hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:17

Allereerst heel erg wat er gebeurt is ! hoop dat je zusje het beeld een beetje kan vergeten... echt verschrikkelijk!

Ik ben zelf de eigenaresse van 2 staffords...
Het zijn idd hele lieve honden,erg mensgericht,maar helaas niet geschikt om zomaar met alle honden te laten spelen.. wat ik dus ook niet doe,en ik hou ze ook altijd aan de riem..wat ik dan ook jammer van je broer (of zwager,weet even niet meer wat het was) vind dat hij ze met jou honden liet spelen,dit kan vaak alleen als ze niet van hetzelfde geslacht zijn,maar weet niet of dat bij jullie het geval is...?
zeker met de leeftijd van 2,worden ze volwassen en gaan ze hun grenzen stellen en krijgen ze vaak dominant gedrag.

Mijn reu gaat super met kleine hondjes,is heel lief voor pupjes,gaat zelfs piepen als hij er 1 ziet lopen en meteen liggen om zich klein te maken,hij kan met teven maar kan absoluut niet met grote(re) reuen... dit ligt niet aan het ras,want je moest eens weten hoeveel reuen er tegen hem tekeer gaan!
Teef idem dito,alleen kan zij niet altijd (vaak wel) met andere teven,en dan vooral de teven die mijn reu wel leuk vind!

ze hebben hun vaste speelmaatjes in de buurt maar met vreemde honden kijk ik uit...

Dit ras kan gewoon heel erg jaloers zijn...
TS wat ik me afvraag,voordat je zusje een pup kocht,ging ze toen weleens wat doen/spelen met de stafford ?
Kan het zijn dat ze de staff onbewust jaloers heeft gemaakt door teveel tijd met de pup door te brengen en de stafford te negeren ?

Ik vind het jammer dat mensen meteen roepen dat het ras verboden zou moeten worden...
zet herders,rotweilers en heel veel kleine hondjes dan maar ook op die lijst want er zijn zoveel honden die bijten.. je kunt niet alles over 1 kam scheren!

zo woont er bij mij in de straat zo'n malteser leeuwtje.. heeft me een paar maanden geleden gebeten toen ik hem wilde aaien,leuke vent van de eigenaar liet hem naar me toe lopen,wilde hem aanhalen en beet me meteen in me kuit.. ja zei hij lachend: hij bijt,dwars door me broek en bloede .het is een oude man,altijd vriendelijk dus zei maar niks maar
Hij bijt ook naar kinderen en andere honden.. maarja ga natuurlijk niet naar de politie om aangifte te doen...

alleen als het een stafford of pitbull is komt het in de krant,niet omdat er zoveel meer bijtgevallen zijn bij dit ras,in tegendeel zelfs! herders en rotweilers staan in de top 3 van meeste bijt incidenten,maar omdat de schade soms iets ergers is als bij andere rassen en ze erom "bekend" staan moet het in de krant...
Er zijn vast wel honden met een kronkel in de hoofd,maar dit zijn niet alleen staffords!
en de meeste gevallen waarbij een kronkel is vastgesteld ligt het probleem toch vaak bij de eigenaars,
door zich niet te verdiepen in een hond,ras en behoefte!
(bedoel kijk maar eens naar Cesar Milan,die helpt honden maar traint de mensen!)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:18

Die ander hond was misschien wel heel erg enthousiast, geschrokken,pf wat dan ook, en met zo'n enorme kaakdruk en zo'n kleine schedel...
Heel erg vervelend voor beide partijen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:20

Indd, blijft vervelend voor alle partijen...

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:20

Hhilde, miss moet je de lap tekst van NoaSky even heel aandachtig doorlezen?

Staffs worden niet door iedereen hier afgebrandt. Wel wordt er gezegt dat als een hond (ongeacht welk ras!!) doet wat de hond in de OP doet, gemuilkorft dient te worden indien de hond van eigen terrein afgaat. Als dat geen optie is, dan is inslapen voor de hond miss wel t vriendelijkste. Anders zit ie miss zijn hele leven in een hok weg te kwijnen.

