Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paardjes45 schreef:Ik heb dan wel geen hond, maar ik vind de methode van Cesar super. Ik denk dat de methode wel werkt en vind dat Cesar absluut niet onvriendelijk met de hond omgaat.
Een hond heeft een consequente leider nodig en dat tikje of schopje dat hij de hond geeft doet hem absluut geen pijn, het is alleen een waarschuwing.
Als ik ooit een hond neem, ga ik hem precies volgens de *Cesar methode* opvoeden.
Ik wil nog even zeggen: *zwaar respect voor die man*
)geerke schreef:Paardjes45 schreef:Ik heb dan wel geen hond, maar ik vind de methode van Cesar super. Ik denk dat de methode wel werkt en vind dat Cesar absluut niet onvriendelijk met de hond omgaat.
Een hond heeft een consequente leider nodig en dat tikje of schopje dat hij de hond geeft doet hem absluut geen pijn, het is alleen een waarschuwing.
Als ik ooit een hond neem, ga ik hem precies volgens de *Cesar methode* opvoeden.
Ik wil nog even zeggen: *zwaar respect voor die man*
ik heb ceasar hoog zitten,omdat hij de rotzooi van een ander opruimt.
Mensen laten het gewoon zover komen...kiezen rassen uit omdat ze ze mooi vinden terwijl ze met het
karakter totaal niets kunnen.
Je hoeft helemaal een hond niet in elkaar te meppen.De enige keer dat ik een knal uitdeel is als de dames een haan hebben gepakt en vermoord of een poging doen de kat te vermoorden(dames waren toen net nieuw hier...derdehands honden)
Dan sla ik erop.De rest los ik verbaal op met een harde AH!En dat werkt gewoon goed.
Mijn roedel van 6 is ook stabiel en rustig.Een roedel is iets heel anders dan het hebben van 1 hond.
Roedelhonden zijn meer hond naar mijn idee,doen ook veel meer onderling met lichaamstaal.
liedje89 schreef:Je kan een hond eerst het goede leren in een makkelijke situatie en de situatie daarna moeilijker maken of je kan hem in een situatie knallen waar je het haast onmogelijk maakt om het juiste te doen en hem dan ongenadig op zijn flikker geven als hij het fout doet. is.
kimmie261 schreef:liedje89 schreef:Je kan een hond eerst het goede leren in een makkelijke situatie en de situatie daarna moeilijker maken of je kan hem in een situatie knallen waar je het haast onmogelijk maakt om het juiste te doen en hem dan ongenadig op zijn flikker geven als hij het fout doet. is.
bestaat er voor jou geen middenweg dan..tis of het een of het ander??
. Als je wacht tot je hond de fout in gaat heb je gewoon te lang gewacht/het hem te moeilijk gemaakt. Kleinere stappen of andere stappen geeft minder moeilijkheden. secricible schreef:Er is nu een aflevering op tv met een stel met 2 honden. Als ze alleen zijn dan wordt er wel eens wat gesloopt, of op het kleed gescheten.
Eigenaar komt dan thuis en vraagt aan de honden wie het gedaan heeft. De schuldige mag dan in de bench. Mja, sorry hoor.
Feit is dat zelfbelonend gedrag niet te corrigeren is met een clicker. Een kind dat constant snoep jat kun je ook niet corrigeren met negeren en als hij niet jat belonen. Daar zul je moeten corrigeren
essiesilly schreef:secricible schreef:Er is nu een aflevering op tv met een stel met 2 honden. Als ze alleen zijn dan wordt er wel eens wat gesloopt, of op het kleed gescheten.
Eigenaar komt dan thuis en vraagt aan de honden wie het gedaan heeft. De schuldige mag dan in de bench. Mja, sorry hoor.
Feit is dat zelfbelonend gedrag niet te corrigeren is met een clicker. Een kind dat constant snoep jat kun je ook niet corrigeren met negeren en als hij niet jat belonen. Daar zul je moeten corrigeren
Maar waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen om ze van te voren in de bench te doen zodat ze niet kunnen slopen en niet op hun kop hoeven krijgen? Het kan allemaal zo logisch..
Voor degene die denken dat honden er geen schade van oplopen, ik ken er genoeg die dat dus wel hebben waaronder mijn pup die ik Vd week heb opgehaald, werd als kleintje al gezegd je moet haar op haar rug gooien als ze bijt en dan wachten tot ze rustig is... Dat soort rare dingen. Het bijten werd erger en wil niet haar bench in. (Teveel voor straf gebruikt) toen ik haar ging halen heeft ze geen seconde omgekeken naar haar oude baasje... Ja dan heb je het echt goed verpest zelfs met een puppy al!
het is Cesar Millan
Esther schreef:Als je niet wil dat je honden in paardenbenen hangen, leer ze dan om uit de wei te blijven, hoef je ze ook niet te bestraffen. Mijn honden weten prima dat de wei verboden gebied is, ze komen er ook niet. Als ik ga rijden liggen ze tevreden aan de rand van de bak en lopen niet lukraak rond. Allemaal door ze te vertellen wat ik wel van ze wil.
,ik heb eigenlijk werkelijk nog nooit een kant en klare opvanger binnen gekregen die meteen alles volgens mijn regels deed,en die hier per accuut begreep wat de bedoeling is ( 15 volwassen opvangers), en ook de pupjes leer ik aan wat wel mag ( belonen) en wat niet mag ( afleren) en afleren hoeft echt niet negatief te zijn hoor.. 
essiesilly schreef:maar waarom moet je ze iets AF leren als ze het nooit aanleren? .... je bent als ze het zichzelf aangeleerd hebben dus ergens al te laat in je training
honden corrigeren ja maar jij kan NOOIT dezelfde precieze correctie uitvoeren als een andere hond. daarnaast ziet jou hond jou niet als andere hond dus de correctie die hij dan krijgt snapt hij in bijna alle gevallen ook niet
waarom? er was nooit geleerd wat ze dan wel mocht en daarvoor beloond, er werd veel te veel gecorrigeerd Shadow0 schreef:essiesilly schreef:maar waarom moet je ze iets AF leren als ze het nooit aanleren? .... je bent als ze het zichzelf aangeleerd hebben dus ergens al te laat in je training
Dat is natuurlijk in elk geval de situatie bij de honden die Cesar krijgt: bij allen is er in de training of onderweg flink wat fout gegaan, en het verkeerde gedrag is bevestigd en bevestigd...