Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:54

Juut schreef:
Ja, weet je; jullie hebben gelijk.

Politie had aan moeten kloppen om hond te laten weten dat er iemand aankwam, deur voorzichtig moeten forceren, en eerst hond onder verdoving moeten brengen. Wellicht meteen naar therapeut afvoeren om van de schok te bekomen van wakker worden op een andere plek.

Dat baasje, iemand uit een pedonetwerk, dan alle tijd had om weg te komen, en nieuwe slachtoffertjes kon gaan maken; ach. Wat is het leven van een kind nu vergeleken met het leven van een hond???

Echt, ik erger me kapot aan bepaalde reacties hier. Ik vraag me ernstig af of mensen niet doorslaan in hun liefde voor honden. Of ze wel een realistisch beeld hebben van politiewerk.

Amen!
Kan het niets anders dan met je eens zijn, diep en diep zorgelijk dat mensen hier zo over denken, maar blijkbaar hield deze verdachte er net zon gedachte op na.

Magrathea

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:18

Een hond die zo ver heen is is beter af dood imo..
Sowieso is deze hond zwaar opgefokt door de eigenaar. Goeie kans ook dat hij niet genoeg te eten kreeg (meer zin om aan te vallen). Ja het is vervelend voor de hond, hij had een leuk leven kunnen hebben als hij goed was opgevoed. Maar het is niet anders.

Een goede waakhond is echt geen hond die alle indringers opeet hoor. Als jouw hond mensen aanvalt wordt ie meegenomen door de politie en mogelijk afgemaakt, of heropgevoed zodat hij misschien nog naar een andere baas kan. Dus trots zou ik er niet op zijn..

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:50

Elin_ schreef:
Bailey_4ever schreef:

Waar staat dat ie vals gemaakt is..

Ik doelde meer op dit antwoord elin.
Je zegt waar staat dat ie vals is gemaakt dus niet dat ik denk dat jij hebt gezegd dat hij vsals is.
Dus nogmaals ik denk dat hij vals is gemaakt omdat een hond van nature niet vals is en door zijn gedrag dnek ik dus dat de eigenaar hem zo heeft opgevoed :)

Let trouwens even niet op de qoute die is wat fout gegaan maar het was dus jou antwoord op pagina vijf hahaha

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:00

Elin_ schreef:
Maak dan de keuze die ik er neer zet.
Je broertje,zusje , moeder of vader neergeschoten of de inbreker met een bloedend armpje omdat hondlief er niet van gediend was?

Maar bovenstaande IS gewoon de wetgeving, of je het nu krom vindt of niet. In geval van dat er geen "rechtstreeks" gevaar voor eigen leven is. Dus als de inbreker met een pistool naar je gericht staat of je probeert dood te slaan, en jij kan hem overmeesteren met alle geweld dan sta je in je recht. Maar als hij gewoon binnenkomt en wordt aangevallen door je hond en verscheurt, zonder dat hij jouw of je gezinsleden rechtstreeks bedreigt heeft, dan is je hond volgens de wet in fout. Als jij degene bent die de inbreker aanvalt en verwond terwijl hij enkel kwam stelen en niet jouw leven beroven, dan ga jij de cel in. Misschien krom, maar zo werkt dat hier.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:27

Kwanyin schreef:
Elin_ schreef:
Maak dan de keuze die ik er neer zet.
Je broertje,zusje , moeder of vader neergeschoten of de inbreker met een bloedend armpje omdat hondlief er niet van gediend was?

Maar bovenstaande IS gewoon de wetgeving, of je het nu krom vindt of niet. In geval van dat er geen "rechtstreeks" gevaar voor eigen leven is. Dus als de inbreker met een pistool naar je gericht staat of je probeert dood te slaan, en jij kan hem overmeesteren met alle geweld dan sta je in je recht. Maar als hij gewoon binnenkomt en wordt aangevallen door je hond en verscheurt, zonder dat hij jouw of je gezinsleden rechtstreeks bedreigt heeft, dan is je hond volgens de wet in fout. Als jij degene bent die de inbreker aanvalt en verwond terwijl hij enkel kwam stelen en niet jouw leven beroven, dan ga jij de cel in. Misschien krom, maar zo werkt dat hier.

Jeutje wat krom inderdaad!
Nou goed uitlegt dankjewel ,maar ja ik vind dat vreemd.. hij komt immers jou terein op.
Mischien als jij niet eerder aanvalt had hij dat mischien wel gedaan..
Dus volgens de wet moet je eigelijk wachten tot hij je bedreigt of iemand neerschiet voor jij mag aanvallen |o

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:32

Lekkere regeling := Bescherm je jezelf en dan kan je nog in de bak komen ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:36

Elin_ schreef:
Jeutje wat krom inderdaad!
Nou goed uitlegt dankjewel ,maar ja ik vind dat vreemd.. hij komt immers jou terein op.
Mischien als jij niet eerder aanvalt had hij dat mischien wel gedaan..
Dus volgens de wet moet je eigelijk wachten tot hij je bedreigt of iemand neerschiet voor jij mag aanvallen |o

Inderdaad.
Laatst was er hier een juwelier die een overvaller had neergeschoten. Die is opgepakt. Nu weet ik wel niet of hij ook veroordeelt was. Je hebt altijd wel een kans om je eruit te verdedigen natuurlijk. Maar in principe ben je strafbaar op het moment dat je iemand op je terrein aanvalt die je niet rechtstreeks 'bedreigt'.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:51

Eigenaar had de hond niet zo moeten maken (zo vals)
De hond had niet zo moeten grijpen
Agenten hadden van te voren moeten weten dat er een hond zat, dan voorkom je dit soort situaties

Sneu voor de hond, maar ik had hetzelfde als de agenten gedaan..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:17

Bailey_4ever schreef:
Lekkere regeling := Bescherm je jezelf en dan kan je nog in de bak komen ook.

Ja, als er sprake is van excessief geweld ben je gewoon aansprakelijk. Dan zul je idd opgepakt worden en terecht moeten staan. Zo ook als je je hond inzet als wapen ben je daar ook gewoon op aan te spreken, en mag de hond afgemaakt worden.
Iedereen die daar anders over denkt moet zich na laten kijken. Want wat als jij op straat loopt en die hond ontsnapt? Dan is het ook geen schatje hoor.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 17:44

Ik doelde ook niet op de hond ;) Meer bij dingen als inbrekers etc.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:29

Ik vind het persoonlijk eng om te zien hoe die hond als een razende te keer gaat en blijft aanvallen, ook al probeert de politie weg te komen en van de hond weg te komen. en dit is helaas gedrag die ik te vaak zie in bepaalde rassen. Geen rem op en blijven grijpen. Logisch dat een hond zijn terrein verdedigt, politie kon mss beter eerst de hond verdooft hebben voor ze binnenvielen, maar dan is het geen inval meer ;). dus ja beetje een moeilijke situatie, maar ik blijf er wel bij dat dit gedrag is die bij een hond niet getolereerd moet worden. Wat als een klein kind bij de deur komt en de hond weet buiten te komen? Geen garantie dat hij er vanaf blijft. Ik heb zelf een dober gehad, maar dat was wel een hond die perfect waakte, maar wel afstand wist te bewaren, en nooit zomaar in de aanval zou gaan (zolang ze hem uiteraard niet in een hoek dreven of op hem af kwamen, wat uiteraard elke hond dan zal doen).
Best heftig deze aanval, en vrees dat de agent hier ook flinke bijtwonden en littekens aan over zal houden.