The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:24

Dat bedoeld ze volgens mij niet Nikki_
Ze zegt kalm en assertief, de hondentaal goed begrijpt en deze goed gebruikt.

Ik vind het heel goed wat cesar doet.Hij opent heel wat ogen.

Nikki__

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:26

Kan inderdaad ook dat ze dat bedoeld.
Nja, zal het wel van d'r horen :D

En ook dan zullen onze meningen verschillen. Ik vind namelijk niet dat cesar altijd even goed de hondentaal spreekt. Dat maakt hem geen slechte trainer oid, alleen sta ik niet achter een aantal van zijn methodes.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:28

Oh nee dat kan :) Er zijn altijd voor en tegens maar voor wat ik heb gezien kan ik alleen maar positief over hem praten ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:28

Daarom zeg ik de kern ;) Toch geeft Cesar, ook met een agressieve hond, zijn "calm-assertive" aan hem/haar over.
Daarnaast gebruikt hij de hondentaal en weet in de meeste gevallen of de agressie uit angst, onwetendheid over rangorde enz komt.
Daarmee gaat hij tewerk, en vaak gebruikt hij zijn pack daarbij, die perfect in balans is.

Hij loopt trouwens smorgens vanaf half 7 zo'n 4 uur door de bergen, geeft ze in een rij opgesteld eten (wie het rustigst is, krijgt het
eerste) en smiddags skate hij met ze. Bedankt, zal wel lukken, ben op blz 14 gebleven, en toen is ie vannochtend ingepakt..
Dus morgen pas weer doorlezen, maar t is heldere, duidelijke taal tot zover ik gebleven ben.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:30

Nikki__ schreef:
Kan inderdaad ook dat ze dat bedoeld.
Nja, zal het wel van d'r horen :D

En ook dan zullen onze meningen verschillen. Ik vind namelijk niet dat cesar altijd even goed de hondentaal spreekt. Dat maakt hem geen slechte trainer oid, alleen sta ik niet achter een aantal van zijn methodes.

Klopt, zal ook nooit hetzelfde worden haha :+ Want ik ben groot aanhanger van Cesar, en hopelijk na dit boek nogmeer.
Heb heel f*cking omgeving Haarlem uitgekamt naar z'n boek :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:51

Ik ga straks even bol.com uitkammen om het puppyboek van ceasar te zoeken, ben wel benieuwd wat daar allemaal in staat! Als ik dat uit heb, komt er wel een boek over de volwassen honden ;)

Wat betreft de "agressieve" honden, maakt hij heel duidelijk een verschil tussen honden die agressie vertonen doordat de eigenaar niet goed optreed en tussen "echte" agressie. Want daar zit nog wel een behoorlijk verschil in! en ik vind het echt geweldig om te zien wanneer hij een hond mee neemt naar zijn roedel!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:54

Laatst bijgewerkt door Loiz op 16-07-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:55

haha Loiz, dat is altijd erg irritant, als je iets heel graag hebben wil, ineens geen een winkel hem meer heeft! :+

Eigenlijk weten we allemaal dat bijna alle problemen liggen bij de eigenaar. Rangorge hecht ik niet al te veel waarden aan, omdat ik niet geloof in de dominantietheorie. Dat is dus sowieso al iets waar 'cesar en ik ' botsen.
Zijn honden zijn inderdaad normalitair goed in balans, maar zodra er iets gebeurd in de roedel, escaleerd het hele zooitje en krijgt ook hij ze niet rustig met zijn sjjjt geluidje.

Had ook niet anders verwacht. Denk wel dat het echt een man is die leeft voor zijn honden!

Ik heb filmpjes op NGC en de website van NGC waar mijn nekharen van overeind gaan. Op zulke momenten snap ik echt niet waarom iedereen hem zo waardeerd.
Echter zijn er ook momenten (zoals die met die rottweiler), dat ik hem zeker niet slecht vind.

@Joyce2; volgens mij heeft hij nog nooit een hond met échte agressie gehad (zijn er ook niet veel van), bijna alle agressieve gevallen gedragen zich bij hem prima, omdat de prikkel van de baas weg is. Eigenlijk kan je wel conluderen dat bijna alle fouten bij de eigenaar liggen, en de hond de boosdoener niet is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:56

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:58

Nikki__ schreef:
Zijn honden zijn inderdaad normalitair goed in balans, maar zodra er iets gebeurd in de roedel, escaleerd het hele zooitje en krijgt ook hij ze niet rustig met zijn sjjjt geluidje.

Zodra er iets gebeurt, kopierd de pack van Cesar het gedrag van de ruziemaker, dit heeft hij ook uitgelegd
(je hebt het toch over die grijs-witte pitbull van een stel met nog een pitbull?)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:00

Nikki__ schreef:
Rangorge hecht ik niet al te veel waarden aan, omdat ik niet geloof in de dominantietheorie. Dat is dus sowieso al iets waar 'cesar en ik ' botsen.

