Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:32

Klop idd wat jij zegt seven, kan ook een uiting van stress zijn.
Is het ook niet bekend dat staffords vaak huidproblemen hebben? Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Zwemmen in zee schijnt dan weer erg goed te zijn.

Wij hadden een nieuw dierenhuid in de woonkamer liggen toen onze staff ineens last kreeg van jeuk en rode plekjes op zijn buik. Kleed gelijk weggedaan omdat dat het enige was wat in korte tijd veranders was in huis en de plekjes waren gelukkig snel weer weg. Waarschijnlijk had der mijt in gezetten.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:48

Toen we onze staffie ophaalde leek het wel of ze exzeem had, wat irritatie en kloofjes aan haar tenen. Na 1,5 trok het weg, geen idee waar het aan kan liggen (eten is het hetzelfde gebleven).

Dit is onze meid:
Afbeelding

Eerste dag
Afbeelding

Afbeelding

Op de rug liggen doet ze ook graag, alleen valt ze daarna vaak van de bank :+ . Wat dat betreft past ze goed bij ons andere hondje, ze zijn allebei een beetje lomp en stoten zich regelmatig ergens aan.

@amigamia: Mooie hond heb je, echt een mooie bouw en een mooie kop. Geen idee wat voor kruising ze is, wat my_precious zegt klinkt wel heel aannemelijk.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:08

amigamia schreef:
en zo als je kan zien op de foto's bijt en likt zij ook aan haar voorpoten , soms tot bloedens toe .In de winter is dit echt zielig vooral als er net gestrooid is want dat doet harstikke zeer op haar pootjes ,dan smeer ik altijd vaseline op pootjes en doe haar sokjes aan zodat ze er geen last van heeft.

Wat voor/Welk voer krijgt ze?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:14

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:09

NWDynamite schreef:
amigamia schreef:
en zo als je kan zien op de foto's bijt en likt zij ook aan haar voorpoten , soms tot bloedens toe .In de winter is dit echt zielig vooral als er net gestrooid is want dat doet harstikke zeer op haar pootjes ,dan smeer ik altijd vaseline op pootjes en doe haar sokjes aan zodat ze er geen last van heeft.

Wat voor/Welk voer krijgt ze?

Ze krijgt Cavom .

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:03

S_en_Z schreef:
Staffs gevaarlijk... JA.. ONTZETTEND!!!!!

Dinner time
[ Afbeelding ]

Nee, paard was niet interessant.. mams had een lik over dr gezicht gekregen
[ Afbeelding ]

In het bos is ze ook woest en gevaarlijk (de zwart witte is een kruising bordercollie x lab)
[ Afbeelding ]

Vooral bij vreemde honden is het een hellehond :') Let vooral op hoeveel interesse ze heeft om de baby van de tegemoet komend mensen te vermoorden..
[ Afbeelding ]
(Lekker speleeeeen!!! En het grappige is.. (nouja, grappig) de zwart witte kruising moet ik echt aanlijnen en een paar keer flink corrigeren want die zit grommend naast me met haar lip omhoog en haar rugharen recht overeind.. terwijl staffie door het bos banjert met chihuahua's en weet ik veel wat allemaal nog meer en altijd op haar rug gaat liggen als ze een nieuwe hond tegen komt)

Ook ik ben een echte tokkie
[ Afbeelding ]

:)

_/-\o_

Hier nog zo een agressieve hond, wat jammer dat ik bijna nooit fotos maak...
Afbeelding

Wachten tot die goed zit...
Afbeelding

Dinnertime
Afbeelding

Afbeelding

Ben jammergenoeg oude fotos kwijt door de crash van mijn vorige computer, fotos waarbij hij rustig met de net 1 week oude kittens was 't spelen en wat speelser toen de kittens zo'n 5/6 weken waren. Fotos waarbij hij met zijn 'maatje' (een rood katertje van toen 3/4 weken oud) in de mand ligt te slapen. Fotos waarbij die met een chihuahua is 't spelen, of met een jack russel, of een klein kindje die die zijn gezicht af likt of wanneer die naast mn paard loopt op uitrit.
Ohja ik ben ook zo een kampmokkel, zwaar asociaal... Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:07

amigamia schreef:

