de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:04

Ik zeg zeker niet dat elke "fokker"dit doet maar als ze voor de rasvereniging fokken wel anders komt er gewoon geen stamboom dus als mensen zelf beter gaan selecteren op fokkers en zich ook meer inlezen in rassen en niet enkel voor een lief puppy koppie vallen bij de eerste de beste fokker. Ik ben bij heel veel fokkers geweest die nog niet eens pups hadden puur omdat ik wil dat mijn dieren uit een goed nest komen. Elke rasvereniging heetf de contracten onlibe staan staan je die al niet aan ga dan niet voor dat ras. Kijk hoe gezond de ouder dieren zijn vraag alle test uitslagen van de oduer dieren op.

Ik heb zelf veel ziektes en overleidende dieren gehad doordat ik voor de herplaatsers de kneusjes uit het nest ging, hoe sneu ook dit doe ik niet weer.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:05

Ja dat doet ze allemaal ook, maar helpt niet. Pas geleden is hij geopeerd en hebben zij zn maag vast gezet. Dus als het goed is kan hij geen maagkanteling meer krijgen.
Maar dit is niet het enige wat de hond heeft, hij heeft constant wat ze gaat minstens 1 x per maand naar de DA omdat tie weer wat heeft, wat hij allemaal heeft gehad weet ik niet. Maar iig heel veel.
Dr hond is ook nog maar 10 maanden...ik hoop iig voor haar dat het beter gaat want dit is ook niet leuk.

Seven

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:07

Heel sneu ook voor de hond, ook de duitse dog is een hond met veel problemen ze worden gemiddeld ook maar 8 a 10 jaar oud veel te kort.
Toch ken ik uit de show wereld meerdere duitsers die wel goed gezond zijn en geen problemen hebben maar dat lijtk meer een uitzondering dan de regel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:12

Probleem met een ras is dat je natuurlijk altijd een beperkte genenpool hebt. Daardoor versterk je de goede raskenmerken maar helaas ook de problemen. Bij sommige rassen met veel genetisch overdraagbare aandoeningen zou een scheut vreemd bloed wel de redding kunnen zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:22

Ligt er aan wel ras maar als fokkers iets minder als schapen achter de zelfde reu aan zouden lopen zou er ook niet zo'n kleine genenpool zijn. Gaat een fokker wel voor een outcross combi word die zowat uit gelachen, ik zal niet zeggen om welk ras het gaat maar dat vind ik wel bizar.

We hebben de gehele wereld aan honden om uit te kiezen en te slecteren misschien moeten we wat meer moeite doen als fokkers om een andere reu te gebruiken dan de rest. Maar mijn idee is dat het om geld gaat de reu is al gebruikt heeft al nakomelingen dus verkoopt makkelijker en veelal is de hond dichtbij genoeg om zo heen te rijden dus kost het minder geld. Maar een fokker zou het als hobby moeten hebben en het beste met het ras voor moeten hebben ongeacht of er word verdiend of niet (echt verdienen doe je toch niet met correct fokken)

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:32

Ik weet dat er bij de Old English Mastiff veel door heel europa gereist word voor de fok... De vader van onze Bartje kwam bijv uit denemarken... De vader van Blue die we nu hebben niet die komt ook gewoon uit Nederland. Heeft nu een keer gedekt en verder nooit meer...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:35

De mastiff hoor ik ook meer van dat ze ook buiten europa wel gaan om geschikte dieren te vinden:j Vind ik een goed iets mits de dieren wel aan de gezondheid eisen voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:37

Dat doen ze bij de Zwiterse Witte Herders ook.
Mijn reu heeft nakomelingen in Canada, en er worden wel vaker honden uit het buitenland gekocht of mee gedekt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:38

Vind het bij de zwitserse zo jammer dat er zo veel gedragsproblemen zijn, veel angstige en nerveuse dieren zo a typisch voor herders

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:45

Zo spreken wij al jaren van "de mechelaar gekte" Ik kende enkele mechelaars die allemaal aan het einde van hun leven gevaarlijk werden. Meestal door tumoren in hun hersens. Elke mechelaar die ik heb gekend moest je voorzichtig mee zijn. 1 keer, op werk bij een frettenopvang die hadden 2 mechelaars. Ik werd altijd gewaarschuwd niet in dezelfde ruimte te komen als hun omdat dat niet veilig was. Kwamen die honden toch een keer in de hal toen ik daar bezig was. Man man, wat heb ik peentjes gezweet. Maar vrolijk praten, en hard zodat de eigenaar het hoorde. Maar ze mochten me gelukkig wel :) Maar ik praat dan ronduit belachelijk rond dieren en dat werkt ontzettend goed. Liep dus goed af, maar hey... had anders gekund. Is ook het enige ras waarmee ik wat voorzichtiger ben dan met anderen. En waarom ik er niet zo snel voor zou gaan.

