Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:41

Bramasole, ik denk dat een hond sowieso prima weet dat een plastic pop geen mens is, dus dit is gewoon treiteren en je kunt dan ook niets van de reactie vanzo'n hond aflezen.

Verder zie ik gelukkig wel dat steeds meer mensen ervoor zorgen dat hun kinderen netjes vragen of ze mijn honden mogen aaien, dat vind ik echt steeds beter worden. Ook kinderen die het uit zichzelf vragen, die hebben het echt goed geleerd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:46

Diablo schreef:
Bramasole, ik denk dat een hond sowieso prima weet dat een plastic pop geen mens is, dus dit is gewoon treiteren

Inderdaad het is op een verkeerde manier de grenzen opzoeken, simpelweg treiteren.

Ik heb een Maltezer-Poedel kruising, met een hoge aaibaarheidsfactor waar kinderen heel snel op af rennen. Wat voor hond heb jij?

Edit: ik zag het al in je profiel (en die varkentjes <3 ).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:51

Mijn profiel is niet helemaal meer up to date (moet er echt eens wat aan doen). Het dwergkeesje is kortgeleden overleden, op 13-jarige leeftijd.

Ik heb nu twee chihuahua's, twee Cane Corso's, een Dobermann en een Friese Stabij. Allemaal heel lief, maar ik betwijfel of ze die test goed zouden doorlopen, en dat heeft er dan niets mee te maken dat ze vals zouden zijn.

En het zwijntje (is er helaas ook één van overleden), zijn overigens wel héél aaibaar :D .

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:05

Miepie77 schreef:
Macs schreef:
Misschien heb ik het verkeerd verteld.. ze hebben een dier verwond ter verdediging.. maar ik bedoelde dus meer op het verwonden.. Of het nou ter verdediging is of niet (los van het verhaal van de ts)

dus ze hadden zich hulpeloos moeten laten bijten, dat is wel een bijzondere redenatie

Zo bedoel ik het niet ;( Ik had die zin er beter uit kunnen laten denk ik..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:27

Bramasole schreef:
Ik vind de test zoals op het filmpje wel zorgwekkend.

:)*

Dat gaat vér voorbij normaal hondengedrag.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:37

Huertecilla schreef:
Billy schreef:
Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?

Hier is NIETS abnormaals gebeurd mbt haar honden.
Ze reageerden zelfs nog op haar commando(s).

Het is een uítgelokt en niet geëscaleerd bijtindident. Er is een goede en acceptabele verklaring en het behoort NIET tot een gedragstest te leiden.
De honden hebben NORMAAL gerageerd op een directe aanval van een agressieve hond.
Een gedragstest zou in dit geval een overreactie zijn; een nawee van de RAD welke door massahysterie was ingevoerd.

Dat honden onder sommige omstandigheden bijten is normaal.
Dat een deel van de sámenleving meent dat honden nooit kunnen/zullen/mogen bijten, de hond niet meer als hond kan/wil zien, is het probleem.

Goed lezen HC, ik zeg ook helemaal niet dat er iets abnormaals gebeurd is, ik zeg juist dat TS haar honden het prima deden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:41

Billy schreef:
Goed lezen HC, ik zeg ook helemaal niet dat er iets abnormaals gebeurd is, ik zeg juist dat TS haar honden het prima deden!

Waarom til je mijn reactie dan op om er je tenen onder te schuiven?

Ik ben het met je eens; ik onderbouw, dûh...

Tijd voor een agressiviteitstest voor Boktsters wellicht?

Billy

Re: Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:57

Hoor eens even, jij quote mijn halve tekst en doet net of ik TS aanval...
Als jij iemand wilt bijvallen zul je dat anders moeten verwoorden, ik begreep dat jij het niet met me eens was...
En die agressiviteitstest is niet nodig als jij leert om je fatsoenlijk uit te drukken....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:26

Diablo schreef:
caroline_max schreef:
TS; Onderschat de test niet hoor! De honden zullen op vreemd terrein de test moeten doen, met allerlei vreemde mensen en lelijke plastic kinderen enzo. Ik heb de test zelf meegemaakt (zowe uitvoerend als deelnemer) en er zakt menig kindevriendelijk (!) hondje voor. De test is inmiddels al meerdere keren aangepast. Ze hoeven idd niet overal vrij en blij op te reageren , maar ze mogen noet uitvallen natuurlijk. Op internet staat wel hoe de stes uitgevoerd wordt trouwens.

De AID bemoeit zich hier normaal niet mee, waarschijnlijk bedoelt de agent de LID. Maar goed, feit blijft de test natuurlijk. Sowieso zou ik vragen of je erbij/in de buurt mag zijn, en eventueel een video-opname vragen. Mocht 1 wel zakken dan kun je het beste DIRECT een second opinion vragen, daar heb je gewoon recht op (en de hond ook). Veel mensen vergeten dat in de spanning. Hopelijk zakken ze niet, maar alvast heel veel succes.

