Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:34

Niet zo heel gek. TS had haar in de eerste instantie liever afgemaakt dan een ander de kans geven Indra te heropvoeden en haar een gelukkig leven te geven. Volgens mij is NoGo daar voor nu prima in geslaagd. Helaas niet in haar roedel, maar wel in een andere. Prima toch.

En ik zei al dat ik het met je eens was wat betreft een pm of zo naar TS :).

@Slimmerik, dat heb ik dan niet meegekregen, excuses daarvoor. Ik vond het alleen bijzonder vreemd dat juist jij, mede door die opmerkingen, TS verwijten maakt dat ze de hond misschien wel naar een broodfokker brengt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:35

het lijkt me ook meer een kwestie tussen nogo en caye,niet voor iederen die op bokt meeleest,mss was het ook wel netjes geweest van caye om ts een pb te sturen en uitleg te vragen,ipv van openbaar zo te reageren.

en die hond zit prima hoor,nogo is te begaan met honden om deze zomaar ergens te herplaatsen,onbegrijpelijk dat mensen vinden dat zo'n gezonde gelukkige hond beter dood af is...ben ook heel blij voor deze hond dat ze leeft en naar grote wsheid een voor de rest van haar leven een goed tehuis heeft.

ik heb hier een 11 maanden oude hond rondlopen die op 4 maanden oud al naar z'n 5de huis vertrok,die heeft er niets van hoor,had die dan ook maar beter dood gemaakt moeten worden?nah denk als je hem hier ziet spelen en ravotten dat hij zelf niet voor die optie had gekozen.. :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-09-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:37

Zo, alles gelezen. Fan geworden van o.a. Kimmie, NoGo en Yamcha.
Blij voor Indra dat ze een fijn plekje heeft, mocht nieuwe baas aan bijgeloof doen dan is het misschien het overwegen waard om haar ook een andere naam te geven. Wellicht beter om haar niet langer de naam van een mannelijke oorlogsgod te geven.

Ik heb geen flauw idee wat er bij de overdracht tussen TS en NoGo is afgesproken en of daarbij zelfs maar telefoonnummers zijn uitgewisseld. Ik vind het wel merkwaardig dat TS probleemloos bepaalde reacties afdoet als 'kortzichtige sneren', en vervolgens openbaar een reactie plaatst op de beslissing van NoGo die in mijn ogen toch echt minimaal voldoet aan de definitie van 'sneer'. NoGo had bovendien al eerder aangegeven zich zorgen te maken om de spanning tussen de twee teven, waarop TS natuurlijk ook uitstekend zélf even contact had kunnen opnemen. Ik vind het ook merkwaardig dat mensen schrikken van het feit dat NoGo TS niet heeft laten weten dat de hond op opnieuw zou verhuizen, maar dat diezelfde mensen er totaal geen problemen mee hebben dat TS dat op internet zet?

Of TS en NoGo het wel of niet met elkaar eens zijn over welke beslissing dan ook vind ik absoluut niet interessant. Ik zou wel heel graag nog horen of TS blij is dat ze dit topic is begonnen, of ze overweegt om een andere hond in huis te halen, of de beslissing om de hond weg te doen uiteindelijk thuis door iedereen is geaccepteerd en wat haar gevoel is over de jongen met de Staf die Indra nu heeft opgenomen (ik denk zelf dat dat een gouden greep is, maar goed, ik ben ook maar iemand die graag een verhaal met goede afloop leest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:39

Iris1702 schreef:
Ik wil alleen maar aantonen dat de TS alleen maar rottigheid over haar heen krijgt en NOGO de hemel in geprezen word. Dit vind ik niet kunnen.
Ik geloof ook in de goedheid van NOGO maar ze had dit gewoon beter aan kunnen pakken door de TS zelf eerst even te benaderen dan was deze hele discussie niet eens nodig geweest.

Misschien, maar ik vind niet dat het haar verweten mag worden dat ze het niet doet, en daar reageer ik op :) TS heeft tenslotte geen récht op informatievoorziening, en door sommigen wordt er gedaan of NoGo ten allen tijde verantwoording moet afleggen, en dat is onzin. Het is heel leuk dat ze ons op de hoogte houdt, van hoe het gaat met Indra, maar dat is een gunst van haar, en geen verplichting. En zo moet je dat ook zien, denk ik, NoGo daarvoor bedanken, maar haar het niet verwijten als ze het niet doet.