Verder? Ik zie het niet gebeuren dat er wat aan verandert. Totdat de rassen compleet niet meer te redden vallen en practisch de helft dood geboren word zullen fokkers wat gaan doen. Is gewoon onbegonnen werk, fokkers willen niet verbeteren, en platte snoet hond? Ik vind het 10x niks... werkelijk walgelijk. Kleine kopjes? flikker op als ik een kerstbal op poten wil plak ik wel wat in elkaar. Snap niet waarom mensen dat zouden willen hebben? express iets kopen omdat het 'mooi' is waarvan je weet dat het leid?? wat scheelt er dan in hemelsnaam tussen je oren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:48

Seven schreef:
Vind het bij de zwitserse zo jammer dat er zo veel gedragsproblemen zijn, veel angstige en nerveuse dieren zo a typisch voor herders

Komt ook voor een heel groot deel bij de eigenaar weg, toen ik mijn reu kreeg was hij al een paar jaar niet meer uit geweest, en dus niet meer in contact met andere honden geweest, het heeft me een jaar gekost voordat hij weer sociaal was buiten.. Andere honden konden in huis komen, niks aan de hand maar buiten was het drama, gedragstherapeut er bij gehaald en die vond dat ik hem voortaan aan de lijn moest houden en afleiden met snoepjes, nu loopt hij lekker los met andere honden en valt echt niet zomaar meer uit, heb er nu echt een geweldige hond aan, heel veel tijd moeite en tranen heeft het wel gekost, maar hij was gewoon verkl*ot door de vorige eigenaars..
Ze hebben veel beweging nodig en je moet ze ook geestelijk bezig houden, als je dat doet dan zijn ze al een stuk minder nerveus en angstig.. Bij mijn reu was het ook angst en onzekerheid, ben met hem op breitensport gegaan en veel naast de fiets en naast de skeelers, hij is nu het tegenovergestelde van hoe hij was.. Hij jankt nu alleen nog als we weg gaan, en dat is enthousiast/nerveus. Ik ben ook bij een andere fokker geweest, haar honden waren ook totaal niet angstig of nerveus, dus dat ligt vaak aan de eigenaar.. Er zit wel geluid in ja, dat hoort er bij..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:16

Mechelaars zijn ook zeker geen honden voor iedereen, werk al jaren met mechelaars en ja er zijn felle donders bij maar als je daar mee om kan gaan zijn het fijne honden. In mijn 18 jaar mechelaars heb ik echter nog nooit van hersentumoren gehoord en heb dr ook nooit 1 gezien die dit had.

Ik help honden met gedrags problemen en veel zwisterse die ik zie hebgen nerveuziteit problemen natuurlijk is er altijd een baas die hierin voor gaat met het valt me op dat ze veel sneller nerveus en angstig zijn dan de duitsers mechelaars etc. Het is een herder type in mijn ogen waar veel minder druk op kan en ze kunnen veel minder hebben geestelijk. De gene die ik ken die wel goed functioneren en die ik dus niet ken door de gedrag problemen zijn ook nerveuzer dan de ander herder soorten. De enige die ik heb egzien die echt heel open was was van een bokker echt een super leuke hond was wel een zwitser x mechelaar x zwitser

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:33

Seven schreef:
Mechelaars zijn ook zeker geen honden voor iedereen, werk al jaren met mechelaars en ja er zijn felle donders bij maar als je daar mee om kan gaan zijn het fijne honden. In mijn 18 jaar mechelaars heb ik echter nog nooit van hersentumoren gehoord en heb dr ook nooit 1 gezien die dit had.

