wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:29

miss_nadine schreef:
magda_90 schreef:
O en miss-Nadine, over respect en tolerantie gesproken, dat komt altijd van 2 kanten en niet alleen van de niet-katten-bezitters zoals jij noemt.

Aan mijn kant geen gebrek aan tolerantie en respect hoor. Mijn katten hebben binnen twee kattenbakken, een eigen poephoek in de tuin in de border en er word altijd netjes met de buren overlegt! Er is van te voren gevraagd of ze bezwaar hadden tegen katten en dat was het tegenovergestelde. Een keer heeft de kat in schuur van de buren overnacht en heb toen netjes gevraagd of ik iets schoon kon maken of kon vergoeden. Dit was niet het geval en werd vriendelijk bedankt voor de vraag.
Mijn katten worden vier keer per jaar ontwormt, maandelijks ontvlooit en netjes geënt. Ze zijn allemaal geholpen en en niemand hier in de buurt heeft bezwaar tegen ze. Ook ik als kattenhouder kan dus respectvol zijn. Ze vangen daarnaast wel alle muizen die hier rondlopen en daar word ik weer voor bedankt. Heb meerder malen gevraagd aan de naaste buren of ze weleens kattenstront van mijn katten aantroffen aangezien ik een speciale border voor ze had gemaakt maar dit was niet het geval. Aan de hoeveelheid die ik in mijn tuin aantref doen ze het allemaal netjes op de bak of in hun eigen tuin.

Misschien komt het omdat ik uit wat kleinere dorpjes kom maar ik kan me ook niet ergeren aan de stront van andere katten. Hier lopen er in de straat alleen al een stuk of twintig rond en aangezien ik aan een veldje woon zit het aan de voorkant helemaal vol. Vind het gewoon bij het straatbeeld horen. Heb er echt nog nooit overlast van gehad dus misschien heb ik het wel gestroffen dat kan ook!
En als je dan toch geen katten in de tuin wil dan snap ik dat best. Over welke manieren praten vind ik ook heel normaal maar sommige opmerkingen kunnen echt niet door de beugel en daar val ik wel over.

ik ga ze ook echt geen pijn doen he !!
dat gaat bij mij veel te ver

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:36

Jeetje, ik ga even werken, kom terug en wat ik dan allemaal lees :=

Ik zie hier voorbijkomen dat mensen het goed vinden dat hun kat overal rondloopt en scheit in andermans tuin? :+
Ik ben het toch echt volledig eens met Thirty dat deze mensen zich geen 'katteneigenaar' kunnen noemen, als je niet eens de verantwoordelijkheid over je dier wilt nemen. Alsof het normaal is dat andermans dier in je tuin scheit. Hier worden toch maatregelen genomen om die vieze beesten uit de tuin te houden, dan kunnen we nog zonnen op het gras en tuinieren als we dat willen. Zonder handschoenen en stank. Het is ONZE tuin (en ja, we hebben een koophuis), dus wij bepalen wat erin komt. En dat is niet zo'n vieze kat :+

Miss-Nadine, ik vind dat je dat netjes doet met de kattenbakken en een poephoek in de tuin. Dat zou onze buurman ook eens moeten doen :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:37

liedje89 schreef:
Ik heb prima verstand Thirty, WO opgeleid verstand zelfs :Y) . Het lijkt me eerder abnormaal gedrag om zomaar met dit soort opmerkingen aan te komen dan om met jou van mening te verschillen :)*

Laat dat dan eens blijken. Zeggen dat 'mijn tuin' 'mijn tuin' niet is? :')

Citaat:
Ik heb niet eens katten dus waar jij al deze achterlijke, ongefundeerde beschuldigingen vandaan haald weet ik niet maar ik ga nergens aan geloven :? :? . Het is nu eenmaal normaal/geaccepteerd/legaal dat die katten daar lopen, ik ben er helemaal niet tegen dat dat veranderd word ik zeg alleen dat je daar op korte termijn helemaal niets aan hebt als je dat niet eerlijk/normaal vind :)* . Ze lopen er nu eenmaal je kan er maar beter rekening mee houden. Misschien zijn anderen want minder principeel als jij en willen ze een probleem echt oplossen ook al is het eigenlijk niet eerlijk dat ze dat moeten doen |o

Het is niet legaal, tenminste NIET zolang ze overlast veroorzaken :)* . Try again.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:38

indd mis nadine dat vind ik ook erg netjes van je mogen mensen een voorbeeld aan nemen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:40

secricible schreef:
Jis_ schreef:

Weet niet over welke behoefte jij het hebt maar excuses van jouw kant zou wel netjes zijn.