Dan nog even over de bijtincidenten en welk ras op 1 staat. Mambobeach heeft een heel goed punt. Het gaat om absolute getallen en geen percentages. En tja als er in NL van een bepaald ras meer dan een paar miljoen lopen en van een ander ras bv maar 100.000 dan is t nogal logisch dat t ras die met een paar miljoen rondlopen hoger scoren...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 23:21

ze heeft misschien de hond een keer bij ons los zien lopen, verder niet.

De hond die het gedaan heeft is een reu, onze Westy een reu en onze Dober een teef :) (de pup was een teef)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:22

Ik ben van mening dat niet altijd een waarschuwing word afgegeven. En ookal heeft deze hond dat in een fractie van een seconde gedaan, had deze pup (uit het verhaal) niks fout gedaan, en hij hij haar zeker niet mogen doden!! Een grom of een snauw. Oke maar hallo jongens, het is DODEN!!

griebels

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:25

Dat zeg ik, de staff is fout. Had dit nooit moeten doen. Maar ipv de gehele schuld bij de staff te leggen zou je ook kunnen kijken wat de oorzaak geweest is...

Wilawander

Een hond waarschuwt altijd al is het maar een blik. Helaas herkennen veel mensen dit niet. Maar ook de pup kan een signaal hebben afgegeven wat niet herkend is.

Hond zit eerst in de bench, ziet de pup, hond is opeens uit de bench. Huppakee.

Hhilde

Famke160301 schreef:

Gedaan, alleen dat ze verkondigt dat er een kaakslot bestaat terwijl dat allang achterhaalt is doet mij twijfelen aan het waarnemingsvermogen waarover beschikt werd tijdens het incident met de Rottweiler.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:27

Hhilde schreef:
Famke160301 schreef:

Gedaan, alleen dat ze verkondigt dat er een kaakslot bestaat terwijl dat allang achterhaalt is doet mij twijfelen aan het waarnemingsvermogen waarover beschikt werd tijdens het incident met de Rottweiler.

Dat dus :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:27

Lynn_x schreef:
Ik ben van mening dat niet altijd een waarschuwing word afgegeven. En ookal heeft deze hond dat in een fractie van een seconde gedaan, had deze pup (uit het verhaal) niks fout gedaan, en hij hij haar zeker niet mogen doden!! Een grom of een snauw. Oke maar hallo jongens, het is DODEN!!

Een hond die ik uitlaat heeft meerdere dieren vermoord, kippen, cavia's, konijnen.. Is ze nu fout omdat hij gedood heeft?

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:28

Muilkorven die zooi!

Sophie hier (Lab) vermoord kippen. Zal ze straks m'n baby ook aanvallen ? :) Appels met peren mensen!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:30

Get a life hHilde. Ik mag dan wel pas 25 zijn, maar mijn ervaring rijkt verder dan de meeste hier. Maar affijn, heb de ts al voorgesteld om het morgen tijdens werk even op tafel te gooien, eens kijken wat mijn bazin hiervan zegt.

En dat incident met de Rottweiler, we hebben het sectierapport nog liggen als je dat wilt weten hoor. Over sommige dingen zullen altijd meningsverschillen bestaan en dan heb ik het niet alleen over kaakslot maar ook over castratie, manier van trainen en noem er nog maar wat. Verschillende onderzoeken, verschillende uitkomsten. Aan jou om door ervaring en schade en schande wijs te worden.

Iedereen zijn eigen visie, maar laat mensen wel in hun waarde want dit duidt op behoorlijk kinderachtiggedrag.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:32

Sancha schreef:
Muilkorven die zooi!

Sophie hier (Lab) vermoord kippen. Zal ze straks m'n baby ook aanvallen ? :) Appels met peren mensen!

:oo Een moordenaar!! Ongelooflijk dat die dikke roze spuit er nog niet in zit! :7

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:32

Hhilde schreef:
Sancha schreef:
oh, want grommen is de enige waarschuwing die ze geven?!?!

