het vermoeden dat er niet altijd even aardig tegen hem is gedaan. Hij zit nu lekker hier en heeft het naar zijn zin, is vrolijk en zéér actief. :D

Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:21

ach, wat een schatjes! Had al even gespeurd naar ziektes, bij Aai hebben ze het inderdaad over de 3 die ik al noemde. Hondje is nu bij een Nederlandse die ook tussenpersoon is geweest bij mijn zoektocht naar een PRE :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:57

ach, die puppyfoto van Elmer, *smelt*
Eindelijk je hondje in huis Esther, super! *\o/* En dan ook nog pleegmoeder spelen, super hoor!

SusanH, wat een knapperd, en wat een heerlijke wijze blik, met die grijze wenkbrauwen ;)
Hopen dat je nog lang van elkaar kunt genieten!

Karmandi, helpt het niet als je hem af en toe een flinke kluif of bot geeft? Hoe oud is de hond? Die van ons hadden wel tot hun eerste jaar met dingen van hout, echt, we hebben geen kast of stoel meer met de originele hoeken... Maar echt losliggende voorwerpen opeten hebben ze nooit gedaan.
Wij hebben een bak speelgoed staan, als ze dan op "strooptocht" gaan, trekken ze daar wat uit en gaan het slopen :')
(bv. knuffels van de kringloop, touwknopen, frisbees, kartonnen doosjes)
En systematisch alles opruimen, als je het niet stuk of aangegeten wilt hebben. Schoenen, boeken, camera's, etenswaren verpakkingen etc.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:01

Ik zie hier prachtige honden voorbij komen maar waarom een hond uit het buitenland halen terwijl er hier in de asiels ook prachtige lieve honden zitten

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:07

l_amanda_l_: Het gaat hem niet echt om het slopen/kauwen. Hij sloopt ook absoluut niet, dat heeft ie nooit gedaan. Ook om hout geeft hij niet zoveel. Botjes krijgt hij altijd wel, dus hij heeft iedere dag iets om op te kauwen en ook speelgoedjes heeft hij genoeg.
Zulke dingen als vuurwerk en sokken en andere dingen die hij vindt, die gaan in één hap naar binnen, hij kauwt er geen seconde op. Vandaar denk ik dat die sok nog helemaal intact was toen het eruit kwam :')
Hij is nu bijna anderhalf jaar oud en heeft als puppy echt op straat geleefd, ik denk dat het daar een overblijfsel van is. Daar heeft hij natuurlijk moeten zoeken naar eten en gewoon pakken wat je pakken kan. Hij lijkt ook buiten op straat altijd op zoek te zijn naar eten. Tot je hem een balletje geeft, dat leidt hem wel af. :)

Bassenqua: Wat een mooie honden! Die Elmer heeft echt een fantastisch koppie, wat een schatje!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:12

Ik meld me ook even aan :)
Ik heb twee podenco's

Gary Moore(heette eerst Pino). Was als pup samen met moeder en familie gevonden. Kwam als anderhalf jarige net gecastreerde hond bij ons. Overal bang voor en enorm onzeker naar mensen, tegen honden kon hij prima z'n man staan. Is intussen 4 jaar oud en een oer degelijke hond, loopt overal los, is weleens een tijdje weg maar komt altijd terug. Hij heeft enorm veel zelf vertrouwen en is ontzettend gezellig en leuk :)
Afbeelding

Timo(heette in het asiel Pipo en bij z'n eerste gezin Yoda). Als pup met broers en zusjes gevonden en met vier maanden oud bij z'n eerste gezin terecht gekomen. Na zeven maanden knokken en discussiëren met deze hond konden ze het niet meer aan en moest hij weg. Wij namen hem in eerste instantie als opvanger in huis en was het de bedoeling hij zo snel mogelijk naar een nieuw gezin zou gaan. Echter omdat de gozer zo dwars en gek was hebben we hem gehouden. Hij is nu bijna 3 jaar oud en het gaat allemaal wel aardig goed. Hij loopt veel los en ook al duurt het weleens een uur of wat voor hij eens terug komt, komt hij altijd terug.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:13

magriet schreef:
Ik zie hier prachtige honden voorbij komen maar waarom een hond uit het buitenland halen terwijl er hier in de asiels ook prachtige lieve honden zitten

ik wilde persé een podenco omdat ik het fijne honden vind. Heb uiteraard wel eerst gekeken in de nederlandse asielen maar er zat niks naar m'n zin. Veel grote maat en ruw harige. Toen ben ik iets verder gaan kijken en hebben we Gary gevonden

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:21

In de Nederlandse asielen zitten over het algemeen de honden die ik absoluut niet wil (stafford terrier en nog meer van dat soort honden) tenminste dat is in het asiel hier in eindhoven.
Dat we Calvin kregen dat was eigenlijk niet eens de bedoeling maar ik kon dat koppie niet weerstaan en wist in eerste instantie niet dat hij uit Portugal kwam.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:01

magriet schreef:

Volgens mij is de reden daarvoor al diverse malen in het topic genoemd.

Wat een ontzettend leuke honden komen er hier toch allemaal voorbij :j <3 .

