Nichtje gebeten door hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: Nichtje gebeten door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:03

Heb het topic niet helemaal doorgelezen.

Er wordt hier veel gezegd dat de hond geen waarschuwing heeft gegeven (op misschien een opgetrokken lipje na), maar dan vraag ik me eigenlijk af of er geen enkele teken, aanwijzing is geweest dat de hond ging bijten.
Verstrakken, zich terugtrekken, weet ik het wat. Dat zijn ook allemaal waarschuwingen, het is niet dat voor een beet alleen de lip opgetrokken wordt.

Ik ben ooit gebeten door een eigen hond (was toen 10 denk ik), toendertijd zag ik geen enkele waarschuwing. Als er nu een hond wilt happen/bijten(moeder heeft hondentrimsalon waar veel verschillende rassen en soorten komen), zie ik het altijd aankomen, niet altijd even duidelijk, maar het is altijd te zien.

En natuurlijk ziet een kind van 4 dat niet, of een volwassen iemand die verder niks met honden heeft. Die kunnen dat niet weten.

We hebben nu een pitbull en een wheaten terrier. De pitbull is de liefst hond die we ooit gehad hebben en er zou echt heel wat moeten gebeuren voor dat hij echt zou bijten, die durf ik met een gerust hart bij de supermarkt te leggen.
De Wheaten terrier daarentegen is een felle donder, vrij dominant en corrigeert graag. Echt geen haar op mijn hoofd die niet grijs zou worden als ik haar bij de supermarkt zou leggen. Er hoeft er maar 1 te zijn die ze niet mag.

Een eigenaar moet weten wat zijn dier doen als hij in een bepaalde situatie komt, of dat nou een hond, paard of muis is.
Maar ik vind ook dat je als vader/moeder je kind gewoon bij je moet houden en dus ook niet voor een halve minuut bij een hond mag laten als jij of de eigenaar er niet dicht genoeg bij is om evt. de hond tegen te houden of het kind weg te ''trekken''.

Wat ik zou doen ligt eraan hoe de eigenaar reageert. Al vind ik hem bij de supermarkt al goed hebben gereageerd. Je wilt niet weten hoe sommige mensen een banketstaaf verhaal gaan lopen houden ''Dat doet ie anders nooit!!!'', terwijl je zelf zo snel mogelijk weg wilt natuurlijk.

Als laatste wil ik toch nog even vragen hoe het nu met je nichtje is?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:07

joyce83 schreef:
Heeft iemand de signalen van de hond gelezen? Ouders vind ik daarin ook niet goed hoor, kind hoort bij honden weg te blijven en ouders hebben te laat ingegrepen. Aangezien hond vast lag was het kind gewoon te dichtbij.

Wat willen ze bereiken met aangifte?

Ja vind ik ook.

kindjes moeten gewoon niet naar de honden toe gaan, zeker niet als de eigenaar ze aan iets vastgezet heeft om ff een winkel in te gaan, ze was gewoon te dichtbij geweest, volgens mij, anders kon die hond haar niet bijten.

Ik geloof niet dat de riem te lang was hoor, dan zou het dier de mensen lastig vallen die er boodschappen doen (over een riem struikelen).

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:07

Mogelijk bereik je met aangifte dat de baas van de hond de volgende keer beter nadenkt alvorens de hond zonder toezicht bij de supermarkt vast te leggen. En dat kan een volgend slachtoffer schelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 08:25

Nichtje gaat goed :j
Wond op dr neus blijft alleen steeds open gaan waardoor het er niet mooier op wordt.