Misschien had deze hele discussie voorkomen kunnen worden, en misschien was er een berichtje van iemand geweest zonder achtergrondinformatie (die het bv van TS had gehoord) dat de hond na 2 weken weer herplaatst was. Denk dat de hel dan ook losgebroken was. Dat kun je gewoon niet zo stellen, dat het ander beter was geweest, omdat je niet wéét hoe het dan was gegaan. Dat blijft speculeren.

Ik vind niet dat TS alleen maar rottigheid over zich heen krijgt, ze heeft heel veel steun gehad in dit topic. En dat is prima.
Maar het berichtje van "dat zegt wel genoeg over je....." zonder erbij te vermelden wát dan precies, en precies naar de persoon die redding biedt terwijl de nood erg hoog is, vind ik grandioos unfair. Daar reageer ik op.

poes

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:40

Dat heb je onderwijl ook wel uitgebreid gedaan :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:40

NoGo is zonder meer een dierenvriend, daar ben ik van overtuigd :j maar ze heeft dus de hond achtergelaten bij iemand die een vriend is van een stalgenootje en die ze na een wandeling de hond direct toevertrouwd heeft.

Enige wat wel vertrouwd is dat hij gezegd heeft bij dezelfde trainster door te gaan. Maar ook hij is denk ik weer vrij te doen met de hond wat hem uitkomt? Hoop ècht dat we over een paar maanden nog een leuke update krijgen hoe het de hond vergaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:47

poes schreef:
Dat heb je onderwijl ook wel uitgebreid gedaan :)

Klopt :j

Er wordt dan ook steeds op mij gereageerd, waarom ze het niet met mij eens zijn, en waarom mensen iets anders vinden, en daar reageer ik dan weer op :) dat lijkt bijna onvermijdelijk als je een andere mening dan de meerderheid hebt op Bokt. Dat geeft ook verder niet, maar dan komt het idd over of ik mijn mening hier heel uitgebreid wens neer te zetten, en dat is de bedoeling eigenlijk helemaal niet, maar meer wat er gebeurt...... al heb ik daar dan uiteraard zelf ook de hand in :) ik kan ook niet reageren :D

Als je dan mensen hebt die op hun teentjes zijn getrapt, en je reageert niet meer, krijg je het verwijt dat je wel kunt komen rellen met 2 posts of zo, maar dan niet het lef hebt om te reageren :) door diezelfde mensen wordt je als je wel blijft reageren, verweten dat je je mening opdringt. Overigens is dat níet een persoonlijk verwijt naar iemand nu, juist niet, en jouw post is op een heel vriendelijke manier gesteld, dus ook van jou denk ik dat niet. Dus dat is niet in dit topic, maar het is me weleens overkomen, ik heb er een handje van wat af te wijken van de meerderheid, dus ik zoek het ook wel zelf op :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:52

Okee even een reactie van mijn kant, heb vanaf pagina 13 niet bijgelezen omdat ik net terug ben van de zoektocht naar de hond van amyz en ik zo moet werken.
Ik ben idd niet meer in het bezit van het nummer van caye daar mijn oude telefoon er plots mee is gestopt en ik zo dom ben geweest om niet al mijn nummers op de sim op te slaan.
Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van het bericht van Caye, ik moet eerlijk bekennen dat het zo snel is gegaan, dat ik gewoonweg ben vergeten om haar nog een pb te sturen, waarom het dan wel in het topic gezet??? Ik heb geen idee, gewoon ontzettend dom!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:56

Yamcha: je kunt echt nooit goed doen hier dat is de conclusie haha :D Nee ik snap je hoor :)

NoGo: voila, das een redelijke uitleg, kan begrijpen dat het voor caye even schrikken was, zal voor jou ook niet fijn geweest zijn om de hond alweer af te geven ook natuurijk. Belangrijkste is toch dat de hond nu een leuke plek heeft, dus daar duim ik dan maar voor :)

(en dat men hier verder mekaars ogen er niet uit trekt :D )

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 13:58

Naja ik had gewoon mijn eerste gevoel moeten volgen. En indra in moeten laten slapen. Mijn vertrouwen in de mens is hier weer bevestigd. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Vooral als ik hoor dat het niet goed ging met andere hond. Hier thuis vloog Indra deze hond aan. Dus haar karakter zal er ook mee te maken hebben gehad.
Suc 6 met haar elders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:59