Behoefte om te tuinieren met voorzorgsmaatregelen omdat anderen hun verantwoordelijkheden niet nemen. Zie niet in waarom ik een excuus aan moet bieden. Het is je goed recht om met voorzorgsmaatregelen wel te gaan tuinieren tussen de kattenstront. De artsen adviseren echter niet voor niets om uit de buurt te blijven van de stront, OOK met handschoenen. Begreep ook van anderen dat het in te ademen is, moet ik dan gaan tuinieren me teen beschermend pak en een mondkap om?

Ik heb mijn maatregelen genomen en jij gaat er bij voorbaat vanuit dat ik wel ben gaan tuinieren, dus niet. :)
Je excuses voor die sneer die niet nodig was, maar dat is blijkbaar normaal communiceren voor jou.

Edit: zet de sneer er nog maar voor de duidelijkheid even bij....
Citaat:
DAt jij er geen moeite mee hebt om een kindje te krijgen met ernstig letsel of zelfs een dood kindje te krijgen

kraakte

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:45

je hebt bij de Action ook kattenschrik, dit zijn biologische korreltjes die ervoor zouden moeten zorgen dat de katten niet meer in de tuin komen. mijn kat ging ook de hele tijd bij de overbuurvrouw in de tuin zitten en op de auto. heb haar een doosje van dit spul langsgebracht en heb gezegd dat als het niet helpt ze maar even een belletje moet geven. heb nog niets gehoord dus denk dat het wel helpt!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:45

secricible schreef:
nee, hoeft niet, maar krijs dan niet dat je er niets van krijgt. Het is een veel voorkomende parasiet die in ontlasting van katten zit. Als een zwangere vrouw in aanraking komt met deze parasiet kan het kind daar zeer veel schade van ondervinden, waaronder een waterhoofd, blindheid of schade aan het zenuwstelsel (epilepsie) om maar wat te noemen. Ze adviseren niet voor niets om de kattenbak niet zelf te verschonen bij een zwangerschap. In de kattenstront graaien in de tuin lijkt me ook niet gezond.
Moet er niet aan denken dat iemand een gehandicapt kind krijgt doordat ik mijn verantwoordelijkheid niet heb genomen. Als ouder van het kind zou ik niet voor mezelf instaan en eens kijken of ik een behoorlijke schadeclaim in kan dienen.

Dezelfde schade ontstaat overigens bij jonge kinderen die besmet worden met toxoplasmose. Volwassenen merken er vaak niet zo heel veel van (lusteloosheid, opgezwollen klieren e.d.)

En daarnaast ben ik niet je mop, is respect teveel gevraagd tegewoordig? :r

Susyb: tuurlijk is dat een oplossing, maar moet ik nu serieus iemand anders mijn tuin laten doen als ik zwanger word omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Als ik tuinieren leuk vind, kan ik dus 9mnd dat niet doen omdat een ander te beroert is zijn beesten bij zich te houden. Dat is een hele rare redenatie.
De kans op MRSA is wel ietsjes kleiner dan op toxoplasmose. Ze adviseren niet voor niets om uit de buurt van kattenuitwerpselen te blijven bij een zwangerschap. Heb nog nooit een advies gehoord om uit de buurt van paarden te blijven... Bovendien is dat een risico dat IK neem en dat niet voor mij genomen wordt...

klaar met krijsen? is mij overigens nog nooit opgevallen dat zwangeren vrouwen in zandbakken speelden, maar jij leeft zo te lezen in een hele andere wereld, dus zal mij niets meer verbazen.
leven brengt risicos met zich mee, ik durf te leven jij ook?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:47

_blue_ schreef:
klaar met krijsen? is mij overigens nog nooit opgevallen dat zwangeren vrouwen in zandbakken speelden, maar jij leeft zo te lezen in een hele andere wereld, dus zal mij niets meer verbazen.
leven brengt risicos met zich mee, ik durf te leven jij ook?

Als dat het enige is wat jij uit die post haalt.....Misschien eens een opfriscursusje 'begrijpend lezen' gaan volgen op school :')
Wat een niveau, te triest gewoon.

secricible

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:51

zandbak? Wie praat er over een zandbak? In mijn tuin is geen zandbak te vinden hoor, maar kattenstront genoeg.
Ik durf best risico's te nemen ja, maar zou die nooit nemen met een ongeboren baby in mijn buik. Zegt een hoop over jou als jij dat wel zou doen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:52

jeetje wat een gezellig topic is dit, ik vind ook dat mensen niet zo moeten zeiken, dan moet je maar in een fort gaan wonen, hoog achter een muur, o nee wel een net over de tuin want stel je voor dat een vogel of vlinder zo maar in je tuin komt of een egel of een muis, jezus mensen waar gaat dit over, katten lopen buiten idd, dat is altijd al zo geweest, wil je ze niet in je tuin haal je van die korrels , een plens water of zo'n piepaparaat, maar doe wel even normaal zeg, tjonge tjonge zo kan je alles wel erg gaan vinden: kinderen die buitenspelen, buurman die aan zn auto aan het sleutelen is, feestje bij de buren en ga zo maar door, relax zeg tssss

