Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:26

Tancreda4 schreef:
Zijn idd genoeg tips gegeven. Van medische checks, tot feliway. Tja, als dat niet werkt, of niet wilt proberen, dan zit er niet anders mee op; mee leven. Tassen opruimen, extra kattenbakken, eventueel ZONDER kap erop (heeft bij onze plasser echt geholpen), ander kattengrid etc etc. Hopelijk zit dara iets bij dat werkt, en anders zit er niets anders op dan vriendlief steeds lief aankijken voor een nieuwe tas.... Dan is het helaas toch echt een kwestie van; mee leren leven.

Verder vind ik dat gemuts over 'typsich bokt', of 'schaam om een bokker te zijn' altijd zo'n achterlijk iets. Heeft niets met 'bokker zijn' te maken, maar meer omdat het gewoon allemaal mensen zijn, met een mening, en een mond (of in dit geval vingers en een toetsenbord)

En waar staat precies dat ze die niet uit gaat proberen? :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:27

Die zijn ook allemaal gegeven Bizzybijtje. Andere soorten grint, meer bakken plaatsen(er staan er nu te weinig), bakken verplaatsen, etc etc etc. Overigens keur ik de reacties als dr vriend moet haar eruit zetten etc ook niet goed hoor. Maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die de openingspost lezen, hiervan over de flip gaan. Ik wordt er ook woest van.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:27

Jezus, bokt op z'n kop..
Ik zou die kat ook heel erg beu zijn..

Een kat hoort niet op je tas te zeiken ook al laat je hem op de grond slingeren..
Ze zegt dat het niet medisch is dan ga ik er van uit dat ze de waarheid spreekt en het niks medisch is..
Stress? Kan bet maar TS heeft ook stress door die ohh zo leuke kat..

Wij zijn ook een paar keer verhuisd nooit zeikende katten gehad, en die waren ook veel te vroeg uit het nest (moesten weg) En dan nog een wilde kat opgevangen via de dierenart, maar die wisten heel goed waar te plassen en poepen..

Een kat is heel slim ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:28

Mindfields schreef:
Die zijn ook allemaal gegeven Bizzybijtje. Andere soorten grint, meer bakken plaatsen(er staan er nu te weinig), bakken verplaatsen, etc etc etc. Overigens keur ik de reacties als dr vriend moet haar eruit zetten etc ook niet goed hoor. Maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die de openingspost lezen, hiervan over de flip gaan. Ik wordt er ook woest van.

Ze heeft al gezegd meerdere soorten grint te hebben gebruikt, bakken verplaats had ze geloof ik ook, er staan er te weinig? Moet er in elke kamer 1 dan?

Mindfields

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:28

Als je twee katten hebt, moet je minimaal drie bakken hebben staan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:30

esther_sonja schreef:
En waar dit hele topic dan voor mij eigenlijk over draait, is dat IK de kat weg wil, en mijn VRIEND niet. En wat ik daarmee aanmoet.
De reden om dit topic te openen.... ze wil tips om haar vriend over te halen, niet om het probleem op te lossen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:31

ze kan anders ook accepteren dat haar vriend ook wensen heeft he?
Zij heeft haar hond toch ook gekregen?
Voor dat geld waar die hond van gekocht is had ze ook makkelijk even naar de DA kunnen gaan met de kat :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:36

quartel schreef:
Voor dat geld waar die hond van gekocht is had ze ook makkelijk even naar de DA kunnen gaan met de kat :)*

Ik mag hopen dat die hond ook niet alles onderzeikt? :') Anders wordt het wel heel vervelend.
De TS wordt ervan beschuldigd niet alles te lezen maar de mensen die reageren lezen niet wat de TS zegt en zien spoken geloof ik. Wat heeft die hond er in godsnaam mee te maken dat die kat het huis onder plast. Ho, nu zie ik reacties aankomen 'Jij weet niks van dieren, het kan door die hond komen'-> ik heb het over het topic. Waarom die hond erbij betrekken, het gaat nu om de KAT. En die KAT plast in huis. En dat is best vervelend. Dus krijgt de TS tips. TS reageert niet op tips, bokt-redenatie -> TS neemt tips niet aan. En wat doen we dan? Juist, we trappen haar de grond in, verwijten haar dat ze de tips niet op volgt (want we zien de TS dagelijks, dus we weten precies wat ze doet en laat), en gaan vrolijk door.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:36

Rosita schreef:
Katten kunnen uit stress onzindelijk worden. En stress is er genoeg in jullie huishouden ;-( Doe maar gauw weg, misschien gaat je vriend wel met haar mee. Ben je daar ook vanaf.

