Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Diablo schreef:Bramasole, ik denk dat een hond sowieso prima weet dat een plastic pop geen mens is, dus dit is gewoon treiteren
).
. 
Miepie77 schreef:Macs schreef:Misschien heb ik het verkeerd verteld.. ze hebben een dier verwond ter verdediging.. maar ik bedoelde dus meer op het verwonden.. Of het nou ter verdediging is of niet (los van het verhaal van de ts)
dus ze hadden zich hulpeloos moeten laten bijten, dat is wel een bijzondere redenatie
Ik had die zin er beter uit kunnen laten denk ik.. Huertecilla schreef:Billy schreef:Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?
Hier is NIETS abnormaals gebeurd mbt haar honden.
Ze reageerden zelfs nog op haar commando(s).
Het is een uítgelokt en niet geëscaleerd bijtindident. Er is een goede en acceptabele verklaring en het behoort NIET tot een gedragstest te leiden.
De honden hebben NORMAAL gerageerd op een directe aanval van een agressieve hond.
Een gedragstest zou in dit geval een overreactie zijn; een nawee van de RAD welke door massahysterie was ingevoerd.
Dat honden onder sommige omstandigheden bijten is normaal.
Dat een deel van de sámenleving meent dat honden nooit kunnen/zullen/mogen bijten, de hond niet meer als hond kan/wil zien, is het probleem.
Billy schreef:Goed lezen HC, ik zeg ook helemaal niet dat er iets abnormaals gebeurd is, ik zeg juist dat TS haar honden het prima deden!
Diablo schreef:caroline_max schreef:TS; Onderschat de test niet hoor! De honden zullen op vreemd terrein de test moeten doen, met allerlei vreemde mensen en lelijke plastic kinderen enzo. Ik heb de test zelf meegemaakt (zowe uitvoerend als deelnemer) en er zakt menig kindevriendelijk (!) hondje voor. De test is inmiddels al meerdere keren aangepast. Ze hoeven idd niet overal vrij en blij op te reageren , maar ze mogen noet uitvallen natuurlijk. Op internet staat wel hoe de stes uitgevoerd wordt trouwens.
De AID bemoeit zich hier normaal niet mee, waarschijnlijk bedoelt de agent de LID. Maar goed, feit blijft de test natuurlijk. Sowieso zou ik vragen of je erbij/in de buurt mag zijn, en eventueel een video-opname vragen. Mocht 1 wel zakken dan kun je het beste DIRECT een second opinion vragen, daar heb je gewoon recht op (en de hond ook). Veel mensen vergeten dat in de spanning. Hopelijk zakken ze niet, maar alvast heel veel succes.
Die tests snap ik echt helemaal niets van. Vreemde mensen, vreemd terrein...en dat met Cane Corso's? (of wat voor hond dan ook). Plastic kinderen.....denkt men nou echt dat een hond denkt dat dat echte kinderen zijn? Zo'n test zegt toch helemaal niets....
Huertecilla schreef:Billy schreef:Ariebren, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Mag ik je erop wijzen dat degene met 4 honden, waarvan ze er 2 bij zich had, haar honden onder controle had, maar dat degene die met 1 hond liep de problemen veroorzaakte?
Hier is NIETS abnormaals gebeurd mbt haar honden.
Ze reageerden zelfs nog op haar commando(s).
Het is een uítgelokt en niet geëscaleerd bijtindident. Er is een goede en acceptabele verklaring en het behoort NIET tot een gedragstest te leiden.
De honden hebben NORMAAL gerageerd op een directe aanval van een agressieve hond.
Een gedragstest zou in dit geval een overreactie zijn; een nawee van de RAD welke door massahysterie was ingevoerd.
Dat honden onder sommige omstandigheden bijten is normaal.
Dat een deel van de sámenleving meent dat honden nooit kunnen/zullen/mogen bijten, de hond niet meer als hond kan/wil zien, is het probleem.
HorseTopShop schreef:Ariebren: De reacties die je geeft slaan nergens op. In pb's zeg jij dat goeie honden dode honden zijn. Jouw mening is nu wel duidelijk.
Mijn honden plassen niet op de mat. Ze gaan minimaal 6 keer per dag uit. Zowel de hond die meegaat naar de winkel als de honden die thuis blijven. De reden dat ik 4 honden heb, ligt wat ingewikkeld. Ik heb niet voor 4 honden gekozen, maar een jaar geleden wel mijn verantwoordelijkheid genomen. Waarom oordelen over iets waar je niks vanaf weet? Dus weer een onzinnige reactie.
Ik heb redelijk goed geslapen vannacht. Ben vandaag wat eerder met ze uit geweest en ook dat was geen probleem.
Ben een paar andere honden tegen gekomen en hun gedrag was gewoon normaal.
). Ik zou het nog in geen 100 jaar bedenken om dan een klacht in te dienen tegen de andere hond/eigenaar want onze hond was toen gewoon ook niet onder controle
.
. Leonoor schreef:Moderatoropmerking:Kan het nu gewoon weer ontopic in plaats van elkaar afkatten en onderuit schoppen? Kom op zeg, dit is een behoorlijk heftige situatie waar TS mee te dealen heeft en in plaats van daar serieus op te reageren, wordt er onderling lekker geknokt. In de hoop dat iedereen nu volwassen en ontopic reageert, laat ik het topic wel open, maar een aantal mensen kunnen nog een persoonlijk bericht verwachten.
imaudy schreef:Die hond in het filmpje lijkt heel agressief, maar in de test lijkt hij bij het opvoeren van druk te kiezen voor vluchten ipv. aanvallen. Als hij gaat bijten dan is dat snappen en geen volle beet. Een hond met een hele hoge bijtdrempel die heel stabiel lijkt zou wel eens bij het opvoeren van druk kunnen gaan bijten.
Ik heb een boeferige terrier gehad die ook eens agressief op een aangelijnde roedel japanse honden afstormde!Nou zijn japanse honden geen honden die alles maar pikken. Na een tijdje kwam mijn boefje met de staart tussen de benen weer terug. Alle honden waren nog heel.
Huertecilla schreef:Bramasole schreef:Ik vind de test zoals op het filmpje wel zorgwekkend.
![]()
Dat gaat vér voorbij normaal hondengedrag.
.
. Net als dat ik het eigenlijk niet normaal vind dat een hond geen voedernijd mag tonen naar vreemde (kinderen) maar toch moet het je streven zijn dat hij het niet doet. liedje89 schreef:EDIT: ....
. Viel niet meer te testen
.HorseTopShop schreef:Ik ben vandaag gebeld en hoef niet de MAG test met mijn honden te doen. Ben ook nog even op het politiebureau geweest, maar die konden mij niet veel meer vertellen dan dat ik al weet.
Ik heb gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden als er nieuw nieuws is en dat zouden ze doen.
Ben toch wel een beetje opgelucht.