Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:58

Dus een half harttablet en 1/4 vochtafdrijver :) ?

Ik heb eerst niet gespeeld met de vochtafdrijver , maar las ergens op een site van een dierenarts dat dat wel kon. Ik heb het nu 2x gedaan, vandaag en vorige week een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:59

MamaMiesje schreef:
Dus een half harttablet en 1/4 vochtafdrijver :) ?

Ik heb eerst niet gespeeld met de vochtafdrijver , maar las ergens op een site van een dierenarts dat dat wel kon. Ik heb het nu 2x gedaan, vandaag en vorige week een keer.

Ja dat is m :D
Je mag idd zelf de dosis aanpassen, dat zeiden ze in Utrecht tegen me :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:02

Koshka was in het begin lager ingesteld, maar dat was al snel niet genoeg. Was de DA niet blij mee, maar ja... Dus ik dacht dat het vast not done was om hem nóg meer te geven. Maar aan de andere kant (klinkt heel cru): dood gaat hij binnen afzienbare tijd toch wel :(:) , dus waarom dan niet nu z'n leventje zo aangenaam mogelijk maken?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:04

Gaaf die Bengaal MM!!!!!
Ik heb mijn zinnen gezet op een Savannah kat over een jaar .. of twee. :P
I love stippen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:06

MamaMiesje schreef:
Koshka was in het begin lager ingesteld, maar dat was al snel niet genoeg. Was de DA niet blij mee, maar ja... Dus ik dacht dat het vast not done was om hem nóg meer te geven. Maar aan de andere kant (klinkt heel cru): dood gaat hij binnen afzienbare tijd toch wel :(:) , dus waarom dan niet nu z'n leventje zo aangenaam mogelijk maken?

Idd, zo denk ik bij Fritz ook. Dat ie maar zo lang mogelijk bij ons mag blijven :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:07

Chaos schreef:
Gaaf die Bengaal MM!!!!!
I love stippen! <3

Weet wat je in huis haalt, met zo'n stip <<) :')

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:14

ik zit te dubben
een kitten erbij of niet
ik heb een kater van 13 jaar een echte ouwe goedsul
daarbij had ik een poes maar die moest ik laten inslapen
toen een andere poes genomen en helaas werd die eerst 3 weken vermist en daarna aangereden teruggevonden
toen een poes uit het asiel gehaald van 1 jaar, maar daarmee kon hij het niet goed vinden
zij was afstandelijk en bleef blazen
hij kreeg toen kale plekken en we dachten van de stress
poes dus weer teruggebracht
maar........
hij is nu zo stil, zo lusteloos, hij hangt en slaaptalsof hij zich te pletter verveelt
dus ik dacht als ik er nu een kleintje bij neem misschien komt hij ook wat bij
maar ik weet het niet goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:56

Wat een gave katten allemaal! Hier ligt er nu een op schoot.. Heeft lang geduurt maar eindelijk hebben we dat vertrouwen! De andere twee hadden dat veel sneller :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:04

Chaos schreef:
Gaaf die Bengaal MM!!!!!
I love stippen! <3

hard sparen dan,... en heel veel inlezen.

Ik wil er nog wel een Toyger bij :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:08

Mossel schreef:
Chaos schreef:
Gaaf die Bengaal MM!!!!!
I love stippen! <3

hard sparen dan,... en heel veel inlezen.

Ik wil er nog wel een Toyger bij :D

Collega fokt ermee, dus sparen moet maar ietsie minder. :P
En ik ken ze. Heel druk. Net goed voor Zsa-Zsa. :')

En die Toyger wil ik als ik een groot huis heb. Ooooooooooooooooit. :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:15

Haha denk dat je voor een Savannah ook wel een groot huis mag hebben :P :Y)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:16

Ik heb een grote tuin. :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:16

:')

Cheetoh is ook een leuke kat :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:30

hebben jullie mijn filmpje gezien ik heb er mn best op gedaan?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:38

Ja Franka, net gekeken! :D
Hij maakt me een sprong halverwege, hahaha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 03:09

Jaaaa katjes,,, ik meld mij ook <3

Allemaal huis tuin keuken asiel katten...

Chicky mijn luie donder van ongeveer 6 jaar oud,, slaapt eet en doet soms daar tussen door nog welleens haar behoefte,, of vangt een piepjong muisje uit een nest dat net geboren is,, want je dacht toch zeker niet dat ze ging rennen ? Zei komt bij iemand vandaan die haar anders naar het asiel zou brengen.

