Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:39

ja honden en paarden lopen hier in de achtertuin,en ik leer ze gewoon af naar de paarden te happen /rennen....

zie me hier al alles aan lijntjes houden elke dag weer...nee ,liever gewoon opvoeden,geeft een hoop vrijheid voor alle dieren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:44

Paardjes45 schreef:
Ik heb dan wel geen hond, maar ik vind de methode van Cesar super. Ik denk dat de methode wel werkt en vind dat Cesar absluut niet onvriendelijk met de hond omgaat.

Een hond heeft een consequente leider nodig en dat tikje of schopje dat hij de hond geeft doet hem absluut geen pijn, het is alleen een waarschuwing.

Als ik ooit een hond neem, ga ik hem precies volgens de *Cesar methode* opvoeden.

Ik wil nog even zeggen: *zwaar respect voor die man* _/-\o_

ik heb ceasar hoog zitten,omdat hij de rotzooi van een ander opruimt.
Mensen laten het gewoon zover komen...kiezen rassen uit omdat ze ze mooi vinden terwijl ze met het karakter totaal niets kunnen.

Je hoeft helemaal een hond niet in elkaar te meppen.De enige keer dat ik een knal uitdeel is als de dames een haan hebben gepakt en vermoord of een poging doen de kat te vermoorden(dames waren toen net nieuw hier...derdehands honden ;) )
Dan sla ik erop.De rest los ik verbaal op met een harde AH!En dat werkt gewoon goed.

Mijn roedel van 6 is ook stabiel en rustig.Een roedel is iets heel anders dan het hebben van 1 hond.
Roedelhonden zijn meer hond naar mijn idee,doen ook veel meer onderling met lichaamstaal.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:47

geerke schreef:
Paardjes45 schreef:
Ik heb dan wel geen hond, maar ik vind de methode van Cesar super. Ik denk dat de methode wel werkt en vind dat Cesar absluut niet onvriendelijk met de hond omgaat.

Een hond heeft een consequente leider nodig en dat tikje of schopje dat hij de hond geeft doet hem absluut geen pijn, het is alleen een waarschuwing.

Als ik ooit een hond neem, ga ik hem precies volgens de *Cesar methode* opvoeden.

Ik wil nog even zeggen: *zwaar respect voor die man* _/-\o_

ik heb ceasar hoog zitten,omdat hij de rotzooi van een ander opruimt.
Mensen laten het gewoon zover komen...kiezen rassen uit omdat ze ze mooi vinden terwijl ze met het
karakter totaal niets kunnen.

Je hoeft helemaal een hond niet in elkaar te meppen.De enige keer dat ik een knal uitdeel is als de dames een haan hebben gepakt en vermoord of een poging doen de kat te vermoorden(dames waren toen net nieuw hier...derdehands honden ;) )
Dan sla ik erop.De rest los ik verbaal op met een harde AH!En dat werkt gewoon goed.

Mijn roedel van 6 is ook stabiel en rustig.Een roedel is iets heel anders dan het hebben van 1 hond.
Roedelhonden zijn meer hond naar mijn idee,doen ook veel meer onderling met lichaamstaal.

Zo denk ik er dus ook over.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:50

Gewoon opvoeden kan natuurlijk op verschillende manieren. Je kan een hond eerst het goede leren in een makkelijke situatie en de situatie daarna moeilijker maken of je kan hem in een situatie knallen waar je het haast onmogelijk maakt om het juiste te doen en hem dan ongenadig op zijn flikker geven als hij het fout doet. Dat tweede vind ik dus niet eerlijk. Bovendien kan een beloning voor een hond zo groot zijn dat geen straf hem ervanaf kan brengen, dus voorkomen is dan beter als genezen. Neem eten stelen, trekken, dingen achterna zitten etc. allemaal dingen waar heel veel mensen wel voor corrigeren/straffen maar waarbij de meeste honden zich door correctie nauwelijks laten remmen omdat de beloning voor de hond gewoon belangrijker is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:52

liedje89 schreef:
Je kan een hond eerst het goede leren in een makkelijke situatie en de situatie daarna moeilijker maken of je kan hem in een situatie knallen waar je het haast onmogelijk maakt om het juiste te doen en hem dan ongenadig op zijn flikker geven als hij het fout doet. is.

bestaat er voor jou geen middenweg dan..tis of het een of het ander??

laat ik duidelijk zijn,het gaat hier écht niet : we pleuren de pup tussen de rennende paarden poten en als het niet meteen luisterd trappen we de pup in elkaar...

wat een rare redenatie ook...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:25

kimmie261 schreef:
liedje89 schreef:
Je kan een hond eerst het goede leren in een makkelijke situatie en de situatie daarna moeilijker maken of je kan hem in een situatie knallen waar je het haast onmogelijk maakt om het juiste te doen en hem dan ongenadig op zijn flikker geven als hij het fout doet. is.

bestaat er voor jou geen middenweg dan..tis of het een of het ander??