Mijne krijgt de goedkope uit de plus supermarkt, weet zo 1 2 3 niet welk merk het is, maar het zijn donkergroene zakken. In de duurdere merken zitten teveel eiwitten voor onze stafford.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:23

@xsilvna: die met dat vogeltje <3 geniaal!!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:43

cinn87: die van jou is wel heel dapper hoor! :D

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:21

Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat onze hond echt niets te willen heeft, die moet maar altijd met hem mee doen. Maar dat doet ie wel altijd kwispelend ;). Abseilen,in de helicopter, die hond heeft al meer meegemaakt in zijn leven dan k zelf :') paracutspringen met hond staat ook nog op het programma haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:27

Onze staff heeft ook dat soort dingen gedaan we noemen haar altijd evil knievel dier is echt een daredevil. In Oostenrijk 2010 hebben we ons kapot gelachen om dr, ze sprong zo een gletsjer in waar mn vriend en broer op dat moment door de sneeuw ploeterde en ze verdween volledig in de sneeuw zo grappig. Dat heeft ze in totaal 8 x achter elkaar gedaan met dr jasje aan :D

Ook gingen we met een skielift omhoog nou je moet mevr echt tegen houden want die gaat zo nog 3 x :=

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 04:24

Seven schreef:
Onze staff heeft ook dat soort dingen gedaan we noemen haar altijd evil knievel dier is echt een daredevil. In Oostenrijk 2010 hebben we ons kapot gelachen om dr, ze sprong zo een gletsjer in waar mn vriend en broer op dat moment door de sneeuw ploeterde en ze verdween volledig in de sneeuw zo grappig. Dat heeft ze in totaal 8 x achter elkaar gedaan met dr jasje aan :D

Ook gingen we met een skielift omhoog nou je moet mevr echt tegen houden want die gaat zo nog 3 x :=

AAhh wat schattig! Dat vind ik ook zo leuk aan het ras. Ze zijn zo enorm enthousiast over alles zo'n beetje. En ik weet niet hoe het bij jullie zit maar mijn Blue is gewoon áltijd blij. Al maak ik haar wakker voor een kusje, krijg ik een dikke kus terug en en slaperig kwispeltje <3 dan smelt ik helemaal.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 06:47

Dat is idd het leuke aan de staffies, altijd blij! Zelfs bij de dierenarts komt die van ons kwispelend binnen, en eigenlijk ook wel overal waar we komen zijn ze met 5 min verliefd op hem. Wij hebben dus heel veel logeeradressen voor meneer ;) misschien word het maar is tijd voor een heuse stafford meeting/wandeling ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:43

Ja de mijne is meestal over enthousiast :D zo blij altijd! Vind alles en iedereen helemaal geweldig hihi

Enjaa en stafford meeting zouden we zeker moeten doen, erg leuk kunnen ze lekker ravotten met elkaar!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:13

Sammy_xxs schreef:
Ja de mijne is meestal over enthousiast :D zo blij altijd! Vind alles en iedereen helemaal geweldig hihi

Enjaa en stafford meeting zouden we zeker moeten doen, erg leuk kunnen ze lekker ravotten met elkaar!

sorry maar denk niet dat dat mogelijk is met alle staffords.bij ons zijn hier wel eens stafford wandelingen gehouden,maar die zijn meestal aangelijnd.zelf zou ik ook nooit mee lopen met een on aangelijnde wandeling.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:38

Ja met sommige kan dat niet, maar er zullen ook wel staffies zijn die dat wel kunnen.
Maar we kunnen ook een aangelijnde meeting doen, hoewel het mij wel leuker lijkt dat ik mn hond ook los kan laten, dat vind hij juist geweldig.