Wokkel,, product uit een oepsnestje,, wat overigens ook geen fraaie combi was hij mankeerd echt van alles maar is toch zo ontzettend lief <3 wij noemen hem ook downie want er zit het 1 en ander niet correct hihi ) hij is ongeveer 5 jaar oud

Okkie,, mijn gedumpte speelse en onwijs kroelige katertje van 6 maanden.. Uit het asiel overgenomen nadat hij aan de dijk ter vondeling is gelecht in een verhuis doos arm dier :(

Yuki,, ook een product uit een oeps nest en langharig <3 komt weg bij mijn schoonbroer die die dingen weg geeft als warme broodjes bij de bakker,, en dan ga je dus even op visite bij je zusje en kom je thuis met een katje van nu 5 maandjes oud.. Yuki is zo vreselijk knuffelig dat je er af en toe gek van wordt omdat ze over je toetsenbord heen duikt om maar even je hand te raken,, wat een snoes <3

Ukkie,, zelfde verhaal als chicky zou ook naar het asiel moeten en waren altijd al samen... Wij hebben haar dus ook opgevangen en is nu ook 6 jaar oud en een echte jager :)

Toto,, katje van 4 maandjes,, komt weg bij een vrouwtje ( ook in huis vol dieren geweest datvtv programma) en wil nu serieus aan haar probleem werken,, haar zoon zou hem en zijn zusje sasa ( zie hier onder ) mee nemen in zijn nieuwe huis en heeft zijn moeder met de beestjes laten zitten.

Dan dus sasa,, ook 4 maandjes jong en hebben wij net als tot net een weekje in huis.. Ze zijn echt enorm lief en onderzoeken alles maar wat graag.

Kiddy,, de laatste sinds de enorme toestroom opvang katjes heeft kiddy besloten een leven opzichzelf te nemen en is verhuis naar ons " hooi hout hok" ze leeft voornamelijk buiten,, zomers zien we haar nooit en swinters komt ze om even te slapen en gaat smorgens vroeg weer lekker de hort op.. Ik denk een bewuste poging tot op je zelf wonen hihi.. Het gaat haar super af en geef haar eens ongelijk met haar 15 jaren oud zit je niet meer te wachten op al dat spelende grut haha.

Onze katten leven zowel binnen als buiten.. Wij wonen ook buiten af dus de katjes hebben alle ruimte om heerlijk te ravotten.. Het zijn heerlijke beestjes en ik snap maar niet dat er mensen zijn die deze beestjes ook maar gewoon "dumpen" wij zitten nu echt aan onze max aan katten,, maar het liefst zou ik ze allemaal willen "redden" jakkes !

Dat was dus mijn katten verhaal hihi.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:32

Chaos schreef:
Ik heb een grote tuin. :')

Vergeet niet dat heel veel fokkers niet willen dat ze buitenkomen. Dat kun je terecht vinden of niet als nieuwe eigenaar, maar daar wordt door fokkers wel vaak op geselecteerd als nieuwe baasjes zich melden.

Een Toyger is overigens ook heel gaaf :j Een zijtak van de Bengaal zeg maar, maar ze schijnen toch wel weer een ander karakter te hebben :j

Wat een gezellige kattenbende hebben jullie Tat-jana! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:06

Gave katten MM!!
Als wij een groter huis hadden zouden we ook voor een bengaal of iets in die richting zijn gegaan. Maar wij wonen niet heel groot en zonder buitenruimte en zijn dus voor de Chartreux gegaan, lekkere luie katten :')

Afbeelding
favo houding van Billy

Afbeelding
En denk maar niet dat die zich weg laat jagen :')

Bij ons werd er overigens ook op aangedrongen om de katten niet naar buiten te laten gaan
A. omdat het raskatten zijn die niet bepaald goedkoop te noemen zijn
B. omdat het allemansvriendjes zijn en dus makkelijk door anderen mee te nemen zijn

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:08

Oehh...ik ben ook gék op blauwe katten <3
Wij hebben ook een blauwtje gehad, een mixje waarschijnlijk, maar die hebben we vorig jaar sept in moeten laten slapen ;(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:09

ja jouw blauwtje leek veel op een Chartreux
meestal als iemand zegt dat zijn kat op een Chartreux lijkt is dat helemaal niet zo (meer een Brit of een oosterse) maar die van jou daar moet wel Chartreux in gezeten hebben

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:55

Katten! Al mijn hele leven dol op!
Zal onze kattenkudde even voorstellen:

Afbeelding
Dit is Lippijn, oftewel Pip. ruim 16 jaar oud. Fantastisch leuke kat, enorm knuffelig voor bekenden en een eorme macho naar andere katten. Nog steeds heel vrolijk en speels, maar wel duidelijk wat stijver dan vroeger. Nogal een ondernemende (ex)kater. Heeft veel ongelukken gehad, waaronder een op drie plaatsen gebroken achterpoot en verbrijzelde teen. Lijkt er overigens weinig last van te hebben.

