De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:16

@GJ9; zelfs al zijn er dingen wetenschappelijk onderzocht/bewezen, zijn er altijd nog bokkers/mensen die beweren dat het niet zo is. Dat zal je altijd blijven houden denk ik.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:17

GJ9: Over dat paarden voorbeelt, Daar ben ik het dus niet mee eens, Als ik bijvoorbeeld foto's post van mijn paard alleen in een wei krijg je een hele discussie dat het beter is om er een maatje bij te zette, Prima hoor maar daar vroeg ik niet om en dan blijven er altijd 40 mensen over door zeuren terwijl niemand dat paard in real life kent, Misschien heb mijn paard het niet op andere paarden ,Misschien kan ze niet met andere paarden omdat ze bv trapt op alles en iedereen..

Het gaat dus niet altijd op in het boekje "zoals het algemeen geaccepteerd is" .

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:18

Chiqa schreef:
Nee die persoonlijke aanval is echt weg. Over goed lezen gesproken :+

Persoonlijk aanval :+ Mijn hemel chiqa, ik wist niet dat jij zo goed in overdrijven was. Of is dit nu ook weer te persoonlijk?
Het is een forum meid, met volwassen mensen, persoonlijke aanval? Omdat ik aangeef dat je waarschijnlijk toch niet zal antwoorden op de vraag waarom het konijn alleen zit? :+ Dat vind jij een persoonlijke aanval? :D
Heb nog even gekeken hoor, maar ik geloof dat mijn bericht op pagina 1 dan nog het meest gezien zou kunnen worden als persoonlijke aanval, wat niet zo is, zit dus blijkbaar een kern van waarheid in, anders had deze ook wel verwijderd geweest ;).

Met jouw discussieren is geen doen, ik stop er dus ook mee ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:54

Specials schreef:
GJ9: Over dat paarden voorbeelt, Daar ben ik het dus niet mee eens, Als ik bijvoorbeeld foto's post van mijn paard alleen in een wei krijg je een hele discussie dat het beter is om er een maatje bij te zette, Prima hoor maar daar vroeg ik niet om en dan blijven er altijd 40 mensen over door zeuren terwijl niemand dat paard in real life kent, Misschien heb mijn paard het niet op andere paarden ,Misschien kan ze niet met andere paarden omdat ze bv trapt op alles en iedereen..

Het gaat dus niet altijd op in het boekje "zoals het algemeen geaccepteerd is" .

Als je redenen hebt om van het 'algemeen geaccepteerde' af te wijken, dan kan je dat toch gewoon uitleggen, en is het einde discussie? Kijk als je er geheimzinnig over gaat doen, kan ik me die 40 reacties wel voorstellen. Maar als je het gewoon uitlegt ben ik het met je eens dat bokkers het dan gewoon kunnen accepteren, dat het ook weleens niet volgens het boekje gaat.

En over dat: 'daar vroeg ik niet om', dat vind ik altijd flauw. Zulke reacties kun je verwachten toch. Of mag dat niet? Hoe zijn de mods van plan om daar op BB mee om te gaan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nikki__

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:58

@GJ9; Dat is dus ook iets wat ik niet snap, waarom iemand niet gewoon daarop kan reageren. In reallife loop je dan toch ook niet gelijk stamvoetend weg maar antwoord je toch ook normaal?
Zij vinden alleen dat ze geen verantwoording verplicht zijn aan de gene die het vraagt/opmerkt en vinden dan dus ook dat ze geen antwoord hoeven te geven.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:01

Zo werk je dan wel zelf een beetje al die 40 reacties in de hand, want dat lijkt het of je wat te verbergen hebt/geen weerwoord hebt. Natuurlijk hoef je je niet te verantwoorden, maar als je de sfeer in je topic goed wilt houden, vind ik het geen vreemde keuze.
In reallife leg je dat inderdaad gewoon uit ja, lijkt mij. Wat is dan de reden dat het via internet niet kan?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:15

Ik ben het volledig met je eens hoor GJ9, maar de bokkers die het daar niet mee eens zijn, gebruiken enkel alleen het argument; ik vind niet dat ik jouw daar een verantwoording voor hoef af te leggen.
Nouja, eigen keus, maar vind inderdaad wel dat het zeker geen sfeer verbetering is.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:23

Zijn er hier mensen die wel eens zo reageren? Ik ben benieuwd wat jullie motivatie dan is.