Ik help honden met gedrags problemen en veel zwisterse die ik zie hebgen nerveuziteit problemen natuurlijk is er altijd een baas die hierin voor gaat met het valt me op dat ze veel sneller nerveus en angstig zijn dan de duitsers mechelaars etc. Het is een herder type in mijn ogen waar veel minder druk op kan en ze kunnen veel minder hebben geestelijk. De gene die ik ken die wel goed functioneren en die ik dus niet ken door de gedrag problemen zijn ook nerveuzer dan de ander herder soorten. De enige die ik heb egzien die echt heel open was was van een bokker echt een super leuke hond was wel een zwitser x mechelaar x zwitser

Dat er minder druk op kan en dat ze geestelijk minder kunnen hebben ben ik wel met je eens, daar moet je mee om kunnen gaan, heb op breiten ook wel eens gehad dat de eigenaar van de hondenschool heel hard AUW! Schreeuwde toen mijn hond jet brokje iets te enthousiast aanpakte, dat moet je bij hem idd niet doen, daar schrikt hij van maar dat is ook helemaal niet nodig om te doen, ik was er al mee aan de gang door gewoon m'n hand dicht te houden tot hij op houd..
Ik vind mijn reu wat zachter, hij heeft echt een goed karakter en na 1x nee is het klaar, vind dat wel een prettig iets.. Ik ben het hem met de Cesar Millan methode bezig geweest toen ik het hou hem altijd aan de lijn advies van de gedragstherapeut kreeg, en dat heeft bij ons wel echt geholpen.
Ik denk zelf dat hij nerveus/enthousiast word als we uit gaan omdat hij al die jaren dus niet buiten kwam, en dat er in geslopen is, geloof wel dat dat er ook uit te krijgen is maar daar ben ik niet zo veel mee bezig nu.
Ik heb er nu echt een geweldige hond aan, band is ook heel sterk, maar hem uitlaten was het eerste jaar niet leuk, en dan komt hij bij een fokker weg waar hij dus als dekreu ingezet werd (lichamelijk was hij ook niet in orde)

Het zijn idd honden die snel nerveus worden, in combinatie met een eigenaar die daar te veel op in gaat krijg je idd problemen, ook als ze niet genoeg beweging krijgen en geestelijk niet bezig gehouden worden maar als mensen zich echt in het ras verdiepen da weet je dat van te voren.
Hetzelfde met Jack Russels bijvoorbeeld, mensen schaffen ze aan zonder zich er in te verdiepen wat ze nodig hebben, honden lopen weg of gaan slopen en het ligt aan het karakter van de hond..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:52

Met terriers zie je het inderdaad ook snel die zijn fel hebben uitdaging en echt een baas nodig die zeer consequent is. Mensen hebben bijna geen goed woord voor de rassen omdat ze alles aanvalen dood zonde want juist die honden kunnen in de handen van een ervaren geleider super fijne honden zijn :j

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:57

Ze zijn heel streng bij de mastiff's, en zo ook naar de puppykopers. Vaak krijg je een contract mee waar je aan moet voldoen om zo ook veel problemen uit te kunnen sluiten in het eerste jaar...
Maar het is een niet zo veel voorkomend hondenras (niet heel bekent ook) dus dan heb je niet veel aanbod en kun je ook goed kijken waar je pups heen doet. En veel fokkers zijn heel serieus, ze moeten ook wel als ze via de rasvereniging willen fokken...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:01

Ik ben opgegroeid met mechelaars en ook geen ervaringen met tumoren en dergelijke. Super fijne honden maar moet je mee om kunnen gaan en dat kunnen vele niet en dat loopt het fout. Mensen moeten wat kritischer zijn in wat een passende hond is voor ze.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:03

Klopt zou niet iedereen zomaar een mechelaar aanpraten, net als duitse herder of dober, zijn niet de makkelijkste honden.

Ik heb wat terriers betreft erg veel geluk met mijn border, die is echt braaf, blijft een terrier natuurlijk maar zolang ze maar weten wat kan en niet. Mijn duitse draadhaar is eigelijk ook een hele grote meevaller. Kan er eigelijk alles mee, erg mens en diervriendelijk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:08

Ik heb nog niet alles doorgelezen, beetje traag :)

Maar wilde alvast wel een vraag stellen, namelijk hoe het zit met Corgi's? Zijn die wel gezond of ook zo door gefokt? Ik vind het hele leuke honden om te zien maar de pootjes lijken mij wel wat kort in verhouding.