Die tests snap ik echt helemaal niets van. Vreemde mensen, vreemd terrein...en dat met Cane Corso's? (of wat voor hond dan ook). Plastic kinderen.....denkt men nou echt dat een hond denkt dat dat echte kinderen zijn? Zo'n test zegt toch helemaal niets....

Persoonlijk sta ik ook helemaal niet achter deze testen hoor. Wat ik al zeg; er zakken honden voor die super kind-vriendelijk zijn. Mijn hond was wel geslaagd trouwnes, maar goed die had al de nodige trainingen achter de rug en woont bij een gedragstherapeut in huis haha.

Wat ik probeer te zeggen is dat TS zich (mochten haar honden voor de test moeten) ze de nodige maatregelen kan nemen (bijv.honden voorbereiden, videoopname eisen, eventueel een 2nd opinion vragen)

Iemand gaf de tip om een gedragstherapeut te laten kijken naar de honden. Dat kun je natuurlijk doen, maar heeft voor het wel of niet testen geen enkel effect. Misschien kan iemand je wel helpen je honden voor te bereiden, mocht je twijfel of ze bepaalde onderdelen niet zouden halen. Als (als!) er al opdracht wordt gegeven voor een test zal dat ook gebeuren, bij een door de LID aangesteld test-locatie.

Succes TS, en ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt voor jouw honden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:29

Huertecilla schreef:
Billy schreef:
Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?

Hier is NIETS abnormaals gebeurd mbt haar honden.
Ze reageerden zelfs nog op haar commando(s).

Het is een uítgelokt en niet geëscaleerd bijtindident. Er is een goede en acceptabele verklaring en het behoort NIET tot een gedragstest te leiden.
De honden hebben NORMAAL gerageerd op een directe aanval van een agressieve hond.
Een gedragstest zou in dit geval een overreactie zijn; een nawee van de RAD welke door massahysterie was ingevoerd.

Dat honden onder sommige omstandigheden bijten is normaal.
Dat een deel van de sámenleving meent dat honden nooit kunnen/zullen/mogen bijten, de hond niet meer als hond kan/wil zien, is het probleem.

Billy, ik denk dat HC het juist met je eens is en jouw reactie onderbouwt. Zo lees ik het tenminste. We zijn het allemaal eens dat Ariebren "wat raar" reageert. Helemaal nu ik gelezen heb dat ze "Een goeie hond is een dooie hond" geroepen schijnt te hebben. Lijkt me een mooi geval om te negeren dus.

Persoonlijk denk ik ook niet dat de honden van TS een gedragstest zouden moeten ondergaan, maar ik vind het wel heel goed dat TS het wèl laat doen. Al is het maar om te bewijzen dat haar honden prima onder appèl staan, goed opgevoed zijn en gewoon schatten van honden zijn! (ik ken deze honden niet persoonlijk, maar heb al een aantal Cane's mogen ontmoeten en dat waren stuk voor stuk schatten van honden) Zo neemt ze in ieder geval alle vermoedens weg, ookal is de test niet vergelijkbaar met de werkelijkeheid.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:37

HorseTopShop schreef:
Ariebren: De reacties die je geeft slaan nergens op. In pb's zeg jij dat goeie honden dode honden zijn. Jouw mening is nu wel duidelijk.
Mijn honden plassen niet op de mat. Ze gaan minimaal 6 keer per dag uit. Zowel de hond die meegaat naar de winkel als de honden die thuis blijven. De reden dat ik 4 honden heb, ligt wat ingewikkeld. Ik heb niet voor 4 honden gekozen, maar een jaar geleden wel mijn verantwoordelijkheid genomen. Waarom oordelen over iets waar je niks vanaf weet? Dus weer een onzinnige reactie.

Ik heb redelijk goed geslapen vannacht. Ben vandaag wat eerder met ze uit geweest en ook dat was geen probleem.
Ben een paar andere honden tegen gekomen en hun gedrag was gewoon normaal. :)

HorseTopShop heb je mijn vragen wat betreft de AID en mijn opmerkingen over het wettelijk kader ook gelezen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:42

ik heb niet alles gelezen,maar schult heb je zeker niet.en er lopen veel mennen met honden rond die denken dat de hond hun ego versterkt.en maak je niet druk jou honden vallen in de pittbull wet maar een rottweiler ook,en de wet is op het moment ook niet,iedere hond die vaker bijt welk ras ook moet een test doen.raar dat je een test moet doen,dit is normaal als een hond vaker honden heeft aangevallen waar dan melding van is gemaakt,maar jou honden deden niks verkeerd.ik heb zelf een staff en aussie en ja als mensen zo nodig hond los moeten laten en hij luisterd niet is dat hun probleem.sterkte met je hondjes.en jammer dat de hond is ingeslapen,heeft dus zo als veel honden moeten boeten voor het gedrag dat hem is aangeleerd/en door het ruig doen van zijn eigenaar.maar hij zal toch wel weer een nieuwe kopen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:10

