Je zou eerst voedingsdeskundige moeten zijn, om te kunnen oordelen of het goed in elkaar zit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:avalonnancy schreef:nou het is gewoon een feit dat bepaalde ( niet alle ) KVV voedingen een aantal belangrijke zaken missen en dus geen complete voedingingen zijn.
er heeft laatst nog een stuk in de krant gestaan in een column van een dierenarts dat hij een teckel binnen kreeg met zenuwuitval. in eerste instantie werd natuurlijk gedacht aan een hernia, maar het bleek dus een ( magnesium ) dacht ik tekort te zijn door het voeren van KVV. infuus eraan en 5 uur later was de teckel weer prima in orde.
en ik ga ervanuit dat er best KVV soorten zijn die WEL compleet zijn, maar daar heb ik me niet in verdiept dus kan daar ook geen voorbeelden van noemen.
Er bestaan inderdaad KVV producten die niet volledig zijn.
Dat staat er dan ook keurig bij.
Zo heeft bijv. Smuldier verschillende varianten. De complete voedingen, daar staat ook keurig op "compleet voeding".
Geen enkel verschil dus met "brok". Want er zijn net zo goed brokken, snoepjes en blikjes die alleen als tractie of extraatje geschikt zijn en net zo goed niet "compleet" zijn
Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om een voeding te kiezen die is aangemerkt als "compleet".
magda_90 schreef:Mij heb je ook niet horen zeggen dat de een beter is dan de ander. Ik ben van mening dat je dit per individu moet bepalen en niet kunt generaliseren.
Ik ben echter ook van mening dat de vijandigheid een stuk minder mag, want dit is nu zonde dat de vervoerders zo aanvallend reageren.Laat iedereen toch eens in zijn waarde.
aslo schreef:Maar weinig hondenliefhebbers zijn bvb op de hoogte van het feit dat commerciële hondenvoeders eind jaren 1940 werden uitgevonden door heel grote multinationals - zeer vaak voedingsconcerns- om de enorme financiële lasten die het "storten" van afval met zich meebracht te doen dalen of nog liever, zoveel mogelijk van hun afval met enorme winsten te kunnen verkopen!
Zo blijkt Hill's, wereldwijd beschouwd als de fabrikant van kwaliteitshonden - en kattenvoer, een dochteronderneming van Colgate-Palmolive te zijn die na elk productieproces bergen afval (notenschalen en dgl.) moest zien kwijt te raken. Iams of Eukanuba, ook niet de minste, is dan weer een dochteronderneming van Procter & Gamble, bekend van huishoud - en voedingsproducten.
Pedigree? Waltham? Allebei dochterondernemingen van Masterfoods - bekend van oa. Mars en M&M's.
Wie een beetje met het internet bekend is, kan tal van gelijkaardige voorbeelden vinden!
Dat voederfabrikanten zich eerst verplicht zagen nogal wat investeringen te doen om studerende en afstuderende dierenartsen, hondenscholen en hondenbaasjes te overtuigen van de kwaliteit en het gebruiksgemak van hun hondenvoer vonden ze niet erg… om anders hun afval kwijt te raken moesten ze immers ook betalen!
aslo schreef:avalonnancy schreef:het minste heb je inderdaad met BARF maaaarrrrr dat is dus weer geen complete voeding!
Barf is wel compleet, als je je aan de richtlijnen houdt. Het boek van Ian Billinghurst al eens gelezen?
Of sowieso een boek met betrekking tot anders voeren? Hoeveel wil je er lenen?
Douraque schreef:aslo schreef:Een hele lap, wel interessant. Conclusie: honden zijn beter af met vers vlees voeding (voor de mensen die niet het hele stuk -ruim 60 pagina's) wil lezen![]()
http://www.icreo.com/student/Nl/eindwer ... -Erwin.pdf
Eindelijk een wetenschappelijk onderzoek, ga het van de week even lezen
xRomana schreef:Meer info over skelet problemen bij de hond door de opkomst van de brok.
Want voor 1930
waren deze aandoeningen dr nog niet, waarom na 1930 dan wel? Toen is de brok op de markt gekomen.
xRomana schreef:En wisten jullie ook dat ijzer rustig van een roestige spijker afkomstig kan zijn? Dr is namelijk geen hond die dat controleert, dus dat is gewoon toegestaan. Kalk van een krijtje ook geen probleem.
F_Orumster schreef:Je laat je nu nog steeds bedonderen.xRomana schreef:Meer info over skelet problemen bij de hond door de opkomst van de brok.
Want voor 1930
waren deze aandoeningen dr nog niet, waarom na 1930 dan wel? Toen is de brok op de markt gekomen.
En hoe snel rende men toen naar de DA?xRomana schreef:En wisten jullie ook dat ijzer rustig van een roestige spijker afkomstig kan zijn? Dr is namelijk geen hond die dat controleert, dus dat is gewoon toegestaan. Kalk van een krijtje ook geen probleem.
Dat doet Kellogs ook hoor, en wordt gewoon toegestaan door keuringsdienst van waren. Lichaam gaat hier niet anders mee om dan wanneer het vanuit een andere bron komt, is de verklaring.
magda_90 schreef:Ik zou je beter laten informeren Romana, zeggen dat door middel van vers vlees er geen kanker en gebitsreiniging meer voorkomen op zijn praktijk vind ik absolute duiden op onkunde.
xRomana schreef:Over keloggs....zal best.
Maar wij hebben de keus om nog andere producten tot ons te nemen die dit tekort wel weer aanvullen, jou hond heeft dat niet met elke dag dezelfde samensgestelde doodgekookte meuk. Eet gevarieerd, geldt ook voor ons huisdieren.
avalonnancy schreef:haha, ja en ik ken die cijfers dus wel, en mag mij daarom ook in de winkel! (lees dus geen veterinair) voedingsdeskundige noemen.
en dat vocht in duck, ja het is en blijft diepvries he![]()
carnibest is 61% vocht!
het minste heb je inderdaad met BARF maaaarrrrr dat is dus weer geen complete voeding!
franka75 schreef:nou kreeg ik de tip voor mijn kat van de da om rijst en geitenvlees te gaan voren gekookt volgens mij , de rijst gekookt dus vlees ook neem ik aan want kat likt zich zelf kaal en dat zou een remedie kunnehn zijn vanwege waarschijnlijk voernijd, ik was nogal vragerig en aan het eind van het gesprek zegt ik geef het op , ja ik kan wel eigenwijs zijn maar dit vond ik vreemd. maar ja het schijn tegenwoordig normaal te zijn en ik ben een adhder en ben dan bang dat ik niet goed reageerde
xRomana schreef:Sluiten jullie je oogjes maar voor dit verhaal hoor, ik schrok ook enorm toen mij dit verhaal met goede argumenten werd verteld.....
Slaap lekker. Hoop voor jullie dieren dat er ooit een dag komt dat baasje uit het stof komt. Dat meen ik oprecht. Het is overduidelijk dat jullie gebrainwashed zijn, precies zoalss eerder in dit topic al werd aangekaart. Een miljarden industrie, de mens weet niet beter.
Arabesk schreef:Je hond of kat brokken voeren is net zoiets als dat je zelf elke dag pizza zou eten waar wel alle vitamines en mineralen inzitten.....