Er moeten zowieso meer mensen geintresseerd zijn ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:58

Ja ze is altijd blij ook in het werk kan echt top volgen met een mega kwispel en 10 min later is ze weer super blij met het spelen met een andere hond.

Wat ik zelf minder vind is de interesse naar andere mensen toe dan heb ik liever mn dober die gaat nooit naar een ander toe en heeft ook geen interesse. Ik heb het zuci grotendeels afgeleerd en ze negeerd mensen top totdat ze haar roepen heel jammer vind ik dat dan weer. Maar het hoord bij dr ras.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:00

Ik vind het prachtige honden, dat wilde ik even zeggen *rent zonder hond weer weg uit het topic*

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:31

En een aangeleinde meeting? Laat die honden rennen man, gebeurd minder gouw iets als dat ze aan de riem zitten en even aan elkaar mogen snuffelen met hun baas 1 meter ernaast.

Met dierendag konden de honden zwemmen in een zwembad in de buurt, mosaqua, hond zag het water en ik maakte hem gelijk los, weg was die, heb m toen ook z'n 2 uur niet meer gezien (ach soms om te groeten), heeft de hele tijd gezommen met andere honden, maar och wat was die erna aan het bloeden (veel water + steen...) en wat een spierpijn had die, ach hij was op dat moment in zijn element, aandacht voor anderen had die niet, gewoon NIET. Echt leuk :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:34

Ik wil best naar een onaangelijnde meeting onze staff zal nooit wat doen maar wil wel zeker weten dat anderen hun honden dat ook niet doen :D Heb 1 x met een aangelijnde stafford wandeling mee gelopen dat was vreselijk voor mij als trainer en liefhebber al die in de lijn hangende hond die op elkaar wouden klappen zodra ze te dichtbij kwamen bah nee niets voor mij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:36

Dat geloof ik best, maar mijn hond is zo lastig, thuis krijgt die niet genoeg aandacht (lees: hij heeft véél te veel aandacht nodig) dus als die andere mensen ziet 'valt' die ze aan... AANDACHT, vinden sommige mensen ook niet zo fijn

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:40

Ik wind het een erg leuk idee! Ook wel spannend hoor, want ik kan niet zeggen dat die van mij voor 100 procent met andere honden kan. 9 van de 10 wel maar de honden die erg dominant zijn naar hem dan doet ie het ook terug. Uit zichzelf aanvallen doet die niet maar wel heel erg aan de bek likken van een andere hond, soms wat te opdringerig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:44

Dat vind ik inderdaad erg vervelend als honden dat doen, ook mn dober houd daar niet van, ik train mijn hodnen vanaf pup dat dat dus niet mag.

Als je niet 100% vanuit kan gaan dat je hond te vertrouwen is zal ik niet met een staffie wandeling mee gaan, ik durf mijn leven er op te zetten mijn staffie zal nooit vechten, terecht zetten met open bek ja maar echt bijten nooit.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:05

ik ben er ook weer even.. had weinig tijd om op bokt te zitten omdat de reu een beetje ziek is, om het uur met hem naar buiten en dan komt alles er spuitend via de achterkant uit.. heb al 4 dekens gewassen echt bah!!

nu blijkt dat mijn dochtertje hem sneaky vleesjes heeft gegeven die gekruid waren, waar hij dus niet tegen kan.. ze dacht zo mama ik heb mijn bordje leeg..

had ze dus alles aan de honden gegeven.

een meeting lijkt mij hartstikke leuk aangelijnd dan, ik wil geen risico's lopen dat mijn hond gebeten wordt of uithaalt naar vreemde honden.
mijn teef is een echte alpha teef, en kan vrij dominant zijn aan de riem.

al moet ik zeggen dat los wel super goed gaat met welke hond dan ook.
we gaan vaak met ze naar het strand en daar lopen best veel honden, dan zijn ze helemaal door het dolle heen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:12

Mijne ook absoluut niet bijten maar wel op zijn plaats zetten want dus vaak in de ogen van andere gelijk als een aanval word bestempeld ;)