Als je een stappenplan doet kan je je stappen natuurlijk zo groot of klein maken als je wilt. Ik denk wel dat je gewoon moet voorkomen dat je hond de verkeerde dingen doet eigenlijk. Iets afleren is altijd moeilijker dan aanleren

EDIT: je ziet toch heel vaak dat mensen zich blijkbaar niet realiseren dat een hond iets moet leren. Met aan de riem lopen bijvoorbeeld en hoeveel mensen zeggen er wel niet "hij weet wel dat het niet mag" als de hond iets verkeerd doet, dat weet hij dan dus duidelijk niet :? . Als je wacht tot je hond de fout in gaat heb je gewoon te lang gewacht/het hem te moeilijk gemaakt. Kleinere stappen of andere stappen geeft minder moeilijkheden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:43

lijkt me toch wel enigsinds logisch dat hier hondjes niet voor de leeuwen gegooit worden...

en pff wat niet aangeleerd is hoeft ook niet afgeleerd te worden,dus hier leer ik dingen af die ik niet wil dat ze die aanleren...

en ja een hondje opvoeden is een kwestie van een leerproces,als eigenaar zijnde heb je een hele hoop in de hand,alleen blijkbaar zijn er eigenaren die hun hond niet zo best opvoeden en daar moet een CM dan aan te pas komen die een hond op een niet zo'n heel aardige maar wel duidelijke manier verteld dat het aangeleerde niet de bedoeling is ( en dit dan an public op tv doet,waardoor iedereen zijn menig mag ventileren of hij dat wel goed genoeg doet ja/nee)..

als opvoeden van een hond nu zo makkelijk zou zijn dat ieder mens dat automatisch in zich heeft zitten en makkelijk kan doen,zouden er weinig hondenscholen en gedragstherapeuten werk hebben...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:47

Ja, Kimmie, ik heb een hele tijd meegedraaid in een roedel honden, 5 honden. Daar was ook wel eens een snauw of zo, maar er klapte er (ook niet bij extreme opwinding) NOOIT een op een ander. En ik heb er lang genoeg meegedraaid om dat te kunnen zeggen. 4 intacte teven en een intacte reu.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:54

nou dan is dat mazzel dat dat niet gebeurd is,maar zeg nooit nooit,ook nu is hier een roedel van 5 honden die nog nooit in elkaar geklapt is..maar zou stom van mijzelf zijn dat ik er geen rekening meer mee ga houden dat het wel kan gebeuren, omdat het dan áltijd maar koek en ei is...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:13

Vind dat een beetje een makkelijk excuus "zij hebben het verpest dus dat Cesar het niet netjes oplost is gerechtvaardigd". Je kan een hond op 2 manieren iets leren door goed gedrag uit te lokken en het te belonen of door slecht gedrag uit te lokken en het te bestraffen. Cesar plaatst de hond express precies in een situatie waar hij het niet goed kan doen en geeft hem dan op zijn lazer, met wat tussenstappen is dat helemaal niet nodig. Je kan een hond ook iets afleren door hem iets anders aan te leren...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:23

ik vind dat hij het prima oplost,maar heb wat minder moeite met een hond op zijn plek zetten,dus ja van mij mag ie een hond een keer goed aanpakken...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:37

secricible schreef:
Er is nu een aflevering op tv met een stel met 2 honden. Als ze alleen zijn dan wordt er wel eens wat gesloopt, of op het kleed gescheten.
Eigenaar komt dan thuis en vraagt aan de honden wie het gedaan heeft. De schuldige mag dan in de bench. Mja, sorry hoor.