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:53

Thirty schreef:
liedje89 schreef:
Ik heb prima verstand Thirty, WO opgeleid verstand zelfs :Y) . Het lijkt me eerder abnormaal gedrag om zomaar met dit soort opmerkingen aan te komen dan om met jou van mening te verschillen :)*

Laat dat dan eens blijken. Zeggen dat 'mijn tuin' 'mijn tuin' niet is? :')

Citaat:
Ik heb niet eens katten dus waar jij al deze achterlijke, ongefundeerde beschuldigingen vandaan haald weet ik niet maar ik ga nergens aan geloven :? :? . Het is nu eenmaal normaal/geaccepteerd/legaal dat die katten daar lopen, ik ben er helemaal niet tegen dat dat veranderd word ik zeg alleen dat je daar op korte termijn helemaal niets aan hebt als je dat niet eerlijk/normaal vind :)* . Ze lopen er nu eenmaal je kan er maar beter rekening mee houden. Misschien zijn anderen want minder principeel als jij en willen ze een probleem echt oplossen ook al is het eigenlijk niet eerlijk dat ze dat moeten doen |o

Het is niet legaal, tenminste NIET zolang ze overlast veroorzaken :)* . Try again.

Ik heb niet gezegd dat jou tuin niet jou tuin is ik heb gezegd dat het helemaal niet over jou tuin gaat. Ik gaf de TS een suggestie over haar tuin waarop jij begint te brullen over jou tuin en dan zeg ik het is jou tuin ook niet duh. Hou eens op met die persoonlijke sneren, dat is kinderachtig en sfeerverpestend.

Katten mogen gewoon buiten lopen, overlast is vaak moeilijk te bewijzen bovendien een relatieve term. Het is gewoon veel moeilijker om het probleem opgelost te krijgen via een officiele weg dan een draadje of een stinkplant te nemen. Ik snap niet dat mensen hun principe zo belangrijk vinden dat ze het hun woongenot of zelfs gezondheid laten schaden, als ik echt last had ( van de kat) van een ander en die ander is totaal niet meewerkend wat betreft een oplossing dan zal ik het toch zelf oplossen. En ik zie buurtje pesten of dierenbeulerij gewoon niet als oplossing in deze. Je tuin katproof maken is de makkelijkste oplossing op korte termijn op lange termijn ben ik voor aanpassing an de regels, maar dan kan de TS pas over enkele tientalle jaren tuinieren vrees ik.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 11-10-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Miepie77 schreef:
jeetje wat een gezellig topic is dit, ik vind ook dat mensen niet zo moeten zeiken, dan moet je maar in een fort gaan wonen, hoog achter een muur, o nee wel een net over de tuin want stel je voor dat een vogel of vlinder zo maar in je tuin komt of een egel of een muis, jezus mensen waar gaat dit over, katten lopen buiten idd, dat is altijd al zo geweest, wil je ze niet in je tuin haal je van die korrels , een plens water of zo'n piepaparaat, maar doe wel even normaal zeg, tjonge tjonge zo kan je alles wel erg gaan vinden: kinderen die buitenspelen, buurman die aan zn auto aan het sleutelen is, feestje bij de buren en ga zo maar door, relax zeg tssss

Ga het topic maar eens lezen :evaw:

Tallie1979

Mensen, is dat op de man spelen en sneren nou echt nodig?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:55

Thirty schreef:
Miepie77 schreef:

Ga het topic maar eens lezen :evaw:

als jij dat hebt gedaan weet je dat ik al eerder had gereageerd :)* en nu een volwassen reactie ajb ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:55

liedje89 schreef:
Katten mogen gewoon buiten lopen, overlast is vaak moeilijk te bewijzen bovendien een relatieve term. Het is gewoon veel moeilijker om het probleem opgelost te krijgen via een officiele weg dan een draadje of een stinkplant te nemen. Ik snap niet dat mensen hun principe zo belangrijk vinden dat ze het hun woongenot of zelfs gezondheid laten schaden, als ik echt last had ( van de kat) van een ander en die ander is totaal niet meewerkend wat betreft een oplossing dan zal ik het toch zelf oplossen. En ik zie buurtje pesten of dierenbeulerij gewoon niet als oplossing in deze. Je tuin katproof maken is de makkelijkste oplossing op korte termijn op lange termijn ben ik gewoon voor aanpassing an de regels, maar dan kan de TS pas over enkele tientalle jaren tuinieren vrees ik (dan vooral vanwege het dierwelzijns oogpunt).

Jij mist helemaal de punten waar het om gaat, en ik weiger mezelf te blijven herhalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:56

Jis_ schreef:
Ik heb mijn maatregelen genomen en jij gaat er bij voorbaat vanuit dat ik wel ben gaan tuinieren, dus niet. :)
Je excuses voor die sneer die niet nodig was, maar dat is blijkbaar normaal communiceren voor jou.