RIGHT :')

Idd :')

Wat een respectloze reacties hier! Alsof jullie zelf alle wijsheid in pacht hebben....
Volgens jullie moet iederen maar een cursus honden/paarden fluisteren volgen. Komop zeg, een hond die gaat bijten kan wel of geen signaal geven, punt. Je kunt nog zoveel ervaring met honden hebben, feit blijft dat honden (en paarden) zonder enige waarschuwing vooraf kunnen bijten (igv paarden: trappen).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:35

Heel erg vervelende situatie.
Ik vindt niet dat het te wijten is aan de hond meer aan de laksheid van de eigenaars, ik denk zeker dat de hond nog op een veilige manier om zou kunnen gaan met honden/pups maar dan wel met de juiste eigenaar die de hond corrigeert. Dat betekend dat hij eigenlijk voorlopig een muilkorf om zou moeten en op het moment dat ze in de aanval gaan, corrigeren zo leer je ze dat het niet toegestaan is om agressief gedrag te uiten. En ja dat werkt zolang je maar oplettend en consequent bent.
Zo'n hond moet sociaal worden, het feit dat jij vindt dat hij met jouw honden ook niet helemaal "goed" speelt is ook al een teken dat hij niet heel erg sociaal is volgens mij.
Verder vindt ik het zoiezo nooit slim om een pup of welke andere hond dan ook die elkaar voor het eerst ontmoeten en waarvan de eigenaar van de hond de andere hond niet kent zomaar los laten lopen. Maar goed dat is achteraf.
Ik ken ook wel een hond die al 2 honden heeft aangevallen eentje dood gebeten, andere gewond. Ze wonen in dezelfde roedel maar mijn inziens is dat ook totaal te wijten aan de eigenaar. Als je weet dat een hond wat agressief is laat je die niet alleen zeker niet als die paar weken daarvoor nog 1 van je eigen honden dood gebeten hebben. Sommige hondeneigenaren weten elke hond agressief te maken dus vaak zegt het meer over een eigenaar dan over de hond. Zeker als je het echt hebt over doodbijten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:35

Hhilde schreef:
Sancha schreef:
Muilkorven die zooi!

:oo Een moordenaar!! Ongelooflijk dat die dikke roze spuit er nog niet in zit! :7

Wat is dit nou een sarcastische flutopmerking, echt leuk om te lezen als je pup doodgebeten is (of andermans pup).
En ja wat mij betreft mag er een roze spuit in, doden is gedood worden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:38

NoaSky schreef:
Get a life hHilde. Ik mag dan wel pas 25 zijn, maar mijn ervaring rijkt verder dan de meeste hier. Maar affijn, heb de ts al voorgesteld om het morgen tijdens werk even op tafel te gooien, eens kijken wat mijn bazin hiervan zegt.

En dat incident met de Rottweiler, we hebben het sectierapport nog liggen als je dat wilt weten hoor. Over sommige dingen zullen altijd meningsverschillen bestaan en dan heb ik het niet alleen over kaakslot maar ook over castratie, manier van trainen en noem er nog maar wat. Verschillende onderzoeken, verschillende uitkomsten. Aan jou om door ervaring en schade en schande wijs te worden.

Iedereen zijn eigen visie, maar laat mensen wel in hun waarde want dit duidt op behoorlijk kinderachtiggedrag.

Wat laat ik jou niet in je waarde dan? Sectierapport, wat mot ik d'r mee? Beweer toch niet dat die hond geen tumor had? Zeg dat hij heus gewaarschuwd heeft. Niet concluderen dat ik foutieve conclusies trek zonder goed te lezen. Heb de afgelopen tijd heel wat geleerd door schade en schande, heb namelijk zelf een behoorlijk pittige hond zitten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:38

mltex schreef:
Hhilde schreef:

Wat is dit nou een sarcastische flutopmerking, echt leuk om te lezen als je pup doodgebeten is (of andermans pup).

Omdat er mensen zijn die niet met honden overweg kunnen of zelf fouten hebben gemaakt moet het dier maar afgemaakt worden vindt ik erg kort door de bocht.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:40

mltex schreef:

Jij bent ook voor de doodstraf bij mensen?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:41

Wilawander schreef:
Een hond waarschuwt altijd al is het maar een blik. Helaas herkennen veel mensen dit niet. Maar ook de pup kan een signaal hebben afgegeven wat niet herkend is.

