Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:15

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:
@Chiqa; kan jij ergens feiten vinden dan het afbinden van de staart pijnloos is? Aangezien je aangeeft dat het allemaal waar is.

Kan jij aantonen dat ze het besterven van de pijn? ^)

Bind maar eens iets af :z .

Tuurlijk is dat niet pijnloos want de staart stikt gewoon en de zenuwen blijven wel gewoon werken want die kan je niet af binden. Dus dat voelt die hond gewoon, tenzij je er niet vanuit gaat dat honden pijn kunnen voelen is het dus helemaal niet logisch om er van uit te gaan dat dat geen pijn doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:15

Moll schreef:
vergezocht? weet je eigelijk wel waar voor showen van honden is ontstaan?
en inderdaad is het zo dat vandaag de dag de stand belangrijker is, echter zijn ze nu al zo ver dat je bij de golden en de lab dus een splitsing heb in de werkhonden lijn en show honden lijn dit word zelfs in de show door gevoert.
Echter is het simpel als koek dat honden die de uiterlijke kenmerken van een ras hebben maar niet het karakter nog de werk eigenschappen vertonen die dat ras dient te hebben, eigelijk niet dat ras niet zijn maar honden die er op lijken, en dus uit het stamboek moeten worden gehaalt en een eigen ras moeten worden.
en dan het stukje HD, en ED enz, werkhonden gaan veel minder last hebben van deze kwalen om de simpele reden dat ze geselekteerd worden op hun werk eigenschappen en prestatie in het veld, een hond met HD of ED of wat dan ook kunnen niet mee in het veld en worden verbannen voor verdere fok.
dus verzieking van het ras begint op de show, omdat de rassenstandaard teveel extrememen toe laat en er op interpretatie van de fokker word gefokt.
als doelstelling en functie voor opstaan en een hond ook een veld examen zou moeten afleggen zouden de honden velemalen gezonder zijn.

en je HTK hondjes, tja mensen die zonder eenig benul honden fokken en ze van uit een RV er zo stambomen op krijgen is dus een tekortoming van een RV.

Een beetje het zelfde als wat er in de paardenwereld omgaat, waar zwaardere types paarden steeds ranker worden gefokt, omdat hun gebruiksdoel veranderd is, bijvoorbeeld de tinkers die van trekpaard richting de dressuurpaardjes gaan.
Misschien een typeverdeling toepassen?

De rasstandaard staat veel extremen toe, welke weinig gezond zijn voor de hond. Is couperen dan ook niet een extremiteit?
Een boxer behoeft in deze tijd niet meer met beren of stieren te vechten, waar de hond voor is gefokt, gebeurt niet meer en hoeft ie ook niet meer te kunnen, waaarom dan nog wel staart en oren couperen. De functie wordt aan de kant gezet, want dat is niet meer maatschappelijk wenselijk, maar de oren en staart zouden dan nog wel moeten? Waarom? Welk nut dient het?

Trouwens men mag om mij shows afgelasten, dat gemier met die honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:18

liedje89 schreef:

Tuurlijk is dat niet pijnloos want de staart stikt gewoon en de zenuwen blijven wel gewoon werken want die kan je niet af binden. Dus dat voelt die hond gewoon, tenzij je er niet vanuit gaat dat honden pijn kunnen voelen is het dus helemaal niet logisch om er van uit te gaan dat dat geen pijn doet.

Sinds wanneer heb ik een staart? En ben ik überhaupt te vergelijken op wat voor manier dan ook met een hond? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:18

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:
@Chiqa; kan jij ergens feiten vinden dan het afbinden van de staart pijnloos is? Aangezien je aangeeft dat het allemaal waar is.

Kan jij aantonen dat ze het besterven van de pijn? ^)

Net zo min als jij kan aantonen, dat ze het niet hebben ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:19

Op de manier van pijn, want ja, een hond heeft óók gevoel..
Hoe kun je nou zeggen dat een hond geen pijn heeft met afbinden?
Kom op zeg, je bent geen hond, dus doe daar geen uitspraken over.
Tis geloofwaardiger dat t wel pijn doet dan dat 't dat niet doet.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 16-08-10 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:20

Ik vind het echt 100000x niks.
Arme beestjes. :(
Mijn staff heeft gewoon zn hele oren en staart hoor.