Lijkt mij dat dat katje inderdaad bol staat van de stress. Wat een ontzettend liefdeloze omgeving voor zo'n dier, en dan ook nog steeds verhuizen en een grote hond erbij waar ze overduidelijk erg bang voor is. En bij zo iemand als de TS kom je dan in huis als kitten van 6 weken oud. Op zich al beneden alle peil natuurlijk om een kitten van 6 weken bij z'n moeder weg te halen maar dat is een andere discussie ;)

TS heb je er wel eens bij stilgestaan dat het gedrag van dit katje niet persé uit een medisch probleem hoeft voort te komen maar zijn oorzaak ook zomaar eens zou kunnen hebben in hoe JIJ met haar omgaat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:37

Mindfields schreef:

Ach kom, 1 bak per kat, als je geluk hebt kan het met minder.
Ze gingen hier ook met 3 op één bak, tijdelijk dat wel maar goed.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:38

Dat de hond er bij komt.....komt door TS zelf!!!!

Lees de OP nog maar eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:39

quartel schreef:
Dat de hond er bij komt.....komt door TS zelf!!!!

Lees de OP nog maar eens :j

En dat lost het plasprobleem op?

Mindfields

anneliesdj schreef:
Mindfields schreef:

Als je geluk hebt inderdaad. Als je problemen krijgt niet ;)

anneliesdj

quartel schreef:

Wat een kromme redenatie ook weer.
Als jij een tweedehands zadel koopt en die gaat stuk wordt je toch ook niet verweten dat je 't geld wat je uitgeeft aan je tennisclub maar moet investeren in een nieuw merkzadel?? :? 8)7
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-09-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

anneliesdj schreef:
Mindfields schreef:

Hier gingen ze ook met z'n drieen op een bak :')
En dan het liefst nog met twee tegelijk terwijl de derde aan het wachten was :j
We hadden nog een tweede bak erbij maar die werd nooit gebruikt!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:40

Als je een onzindelijke kat in huis haalt en niets aan dat probleem doet, allerlei situaties creeert waardoor het verergert en dan nog steeds het dier de schuld geeft, ben je toch niet erg handig bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:41

Mindfields schreef:
Als je een onzindelijke kat in huis haalt en niets aan dat probleem doet, allerlei situaties creeert waardoor het verergert en dan nog steeds het dier de schuld geeft, ben je toch niet erg handig bezig.

Nogmaals de vraag; WAAR staat precies dat ze de tips niet op volgt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:42

Allemensen zeg, lezen is moeilijk of niet?

linsim26

oei heel vervelend als je een huis regelmatig ondergepiest word.. zelf hebben we ook een kat die weleens wat in huis doet..maargoed beestje heb ik bij mn vriend gekregen en poess is al 15 dus ik vergeef het haar..:)
gelukkig doet ze het dan gewoon op de grond dus even dweilen en het is weer weg maar als een kat elke keer op je (dierbare) spullen piest weet ik ook niet wat ik zou doen..
toch maar eens een goed gesprek met je vriend hebben en kijk even naar de tips hier..

overigens vind ik het onzin om 3 verschillende bakken in huis neer te zetten omdat je meerdere katten zou hebben. ik heb altijd meerdere katten gehad en die deden alles netjes op 1 bak.
ik vind wel dat je ergens een grens moet zetten.

Balou_k

Mindfields schreef:

Kijk hier ben ik het wel mee eens, je brengt het een stuk vriendelijker!
Maar de TS heeft al van alles geprobeerd

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:43

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat er niet op wordt gereageerd door TS. Ik zeg alleen dat ze het dier de schuld geeft van dit gedrag. Terwijl het gewoon eerder heel vreemd zou zijn als een kat die in deze situatie moet leven, NIET onzindelijk zou worden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:44

toch altijd sta ik er weer van te kijken hoe knap het is dat bokkers alles uit het verband weten te rukken om eigen gelijk te kunnen halen......sjielig :(:)

Dom topic dit.....veel plezier....stipje weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:46

quartel schreef:
toch altijd sta ik er weer van te kijken hoe knap het is dat bokkers alles uit het verband weten te rukken om eigen gelijk te kunnen halen......sjielig :(:)

Dom topic dit.....veel plezier....stipje weg :D

Klopt, sta ik ook nog steeds van te kijken. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:47

Balou_k schreef:
Mindfields schreef:

Kijk hier ben ik het wel mee eens, je brengt het een stuk vriendelijker!
Maar de TS heeft al van alles geprobeerd

Zoals het wegnemen van de oorzaak van de stress? Iemand die zo liefdeloos met een katje omgaat kán niet anders dan stress veroorzaken.

Balou_k

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:49

Nee, maar ik denk dat dat niet van het begin is geweest? Op een gegeven moment ben je het beu..
En zoals ze zei ze is niet altijd boo shet poesje sliep op haar buik en komt nog regelmatig bij haar kroelen.