Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:58

HBVisser schreef:
En dat lijk jij helemaal niet erg te vinden Ayasha. Of lijkt dat maar zo?
Je moet er toch niet aan denken dat je hond een ander dier sloopt?

Kiwiko, nogmaals, even goed lezen. Ik zorg er wel voor dat mijn katten geen overlast bezorgen want ik weet dat er zeer asociale mensjes op deze aardbol rondlopen die mijn lieverdjes iets aan willen doen alleen al als ze bij hun in de tuin zouden komen. En mijn katten mogen niet met aso's omgaan.
Ik zeg alleen dat als IK! overlast zou hebben van katten mijn energie niet ga steken in ruzie maken of een dier iets aan doen. Die energie steek ik dan liever in mijn tuin catproof maken.

Niet erg is een groot woord, maar ik word er ook niet depressief van. De katteneigenaren schijnen daar al evenmin veel problemen mee te hebben als ze konijnen, cavia's, vissen, vogels of muizen uitmoorden dus... Me echt schuldig voelen? Nee niet echt. Als mijn honden een kat slopen, dan is de kat begonnen. Mijn honden vallen niet aan uit zichzelf. Ze jagen wel maar ze zullen nooit bijten tenzij de kat op hun terretorium de baas ging spelen. Dan kan er wel een waarschuwing komen en kan me voorstellen dat die voor een katje van 8kg wat harder aan komt van een labrador. Dan voor een andere hond.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-07-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:59

dan moet je niet huilenbalken als die middagmaal word voor mijn honden :)

zo simpel is het.

Ik moet heel eerlijk zeggen chiqa, dat ik vind dat je een rare houding hebt.

Jij hebt katten
JIJ vind dat ze buiten moeten
JIJ hebt niks te maken met mensen die er last van hebben
JIJ wil dat probleem ook niet oplossen
JIJ vind dat die mensen maar zich moeten schikken naar jouw schatjes
en JIJ vind dat die mensen dan zelf ook hun maatregelen niet mogen nemen om jouw schatjes uit hun tuin te houden.......

Tja, hoe moet je nou zo een gedachtegang definieren ??????

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:59

De goedkoopste manier: de waterslang!
Pavlov gebruikte honden, maar met katten had het net zo goed gewerkt, die kunnen dat heel goed leren!
Kakken bij de buren = water over mijn kop, dus niet meer doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:00

Chiqa schreef:
Heb dit zelf jaren geleden meegemaakt, hondje had ruggetje van de kat van de buren gebroken, zaak aangespannen, MAG testje hondje ligt nu onder de grond. Dus ja.....Dit persoon had wel degelijk een poot of wat om op te staan :)

ALS mijn honden wat doen, let wel: ALS.. Dan komt poessiemauw nie terug tenzij ik 'm kom brengen... Ze zijn met vier. :)
Dan vermoed ik dat de regels in België anders zijn, want hier komt je hond echt niet onder de grond daar voor. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-07-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:00

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:
als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf.

Staat er ergens in de wet dat hier een verbod op is? neu....dus het zal allemaal wel loslopen :)
Zal allemaal wel meevallen, zoiets heet leven en laten leven, en anders verstaat een plons water prima.

Breghje schreef:
_O- _O- _O- Sorry, maar moet hier even heeeeel erg smakelijk om lachen

Dat zie ik, je irriteert je anders mateloos in de rest van je tekst ;)

* Ga nu mijn katjes even lekker buiten laten in mijn kat vriendelijk buurt en genieten van mijn lieverds*

Ik had graaag antwoord op de vraag of ik de kattestront bij jou in de tuin mag mikken? En ja, daar irriteer ik me aan, vreemd he....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:03

Nou ik vind het wel erg als mijn kat met een muisje thuis komt.
Als het diertje nog leeft pak ik het af en laat ik het weer vrij.
Het gebeurt gelukkig niet zo vaak.
Als mijn katten ook echte rovers zouden zijn dan was dat voor mij een reden om ze binnen te houden.
Gelukkig heb ik 2 theemutsen en de andere 2 pakken alleen af en toe een muisje uit eigen tuin. Ze laten allemaal de vogels etc met rust.
Bah, ik houd niet van moord en doodslag en voel me zeer zeker schuldig als ze met iets thuiskomen.
In het voorjaar als ik jonge vogels in de tuin heb , hebben ze uit voorzorg ook huisarrest.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:04

Chiqa: Hoop niet dat je in de buurt woont. Mijn lieve maar waakse hondje van 63 kg wacht in de tuin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:05

Breghje schreef:
Ik had graaag antwoord op de vraag of ik de kattestront bij jou in de tuin mag mikken?