Dank je poes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:00

Caye schreef:
Naja ik had gewoon mijn eerste gevoel moeten volgen. En indra in moeten laten slapen. Mijn vertrouwen in de mens is hier weer bevestigd. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Vooral als ik hoor dat het niet goed ging met andere hond. Hier thuis vloog Indra deze hond aan. Dus haar karakter zal er ook mee te maken hebben gehad.
Suc 6 met haar elders

Ik zou zeggen, vraag het adres van de nieuwe eigenaar, ga erheen en schiet haar alsnog af :j NoGo is idd een vreselijk mens, en de nieuwe eigenaar is een griezel :j

Vooral geen vertrouwen hebben in de mens hoor :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-11 14:03, in het totaal 2 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:00

Sorry mensen ben hard een poging aan het doen tussen het douchen, omkleden en de hondjes door bij te lezen zodat ik nog een reactie kon plaatsen.
Omdat ik graag op iedereen wil reageren, ga ik dat niet binnen een kwartier redden voor ik naar mijn werk moet, ik zal hier dan ook vanavond om 23.00 alsnog voor gaan zitten....

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:01

Ik denk dat ik er inmiddels genoeg woorden aan vuil heb gemaakt :)

NOGO bedankt voor je uitleg :j

Dien :(:)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:01

Caye schreef:
Suc 6 met haar elders

Dan had je zelf alsnog de keuze kunnen maken de hond niet aan NoGo mee te geven toch? Indra heeft nu kans op een superplek, en die had ze niet gehad als je haar in had laten slapen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:02

welnee caye,indra hoeft toch niet dood omdat ze nu binnen 2 weken herplaatst is,ze voelt zich duidelijk helemaal thuis bij die jongen,nou prima toch,zo ernstig voor indra is dit allemaal niet..

molossers zijn wat dat betreft type honden die over het algemeen prima gelukkig zijn en zich makkelijk aanpassen in nieuwe situaties.

gelukkig is het zelfs vrij snel herplaatst,niet dat ze al helemaal zwaan kleef aan was bij nogo,en helemaal gesetteld...het is even een tussen station geweest,alsof ze op vakantieadresje was..niets ernstigs voor de hond aan :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:04

Ik heb net gelezen in een ander topic dat NoGo vanmorgen druk is met het zoeken naar een vermiste hond. Dus vertrouw er op dat we vanavond een vollediger uitleg krijgen.

Kan me heel goed verplaatsen in de gevoelens van TS. Hoop dat TS en NoGo er samen uitkomen en TS de kans krijgt getuige te zijn van het plekje waar de hond nu is.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:05

Caye schreef:
Suc 6 met haar elders

Nou ja zeg. NoGo biedt haar excuus aan dat ze het niet helemaal netjes heeft gedaan door niet jouw eerst te informeren en dan zón reactie?
Je hebt toch zeker zelf Indra meegegeven, terwijl ze de hond van NoGo al had aangevallen bij jouw thuis. En dan nu NoGo aanvallen?

De omgekeerde wereld in mijn ogen.

NoGo, voel je niet schuldig. Is het duidelijk niet waard.
En dankzij jouw is deze hond niet afgedankt/afgemaakt, maar krijgt ze wederom een kans.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:08

wij hebben toch verder geen uitleg hierover nodig??

als caye dat wil neemt ze contact op met nogo via pb of andersom,waarom zouden wij recht hebben op meer uitleg?? :?

als ik hier een hond opvang en die gaat aan de knok met mijn eigen roedel dan gaat deze ook in de herplaatsing hoor...hoef ik toch hopenlijk geen tekst en uitleg en genade van bokt.nl voor te krijgen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:16

Persoonlijk vind ik het nu ook afgedaan. NoGo is enkel TS uitleg schuldig. Alle extra informatie die we krijgen is nobel maar geen must.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:18

kimmie261 schreef:
wij hebben toch verder geen uitleg hierover nodig??

Oh gaat me niet over de uitleg van haar omgang naar TS toe hoor. Daar is duidelijkheid genoeg over en kan beter buiten bokt om tussen die twee. Maar ik vraag me af hoe iemand een hond die ze 2 weken heeft aan een jongen geeft die ze misschien hooguit twee uur kent. Maar dat is ze idd niet verplicht. Zou een mooie grap worden :D

NoGo is in dit topic steeds open geweest over haar belevenissen met Indra. Dus hoop ook dat ze haar motivatie kan geven waarom ze de hond daar achter gelaten heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:24

NoGo schreef:
Direct even onze trainster gebeld: advies was duidelijk of toch laten vechten of 1 van de 2 direct de deur uit.
We hebben besloten voor het laatste te kiezen, daar het eerste gevecht duidelijk liet zien dat het wel eens een pittige kon worden en dat zagen we beide niet zitten.