Feit is dat zelfbelonend gedrag niet te corrigeren is met een clicker. Een kind dat constant snoep jat kun je ook niet corrigeren met negeren en als hij niet jat belonen. Daar zul je moeten corrigeren :)

Maar waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen om ze van te voren in de bench te doen zodat ze niet kunnen slopen en niet op hun kop hoeven krijgen? Het kan allemaal zo logisch..
Voor degene die denken dat honden er geen schade van oplopen, ik ken er genoeg die dat dus wel hebben waaronder mijn pup die ik Vd week heb opgehaald, werd als kleintje al gezegd je moet haar op haar rug gooien als ze bijt en dan wachten tot ze rustig is... Dat soort rare dingen. Het bijten werd erger en wil niet haar bench in. (Teveel voor straf gebruikt) toen ik haar ging halen heeft ze geen seconde omgekeken naar haar oude baasje... Ja dan heb je het echt goed verpest zelfs met een puppy al!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:47

essiesilly schreef:
secricible schreef:
Er is nu een aflevering op tv met een stel met 2 honden. Als ze alleen zijn dan wordt er wel eens wat gesloopt, of op het kleed gescheten.
Eigenaar komt dan thuis en vraagt aan de honden wie het gedaan heeft. De schuldige mag dan in de bench. Mja, sorry hoor.

Feit is dat zelfbelonend gedrag niet te corrigeren is met een clicker. Een kind dat constant snoep jat kun je ook niet corrigeren met negeren en als hij niet jat belonen. Daar zul je moeten corrigeren :)

Maar waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen om ze van te voren in de bench te doen zodat ze niet kunnen slopen en niet op hun kop hoeven krijgen? Het kan allemaal zo logisch..
Voor degene die denken dat honden er geen schade van oplopen, ik ken er genoeg die dat dus wel hebben waaronder mijn pup die ik Vd week heb opgehaald, werd als kleintje al gezegd je moet haar op haar rug gooien als ze bijt en dan wachten tot ze rustig is... Dat soort rare dingen. Het bijten werd erger en wil niet haar bench in. (Teveel voor straf gebruikt) toen ik haar ging halen heeft ze geen seconde omgekeken naar haar oude baasje... Ja dan heb je het echt goed verpest zelfs met een puppy al!

Ja logisch, je hond de hele tijd als jij niet thuis bent in een klein traliekooitje opsluiten. Dat je dat tijdelijk doet bij een pup in een grote(!) bench oke. Maar niet zijn hele leven, dat is gewoon mishandeling...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:32

Als ze eerst al niet leren te slopen waarom dan ineens wel?? En er zijn wel meer verblijven waar ze niet kunnen slopen en groter is dan de bench.. En liever de hond in een ruime bench als ik er niet ben dan los laten, slopen en achteraf op de kop geven.. Dan ben je toch niet heel slim?..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:19

Foutje in de titel := het is Cesar Millan :j

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:07

De manier van werken van Cesar is niet mijn manier. Eerst leek het me wel wat, vond ik hem ook wel goed.
Tot ik meer kennis kreeg over hondengedrag en trainingsmethoden, nu vind ik zijn manier van werken helemaal niks meer.

Er zijn ook andere manieren om verpeste honden te heropvoeden, ook mbv positief trainen/clickeren.
Alleen dat zie je niet op TV. Clickeren doe je alleen om een hond iets aan te leren, als gedrag aangeleerd is en onder commando staat clicker je er niet meer voor. Ook met meerdere honden is het dus mogelijk om te clickeren, doe ik met de twee van mij ook. Je moet er dan wel even tijd in steken per hond.
Mijn honden waren opgevoed met de harde hand en veel corrigeren, die deden dus wat ze wilden en renden of kropen dan buiten bereik. Ze wisten ook niet wat voor gedrag ze wel mochten vertonen. Nu ze heropgevoed zijn op een positieve manier, werken ze graag en halen geen ongein meer uit.

Als je niet wil dat je honden in paardenbenen hangen, leer ze dan om uit de wei te blijven, hoef je ze ook niet te bestraffen. Mijn honden weten prima dat de wei verboden gebied is, ze komen er ook niet. Als ik ga rijden liggen ze tevreden aan de rand van de bak en lopen niet lukraak rond. Allemaal door ze te vertellen wat ik wel van ze wil.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:17

Esther schreef:
Als je niet wil dat je honden in paardenbenen hangen, leer ze dan om uit de wei te blijven, hoef je ze ook niet te bestraffen. Mijn honden weten prima dat de wei verboden gebied is, ze komen er ook niet. Als ik ga rijden liggen ze tevreden aan de rand van de bak en lopen niet lukraak rond. Allemaal door ze te vertellen wat ik wel van ze wil.

lekker handig als de wei hét uitlaat gebied van de honden ook is,veel makkelijker om ze af te leren in paardenbenen te hangen dan...en dat kan óók hoor,gewoon afleren...zie het verschil niet zo van afleren een wei in te gaan of afleren achter paarden aan te gaan??

