Helaas nu geen goed nieuws...haar waarde was weer fors gestegen naar 220. Een hele domper ook voor de chirurg die me vanmorgen belde met dit nieuws. We zijn nu onderweg om haar weer op te halen. Helaas...we hebben nu alles geprobeert.
Kentaro
Geplaatst: 04-10-12 14:50
Maar ze mag wel mee naar huis??? Hoe zijn nu de verwachtingen?? Kan ze het 'gewoon' redden op speciaal voer??
Je weet het, ik was er al bang voor. Ik ken zo weinig succes verhalen van Shunt operaties. Hopelijk heeft ze het nog even leuk en fijn. Ik wens jullie veel wijsheid en knuffel nog even lekker met je hondje. Jullie hebben je best gedaan, maar op een gegeven moment moet je ook onder ogen zien dat het niet te verhelpen is.
xRomana
Geplaatst: 04-10-12 16:33
Och mijn hemel...had zo gehoopt voor jullei dat het nu wel zou slagen ik wens je heel veel sterkte met je lieve kleine krummel...
We zijn weer op de terug weg en neeeeee ze hoeft absoluut niet ingeslapen te worden. Op zich doet ze hetvwel goed op het dieet voer en de lactulose. De chirurg zei ook...ze is een heel blij en vrolijk hondje en heeft ook met haar aandoening een goed leven. We moeten gewoon accepteren dat ze mindere periodes heeft. Ik sprak laatst een vrouw die een teckel heeft met een shunt en die was al acht en een half. Deed het naast mindere periodes ook goed op het dieet vier. Ze is gelukkig dan niet ziek erbij....enkel moe maar als ze daar dan weer doorheen is dan is ze een kleine dartele drukte maker hoor. In de kliniek was ze ook duidelijk aanwezig. We hebben haar alle kansen geboden nu en hadden op een goed resultaat gehoopt maar nu blijft ze levenslang op het dieet voer.
Het is idd jammer Iris maar ze zal een goed leven hebben bij ons.
Onassa
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 19:49
Het gaat niet goed met Luna...het lijkt wel alsof ze neurologisch niet goed is....alsof ze veel dingen niet meer herkent en ze wankelt op haar beentjes. Morgen ochtend gaan we terug naar de kliniek....ohhh..ben zo bang!!
probeer het eens,dat zou wel het 'zwalken' verklaren. Misschien is er iets ontstoken door de operatie?Laten we hopen dat het dat is!
tokedri
Geplaatst: 07-10-12 21:02
Shunt zorgt dat je jezelf (in dit geval Luna ) vergiftigd. Dit uit zich oa in neurologische verschijnselen. Klinkt niet leuk, maar eerlijk gezegd denk ik dat het wel genoeg is geweest voor Luna. Ik weet erg veel over shunt doordat ik fok met een ras waarbij het nog steeds soms voorkomt (vandaar de testen als de pupjes 7 weken zijn) Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe.
Nou...het is ook wel een medisch wonder hoor. Haar ammoniak waarde was 24!!! Het ziet er dus naar uit dat de operatie geslaagd is. Waarschijnlijk komt haargedrag voort uit het feit dat ze altijd die gifstoffen in haar lichaam heeft gehad en daar nu colt turkey van aan het afkicken is zoals bij een junk. Volgende week terug en dan nogmaals ammoniak prikken en de hechtingen eruit. Zal het dan echt eindelijk nu na de derde operatie allemaal goed komen? Ze maakt het wel steeds spannend hoor.
maar duimen dat het volgende week nog goed is en dat haar klachten over zijn en dan op naar de komende tig jaar zonder problemen
Onassa
Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-12 11:10
Jaa het is toch niet te geloven he....ze weet ons wel gek te maken. Kan nog niet helemaal geloven dat het echt zo is....dat verklaard waarschijnlijk dan ook dat ze niet meer zo overdreven druk doet. Het was altijd alles of niets met haar. Maar we wachten volgende week nog maar effe af....ik durf gewoon weg nog niet te vroeg te juichen.
Jaaa ik moet ook eerst zien of alles volgende week ook nog goed is. Ze doet af en toe wel een beetje vreemd....maar er zal nu ook wel het nodige gebeuren in dat lijfje...een lever die ineens moet gaan werken, stoffen die ineens uit het lijfje verdwijnen etc.
Tjongejonge wat een verhaal zeg, was dit topic kwijt, maar wat erg voor jullie en het hondje. Ik was tijdens het lezen erg bang voor het laatste bericht, maar ik geloof dat het toch helemaal goed gaat komen! geweldig zou dat zijn!
Ja op zich best goed...ze is een stuk rustiger,minder hysterisch zeg maar. Morgen zullen we het weten als er weer een ammoniak test gedaan wordt. Ik kan helaas zelf niet mee omdat ik flink de griep heb. Ik weet niet wat de uitslag zal worden...de ene keer denk ik dat het goed is, maar dan denk ik weer heyyy, ik zie weer wat van de verschijnselen, maar ik weet niet in hoeverre haar lijfje nu nog aan het werk is.