Gister dus besloten alvast een berichtje op mijn hyves te zetten voor bekende.
Kreeg vrij snel bericht terug van een stalgenootje dat een vriend van haar bezig was met informatie winnen voor een asielhond.
S'avonds al direct gebeld door hem en hij wilde graag kennis maken met Indra.
Heb hem alles verteld van dit topic, maar dat vond hij geen probleem.
Hij woont lekker afgelegen en Indra was direct weg van zijn staff REU...
We zijn nog een flink stuk wezen lopen, waarbij we langs schapen kwamen maar op 1 blik na vond ze ze totaal niet interessant.
Na het wandelen nog even een bakkie gedaan en toen gaf hij aan dat hij toch wel heel graag wilde hebben.
Na nog wat dingen te hebben afgesproken ging ik dus terug zonder hond |( .

Vanavond al een berichtje gehad dat alles super goed ging ook dat Indra daar nu al lekker los loopt (Jongen woont op 10 min afstand met de auto bij ons vandaan in een miniwoonwijk maar toch afgelegen), dus weinig katten en een hoop speelruimte.
Zijn staff en Indra zijn niet uit elkaar te halen en doen niks anders dan de gehele dag als 1 geheel zich overal verplaatsen.

Ik had absoluut niet verwacht dat het zo snel zou gaan en vind het enerzijds heel spijtig en anderzijds ben ik superblij dat ze bij deze jongen geplaatst is en we haar gewoon mogen opzoeken voor een wandeling en de rust hier in huis weer is wedergekeerd...

mss uitleg genoeg??

enne meeste honden die ik krijg of opvang kennen de oude eigenaren me niet langer als het half uurtje/uurtje tijd waarin de hond hier gebracht wordt..

er zijn zelfs honden die ik ergens ophaal of gebracht worden door 3den hier....blijkbaar zijn er zat hondeneigenaren die niet een intiem contact van te voren hoeven te hebben met de nieuwe eigenaar van hun hond...

wat goed voelt,voelt goed lijkt mij....

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:29

Meet mijn 'gevaarlijke' beestenbende

En zie dit topic van NoGo.
Ook wat meer uitleg hoe en waarom ze deze keuze gemaakt heeft.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:42

Ik vind het een goede keus om de hond toch te verhuizen, 2 vechtende honden (en helemaal het type hond) Als dat fout gaat word je niet blij. Slim om dat te voorkomen. Ik vind het wel slordig dat de oude eigenaar niet op de hoogte gesteld is voordat het op bokt gezet word. Hopelijk kan de hond bij de nieuwe eigenaar blijven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:02

Caye schreef:
Suc 6 met haar elders

Dus als jij haar niet kunt hebben mag niemand haar?? Klinkt nogal egoistisch en getuigd van weinig dierenliefde.
Je vorige bericht vond ik al snerend richting NoGo maar wellicht ook begrijpelijk als je zo moet horen dat de hond een nieuw thuis heeft.
Maar als je dan excuses van haar krijgt en daarop reageert met 'ik had de hond gewoon af moeten maken' terwijl allang gebleken is dat het probleem van Indra goed te controleren is en dat het verder een fijne hond, wil jij haar laten inslapen omdat haar karakter botst met dat van een andere hond??
Waarom doe je nu ineens zo moeilijk terwijl je 2 weken geleden nog met je handen in het haar zat, het allemaal niet meer trok en op het punt stond de hond af te maken? Wees blij dat de hond een goed tehuis heeft, ookal is dat dat niet bij NoGo.

Ik heb je destijds ook een pb gestuurd dat als je serieus was over het inslapen je de hond ook bij mijn mocht brengen. Daarop kreeg ik van jou een berichtje terug of ik je meer info wilde geven van onze situatie en toen ik daar meteen de volgende dag op reageerde gaf je aan dat Indra al een nieuw tehuis had. Dus zo moeilijk was je destijds met zoeken naar een thuis ook niet, waarom dan nu ineens wel?

Sorry maar dit schiet mij in het verkeerde keelgat.
Ik vind het erg min om zo te reageren terwijl jij notabene op een FORUM je verhaal doet waarna een WILDVREEMDE jou te HULP schiet en de hond met een ENORM verhaal gewoon DIREKT komt halen ZONDER enige voorwaarde.
En nu ben je boos omdat zij de hond niet laat INSLAPEN?? -:(-