Zus heeft contact gehad met de vader van de 18 jarige jongen. Die wist nergens van (jongen had niks verteld) en hij kan zich niet voorstellen dat zijn hond zoiets doet. Ze moet maar bewijzen dat het zijn hond was :?
Excuses blijven dus ook uit, helaas.
Zus heeft via het juridisch loket een voorbeeldbrief gekregen die ze gaat versturen.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-08-12 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:30

Misschien is het een hit als een supermarkt een bench inbouwt.
Een euro voor het slot, net als op wc's in winkels.
En geen kind die zn vingers door de traliest stopt, zo wel dan had je je kind maar bij je moeten houden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:41

Maar als de eigenaar het telefoonnummer heeft gegeven kan die het toch niet ineens vergeten zijn -O-

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:44

Stef wat naar dat die mensen zo hebben gereageerd.

Mijn persoonlijke mening is dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je eigen dier en dat je hoe dan ook moet zorgen dat hij zich in het openbaar gedraagt. Ik zal dus nooit een dier achterlaten buiten bij de supermarkt. Ik ben ten eerste al doodsbang dat iemand ze mee neemt maar ten 2e weet ik niet wat er gebeurd als er iemand de honden daadwerkelijk gaat pesten. Ik verwacht dat ze niets doen maar ik gok het er niet op. Zorg dat je erbij bent dan kun je ingrijpen. In dit geval had de eigenaar kunnen zeggen: Niet te dichtbij of als t misschien nooit eerder is gebeurd direct kunnen ingrijpen bij de eerste tekenen dat het dier je nichtje niet leuk had gevonden.

Toen ik het begin van het topic las dacht ik geen aangifte, gewoon netjes regelen met de eigenaren wat betreft verzekering. Maar nu ik lees dat ze zo onverschillig doen en zelfs ontkennen zou ik er wel werk van maken. Alsof je zus zelf zijn gegevens heeft verzonnen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:49

Wellicht hebben ze geen AVP verzekering of geen idee dat deze schade daar ook onder valt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:52

Maar om hoeveel schade gaat het nou dan stef?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 08:53

Tiffany schreef:
Maar als de eigenaar het telefoonnummer heeft gegeven kan die het toch niet ineens vergeten zijn -O-

Ze heeft het telefoonnummer van de zoon gekregen, en die heeft zijn ouders niks verteld.

Bedoel je in bedragen tiff? Of iets anders?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:58

Bench zou inderdaad wel een super oplossing zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:58

stef schreef:
Tiffany schreef:

Ze heeft het telefoonnummer van de zoon gekregen, en die heeft zijn ouders niks verteld.

Bedoel je in bedragen tiff? Of iets anders?

Oke op die manier, nouja wat een reactie zeg. Meteen lik op stuk geven dat de zoon zelf hun telefoonnummer heeft gegeven en dat hier meerdere getuigen van zijn.

Ja bedoelde echt in bedragen, want misschien is dat alsnog onderling te regelen.. en als ze dan nog moeilijk doen zou ik toch aangifte gaan doen.. als jullie daar nu al niet over twijfelen. Want als iemand zijn verantwoording niet neemt voor zijn dier staat het volgende week weer voor de supermarkt met de kans om weer een kind te bijten.. -O-

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:05

En zelfs als de hond een waarschuwing heeft gegeven, wie zegt dat deze hond geen bekende bijter is? Als ze zo nonchalant met dit slachtoffer omgaan, hebben ze dat wellicht eerder ook al bij de hand gehad.

En een hond die (te snel) bijt hoort gewoon niet zonder toezicht op een openbare plek, klaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 09:11

Is op dit moment nog niet bekend tiffany, ligt bij de verzekering.
Op advies van het juridisch loket is er wel melding (geen aangifte) gedaan bij de wijkagent

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:16

:j Goedzo, mag ik vragen, gewoon nieuwschierigheid hoor, wat voor brief er nu onderweg is? Of iig met welke insteek?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:34

Jammer dat de eigenaar er moeilijk over gaat doen. Hij weet jammer genoeg niet dat hij in zijn eigen vlees (hond) snijdt. :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:35

Aangezien nu de eigenaar min of meer ontkent, zou ik zeker aangifte doen. Dit gedrag zou kunnen duiden op meerdere bijtincidenten door die hond en/of nalatigheid van de eigenaar. Ook getuige adressen goed bewaren!