Nikki ik ben het ook met jou eens ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:49

Specials schreef:

Het ligt er ook een beetje aan waar je topic over gaat. Als je gewoon wat leuke foto's van je paard wilt showen, dan hoef je niet gelijk om je oren geslingerd te krijgen of ie alleen in een weitje staat.

Open je een topic met een gedragsprobleem ala, "mijn paard verveelt zich zo", dan vind ik het wel weer logisch dat je een vraag krijgt over een xtra paard in de wei.

Over drammen, dan vind ik chiqa's konijnentopic(als voorbeeld, omdat waarschijnlijk iedereen hier die al wel gelezen heeft) wel een goeie, daar heeft op de eerste pagina, 1 persoon al 5x gevraagd naar een maatje. Dat vind ik dan wel een beetje te en volgens mij kun je daar best op temmen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:00

Mindim, dat is inderdaad drammen, als zoveel mensen het aangeven. Het lijkt mij alleen een kleine moeite om dan even aan te geven dat er een nieuw konijntje bij komt, of niet.
Is ook sfeer bevorderend voor BB.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:11

Maar als chiqa in dat topic zou zeggen "nee er komt geen ander konijn bij" om welke reden dan ook , dan zouden er vervolgens weer 4 pagina's komen met commentaar daar over terwijl heel het topic daar niet overgaat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:02

Dat is zeker waar Specials, en dat is ook jammer, maar niet tegen te houden vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:24

Dat is bokt ten voeten uit natuurlijk.

Denk dat het mss goed is om net als op HAW, herhalingen te verbieden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:07

GJ9 schreef:
Zijn er hier mensen die wel eens zo reageren? Ik ben benieuwd wat jullie motivatie dan is.

Wanneer ik denk dat het nutteloos is dan zal ik inderdaad gewoon niet reageren. (hoewel dat maar zelden voor komt). Ik kom op het forum om me te amuzeren niet om ondervraagd te worden. :D
Kan me ook voorstellen dat er dingen zijn waarvan mensen zo iets hebbben "joh stik er lekker in". :) Zeker als ze blijven drammen terwijl het over iets gaat wat er niet echt toe doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:17

Yamcha schreef:
Dat is bokt ten voeten uit natuurlijk.

Denk dat het mss goed is om net als op HAW, herhalingen te verbieden?

Helemaal mee eens! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:19

Ayasha schreef:
GJ9 schreef:

Wanneer ik denk dat het nutteloos is dan zal ik inderdaad gewoon niet reageren. (hoewel dat maar zelden voor komt). Ik kom op het forum om me te amuzeren niet om ondervraagd te worden. :D
Kan me ook voorstellen dat er dingen zijn waarvan mensen zo iets hebbben "joh stik er lekker in". :) Zeker als ze blijven drammen terwijl het over iets gaat wat er niet echt toe doet.

Happy Birthday to you! :D *\o/*

Dat mensen op een gegeven moment denken van, stik er lekker in kan ik me ook helemaal voorstelln hoor! :j Zou ik zelf ook doen denk ik! ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:28

Maar ik denk ook, dat als een TS gewoon antwoord geeft op de vragen die gesteld worden, dat er al een hele hoop herhalingen zullen vervallen.

Plus als je een topic opent voor advies, dóe dan ook iets met de info. Al doe je er thuis geen hout mee, bedank iemand voor zijn advies. Dan voorkom je ook herhalingen omdat er al een reactie staat. Mensen die niet/nauwelijks lezen, zullen dan makkelijker door TS of door anderen erop gewezen kunnen worden dat dat advies al is gegeven.

Of (om even in de konijnensfeer te blijven :D ) geef even een updatetje. Als Chiqa (even als voorbeeld) bv al in de OP aangegeven had dat het konijntje niet alleen zou blijven zitten, scheelt zo weer een hoop dezelfde posten/gedram etc. En in dit geval kwam dat gedram ook meer voort uit het feit dat het topic redelijk haaks stond op een eerder topic van haar over konijntjes, dus ik snap in dit specifieke geval wel dat mensen er naar gingen vragen ;) .

