MargreetW schreef:Er komen steeds meer tegenstanders van Milan. En als jij Pikeur niets gezien hebt waar je op tegen was dan zou ik onderstaande link incl. filmpjes maar eens doorlezen.
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/in ... pic=4479.0
Als een hond de trap niet op wil (lees durft) dan doe je toch gewoon een slipketting om en scheur je hem omhoog?
Als je hond achter een kat aanjaagt dan doe je hem een shockkraag om?
Als een hond niet direct luistert dan doe je hem een shockband om?
Sorry hoor, dat is niet de roedelleider zijn maar iets afdwingen. Zulke honden worden straks zo bang dat het bijters worden, en wie heeft dan de schuld.
Onze hond heeft heeft een paar weken uitgevallen naar andere honden als ze aan de lijn was. Met rust en kalmte en duidelijke commando's was het zo over. Tijd en rust is zeker voor een pup veel belangrijker.
Op de meeste hondenscholen komen ze nu ook al terug van het zgn. flatten, en dat is meer diervriendelijk dan dat hij doet.
Bij probleemhonden moet ook de baas aangepakt worden, dan gaat de hond meestal zonder problemen mee in de oplossingen.
Sommige methodes past iedereen toe, ook die hij gebruikt. Maar wat hij doet is niet gewoon.
"Vroeger" brak je ook een paard, nu wordt het met geduld opgeleid. Eens kijken wie dan de fijnste paarden en honden heeft.
Mijn zegen heeft Cesar Milan in elk geval niet!
Pffff nou ik heb die website gezien, waar gevraagd wordt om een petitie te tekenen met filmpjes om je te overtuigen. Ik dacht; nou nu zullen we de 'darkside' van Ceasar te zien krijgen... maar hij sleurt niet, hij schopt niet, mishandeld geen enkele hond.
Het enige dat dat kleine hondje om heeft is een muilkorf en volgens mij is dat voor de veiligheid van Ceasar en voor het baasje van de hond.
Ik heb veel afleveringen gezien waarbij mensen een leuke, lieve hond terug krijgen. Vaak zegt hij ook dat met de hond niets mis is, alleen met de communicatie naar de hond. En worden eigenlijk de mensen opgevoed. Ik zie hier absoluut geen kwaad in.
Van alles is wel wat slechts te zeggen, elk mens maakt fouten. Elk mens handeld naar zijn of haar referentiekader en als men iets tegen komt dat zij niet kennen of het is hun anders geleerd, dan wordt het al gauw gezien als 'slecht'.
Als Ceasar een hond op brute wijze terecht zet, slaat, schopt of sleurt.. dan ben ik het laaiend met je eens. Zo ga je niet met een hond om, maar bij mijn weten gaat Ceasar heel respectvol met dieren om.
Eigen stelen Daddy en Junior de show, maar dat is een ander verhaal
) echter met een gerust hart toevertrouwen.
.
geheel de oude eigenaar zijn schuld, niet die van de hond, maar het gedrag zat er inmiddels wel in