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:19

maar waarom moet je ze iets AF leren als ze het nooit aanleren? .... je bent als ze het zichzelf aangeleerd hebben dus ergens al te laat in je training

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:22

omdat je toch grenzen moet leren??of doen jouw honden alles vanzelf gelijk 100% goed??doen die nooooit iets wat ze niet mogen???

de mijne moeten echt leren wat wel en niet kan en mag..... Afbeelding ,ik heb eigenlijk werkelijk nog nooit een kant en klare opvanger binnen gekregen die meteen alles volgens mijn regels deed,en die hier per accuut begreep wat de bedoeling is ( 15 volwassen opvangers), en ook de pupjes leer ik aan wat wel mag ( belonen) en wat niet mag ( afleren) en afleren hoeft echt niet negatief te zijn hoor..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:25

Sommige dingen zijn gewoon het instinct: achter iets dat beweegt aanrennen, ergens in bijten, lekkere luchtjes volgen enz. Dat leer je niet aan, dat is gewoon eigen gedrag.
Ik zag je andere tooic, ik ben heel benieuwd hoeveel mensen reageren. Ook honden corrigeren onder elkaar, daar is niks mis mee :)
Ik snap niet waarom je corrigeren als iets negatiefs ziet trouwens. Ik sla mijn pup de schedel niet in hoor, als hij in mijn enkels bijt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:31

essiesilly schreef:
maar waarom moet je ze iets AF leren als ze het nooit aanleren? .... je bent als ze het zichzelf aangeleerd hebben dus ergens al te laat in je training

Dat is natuurlijk in elk geval de situatie bij de honden die Cesar krijgt: bij allen is er in de training of onderweg flink wat fout gegaan, en het verkeerde gedrag is bevestigd en bevestigd...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:36

als je daar op wilt reageren mag je dat daar doen ;) honden corrigeren ja maar jij kan NOOIT dezelfde precieze correctie uitvoeren als een andere hond. daarnaast ziet jou hond jou niet als andere hond dus de correctie die hij dan krijgt snapt hij in bijna alle gevallen ook niet

grenzen moet je zeker aanleren maar het is heel belangrijk op welke manier je dat doet, als je ze AANleert om (ik zeg maar wat) niet in de wei te gaan als de paarden er in staan leren ze toch ook niet te jagen? .... en waarom ik corrigeren als negatief zie is omdat het helemaal niet nodig is! de vorige eigenaar van mijn pup sloeg haar ook niet de schedel in als ze in haar enkels hing maar toch werd door correctie het gedrag erger ... ;) waarom? er was nooit geleerd wat ze dan wel mocht en daarvoor beloond, er werd veel te veel gecorrigeerd

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:37

Shadow0 schreef:
essiesilly schreef:

Dat is natuurlijk in elk geval de situatie bij de honden die Cesar krijgt: bij allen is er in de training of onderweg flink wat fout gegaan, en het verkeerde gedrag is bevestigd en bevestigd...

en dat kan dan niet zonder porren in de zij, zonder op de rug smijten enz? ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:39

"op de rug smijten"?
Ik moet toch es wat beter gaan kijken :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:39

waarom zie jij opvoeden dan alleen maar in deze extreme manier,je kan toch ook gewoon "nee"of "foei"zeggen??

heb nog nooit een hond op zijn rug gegooit,wel geport ,maar dat is om ze vaak uit een trigger te halen,en werkt goed hoor,deed dat al voordat ooit CM op d ebuis kwam,gewoon tikje tegen een zij,hoeft ook niet meteen doorheen rammen te zijn,maar gewoon meer van "heej,let even hier op"

snap niet waarom je geen grijs gebied kan zien?

en ik heb cesar van wat ik gezien ( ben geen volger van hem,stond hier af en toe weleens op als ik voorbij zapte)heb nog nooit honden op een rug zien smijten?? wel op een zij zien leggen,maar smijten?? :n