Als jij met opzet vaag blijft zal ik het moeten doen met de informatie die ik heb. Ik maakte inderdaad uit je post op dat je wel tuinierde.
Als je dat niet doet, dan lijkt het me dat je eerste post totaal overbodig was, we hadden het er namelijk over dat het niet meer mogelijk is om te tuinieren als je zwanger bent, omdat er dan een kans is dat je dan ziektes oploopt die je kind schaden.
Beetje jammer dat ik mijn tuin 9 maanden zou moeten verloederen of het uit moet besteden omdat anderen geen verantwoordelijkheid nemen.

Verder kan ik tegne miepie zeggen wat hier al 100x is gezegd: waarom moet ik actie ondernemen omdat anderen te lui zijn verantwoordelijkheid te nemen voor hun dier?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:57

Miepie77 schreef:
als jij dat hebt gedaan weet je dat ik al eerder had gereageerd :)* en nu een volwassen reactie ajb ;)

Dan wist je dat die dingen totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Try again. Ja, jij ook.
Met half goede argumenten, alsjeblieft.

Citaat:
Verder kan ik tegne miepie zeggen wat hier al 100x is gezegd: waarom moet ik actie ondernemen omdat anderen te lui zijn verantwoordelijkheid te nemen voor hun dier?

Daar is geen goede reden voor, behalve dat mensen roepen dat het zogenaamd 'algemeen geaccepteerd' is.
Wat het dus NIET is, want anders zou dit topic niet al 15 pagina's lang zijn.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-10-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:58

bokkers kunnen we het wel effe gezellig houden?
er komen namelijk best goede tips voorbij en ruzie heeft niemand wat aan :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:59

Thirty schreef:
liedje89 schreef:
Katten mogen gewoon buiten lopen, overlast is vaak moeilijk te bewijzen bovendien een relatieve term. Het is gewoon veel moeilijker om het probleem opgelost te krijgen via een officiele weg dan een draadje of een stinkplant te nemen. Ik snap niet dat mensen hun principe zo belangrijk vinden dat ze het hun woongenot of zelfs gezondheid laten schaden, als ik echt last had ( van de kat) van een ander en die ander is totaal niet meewerkend wat betreft een oplossing dan zal ik het toch zelf oplossen. En ik zie buurtje pesten of dierenbeulerij gewoon niet als oplossing in deze. Je tuin katproof maken is de makkelijkste oplossing op korte termijn op lange termijn ben ik gewoon voor aanpassing an de regels, maar dan kan de TS pas over enkele tientalle jaren tuinieren vrees ik (dan vooral vanwege het dierwelzijns oogpunt).

Jij mist helemaal de punten waar het om gaat, en ik weiger mezelf te blijven herhalen.

Je herhaald jezelf al de hele tijd nog een keertje kan geen kwaad toch :')

Miepie77

secricible schreef:

katten mogen in NL gewoon los, dus als jij ze niet in je tuin wilt zal je zelf wat moeten doen om ze daarbuiten te houden,op een normale diervriendelijke manier, dus wie is er nu lui ?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Tallie1979 schreef:
Mensen, is dat op de man spelen en sneren nou echt nodig?

Blijkbaar wel, als je zegt geen moeite te hebben met kattenpoep in je tuin, want daar ging de OP over.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:01

ponylies schreef:
bokkers kunnen we het wel effe gezellig houden?
er komen namelijk best goede tips voorbij en ruzie heeft niemand wat aan :)

heb je wat aan de tips ja? ;)

Thirty

Miepie77 schreef:
secricible schreef:

katten mogen in NL gewoon los, dus als jij ze niet in je tuin wilt zal je zelf wat moeten doen om ze daarbuiten te houden,op een normale diervriendelijke manier, dus wie is er nu lui ?

ze mogen geen overlast veroorzaken :)*
Wat ze dus wel doen, en moet JIJ ALS EIGENAAR JE VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN.

Is ook al 20 keer gezegd, maar goed >;)

_San87_

Miepie77 schreef:
secricible schreef:

Ik vind het tijd dat daar wat aan gedaan wordt. Katten ontspringen bij alles de dans terwijl ze behoorlijke overlast veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-10-11 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:01

ja maar als jij weet he dat jouw kat in een andermans tuin zitten te poepen en diegene heeft aan jou gevraagt er wat aan te doen?
dan zeg jij toch niet zoek het maar uit maar koop je bijv kattenwegkorrels ?
om jouw kat bij een ander uit te tuin te houden ?
ik zou me doodschamen als mij dier bij een ander in de tuin zit te poepen dan help ik diegene ook met mijn dier daar weghouden :) ?