Edit] Ik zie net de link, duidelijk! Maar dus weinig in de poten en meer met de ogen.
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 05-12-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:10

_San87_ schreef:
De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens :=.

ik heb ook 2 kneusjes lopen helaas.
Mijn eerste Duitse herder heeft altijd wel iets gehad, hebben we ook bij een fokker weg die her en der wat papieren vervalste denken we achteraf.
Toen die is overleden zijn we naar een Duitse Herder fokker gegaan die al 30 jaar herders fokt, dus dachten we daar 2 gezonde puppies te kunnen halen. Ouders waren ook getest e.d.
Hebben nu 1 lopen met een hangoor en zwáre HD en 1 die al OCD in zijn elleboog heeft (al geopeerd eraan).
Zijn nu pas 2 jaar....

Hier dus nooit weer Duitse herders helaas.
Hebben ook een zwerver gehad uit Spanje, die is 14 jaar geworden en heeft nooit iets gehad.
De 1e Duitse herder is 9 geworden en misschien 2 jaar in zijn hele leven niets gehad.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:22

Especial schreef:
_San87_ schreef:
De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens :=.

ik heb ook 2 kneusjes lopen helaas.
Mijn eerste Duitse herder heeft altijd wel iets gehad, hebben we ook bij een fokker weg die her en der wat papieren vervalste denken we achteraf.
Toen die is overleden zijn we naar een Duitse Herder fokker gegaan die al 30 jaar herders fokt, dus dachten we daar 2 gezonde puppies te kunnen halen. Ouders waren ook getest e.d.
Hebben nu 1 lopen met een hangoor en zwáre HD en 1 die al OCD in zijn elleboog heeft (al geopeerd eraan).
Zijn nu pas 2 jaar....

Hier dus nooit weer Duitse herders helaas.
Hebben ook een zwerver gehad uit Spanje, die is 14 jaar geworden en heeft nooit iets gehad.
De 1e Duitse herder is 9 geworden en misschien 2 jaar in zijn hele leven niets gehad.

Maar hadden ze een stamboom of kwamen ze ook uit keurfok? want dat maakt een hoop verschil namelijk. maar weet niet iedereen waardoor Duitse herders vaak over 1 kam geschoren worden en dat is erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:28

Ze hebben een stamboom.
Moet bekennen dat ik niet veel verstand van de lijnen heb.
Ik zie dat jij Duitse Herders fokt. Mag ik je pb-en?
Dan zoek ik even de stambomen op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:32

Ja tuurlijk mag dat.

Je hebt Duitse herders met stambomen (elk willekeurig nest met ouders met stamboom krijgen dus papieren ongeacht of ze aangekeurd zijn of aan de eisen van de rasvereniging voldoen) en je hebt Duitse herders met stamboom en keurfok (extra rode papieren) deze honden zijn aangekeurd en voldoen aan alle eisen. Uiterlijk niet veel verschil als je niet weet waar je naar kijken moet. Maar voor de gezondheid wel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:35

FlyAway schreef:
kohtje schreef:
Waardeloze site met veel fouten.

Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?

Kan het wel maar heb ik geen zin in wordt toch welles nietes. Maar laten we zeggen dat erg gezonde rassen in staan die niet gezond zijn en zieke rassen (volgens hun) met ziektes die al lang onder controle zijn.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:50

kohtje schreef:
FlyAway schreef:

Kan het wel maar heb ik geen zin in wordt toch welles nietes. Maar laten we zeggen dat erg gezonde rassen in staan die niet gezond zijn en zieke rassen (volgens hun) met ziektes die al lang onder controle zijn.

Vind je het heel erg dat ik jouw posts dan verder niet serieus neem? Ik hecht meer waarde aan gedegen wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit Utrecht dan aan de posts van iemand die geen zin heeft om zijn posts te onderbouwen.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:55

FlyAway schreef:

Kan het wel maar heb ik geen zin in wordt toch welles nietes. Maar laten we zeggen dat erg gezonde rassen in staan die niet gezond zijn en zieke rassen (volgens hun) met ziektes die al lang onder controle zijn.[/quote]
Vind je het heel erg dat ik jouw posts dan verder niet serieus neem? Ik hecht meer waarde aan gedegen wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit Utrecht dan aan de posts van iemand die geen zin heeft om zijn posts te onderbouwen.[/quote]

Hier wilde ik ook zo op reageren maar had er niet eens zin in.... Ze wil wel vertellen dat het onzin is maar niet onderbouwen waarom