Als een kind geboren word haal je zn pink er toch ook niet af? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:22

Chiqa schreef:
liedje89 schreef:

Sinds wanneer heb ik een staart? En ben ik überhaupt te vergelijken op wat voor manier dan ook met een hond? :))

Dan kun je er ook weinig nuttigs over zeggen toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:22

Mindim schreef:

Dus???Wie verteld er hier nu de waarheid? Niemand.
Simpel om het feit dat we hier niet over kunnen oordelen.

Helaas is couperen verboden, en dat vind ik echt verschrikkelijk jammer want er zijn een hoop honden door verslonst.
Als mijn hond probs met de staart krijgt, dan gaat ie dr toch écht af dan ga ik niet lopen mieren met verbandjes zus pilletjes zo.
Dr moeders staat is dr al af om die reden. Super handen voor de spullen die op tafel staan en de deuken die ze overal in mept.

Anoniem

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:24

@Moll, wat vind jij dan de doelstelling van het ras Boxer? Welke zijn oerfunctie niet meer hoeft uit te voeren? Verdedigingshond, kindervriend, waker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:29

Chiqa schreef:
Mindim schreef:

Helaas is couperen verboden, en dat vind ik echt verschrikkelijk jammer want er zijn een hoop honden door verslonst.
Als mijn hond probs met de staart krijgt, dan gaat ie dr toch écht af dan ga ik niet lopen mieren met verbandjes zus pilletjes zo.
Dr moeders staat is dr al af om die reden. Super handen voor de spullen die op tafel staan en de deuken die ze overal in mept.

Dat zeg ik, dat kun jij net zo min als een ander dat kan, dus laten we ophouden voor een hond vast te stellen of het pijn doet of niet.

Couperen om medische redenen is niks mis mee, maar doe het niet bij voorbaat.
Die van ons heeft een zwiepstaart, tja er gaat wel eens een glas over de grond, bij aankoop weet je dat, als je een hond met een staart koopt. Wil je dat niet, moet je de hond niet nemen. Nooit heeft hij een wond gehad of zijn staart gebroken of iets, terwijl ie behoorlijk hard met dat ding kan meppen.

Bij de meeste mensen met 'vechthonden' worden de honden niet meer voor dat doel gebruikt. Vreemd dat het dier voor een doel niet meer inzetbaar hoeft te zijn, maar ze nog wel de uiterlijke kenmerken voor dat ongebruikte doel moeten dragen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

Chiqa schreef:
liedje89 schreef:

Nou ja of je het leuk vind of niet zoveel verschil zit er niet tussen de cellen van mensen en dieren. Zenuwcellen van een hond zijn behoorlijk gelijk aan die van ons hoor. Het is vreemd om enorme verschillen in functie te verwachten, en er is ook nooit verschil in fuctie aangetoont.

Ik zeg meer waarom zouden de zenuwcellen geen boodschappen meer doorgeven op het moment dat de bloedtoevoer word afgesneden in de staart. De zenuwcellen worden namelijk met afbinden niet snel beïnvloed vanwege de staart wervels tuurlijk zal een groot deel van deze zenuwcellen afsterven na een tijdje en ophouden met het uitvoeren van hun fuctie maar dat duurt echt wel even. En tijdens dit afstreven zullen ze pijnsignalen doorgeven net als de zenuwcellein in bijv je hand als je hem af zou binden.
Zenuwcellen zullen ook op de plaats van drukking pijn aangeven en sommige van die receptoren zullen voor die drukking liggen en wel bloedtoevoer hebben. Het is dus logischerwijs aan te nemen dat het gewoon zeer zal doen, omdat het domweg onlogisch is te verwachten dat die zenuwcellen ermee op zouden houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:39

liedje89 schreef:
Nou ja of je het leuk vind of niet zoveel verschil zit er niet tussen de cellen van mensen en dieren.

Denk dat het niet de bedoeling van dit topic is dat we een appel met een peer gaan vergelijken, dan is de discussie vrij snel klaar zo simpel is het gewoon :)

Mindim schreef:
Wil je dat niet, moet je de hond niet nemen.