Doe even normaal zeg, als ik iemand met stront zie gooien ga ik ernstig twijfelen aan het feit of het wel goed gaat met je........Ik kan mij leukere hobbies voorstellen.

HLPhoto schreef:
Chiqa: Hoop niet dat je in de buurt woont. Mijn lieve maar waakse hondje van 63 kg wacht in de tuin ;)

Zit hij prima op zijn plaats, wat een haat zeg in dit topic en dat allemaal om een lief dier.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:05

Ik vind het een beetje dubbel.

Ik vind dat een kat gewoon buiten moet kunnen lopen.. wat ik begrijp is deze buurman de enige die er een probleem van maakt.
Natuurlijk, jouw dieren moeten geen overlast worden voor een ander, maar moet jij dan maar je kat die het gewend is om altijd buiten te lopen ineens een groot deel van zijn vrijheid ontnemen? Die ene zeurende buurman blij, alle katten in de omgeving sip. Zouden er meer klagende mensen in de buurt zijn, dan zou ik toch wel iets overwegen. Maar omdat het alleen die ene buurman lijkt te zijn, en die ze écht niet in zijn tuin wil hebben, had het ook een idee van de buurman kunnen zijn om zijn tuin kat-proof te maken. Hij blij, jullie blij.
Maar daarentegen vind ik weer niet, dat jullie naar 'm toe zouden kunnen stappen om hem dat aan te raden, want in feite moet hij dan een oplossing zoeken voor jullie probleem ;)

Moeilijke situatie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:06

Chiqa schreef:
Breghje schreef:
Ik had graaag antwoord op de vraag of ik de kattestront bij jou in de tuin mag mikken?

Doe even normaal zeg, als ik iemand met stront zie gooien ga ik ernstig twijfelen aan het feit of het wel goed gaat met je........Ik kan mij leukere hobbies voorstellen.

HLPhoto schreef:

Zit hij prima op zijn plaats, wat een haat zeg in dit topic en dat allemaal om een lief dier.

Gelukkig is er van uit de katteneigenaren wel zoveel begrip.... :D

Ragebol1977

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:08

Nou je kan mij niet van niet-begripvol beschuldigen.
Mijn buren hebben geen last van mijn katten.
Simpelweg omdat ik dat niet wil.
Ik heb alleen geen begrip voor mensen die een weerloos dier iets aandoen of iets aan laten doen door hun honden en dan niet ingrijpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:09

Negerzoen schreef:

Ik vind dat een kat gewoon buiten moet kunnen lopen.. wat ik begrijp is deze buurman de enige die er een probleem van maakt.
Natuurlijk, jouw dieren moeten geen overlast worden voor een ander, maar moet jij dan maar je kat die het gewend is om altijd buiten te lopen ineens een groot deel van zijn vrijheid ontnemen? Die ene zeurende buurman blij, alle katten in de omgeving sip. Zouden er meer klagende mensen in de buurt zijn, dan zou ik toch wel iets overwegen. Maar omdat het alleen die ene buurman lijkt te zijn, en die ze écht niet in zijn tuin wil hebben, had het ook een idee van de buurman kunnen zijn om zijn tuin kat-proof te maken. Hij blij, jullie blij.
Maar daarentegen vind ik weer niet, dat jullie naar 'm toe zouden kunnen stappen om hem dat aan te raden, want in feite moet hij dan een oplossing zoeken voor jullie probleem ;)

Moeilijke situatie!

wat is er moeilijk aan???? jij hebt een kat, de buren hebben de last......... lijkt mij dan niet meer dan normaal dat jij het oplost en als je je eigen tuin niet katproof wil maken, maak dan de tuin van de buurman katproof.......

maar het maar gewoon laten gaan kan niet.