Cesar claimt ook niet dat hij ze dan rustig krijgt met een sjjjt-geluidje. Maar wat ik me wel afvraag: hoe gaat dat bij andere hondentrainers? Krijgen die dat beter voor elkaar? 't Is makkelijk om aan te tonen dat iemand niet perfect is, de meesten zijn dat niet namelijk.
Het lijkt me zinvoller om het in relatie tot anderen te bekijken: hoe doen zij dat? Bereiken die een vergelijkbaar of beter resultaat? Wat maakt dat je het alternatief beter vindt?

En naar aanleiding van jouw opmerkingen: geloof je ook niet in rangorde in een groep honden of wolven onderling, of vind je alleen maar dat mensen die rol niet moeten aannemen? Hoe zie je dat precies? Hoe vind je dat mensen zich wel op moeten stellen ten opzichte van honden?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:06

Shadow, ik denk dat het rangorde gedeelte iets is om via PB te doen, heeft namelijk niet veel meer met Cesar zelf te maken.
Mocht je echt geïntresseerd zijn in mijn mening daarin, dan hoor ik het wel.

Ik zeg ook niet dat hij het claimt, maar het is wel iets wat hij gebruikt op het moment dat het escaleerd of dat hij een hond corrigeerd.
Hoe het bij andere hondentrainers gaat zal per trainer verschillend zijn. Echter zal je die nergens over horen, hun komen niet op tv, waardoor de gevallen die zij mee maken vaak weer snel vergeten worden.
Er is daarin namelijk niet een 'held', zoals veel ameriaken heb wel zien. Tja, Gaus misschien, maar goed, ook niet echt mijn favoriet :+.

@Loiz; Dat heb ik ook meegekregen, alleen krijgt hij als 'zogenaamde roedelleider', zijn eigen pack niet meer tot rust en moet dit ook met schop en trek werk gebeuren. Iets wat bij, naar mijn idee, een echt goede stabiele pack niet nodig is. Denk daarom dat er in zijn pack ook genoeg prikkels/onderlingen irritaties zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:06

Ben ik ook wel benieuwd naar Shadow. Je vind Cesar namelijk soms te 'dominant', maar hoe wil je een ruzie in een grote pack stilkrijgen?
Overigens staat Cesar er niet bij van ssjjjtt "hmm dan maar niet", want hij en zijn staff duiken er wel bovenop.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:08

Wat betreft de agressie, hij heeft idd weinig echt agressieve honden in het programma had, want zoals je zelf al aangeeft, er zijn maar heel weinig honden die ECHT agressief zijn. Maar veel mensen denken dat ze echt een agressieve hond hebben en Cesar laat zo mooi zien dat het eigenlijk altijd de fout van de baas is!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:09

Honden zijn niet agressief, agressie komt altijd uit iets voort, en die kern pakt Cesar aan, meestal de eigenaren dus.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:15

Loiz schreef:
Ben ik ook wel benieuwd naar Shadow. Je vind Cesar namelijk soms te 'dominant', maar hoe wil je een ruzie in een grote pack stilkrijgen?
Overigens staat Cesar er niet bij van ssjjjtt "hmm dan maar niet", want hij en zijn staff duiken er wel bovenop.

Wat heeft 'iets te dominant' en een 'ruzie in een grote pack' met elkaar te maken?
ik vind zijn methodes niet altijd juist en geloof niet in de dominatietheorie, iets waar hij wel extreem boven op zit.
Heb niet gezegd dat ik hem te dominant vind. En vind het meer dan logisch dat zijn staf er boven op duikt, neem aan dat ze daar ook voor rondlopen!

@Joyce2; Het verschil tussen de mensen die bij cesar millan komen en de mensen die bij een 'niet bekenede' gedragstherapeute komen, is dat de mens alles van hem aannemen. Als hij ze zegt dat hun het fout doen (wat in alle gevallen ook zo is), nemen ze dat aan, want cesar zegt dat.
Als een onbekende het zegt, is dat niet zo, want hun doen niks fout, en ligt het altijd aan de hond.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:17

Nikki__ schreef:
Shadow, ik denk dat het rangorde gedeelte iets is om via PB te doen, heeft namelijk niet veel meer met Cesar zelf te maken.

Ik ben wel echt benieuwd en ik denk dat er meer mensen zijn die het interessant vinden welke andere benaderingen je kunt hebben voor de verhoudingen in een roedel.

Ik zou het liever in het topic hebben zodat iedereen daaraan deel kan nemen, maar anders graag via pb.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:58

Ik zou het ook graag in het topic lezen, want ik ben ook erg benieuwd hier naar. Mijns inziens heeft het toch zeker met het topic te maken!

Verder vind ik het juist erg goed dat Cesar laat zien dat het aan de mensen ligt en niet aan de hond. Hopelijk opent het veel mensen de ogen, zodat ze ook naar zo'n advies luisteren van een "onbekende" hondentrainer. Ze hebben dan op tv gezien dat het geen onzin is en dat maakt anderen ook geloofwaardiger (en dan maar hopen dat het geen pruts trainer is die maar wat roept).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:22

Jij vind Cesars methode niet goed, omdat hij dominant is over zijn pack.
Maar ik vraag me af, hoe je de pack rustig moet krijgen op een andere manier?

Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar, dus zou het ook graag in het topic zien :)
En Cesar's methode heeft hier zeker mee te maken, dus offtopic is t niet naar mijn idee.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:43

Dat was het geval van trinity de pitbull wat je bedoeld of niet over de roedel die ook vecht?
Want ik vind dat typisch, zo kun je toch weer zien dat het dieren zijn en blijven. Dominatie en ruzie in de roedel kan voorkomen, maar de baas zegt, kappen nu.
En hij is dan wel dominant over zijn roedel, hij is dan ook de baas. Ze mogen van hem alles maar moeten wel doen wat hij zegt.
Maar ik zou ook graag een uitleg zien over de dominatie uit jou oogpunt. :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:45

Klopt, trinity inderdaad!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:04

Loiz schreef:
Jij vind Cesars methode niet goed, omdat hij dominant is over zijn pack.
Maar ik vraag me af, hoe je de pack rustig moet krijgen op een andere manier?

Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar, dus zou het ook graag in het topic zien :)
En Cesar's methode heeft hier zeker mee te maken, dus offtopic is t niet naar mijn idee.

Ho ho, ik heb niet gezegd dat ik hem niet goed vind. Er zijn een aantal dingen die ik niet goed vind.
En dat is dus niet dat hij dominant is over zijn pack, alleen de manier waarop.

Citaat:
Shadow: En naar aanleiding van jouw opmerkingen: geloof je ook niet in rangorde in een groep honden of wolven onderling, of vind je alleen maar dat mensen die rol niet moeten aannemen? Hoe zie je dat precies? Hoe vind je dat mensen zich wel op moeten stellen ten opzichte van honden?

Tuurlijk geloof ik wel in rangorde onder de daadwerkelijke groepen. Hun begrijpen elkaar, zijn honden/wolfen onder elkaar.
Alleen een hond weet donders goed dat wij mensen geen honden zijn. Een wolf krijgt van zijn soortgenoot geen snoepje als hij zich braaf gedraagd, of een aai over de bol.
Een aantal kleine voorbeelden:
In de natuur staan geen deuren waar de roedelleider als eerst door heen mag
In de natuur mag een ranglagere wolf/hond zijn eten verdigen tegen ranghogere, iets wat bij ons uit den boze is.
Een hond/wolf zal nooit zijn roedel verlaten om te gaan slapen, volgens de dominatiemethode moet het dier duidelijk zijn plaats weten en het liefst dus niet boven komen.
Een hond op bed omdat hij dan hoger zou zijn? Uit den bozen, ik vind het onzin.
En tja, het op de rug leggen van honden is iets waarin ik niet geloof. Een hond dwing je niet zich over te geven, maar dat is een keus die hij maakt. Maakt hij die keus niet? Zal hij zich niet onderdanig tonen.

@ AaronYve; cesar en zijn team moesten een hoop meer doen dan alleen maar hé, kappen roepen! Volgens jou theorie zou hij dan dus geen baas zijn over zijn roedel?
Dominantie en dominantietheorie is iets anders he ;)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:21

Nikki__ schreef:
@Joyce2; volgens mij heeft hij nog nooit een hond met échte agressie gehad (zijn er ook niet veel van), bijna alle agressieve gevallen gedragen zich bij hem prima, omdat de prikkel van de baas weg is. Eigenlijk kan je wel conluderen dat bijna alle fouten bij de eigenaar liggen, en de hond de boosdoener niet is.

Ik heb een hond met angstagressie en zonder mij erbij is hij een watje.
Als ik erbij ben voelt hij zich gesterkt. Dat heeft niets te maken met een fout van de eigenaar trouwens, maar wel met vertrouwen in de baas en de baas willen beschermen.

In dit geval is de vorige baas en de fokker trouwens degene die dit gedrag veroorzaakt hebben, hij is nu bijna 9 en ruim een half jaar hier. Het gaat ook al een stuk beter door intensieve training

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:03

@Moos: Dan is het toch een fout van de (vorige) baas, want de baas moet er voor zorgen dat er een band ontstaat en dat de hond hem vertrouwt ;) Of bedoel je juist dat hij agressief is omdat hij je vertrouwt?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:18

Moosje schreef:
Nikki__ schreef:

Ik heb een hond met angstagressie en zonder mij erbij is hij een watje.
Als ik erbij ben voelt hij zich gesterkt. Dat heeft niets te maken met een fout van de eigenaar trouwens, maar wel met vertrouwen in de baas en de baas willen beschermen.

In dit geval is de vorige baas en de fokker trouwens degene die dit gedrag veroorzaakt hebben, hij is nu bijna 9 en ruim een half jaar hier. Het gaat ook al een stuk beter door intensieve training

Dan is de fout dus wel onstaan bij de vorige eigenaar. En ook een angstbijter kan prima herstellen. Met een goede begelijding en de juiste baas.