Fritz een zware longontsteking. Update: Helaas overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fritz een zware longontsteking, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:07

Dank jullie wel :)

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:17

Ohhh wat lees ik nou???

Wat verdrietig. Heel veel sterkte. Ook al is het goed, ze missen is toch wel heel moeilijk.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:21

Awh Jolien, heel veel sterkte :(. Jullie hebben het beste voor Fritz gedaan!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:21

Arme Fritz ;( maar het was idd de enige juiste keus. Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:12

Ook hier voor jullie sterkte Joolien.
er zijn wat tranen gelaten hier in huis... moest jullie van Willem veel liefde en sterkte toewensen.
we zijn nog altijd heel dankbaar dat Fritz zijn laatste maanden bij jullie heeft mogen zijn en hij met zoveel liefde is gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:26

Achgut wat sneu zeg.

Sterkte met het verlies Joolien.
Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:14

suze_ schreef:
Ook hier voor jullie sterkte Joolien.
er zijn wat tranen gelaten hier in huis... moest jullie van Willem veel liefde en sterkte toewensen.
we zijn nog altijd heel dankbaar dat Fritz zijn laatste maanden bij jullie heeft mogen zijn en hij met zoveel liefde is gegaan...

Dank jullie Suze, jullie ook sterkte :(:)

Ik had het net heel zwaar toen ik weer thuis kwam... Geen miauwende Fritz die om mn voeten heen drentelde voor aandacht... Geen geknuffel op de bank, niet meer samen lekker onder ons rode dekentje...
Ik dacht even de rode dekentjes te wassen vanmorgen maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen... Dat waren de fleecedekens waar Fritz en ik altijd samen onder lagen...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:23

:(:) :(:) :(:)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:25

:(:)
Sterkte!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:55

Heel veel sterkte met dit zware verlies!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:29

Bah...arme Fritzepitz... :(:)
Wat een k*tbeslissing, maar wat een goede beslissing...
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies :(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:55

Ach meid wat sneu nu. Dat je al zo snel de beslissing moest nemen. Er zal ook wel opluchting zijn, dat je je geen zorgen meer hoeft te maken. maar het feit dat je je maatje moet missen, is ook niet leuk. Heel veel sterkte hoor. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:47

Je verhaal komt me erg bekend voor. Onze kat had het ook benauwd en de buik werd steeds dikker. Ook vocht in de buik. Vochtafdrijvers meegekregen en het verbeterde wat, maar ging ook vrij snel weer minder.
Onze kat had het fipp virus. Iets waar je niets aan kunt doen of niet tegen kunt enten. Het zorgt ervoor dat alle holtes rondom de organen en in de longen vol gaat zitten met vocht. Eten gaat trager, slapen wil niet meer uiteindelijk, omdat de organen en de longen door het liggen en de druk die dan ontstaat door het vocht, benauwdheid geven.
Katten hebben het coronavirus, vaak slaapt dit en hebben katten daar geen last van. Wanneer een dip in de weerstand van de kat ontstaat kan het coronavirus muteren in het fipp virus, dit is altijd fataal. 4 weken geleden heb ik mijn kat daarom laten inslapen. Je verhaal komt me zo enorm bekend voor, dat ik dit toch wilde melden, misschien had jouw kat het ook. Zo ja, dan weet je dat je er helemaal niets aan had kunnen doen, het is een 100% fatale ziekte.

Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige kat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:55

Ach Joolien, laat die dekentjes toch lekker even, kun je af en toe nog eventjes aan ruiken en mee kroelen <3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:58

Ah nee, wat erg maar wel het beste voor hem.

Wat erg, bah ik voel heel erg met je mee.

Het is zo'n lieve en leuke beest zo te zien aan de fotos. Je zult hem wel erg missen.

Sterkte.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:00

Even slikken had gehoopt dit nog lang niet te hoeven lezen. Jolien diep respect dat je meteen de knoop hebt doorgehakt, duidelijk de juiste keuze al maakt het dat niet gemakkelijker.
Dit soort verdriet is de reden dat wij niet meer fokken, ik voel erg met je mee. |(

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:02

Dekentjes nog niet wassen hoor Jolien! Gewoon nog even lekker zo houden totdat het besef meer een plekje heeft gekregen. Dat heeft tijd nodig soms en die mag je jezelf wel gunnen :(:)
Arme Fritz, wat een bikkel! Zoveel vocht.. Dat maakt de moeilijke beslissing van gisteren misschien is draaglijker. Hij heeft geen pijn meer. Rust zacht knappe Fritz.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:36

Heel veel sterkte met het verlies..... Wat was het een knappert....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:05

Ach gos.. Wat verdrietig dat jullie toch nog snel na de diagnose afscheid moesten nemen. Maar je hebt wel het beste voor Fritz gedaan en dat is dapper.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:06

Rust zacht dappere Fritz :(:)

Heel veel sterkte Joolien :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:18

Dank jullie wel. Ik baal er hard van dat ik hem daar heb gelaten, ik denk dat ik hem achteraf toch graag zelf een plekje had gegeven. Daar ben ik ook erg verdrietig om. Sabine jij vroeg het nog, pff ik heb er zo'n spijt van...

Maar misschien is het ook wel het verlies in het algemeen... Maar wellicht kan ik hem alsnog ophalen... Zo moeilijk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:18

Mindim schreef:
Je verhaal komt me erg bekend voor. Onze kat had het ook benauwd en de buik werd steeds dikker. Ook vocht in de buik. Vochtafdrijvers meegekregen en het verbeterde wat, maar ging ook vrij snel weer minder.
Onze kat had het fipp virus. Iets waar je niets aan kunt doen of niet tegen kunt enten. Het zorgt ervoor dat alle holtes rondom de organen en in de longen vol gaat zitten met vocht. Eten gaat trager, slapen wil niet meer uiteindelijk, omdat de organen en de longen door het liggen en de druk die dan ontstaat door het vocht, benauwdheid geven.
Katten hebben het coronavirus, vaak slaapt dit en hebben katten daar geen last van. Wanneer een dip in de weerstand van de kat ontstaat kan het coronavirus muteren in het fipp virus, dit is altijd fataal. 4 weken geleden heb ik mijn kat daarom laten inslapen. Je verhaal komt me zo enorm bekend voor, dat ik dit toch wilde melden, misschien had jouw kat het ook. Zo ja, dan weet je dat je er helemaal niets aan had kunnen doen, het is een 100% fatale ziekte.

Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige kat.

Fritz had een hartafwijking wat zorgde voor al het vocht, zn hart kon het niet meer aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:25

Ik heb gelukkig de dierenarts te pakken gekregen. Fritz is nog bij hun en ik mag hem vanmiddag ophalen. Ik ben nu intens verdrietig maar ook erg blij. Dat voelt zoveel beter...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:31

Hè wat verdrietig meis, las pas nog je andere topic. Een ding staat vast, Fritz kon zich geen beter baasje wensen. :(:)
Goed dat je hem op gaat halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:33