Dat de wond steeds opengaat op de neus van je nichtje kan ook betekenen dat ze er blijvende verminking aan gaat overhouden. Dus er kan direct wel eens een behoorlijke kostenpost komen voor traumabehandeling/ plastische chirurgie.

Neem trouwens aan dat in die brief de eigenaar aansprakelijk wordt gesteld?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:40

Tiffany: Een brief waarin ze aansprakelijk gesteld worden volgens mij, maar dat zal ik even navragen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:42

Wat stom van die eigenaar. Misschien heeft die zoon wel verteld dat er een één of ander gek wijf liep te verkondigen dat ze gebeten was door hun hond.
Vervelend dat het zo moet lopen, hoop dat uiteindelijk de hond er niet de dupe van wordt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:43

Dat hoop ik ook niet.
Van mij (persoonlijk) hoeft die hond ook echt niet dood ofzo. Ik zou alleen wel graag uitgezocht willen hebben of dit eerder gebeurt is en wat de kans op herhaling is. Ook zodat eigenaar hun maatregelen kan treffen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:23

Wat vervelend dat ze zo reageren. Verdorie een sorry, een kleinigheidje voor je nichtje was minimaal netjes geweest. Hopenlijk zegt zoon het wel nog tegen zijn ouders zodat idd wat je aangeeft in de toekomst hiermee rekening gehouden kan worden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:35

slimmerik schreef:
Aangezien nu de eigenaar min of meer ontkent, zou ik zeker aangifte doen. Dit gedrag zou kunnen duiden op meerdere bijtincidenten door die hond en/of nalatigheid van de eigenaar. Ook getuige adressen goed bewaren!

Dat de wond steeds opengaat op de neus van je nichtje kan ook betekenen dat ze er blijvende verminking aan gaat overhouden. Dus er kan direct wel eens een behoorlijke kostenpost komen voor traumabehandeling/ plastische chirurgie.

Neem trouwens aan dat in die brief de eigenaar aansprakelijk wordt gesteld?

Euh dit is de vader van de zoon van 18 jaar. Die was er dus niet blij dus krijgt het opeens koud op zijn dak. Ene welke 18 jarige verteld thuis alles??. Zijn er maar weinig denk ik.
Hopelijk kunnen de getuigen netjes reageren en objectief zijn. Vele zullen ook wel boodschappen gedaan hebben en ook niet alles opgenomen hebben en gaan nu mee in het verhaal. Ben niet voor de hond of kind. Ik weet alleen wat ik dagelijk meemaak met boodschappen doen.

Denk dat als ik de eigenaar was dat ik ook bewijzen zou vragen klinkt raar maar er lopen zoveel gekken in deze wereld.

joyce83 schreef:
Wat vervelend dat ze zo reageren. Verdorie een sorry, een kleinigheidje voor je nichtje was minimaal netjes geweest. Hopenlijk zegt zoon het wel nog tegen zijn ouders zodat idd wat je aangeeft in de toekomst hiermee rekening gehouden kan worden.

En wat als hij een vals nummer van een vriend heeft gegeven?. En dus nu onterecht een hond wordt beschuldigt?.
Blijft een puber he?.

Denk dat aangifte lastig wordt is al even geleden denk dat een wijkagent meer kan verrichten.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:09

Hoi.Ben eigenlijk benieuwd of hier nog wat uit is gekomen met wel of niet aangifte?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:29

Volgens mij heb ik 2 weken geleden hier iets in de krant over gelezen. Kan dat ts?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 12:05

Heel eerlijk? Geen idee. Contact met zus staat op een zeer laag pitje.
Laatst nog wel m'n nichtje gezien en ze heeft wel een plekje, maar aks het niet weet zie je het niet volgens mij.