@ Chiqa : Anders...... ik heb hier een hele, hele felle kat...... wat als jouw kat door mijn kat gegrepen word in mijn tuin en behoorlijke schade heeft ......... hoe kijk je daar tegenaan? is dat dan ook MIJN fout?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:10

Als je een beetje respect hebt voor de medemens zorg je ervoor dat jou dier geen overlast bezorgt.
Doet die dat wel zorg je ervoor dat het niet meer kan gebeuren.
Zo moeilijk is dat toch niet :Z

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:10

Chiqa schreef:
Breghje schreef:

HLPhoto schreef:

Jeee dus jij vind stront van een ander in je tuin ook niet leuk?? Goh, zijn we het toch nog ergens over eens. Maar je vindt wel dat ik als ik wil tuinieren niet moet mekkeren omdat de kat van een ander in mijn tuin schijt? Denk dat ik nu toch ernstig twijfel aan het feit of het wel goed gaat met je..... Ik kan mij namelijk ook leukere hobbies voorstellen, namelijk tuinieren zonder in de schijt te moeten wroeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:13

KiWiKo schreef:
@ Chiqa : Anders...... ik heb hier een hele, hele felle kat...... wat als jouw kat door mijn kat gegrepen word in mijn tuin en behoorlijke schade heeft ......... hoe kijk je daar tegenaan? is dat dan ook MIJN fout?

Heb ik geen enkel probleem mee nee, dat is het risico, waar ik wél problemen mee heb is dat er vrolijk over wordt gedaan en toe wordt gekeken en niet wordt ingegrepen, dat vind ik de reinste dierenmishandeling.

Als jou kind over straat loopt, aangereden wordt biedt ik toch ook hulp aan ondanks dat ik een BLOED hekel aan kinderen heb?
Dat vind ik de normaalste zaak van de wereld, dat je een dier of mens geen nodeloos pijn aandoet.

Opmerkingen als;

KiWiKo schreef:
dan moet je niet huilenbalken als die middagmaal word voor mijn honden :)

Horen niet uitgesproken te worden, laat staan thuis op een forum waar het hart naar het dier ligt.

Breghje schreef:
Jeee dus jij vind stront van een ander in je tuin ook niet leuk??

Waar staat dat ik dat niet leuk vindt :?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:16

Heee, ik ben er niet altijd bij als mijn honden los lopen....... of ik ben ook niet altijd bij machte om in te grijpen als het gebeurd.

en ik vind dat je dan dus niet moet huilenbalken omdat ik toevallig niet hele dagen in mijn tuin zit om op te letten of er vreemde katten in mijn tuin zitten.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:17

Chiqa schreef:
Als jou kind over straat loopt, aangereden wordt biedt ik toch ook hulp aan ondanks dat ik een BLOED hekel aan kinderen heb?
Dat vind ik de normaalste zaak van de wereld, dat je een dier of mens geen nodeloos pijn aandoet.
Teneerste is dat openbaar gebied. Ten tweede mag je ook gewoon 112 bellen als je er geen zin in hebt. Meer hoef je voor mij niet te doen... dan zal ik jou braaf bellen met de volgende mededeling mocht het geval zich voordoen:

"Hoi Chiqa, alles goed? Ja, hier ook, alleen is mijn hond op dit moment bezig jouw kat uit elkaar te rukken. Kom je de resten even ophalen?"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:17

KiWiKo schreef:
jahoor.......... mijn honden lusten vreemde katten graag......

Ik heb ook nooit vreemde katten in de tuin :D :D het is als een lopend vuurtje onder de kattenpopulatie hier gegaan :)

De katten zijn altijd wel sneller dan mijn honden, dus die redden zich wel :)

Laatst zat er een rode kater (vreemde, denk nieuw op het park) in mijn tuin, maar die zat echt op een moeilijk stuk om weg te komen, dier had dan alleen de sloot in kunnen springen....... Nah dan houd ik de honden wel even binnen, bedoel zit er niet op te wachten........ maar als ik het niet in de gaten had gehad, dan had die kat echt een majoor probleem gehad........

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:19

Bah, hoe kan je er niet mee zitten dat je hond een ander beest uit elkaar rukt.
Alsof dat leuk is.
Menen jullie nou echt dat je daar rustig naar gaat zitten kijken????
Ik geloof er geen barst van.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:19

Chiqa schreef:
Breghje schreef:
Jeee dus jij vind stront van een ander in je tuin ook niet leuk??