Hond zit eerst in de bench, ziet de pup, hond is opeens uit de bench. Huppakee.

Dat was idd net wat ik wilde typen.
Misschien heeft je zus idd 1 of meerdere signalen gemist.
Neemt niet weg dat het een hele vervelende gebeurtenis en ik jullie sterkte wens met het verlies van de pup

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:42

[quote="Tigra_"]

Tja dan moet je ze maar verbieden om honden te houden en dat kan niet dus zullen er slachtoffers vallen en dat de hond dan de dupe is van de onkunde... thats life.
Maar goed, als een van mijn dieren het zou flikken gaan ze weg, simpelweg omdat ik weiger dat door mijn toedoen een ander schade lijd en neem dan ook die verantwoordelijkheid.
Vreemd genoeg zijn mijn honden niet moordlustig :+

@ Hilde: ja

Beetje knullig gegaan dat quoten valt nog niet mee :')
Laatst bijgewerkt door mltex op 21-07-11 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:42

Ten eerste verschrikkelijk dat dit is gebeurd ! wens jullie veel sterkte... :(:)

Citaat:
Ik heb haar nog gezegd dat ik de hond van schoonfamilie ergens niet vertrouwde (onderbuikgevoel) en dat ze die dag wel goed moest oppassen met haar pupje.

Nadat ik je verhaal las heb ik toch een beetje een eigen schuld gevoel, bedoel dit zeker niet banketstaaf hoor dit even voor de duidelijkheid, vind het echt verschrikkelijk voor je zusje.
Maar als je een beetje slim nadenkt neem je niet je hond/pup mee naar een vreemde hond, en oke de stafford is dan niet compleet vreemd voor jullie maar wel voor de pup.
Je hebt geen flauw idee hoe ze op elkaar reageren.

En dat gezeur over staffords, JA je hebt er rotte appels tussen zitten, maar dat heb je ook bij andere rassen.
Helaas hoor je nooit in het nieuws dat een klein keffertje iemand heeft aangevallen.
Terwijl die kleine rot keffers 10 keer zo erg zijn, alleen zijn de verwondingen minder erg dus tja geen rede om in het nieuws te komen.

Zo heeft een JR ooit eens in de strot van mijn rottie gehangen, en wat deed mijn rottie...... NIKS daarvoor niet en daarna niet
Hij zat op zijn kont en de JR hing daar letterlijk en figuurlijk!
Wat zegt baas, ooh hehe oeps kom maar.... kom maar is niet lief :r
Dit zegt trouwens meer over de eigenaren trouwens want ken ook lieve kleine keffertjes ;)
Zelfde geldt voor staffords, nee het is niet mijn ras maar dat heeft niks te maken met dat ze zo in het nieuws komen.
Vind zoiezo de terriers niks ...

Vind het gewoon stom dat iedereen maar door blijft zeuren over stafford, ben wel benieuwd of jullie hetzelfde hadden gereageerd als een chi de pup had doodgebeten ( vast niet)

nogmaals sterkte TS.

Kan niet zeggen wat er nu zou moeten gebeuren met de hond, was er niet bij dus ga daar niet over oordelen.

en idd een hond geeft altijd signalen af.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:44

mltex schreef:
@ Hilde: ja

Oh bah.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:46

trisca schreef:
Sancha schreef:
Er is altijd iets. Orenspel, spieren spannen.

Je kan je dier lezen of niet ;)

ik denk dat onbewust dat soort kleine dingen maakte dat ik deze hond al niet vertrouwde. De eigenaren vonden het onzin, want hij doet nooit wat maar ik luister voortaan nog beter naar mijn gevoel..

ja dat is een veel gehoorde uitspraak die ik vrijwel altijd lees of hoor als dr weer eens voor de zoveelste keer een verhaal in de media staat waarin een steffert betrokken is.
hoe gaat het nu met je zus? ik zou hier dus echt kapot van zijn en pleiten voor een rose spuit voordat er nog meer slachtoffers vallen.