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:03

magriet schreef:

word in het topic meerdere keren uitgelegd

mooie honden Woogy :) , super dat je ze beiden kan loslaten en vooral dat ze weer terugkomen :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:09

Vind het niet verkeerd dat Margriet het vraagt. Krijg het ook vaak te horen, veel mensen zeggen 'dus je bent een buitenlandse honden redder? mijne komt gewoon uit nederland' als ik het dan uitleg dat ik specifiek dit soort wil hebben en geen duizend euro ga betalen zodat hij papieren heeft en dan begrijpen ze het ineens wel.

Dank je wel :) vind het zelf ook nog steeds plaatjes :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:11

Wat een prachtige ogen heeft Turqua, hoop dat ik het goed schrijf. En wat een zielig verhaal van Elmer, dat snap je toch niet? Mensen die bij de eerste tegenslag (wat is eigenlijk een tegenslag) zo'n hond weer de deur uit flikkeren? Artico heeft ook een paar keer in huis gescheten omdat hij de dunne had. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om hem daarom kwijt te willen.

Margriet: daar ga ik verder niet eens meer op in, lees het topic maar eens goed door, daar vind je het antwoord.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:14

Mijn podenco kon in het begon redelijk los, na een tijdje crossen kwam ze terug voor de leverworst, maar na een paar weken dacht ze ach ja die worst die krijg ik tochwel en wat leuk dat die mensen konijnen in rennen en hokken stoppen en rende ze doodleuk het natuurgebied uit en kon ik haar uit tuinen gaan ophalen, kwijlend naast een konijnenhok, gelukkig waren de konijnen steeds net op tijd in hun nachthok want moet er niet aan denken dat ze het konijn van een kind vermoord, dus nu maar aan de lange lijn, ze denkt overigens ook dat die stenen ganzen in tuinen echt zijn dus dan kan ik ook over schuttingen gaan klimmen om haar op te halen, geen zin meer in dus vast. :P

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:14

magriet schreef:

Voor mij persoonlijk is dat geen bewuste keuze geweest, sterker nog...ik wilde persé géén hond uit het buitenland. Na 3 maanden dagelijks zoeken en op geen enkele site van een stichting geweest te zijn kwam ik Turqua op MP tegen en zij trok mijn aandacht. Ze is alles wat ik niet wilde maar toch hoort zij voor mijn gevoel hier. Ja ze zat in Spanje, ik had haar nog nooit in real life gezien maar toch was dit de hond die ik wilde. Kun je twee dingen doen, of je gaat aan je gevoel voorbij omdat je verstandelijk vind dat je een hond uit Nederland moet halen of je volgt je gevoel en doet het gewoon, het is duidelijk wat mijn keuze is geweest en ik ben er blij om.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:18

Hallo allemaal,

Wat leuk zeg, een topic over hondjes uit het buitenland! Ik heb 2 hondjes via Robustiano kunnen adopteren. Ik ben zo blij met ze! Er staan 2 foto's in mijn profiel.

Ik ga morgen nog wat foto's plaatsen. Heb nu geen tijd maar door een berichtje te plaatsen kan ik het topic makkelijk terug vinden. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:24

Gary kan geweldig los en doet het eigenlijk altijd braaf, loopt weleens een tuin in of holt een kat achterna maar over het algemeen is een NEE! meer dan genoeg. Timo...tsja, die doet z'n eigen ding en leert niet, die kan op stukjes in het dorp los maar juist het park waar het zo leuk kan zijn om los te lopen moet hij vast. Was hem een keer kwijt, riep wat maar geen gehoor, hoorde verderop een auto op z'n remmen trappen en dacht er verder niet bij na...bleek later dat hij tot vier keer toe de weg over was gestoken waar ze flink hard rijden...de mazzelaar had niks natuurlijk.
Op het strand lieten we hem in het begin los en dat ging super...tot hij ineens verzon om de duinen in te gaan niet meer te luisteren dan maar aan de lijn. Toen had hij een keer een wond aan z'n pootje die we schoon wilden spoelen in het water, hij was zo leuk aan het spelen met anderen dat we hem los lieten...drie uur later ben ik samen met Gary naar huis gegaan en later maar weer terug gekomen om te kijken of hij terug was.

Tegenwoordig laten we hem gewoon los lopen op het strand, hij zoekt zelf maar uit of hij terug komt of niet. Altijd aan die lijn is ook nog leuk voor hem, kan niet rennen en spelen en doen. Tot nu toe heeft hij ons nog niet in de steek gelaten :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:27

Woogy heb je daar het geduld voor om uren te wachten tot de hond zelf terug komt?
En krijg je dan niet de zenuwen dat hem wat overkomt?
Ik durf het echt niet met Sasja

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:29

Trisco loopt altijd gewoon los. Hij is dan wel een jachthond, maar hij vangt echt niks, behalve als 'ie er per ongeluk over struikelt :').
Mijn vorige spanjaard ging wel altijd jagen, maar die kwam ook wel altijd weer terug, ookal duurde het even.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:32

mazzel hoor, ik doe het niet meer, kennisje van me laat haar podenco wel steeds los en die kan vaak idd een aantal uur wachten en dan gaat ze op een bankje zitten wachten, in de zomer niet zo erg misschien maar moet er nu niet aan denken en ook het idee dat ie misschien het natuurgebied uitrent richting snelweg, zou er nachtmerries van krijgen