Waar staat dat ik dat niet leuk vindt :?

Oké, dus ik mag de stront van de katten van een ander niet naar jou toe brengen ondanks dat ik geen kat heb zelf en dus vindt dat ik daar ook geen overlast van hoef te hebben in de vorm van stront in mijn tuin waar ik dus niet ten volle van kan genieten omdat er een kat was (was overigens he) die vond dat dat een heeeeerlijk toilet was, maar jij vind dat blijkbaar geen probleem. Naaaa kan ik als het ooit nog zover komt, dus de stront waar ik een hekel aan heb netjes bij jou gooien want jij vind dat leuk concludeer ik dan. Geregeld!! En nu ga ik genieten van mijn momenteel strontvrije tuin, heeeeerlijk!! :evaw:

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:20

Een keer een kat die door de tuin loopt is tot daar aan toe, maar hier in de buurt heeft bijna iedereen 2 of meer katten, die zo'n beetje allemaal bij ons in de tuin komen. Ik kan geen stukje tuin onbegroeid laten want dan wordt dat meteen beschouwd als kattentoilet. Niet fijn als je daar net lekker met je stoeltje in de zon wil zitten, zit je in de kattenp*slucht. Bovendien komen ze nog 'honds'brutaal naar binnen lopen ook als de achterdeur openstaat.
Van honden en andere huisdieren wordt ook niet getolereerd dat ze op straat lopen, over je auto heen, nagels in je jonge boompjes zetten, bij een ander in de tuin gaan zitten sch*ten, dus waarom zou je dat van andermans katten wel moeten accepteren?
Ik vind wel dat katten buiten moeten kunnen lopen, maar zorg dan wel dat ze anderen geen overlast veroorzaken, dus bouw een grote ren op je balkon, tuin, of dak en laat ze daar lekker los!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:20

Smijt het maar bij mij neer.
Ik heb zo vaak in de stront gezeten dat dat er wel bij kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:21

HBVisser schreef:
Bah, hoe kan je er niet mee zitten dat je hond een ander beest uit elkaar rukt.
Alsof dat leuk is.
Menen jullie nou echt dat je daar rustig naar gaat zitten kijken????
Ik geloof er geen barst van.

WAARRRR staat dat in hemelsnaam :D :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:22

Jij niet.....
Die fotomeneer die op mijn bank wil liggen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:22

KiWiKo schreef:
Negerzoen schreef:

Moeilijke situatie!

wat is er moeilijk aan???? jij hebt een kat, de buren hebben de last......... lijkt mij dan niet meer dan normaal dat jij het oplost en als je je eigen tuin niet katproof wil maken, maak dan de tuin van de buurman katproof.......

maar het maar gewoon laten gaan kan niet.

Ik ben er ook zeker mee eens dat een ander geen last mag hebben van jouw dier, maar als jouw kat het gewend is om altijd buiten te lopen, en jij neemt hem die vrijheid ineens af dan gaat je kat je dat niet in dank afnemen.. Ik heb er hier in ieder geval een lopen die wordt pislink als ie niet naar buiten mag. Ik weet niet hoe dat in het geval van de TS is ;) Maar als ik in mijn geval zou kijken, kat moet binnen blijven of het gebied wordt beperkt tot de tuin, kat wordt ongelukkig, dan is het in mijn ogen eerlijker voor de kat hem weg te doen naar een plek waar hij wel gelukkig is en dan komt het er op neer dat jij je beest weg doet omdat die ene buurman er last van heeft.
Ik wil niet zeggen dat het in alle gevallen zo ver moet komen, maar de mogelijkheid dát het zover zou kúnnen komen is, ook al is de kans klein, aanwezig. Maar zou jij dat kunnen? Je beestje weg doen omdat één iemand er last van heeft? die in dit geval niet eens het goed fatsoen lijkt te hebben om opties te bespreken of het op een normale manier te willen brengen, maar dat terzijde. Ik zelf zou dat niet kunnen hoor.. En dat zorgt er voor, dat ik dit een moeilijk situatie vind ;)

Kat-proof tuin voor buurman financiëren is een goede optie, maar dan moet wel de complete kattenbuurt mee werken naar mijn mening :)
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 13-07-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt