zo'n trapje hebben ze na een paar keer hulp zo door hoor

ik hielp ze eerst telkens naar boven ( mams bleef beneden zitten met kids onder d'r ) maar opeens hadden ze ook door hoe ze er weer op moesten komen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jen schreef:Toch nog even goed gaan kijken dus voor voerik heb nog 2 weken dus komt goed
.
Okee dat waren ook een beetje de opties die ik in mijn hoofd had, nog even checken wat de buurman ermee doet. Neuh is niet hard is de natuur.
Toch vraag ik me af waarom het nou het beste is om ze apart te zetten?
Hoe doet een hen dat dan in de natuur?
Laptopmuis schreef:Ik fok dan op vrij grote schaal. De haantjes wat niet verkocht worden, gaan naar een dierentuin waar ze voer worden voor de roofdieren. Klinkt hard, maar als je begint aan kuikens weet je dat er hanen tussen zitten en die wil niemand. Dus als je het niet aan kan om ze voor de slacht of voer weg te doen, heb ik één raad: GA NIET BROEDEN.
Kuikens moeten kuikenmeel hebben. Daar zitten bouwstoffen in die ze nodig hebben. Een vogel geef je eivoer, een kippenkuiken kuikenmeel.
Best 1 hen apart laten broeden en ook apart zetten zodat ze niet gestoord word door andere kippen. Twee hennen kan je beter niet samen laten broeden.