Wat raar dat jou honden nu getest zouden moeten worden zeg. Onze hond is toen ze jong (pupertijd) was ook eens op een vreemde hond afgestromd en daardoor gebeten, nu was die van ons nog niet eens aggresief in haar benadering maar gewoon opdringerig (Dat is volgens mij typisch voor retrievers, bij retrievers onderling gaat dat ook bijna altijd goed }:0 ). Ik zou het nog in geen 100 jaar bedenken om dan een klacht in te dienen tegen de andere hond/eigenaar want onze hond was toen gewoon ook niet onder controle :x

Ik vind die test trouwens een beetje raar. Onze hond snapt echt het verschil tussen een echte en nep kat wel, een kind en een pop en een plastic of een echte hand. Ik denk echt dat die van ons gewoon met die objecten zou willen spelen of ze eng zou vinden. Terwijl ze bij echte vreemde mensen, kinderen en katten echt heel braaf is. De vreemde hond vind ik ook een beetje raar, ik ken bijv honden die alleen agressief zijn naar een witte hond, een herder, een kleine hond etc. Als je die dan toevallig niet hebt bij de test kan een potentieel hele aggressieve hond er dus zo tussendoor schieten >;) .
Een hond aan een hek binden met vreemde mensen die haar eigenlijk een beetje gaan treiteren vind ik een beetje een naai streek naar de hond. Bovendien niet relevant want veel eigenaren zouden hun hond nooit op zo'n manier vast zetten, dus dan hoeft de hond dat ook helemaal niet te kunnen :? .

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:14

Die hond in het filmpje lijkt heel agressief, maar in de test lijkt hij bij het opvoeren van druk te kiezen voor vluchten ipv. aanvallen. Als hij gaat bijten dan is dat snappen en geen volle beet. Een hond met een hele hoge bijtdrempel die heel stabiel lijkt zou wel eens bij het opvoeren van druk kunnen gaan bijten.

Ik heb een boeferige terrier gehad die ook eens agressief op een aangelijnde roedel japanse honden afstormde!Nou zijn japanse honden geen honden die alles maar pikken. Na een tijdje kwam mijn boefje met de staart tussen de benen weer terug. Alle honden waren nog heel.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:46

Ariebren: Mag ik vragen wat er in hemelsnaam mis met je is? Ben je soms verminkt door een aanval van een hond?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:49

Leonoor schreef:
Moderatoropmerking:
Kan het nu gewoon weer ontopic in plaats van elkaar afkatten en onderuit schoppen? Kom op zeg, dit is een behoorlijk heftige situatie waar TS mee te dealen heeft en in plaats van daar serieus op te reageren, wordt er onderling lekker geknokt. In de hoop dat iedereen nu volwassen en ontopic reageert, laat ik het topic wel open, maar een aantal mensen kunnen nog een persoonlijk bericht verwachten.

Misschien moet ik het nog even herhalen om duidelijk te maken dat het persoonlijk aanvallen nu écht afgelopen moet zijn?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:57

imaudy schreef:
Die hond in het filmpje lijkt heel agressief, maar in de test lijkt hij bij het opvoeren van druk te kiezen voor vluchten ipv. aanvallen. Als hij gaat bijten dan is dat snappen en geen volle beet. Een hond met een hele hoge bijtdrempel die heel stabiel lijkt zou wel eens bij het opvoeren van druk kunnen gaan bijten.

Ik heb een boeferige terrier gehad die ook eens agressief op een aangelijnde roedel japanse honden afstormde!Nou zijn japanse honden geen honden die alles maar pikken. Na een tijdje kwam mijn boefje met de staart tussen de benen weer terug. Alle honden waren nog heel.

