Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(Zijn hun eigen woorden)LauwtjuhLevi schreef:Soms lezen mensen echt veel te veel van internet, en denken ineens dat ze zelf diergeneeskunde of voedingsdeskundigen zijn.
En dat dan ook nog eens aan andere mensen gaan lopen aanpraten.
Als je niet bij de DA ben geweest en je alles van internet heb gelezen. Hou het dan lekker voor je..
Dierenvoeders zijn niet voor niets ontwikkeld, en tuurlijk zijn er heel veel slechte voeders zoals supermarkt brokken/blikvoeding pedigree, bonzo etc.
Thirty schreef:LauwtjuhLevi schreef:Soms lezen mensen echt veel te veel van internet, en denken ineens dat ze zelf diergeneeskunde of voedingsdeskundigen zijn.
En dat dan ook nog eens aan andere mensen gaan lopen aanpraten.
Als je niet bij de DA ben geweest en je alles van internet heb gelezen. Hou het dan lekker voor je..
Dierenvoeders zijn niet voor niets ontwikkeld, en tuurlijk zijn er heel veel slechte voeders zoals supermarkt brokken/blikvoeding pedigree, bonzo etc.
Dierenartsen zijn geen voeseldeskundigen. En bovendien vaak gesponsord door een merk brokken waardoor zij automatisch die aanbevelen, zodat ze er zelf nog wat aan overhouden ook.
AaronYve schreef:Ja idd, het bericht is ook van 2004. In het bericht wordt tevens vermeld over de toegestane doseringen. En er wordt vermeld dat er wordt gekeken naar natuurlijke anti-oxidanten dus mijn vraag weer, heb je een recenter stuk over het voer dan dit?

fargo schreef:Thirty schreef:
Dierenartsen zijn geen voeseldeskundigen. En bovendien vaak gesponsord door een merk brokken waardoor zij automatisch die aanbevelen, zodat ze er zelf nog wat aan overhouden ook.
Dat sponsorverhaal vind ik zo'n kul, dat werkt echt niet zo hoor. Er zit misschien een marge op een voer maar dat zal ook niet echt in de cijfers lopen hoor.

VogeltjeM schreef:Ik kan alleen maar uit onze eigen ervaring spreken, maar mijn vriend heeft ook nog nooit een vertegenwoordiger over de vloer gehad die hem zo'n dealtje aanbood.
Hoogstens krijgt ie wat proefverpakkingen om uit te delen. Wel jammer, als je die verhalen hoort van dierenartsen die naar de bahama's worden gevlogen etc. op kosten van de voermerken.
xRomana schreef:AaronYve schreef:Ja idd, het bericht is ook van 2004. In het bericht wordt tevens vermeld over de toegestane doseringen. En er wordt vermeld dat er wordt gekeken naar natuurlijke anti-oxidanten dus mijn vraag weer, heb je een recenter stuk over het voer dan dit?
Ik zou zeggen kijk achterop de zak van RC, staat vrolijk BHA tussen ( E 320 )
(Heb hier nog een zak staan RC Senior)
VogeltjeM schreef:Ik vraag me af wat de wetenschappelijke onderbouwing is van deze stroming. Ik vergelijk het met de vers-vleesstroming bij honden: daar is ook bijna geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Bij katten wel?
En dan zeggen mensen 'wetenschap is voor mij niet nodig, ik zie dat mijn kat het goed/beter doet'. Tsja. Maar dat kan ik ook zeggen van mijn kat die op brok staat (ik heb btw geen kat hoor). Wie heeft er dan gelijk?
Ik ga zulke voeding pas ondersteunen als wetenschappelijk is bewezen dat het daadwerkelijk beter is. Net zoals de goede brokkenfabrikanten wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan naar de beste samenstelling van hún brok. Ik wil eerst wetenschappelijk bewezen zien dat vers vlees daadwerkelijk beter is.
AaronYve schreef:xRomana schreef:Ik zou zeggen kijk achterop de zak van RC, staat vrolijk BHA tussen ( E 320 )
(Heb hier nog een zak staan RC Senior)
Dat heb ik gedaan zoals vermeld en op mijn zakken staat het niet.
Hills z/d en RC sensitive 33
xRomana schreef:Maar dat een op de drie!!! huisdieren kanker krijgen, doodsoorzaak nummer een is toch een punt van aandacht.
Ik heb het ook jaren gevoerd hoor, ik wist niet beter!
Dani_ schreef:VogeltjeM schreef:Ik vraag me af wat de wetenschappelijke onderbouwing is van deze stroming. Ik vergelijk het met de vers-vleesstroming bij honden: daar is ook bijna geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Bij katten wel?
En dan zeggen mensen 'wetenschap is voor mij niet nodig, ik zie dat mijn kat het goed/beter doet'. Tsja. Maar dat kan ik ook zeggen van mijn kat die op brok staat (ik heb btw geen kat hoor). Wie heeft er dan gelijk?
Ik ga zulke voeding pas ondersteunen als wetenschappelijk is bewezen dat het daadwerkelijk beter is. Net zoals de goede brokkenfabrikanten wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan naar de beste samenstelling van hún brok. Ik wil eerst wetenschappelijk bewezen zien dat vers vlees daadwerkelijk beter is.
We gaan toch ook niet in twijfel trekken of een panda kan overleven op bamboe? Of een ooievaar op kikkers?
Tuurlijk zou onderzoek hiernaar fijn zijn, máár we kunnen er toch wel vanuit gaan dat wat een kat van nature eet goed is voor hem.
Je ziet hetzelfde bij honden en paarden en ja, ook bij mensen. Als ze meer hun natuurlijk voedsel gaan eten raken ze gezonder.