Vaak is het gewoon zo dat mensen die veel ervaring hebben automatisch doorvragen naar bepaalde situaties, om een beter beeld te krijgen om een goed advies te kunnen geven. Wil je dat niet als TS, dan denk ik dat je ook even goed moet nadenken hóe en wát je in je OP zet, zodat er zo min mogelijk vragen over komen. En dan zijn er uiteraard ook nog de TSén die alleen maar lezen wat in hun straatje past... en dat is zo zonde.. al doende leert men, en er is hier behoorlijk veel uiteenlopende kennis over heel veel diersoorten die gedeeld wordt, alleen zelden op waarde geschat.

Maar goed, dat laatste zullen we denk ik altijd houden. ;)

Als je dus als TS een zo helder mogelijk topic opent dan vermoed ik dat het een stuk makkelijker zal verlopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:31

Breghje: geloof me, als je een topic hebt van 5 pagina's mag je zoveel "dankjewel" gezegd hebben als het wil, er komen er altijd binnen vallen met commentaar die al 7x gegeven is. :+ En kan me echt voorstellen dat je dan zo iest hebt van "joh, ga lekker lezen" en dan zijn ze op de teentjes getrapt. :) want "ik ga echt geen 5 pagina's doorlezen".
Ik heb dan altijd zo iets van "reageer dan ook niet.."

MB: thanks! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:45

Hey, van mij ook happy birthday meis :+:

Bregh, goeie post wel, kan ik me in vinden, en idd Ayasha, als je geen zin hebt om te lezen, vind ik reageren ook niet strikt noodzakelijk :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:52

Ja oké ben ik met je eens, maar die zou je dan als TS wél gewoon kunnen negeren op een gegeven moment, want als iemand niet de moeite wil nemen om een heel topic/ reacties van de TS door te lezen, vind ik dat je als TS ook niet teveel moeite hoeft te nemen.

Je ziet zo veel topics voorbij komen dat de TS het één vraagt in de op, maar eigenlijk iets heel anders bedoelt...en die maken het onoverzichtelijk, warrig waardoor er een heleboel vragen komen, waardoor TS geen zin meer heeft, het niet in het straatje past ed.

Vaak wordt vergeten dat het in feite de OP is die de toon zet, de muziek maakt ed...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:52

Ayasha gefeliciteerd trouwens !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:55

Ben ik het mee eens, heb ook weleens gezegd: als jij geen moeite doet om goed te luisteren, doe ik geen moeite meer om het je uit te leggen. Op een gegeven moment is het klaar hoor.
En idd, een goeie OP is heel belangrijk, plus dat je als TS een topic redelijk kunt sturen :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:19

Yamcha schreef:
Ben ik het mee eens, heb ook weleens gezegd: als jij geen moeite doet om goed te luisteren, doe ik geen moeite meer om het je uit te leggen. Op een gegeven moment is het klaar hoor.
En idd, een goeie OP is heel belangrijk, plus dat je als TS een topic redelijk kunt sturen :)

Dat is precies wat ik bedoel. En dat werkt beide kanten uit. Als een TS niet naar redelijkheid wil luisteren en bv een dier dat in groepsverband hoort (kip, cavia, konijn, hond, paard, whatever) persé met alle geweld alleen wil houden en dan klaagt dat het dier niet happy is terwijl de oplossing voor de hand ligt... tjsa... dan houdt het idd op als het advies lang en breed uitgemeten op tafel ligt dan wíl je gewoon niets aannemen en is je dier daar helaas dik de dupe van.

Echter zijn er posters die het verrotten om normaal te reageren of om goed te lezen/ bij te lezen, dan houdt het voor hen ook op vindt ik als TS zijnde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:37

Dit is een voorbeeld zoals ze het niet willen zien;
[BB] hoe krijg ik mijn pup zinderlijk?
Wordt een groene balk geplaatst en toch nog vinden sommige bokkers het nodig nog even het dunnetjes te herhalen, denken zij dat de groene balk niet voor hun geldt, of hoe zit dat?

[BB] prik pil of castratie

Nog een voorbeeld van een topic wat fout kan gaan, heb begrepen dat TS helemaal niet naar deze reacties heb gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:38

Je kopieert nu TeM berichtjes Chiqa, in plaats van topics... ^)