Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suze_ schreef:Ook hier voor jullie sterkte Joolien.
er zijn wat tranen gelaten hier in huis... moest jullie van Willem veel liefde en sterkte toewensen.
we zijn nog altijd heel dankbaar dat Fritz zijn laatste maanden bij jullie heeft mogen zijn en hij met zoveel liefde is gegaan...
Mindim schreef:Je verhaal komt me erg bekend voor. Onze kat had het ook benauwd en de buik werd steeds dikker. Ook vocht in de buik. Vochtafdrijvers meegekregen en het verbeterde wat, maar ging ook vrij snel weer minder.
Onze kat had het fipp virus. Iets waar je niets aan kunt doen of niet tegen kunt enten. Het zorgt ervoor dat alle holtes rondom de organen en in de longen vol gaat zitten met vocht. Eten gaat trager, slapen wil niet meer uiteindelijk, omdat de organen en de longen door het liggen en de druk die dan ontstaat door het vocht, benauwdheid geven.
Katten hebben het coronavirus, vaak slaapt dit en hebben katten daar geen last van. Wanneer een dip in de weerstand van de kat ontstaat kan het coronavirus muteren in het fipp virus, dit is altijd fataal. 4 weken geleden heb ik mijn kat daarom laten inslapen. Je verhaal komt me zo enorm bekend voor, dat ik dit toch wilde melden, misschien had jouw kat het ook. Zo ja, dan weet je dat je er helemaal niets aan had kunnen doen, het is een 100% fatale ziekte.
Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige kat.