Ik geloof dat ik jou geen verantwoording hoef af te leggen naar de keus van een hond :)
Ík bepaal graag zelf hoe wat waar, en heb daar geen adviezen verder voor nodig, daar ben ik te zelfbewust voor.
Dat mijn hond een staart heeft is jammer, maar ding gaat er net zo makkelijk weer af als het problemen gaat geven, geldt ook voor de oren :)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:46

Nikki__ schreef:
Dan heb je het bij het verkeerde vermoede, Moll . Ik deel alleen een andere mening dan dat jij hebt, wil niet gelijk zeggen dat ik niks tot weinig weet op het gebied van fokken/selectie.

goed hoeveel fok combinaties heb jij al gemaakt? hoeveel honden hebben op show gepresteerd? zal niet vragen in het veld.
Laatst bijgewerkt door Moll op 16-08-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:47

Chiqa schreef:
liedje89 schreef:
Nou ja of je het leuk vind of niet zoveel verschil zit er niet tussen de cellen van mensen en dieren.

Denk dat het niet de bedoeling van dit topic is dat we een appel met een peer gaan vergelijken, dan is de discussie vrij snel klaar zo simpel is het gewoon :)

Wanneer jij de totaal onlogische bewering maakt dat iets afbinden geen pijn doet bij een hond terwijl je (naar ik aan neem) wel eens hebt ervaren dat het pijn doet bij jezelf en je beide dezelfde receptoren hebt die voor pijn zorgen vind ik dat toch niet zo'n vreemd zijspoor :7. Maar geef nu eens aan waarom jij denkt dat het geen pijn doet want als daar nog een logische redenering achter zit vind ik dat best intressant ;)

Appels en peren zijn beide fruit, he verdorie nu doe ik het alweer :+

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:51

Mindim schreef:
Moll schreef:
vergezocht? weet je eigelijk wel waar voor showen van honden is ontstaan?
en inderdaad is het zo dat vandaag de dag de stand belangrijker is, echter zijn ze nu al zo ver dat je bij de golden en de lab dus een splitsing heb in de werkhonden lijn en show honden lijn dit word zelfs in de show door gevoert.
Echter is het simpel als koek dat honden die de uiterlijke kenmerken van een ras hebben maar niet het karakter nog de werk eigenschappen vertonen die dat ras dient te hebben, eigelijk niet dat ras niet zijn maar honden die er op lijken, en dus uit het stamboek moeten worden gehaalt en een eigen ras moeten worden.
en dan het stukje HD, en ED enz, werkhonden gaan veel minder last hebben van deze kwalen om de simpele reden dat ze geselekteerd worden op hun werk eigenschappen en prestatie in het veld, een hond met HD of ED of wat dan ook kunnen niet mee in het veld en worden verbannen voor verdere fok.
dus verzieking van het ras begint op de show, omdat de rassenstandaard teveel extrememen toe laat en er op interpretatie van de fokker word gefokt.
als doelstelling en functie voor opstaan en een hond ook een veld examen zou moeten afleggen zouden de honden velemalen gezonder zijn.

en je HTK hondjes, tja mensen die zonder eenig benul honden fokken en ze van uit een RV er zo stambomen op krijgen is dus een tekortoming van een RV.

Een beetje het zelfde als wat er in de paardenwereld omgaat, waar zwaardere types paarden steeds ranker worden gefokt, omdat hun gebruiksdoel veranderd is, bijvoorbeeld de tinkers die van trekpaard richting de dressuurpaardjes gaan.
Misschien een typeverdeling toepassen?

De rasstandaard staat veel extremen toe, welke weinig gezond zijn voor de hond. Is couperen dan ook niet een extremiteit?
Een boxer behoeft in deze tijd niet meer met beren of stieren te vechten, waar de hond voor is gefokt, gebeurt niet meer en hoeft ie ook niet meer te kunnen, waaarom dan nog wel staart en oren couperen. De functie wordt aan de kant gezet, want dat is niet meer maatschappelijk wenselijk, maar de oren en staart zouden dan nog wel moeten? Waarom? Welk nut dient het?