Afbeelding
Beatrijs. Samen met Lippijn uit het asiel gehaald. Ook zij is ruim 16. Paar weken geleden 's avonds laat ineens verlamd. Halsoverkop naar de nood-dierenarts gegaan. Na uitgebreid onderzoek blijkt ze een verdikte hartspier te hebben en daardoor waarschijnlijk een stolsel in haar hersenen. Ze is al lang weer helemaal zichzelf, maar krijgt wel bloedverdunners en dagelijks betablokkers.

Afbeelding
Links Polleke, een zwerfkat van nu een jaar of 10. Hier ligt ze op mijn oude grote monitor. Polleke werd steeds humeuriger naar de andere katten en plaste vaak kleine beetjes. Onlangs is ze geopereerd en is een blaassteen verwijderd. Ze is totaal ondervoed aan komen lopen toen ze ruim een half jaar oud was.

Rechts: Plato. Eigenlijk een van de katten van de buren (kwamen we later achter). Plato was heel mager en zat onder de vlooien en korsten toen hij bij ons kwam. Qua karakter de liefste, vriendelijkste kat die ik ooit heb gehad. Hij had duidelijk geen 'huismanieren'. Hij was erg onzindelijk, stal het eten van je bord en begreep niet dat je dingen kunt vragen, zoals eten of eruit mogen. Dat heeft hij inmiddels geleerd. Hij wordt geregeld behandeld tegen vlooien (ivm allergie) en hij is erg mooi geworden. Hij heeft volgens de DA ooit een heup gebroken en die is nooit gezet. Hij loopt daardoor vreemd, alleen springt hij zo lichtvoetig als een balletdanser. Plato wordt op 9-10 jaar geschat.

Behalve deze katten hebben we nog een aantal andere. Een grote kater die erg mager en vies was en hier elke dag komt eten (wordt steeds mooier) maar is wel heel erg schuw. Loopt ook vreemd. Heel wijdpoots en in telgang. Dan is er nog een kleine, rode poes, die slecht hoort en ziet en een misvormd oor heeft. In de schuur staan bij ons de hele dag brokjes voor onze katten. Daar eten dus ook andere katten van mee. Als er geen brokjes meer zijn komt deze rode bij ons bedelen :) Zij was heel mager, maar is nu op gewicht. Ik heb begrepen dat zij ook van iemand anders is.

We hebben veel aanloopkatten gehad, waarvan sommige heel lang bleven.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:07

Wat een mooie katten komen hier langs!

Dit is Ensi, een nu ong. 4 jarige kat. Heb hem uit het asiel gehaald toen hij ong. 9 maand was. Hij had daar al van jongs af aan gezeten en was overal bang voor. Ik wou graag een muisgrijze maar had verwacht dat ik die niet zou vinden, dus dan wou ik maar een dikke rode kater :D . In het asiel was niks bijzonders, en het laatste hokje, ja hoor, daar zat ie <3 Na wekenlang bij hem zitten etc. is was al echt een schat geworden, lang niet zo bang meer. Hij is nu speels, een echte jager, gek maar ook ontzetten lui :'). En, hoe is het mogelijk, gek op water! Stiekem vind ik het wel jammer dat hij met de jaren wat zwarter word ipv muisgrijs :o

Afbeelding

Afbeelding

Voor Ensi hebben we 2 zusjes gehad. Van jongs af aan bij ons geweest, zijn beide een jaar of 15 geworden. De lapjes lekker stoer en speels, de grijze aanhankelijk en rustig. Heerlijke beestjes waren het. Helaas zijn ze kort achter elkaar gestorven, 1 door de buurvrouw aangereden :\ , de ander heeft een schot van een windbux overleefd, maar later overleden door een blaasontsteking.

De 2 miepjes bij elkaar <3 :
http://8.media.hyves-static.net/7832961 ... 96151.jpeg

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:21

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:33

leukleujleuek!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:56

Ja geestig he chaos en ze is 7 nu maar helemaal knetter.