miss_nadine schreef:magda_90 schreef:O en miss-Nadine, over respect en tolerantie gesproken, dat komt altijd van 2 kanten en niet alleen van de niet-katten-bezitters zoals jij noemt.
Aan mijn kant geen gebrek aan tolerantie en respect hoor. Mijn katten hebben binnen twee kattenbakken, een eigen poephoek in de tuin in de border en er word altijd netjes met de buren overlegt! Er is van te voren gevraagd of ze bezwaar hadden tegen katten en dat was het tegenovergestelde. Een keer heeft de kat in schuur van de buren overnacht en heb toen netjes gevraagd of ik iets schoon kon maken of kon vergoeden. Dit was niet het geval en werd vriendelijk bedankt voor de vraag.
Mijn katten worden vier keer per jaar ontwormt, maandelijks ontvlooit en netjes geënt. Ze zijn allemaal geholpen en en niemand hier in de buurt heeft bezwaar tegen ze. Ook ik als kattenhouder kan dus respectvol zijn. Ze vangen daarnaast wel alle muizen die hier rondlopen en daar word ik weer voor bedankt. Heb meerder malen gevraagd aan de naaste buren of ze weleens kattenstront van mijn katten aantroffen aangezien ik een speciale border voor ze had gemaakt maar dit was niet het geval. Aan de hoeveelheid die ik in mijn tuin aantref doen ze het allemaal netjes op de bak of in hun eigen tuin.
Misschien komt het omdat ik uit wat kleinere dorpjes kom maar ik kan me ook niet ergeren aan de stront van andere katten. Hier lopen er in de straat alleen al een stuk of twintig rond en aangezien ik aan een veldje woon zit het aan de voorkant helemaal vol. Vind het gewoon bij het straatbeeld horen. Heb er echt nog nooit overlast van gehad dus misschien heb ik het wel gestroffen dat kan ook!
En als je dan toch geen katten in de tuin wil dan snap ik dat best. Over welke manieren praten vind ik ook heel normaal maar sommige opmerkingen kunnen echt niet door de beugel en daar val ik wel over.
ik ga ze ook echt geen pijn doen he !!
dat gaat bij mij veel te ver
. Het lijkt me eerder abnormaal gedrag om zomaar met dit soort opmerkingen aan te komen dan om met jou van mening te verschillen