Trouwens men mag om mij shows afgelasten, dat gemier met die honden.

als de functie aan de kant kan worden kan je heel het ras elimineren, dit simpel weg omdat het overbodig is in de huidige maadschapij, echter vind ik dat de boxer zeer doeltreffend is als waak en verdedegings hond en zou het IPO gebeuren over meten gaan op KNPV cetificaat alvoorts er mee gefokt zou mogen worden. Echter ben ik van mening dat staard en oren verweiderd zouden moeten blijven, dit omdat dit als nog uit het oorspronkelijke doelstelling voort komt, ja ik ben ouderwets daar in.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:52

Axel_Clauw schreef:

klopt, maar we castereren wel, krom toch ook verweidering van gezond weefsel.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:52

Mindim schreef:
@Moll, wat vind jij dan de doelstelling van het ras Boxer? Welke zijn oerfunctie niet meer hoeft uit te voeren? Verdedigingshond, kindervriend, waker?

Wat ik net al heb geschreven, in Duitsland doen ze het er goed met dit ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:54

Chiqa schreef:
Ik geloof dat ik jou geen verantwoording hoef af te leggen naar de keus van een hond :)
Ík bepaal graag zelf hoe wat waar, en heb daar geen adviezen verder voor nodig, daar ben ik te zelfbewust voor.
Dat mijn hond een staart heeft is jammer, maar ding gaat er net zo makkelijk weer af als het problemen gaat geven, geldt ook voor de oren :)

Ook al ga je op je hoofd staan en dubbeltjes schieten, dat moet je lekker zelf weten, het zal me een zorg zijn.

Het woordje 'je' werd nogal algemeen gebruikt in die alinea trouwens. Dus een persoonlijke aanval was het allerminst.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:54

het mag zelfs niet eens meer he, couperen. dierenartspraktijken doen het ook niet meer ( als 't goed is ) alleen als er 'n medische reden achter zit. Als een hond bijv. erg kwispelt en zijn staart kapot slaat is dat 'n reden voor amputatie.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:55

Chiqa schreef:
Mindim schreef:

Dus eigenlijk omdat jij het makkelijker vind?
Dat je hond vervolgens voor geen meter meer kan comminuceren omdat hij een onwijs groot deel mist, maakt geen donder uit? Als jouw spullen maar heel blijven? Hoezo egoïstisch.

@Moll; ik geloof niet dat ik me tegenover jouw hoef te verantwoorden op dat gebied ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:56

khalid schreef:
het mag zelfs niet eens meer he, couperen. dierenartspraktijken doen het ook niet meer ( als 't goed is ) alleen als er 'n medische reden achter zit. Als een hond bijv. erg kwispelt en zijn staart kapot slaat is dat 'n reden voor amputatie.

Belgie..............belgiehuuuuuuuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:56

Moll schreef:
Axel_Clauw schreef:

klopt, maar we castereren wel, krom toch ook verweidering van gezond weefsel.

Appels met peren ben je aan het vergelijken Moll ;) Castratie is iets heel anders dan het couperen van oren en staarten.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:57

Nikki__ schreef:
@Moll; ik geloof niet dat ik me tegenover jouw hoef te verantwoorden op dat gebied ;)

nee geheel niet, het is ook gewoon een vraag, echter is dit antwoord voor mij voldoende. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:58

Nikki__ schreef:
Dus eigenlijk omdat jij het makkelijker vind?

Beter lezen.....
Heb al meerdere malen aangegeven dat ik couperen een hond niet vind misstaan,(Als dit netjes gebeurt)
sommige rassen hebben naar mijn mening heel wat imago verloren sinds dat coupeerverbod.
Voor mij een reden om dat ras niet meer te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:59

Moll schreef:
Mindim schreef:

Wat ik net al heb geschreven, in Duitsland doen ze het er goed met dit ras.

Maar de functie(waar je nogal aan hangt, gezien je berichten) kan dan wel in een nieuw jasje, mag wel veranderd, maar de uiterlijke kenmerken an de 'oude' functie moeten wel intact blijven, terwijl deze juist het minst over de functie zeggen. Das toch vreemd.