Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar ik praat dan ronduit belachelijk rond dieren en dat werkt ontzettend goed. Liep dus goed af, maar hey... had anders gekund. Is ook het enige ras waarmee ik wat voorzichtiger ben dan met anderen. En waarom ik er niet zo snel voor zou gaan. Seven schreef:Vind het bij de zwitserse zo jammer dat er zo veel gedragsproblemen zijn, veel angstige en nerveuse dieren zo a typisch voor herders
Seven schreef:Mechelaars zijn ook zeker geen honden voor iedereen, werk al jaren met mechelaars en ja er zijn felle donders bij maar als je daar mee om kan gaan zijn het fijne honden. In mijn 18 jaar mechelaars heb ik echter nog nooit van hersentumoren gehoord en heb dr ook nooit 1 gezien die dit had.
Ik help honden met gedrags problemen en veel zwisterse die ik zie hebgen nerveuziteit problemen natuurlijk is er altijd een baas die hierin voor gaat met het valt me op dat ze veel sneller nerveus en angstig zijn dan de duitsers mechelaars etc. Het is een herder type in mijn ogen waar veel minder druk op kan en ze kunnen veel minder hebben geestelijk. De gene die ik ken die wel goed functioneren en die ik dus niet ken door de gedrag problemen zijn ook nerveuzer dan de ander herder soorten. De enige die ik heb egzien die echt heel open was was van een bokker echt een super leuke hond was wel een zwitser x mechelaar x zwitser
_San87_ schreef:De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens.
Especial schreef:_San87_ schreef:De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens.
ik heb ook 2 kneusjes lopen helaas.
Mijn eerste Duitse herder heeft altijd wel iets gehad, hebben we ook bij een fokker weg die her en der wat papieren vervalste denken we achteraf.
Toen die is overleden zijn we naar een Duitse Herder fokker gegaan die al 30 jaar herders fokt, dus dachten we daar 2 gezonde puppies te kunnen halen. Ouders waren ook getest e.d.
Hebben nu 1 lopen met een hangoor en zwáre HD en 1 die al OCD in zijn elleboog heeft (al geopeerd eraan).
Zijn nu pas 2 jaar....
Hier dus nooit weer Duitse herders helaas.
Hebben ook een zwerver gehad uit Spanje, die is 14 jaar geworden en heeft nooit iets gehad.
De 1e Duitse herder is 9 geworden en misschien 2 jaar in zijn hele leven niets gehad.
FlyAway schreef:kohtje schreef:Waardeloze site met veel fouten.
Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?
kohtje schreef:FlyAway schreef:
Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?
Kan het wel maar heb ik geen zin in wordt toch welles nietes. Maar laten we zeggen dat erg gezonde rassen in staan die niet gezond zijn en zieke rassen (volgens hun) met ziektes die al lang onder controle zijn.
FlyAway schreef:Kun je dat ook ergens mee onderbouwen?