Ik heb helaas geen geluid op m'n werk maar heb even het filmpje bekeken van die test. De laatste hond die daarin voorkomt lijkt erg bang en kan geen kant op en "bijt" vervolgens bijna in de pop. Ik vind dat eigenlijk geen verkeerde reactie gezien de situatie. Maar wat wordt er met die hond gedaan is die afgekeurd?
En bij de honden van TS konden ook geen kant op "zaten netjes aan een lijn" en werden aangevallen door een loslopende hond dan is het toch logisch dat de hond van TS in de aanval gaat wat had die dan moeten doen?? TS succes met de test!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:07

ik vind de test zo gek!!!!!!!!
voor zo ver ik weet,
moet je hond de test onder gaan omdat deze meerdere keren gebeten heeft en hier melding van gemaakt is,dus in dit geval was dat die rotweiler die vaker bijtincidenten op naam heeft en niet de honden van ts.
en bv bij de amstaaf is het ook zo dat beide ouder dieren test moeten doen,om papier te kunnen aanvragen bij de pups.en zo zal dit misschien bij nog enkele rassen zijn geloof rottweiler had ook zo iets.

ik heb zelf een engelse staff en komt iemand met zijn haar hond vraag ik of ze die aanlijnen doen ze dit niet eigenschuld,ook als de hond niet luisterd dan hadden ze de hond niet los moeten laten.dat vind ik ook in een losloopgebied,daar worden gewoon alle honden los gelaten of ze nou luisteren of niet,vind dit erg jammer.want ook in een losloop gebied hoeft niemand last te hebben van jou hond.

TS ik zou me echt niet schuldig voelen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:45

Huertecilla schreef:
Bramasole schreef:
Ik vind de test zoals op het filmpje wel zorgwekkend.

:)*

Dat gaat vér voorbij normaal hondengedrag.

Dat zou nog niet zo erg zijn als het ook situaties waren die op de realiteit van toepassing zijn. Hoe vaak word je hond nu aangevallen door een pop of een plastic hand :+ .

EDIT: Ik vind het bijv vanuit honden perspectief ook niet echt normaal dat er van een hond word verwacht dat hij zich braaf en rustig (soms pijnlijk) laat betasten en behandelen door een DA. Toch moet het als baas wel je streven zijn dat je hond leert dat je de dierenarts niet mag verminken of vermoorden zodat de hond zo veel mogelijk zonder verdoving behandeld kan worden :P . Net als dat ik het eigenlijk niet normaal vind dat een hond geen voedernijd mag tonen naar vreemde (kinderen) maar toch moet het je streven zijn dat hij het niet doet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:35

liedje89 schreef:
EDIT: ....

De overgrote meerderheid van ´hondenproblemen´ bestaat uit mensenproblemen met normaal hondengedrag.

Zie dit onderwerp.
Ik zie ik niet wat hier beter aan zou kunnen.
Op basis van de omschrijving van de ts is dit geen ´bijtincitent´ waarna een gedragstest nodig zou zijn.
Hopelijk krijgt de ts hier een geruststellend bericht over.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:13

Die MAG-test is een moment-opname en de uitkomst is sterk afhankelijk van hoe de hond is getraind of opgevoed. Mijn DH teef (helaas inmiddels overleden) heeft deze test afgelegd toen ze een jaar of 6 was. Eerlijk is eerlijk, ze was een koele kikker, maar bij elke oefening keek ze maar omhoog naar mij, zo van: "ja, en wat moet ik hiermee?" Gaf nergens sjoege op. Vooral het gedeelte dat de hond gepord wordt door een pop (enige gedeelte waar je als baas niet bij bent), vind ik slecht. Mijn hond likte de pop af en draaide zich dan om. Maar keer op keer kreeg ze die pop weer in haar face geduwd. Ik dacht zelf: "vooral mee doorgaan, dan volgt die beet vanzelf.

Ze had de test zo fantastisch afgelegd dat ze later nog een andere test wilden doen. Hond in een afgesloten ruimte in haar eentje. Springt tegen de deur aan waar ik uit verdween. Zat een ronde knop, dus geen deurklink. Testers lachten al: "ja daar hebben we natuurlijk rekening mee gehouden". Ging mijn hond doodleuk naar de tweede deur in de ruimte waar wel een deurklink zat en weg was ze. Tja, die hadden ze nog niet eerder meegemaakt _O- _O- . Viel niet meer te testen := .

TS: je hebt goed gehandeld en ik wens je veel succes verder! Trek je niets aan van mensen die maar wat roepen en er duidelijk geen verstand van hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:35

Ik ben vandaag gebeld en hoef niet de MAG test met mijn honden te doen. Ben ook nog even op het politiebureau geweest, maar die konden mij niet veel meer vertellen dan dat ik al weet.
Ik heb gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden als er nieuw nieuws is en dat zouden ze doen.

Ben toch wel een beetje opgelucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:37

*\o/*

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:41

Gelukkig!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:41

HorseTopShop schreef:
Ik ben vandaag gebeld en hoef niet de MAG test met mijn honden te doen. Ben ook nog even op het politiebureau geweest, maar die konden mij niet veel meer vertellen dan dat ik al weet.
Ik heb gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden als er nieuw nieuws is en dat zouden ze doen.

Ben toch wel een beetje opgelucht.

oh wat super zeg, lekker voor je, mag wel even gevierd worden *\o/*