Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Er zijn altijd voor en tegens maar voor wat ik heb gezien kan ik alleen maar positief over hem praten
Toch geeft Cesar, ook met een agressieve hond, zijn "calm-assertive" aan hem/haar over.Nikki__ schreef:Kan inderdaad ook dat ze dat bedoeld.
Nja, zal het wel van d'r horen
En ook dan zullen onze meningen verschillen. Ik vind namelijk niet dat cesar altijd even goed de hondentaal spreekt. Dat maakt hem geen slechte trainer oid, alleen sta ik niet achter een aantal van zijn methodes.
Want ik ben groot aanhanger van Cesar, en hopelijk na dit boek nogmeer.

En Cesar's Way is zover ik het vind het hoofdboek van hem, en het eerste geloof ik.

Loiz schreef:http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html en http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
Mijn pupsel is al bijna volwassenEn Cesar's Way is zover ik het vind het hoofdboek van hem, en het eerste geloof ik.
Als deze bevalt, komen er hier waarschijnlijk ook nog wel meer, want zuslief wil ze ook wel lezen dus samen betalen
Nikki__ schreef:Zijn honden zijn inderdaad normalitair goed in balans, maar zodra er iets gebeurd in de roedel, escaleerd het hele zooitje en krijgt ook hij ze niet rustig met zijn sjjjt geluidje.
Nikki__ schreef:Rangorge hecht ik niet al te veel waarden aan, omdat ik niet geloof in de dominantietheorie. Dat is dus sowieso al iets waar 'cesar en ik ' botsen.
Zijn honden zijn inderdaad normalitair goed in balans, maar zodra er iets gebeurd in de roedel, escaleerd het hele zooitje en krijgt ook hij ze niet rustig met zijn sjjjt geluidje.
. Loiz schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar Shadow. Je vind Cesar namelijk soms te 'dominant', maar hoe wil je een ruzie in een grote pack stilkrijgen?
Overigens staat Cesar er niet bij van ssjjjtt "hmm dan maar niet", want hij en zijn staff duiken er wel bovenop.
Nikki__ schreef:Shadow, ik denk dat het rangorde gedeelte iets is om via PB te doen, heeft namelijk niet veel meer met Cesar zelf te maken.

Loiz schreef:Jij vind Cesars methode niet goed, omdat hij dominant is over zijn pack.
Maar ik vraag me af, hoe je de pack rustig moet krijgen op een andere manier?
Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar, dus zou het ook graag in het topic zien
En Cesar's methode heeft hier zeker mee te maken, dus offtopic is t niet naar mijn idee.
Citaat:Shadow: En naar aanleiding van jouw opmerkingen: geloof je ook niet in rangorde in een groep honden of wolven onderling, of vind je alleen maar dat mensen die rol niet moeten aannemen? Hoe zie je dat precies? Hoe vind je dat mensen zich wel op moeten stellen ten opzichte van honden?
Nikki__ schreef:@Joyce2; volgens mij heeft hij nog nooit een hond met échte agressie gehad (zijn er ook niet veel van), bijna alle agressieve gevallen gedragen zich bij hem prima, omdat de prikkel van de baas weg is. Eigenlijk kan je wel conluderen dat bijna alle fouten bij de eigenaar liggen, en de hond de boosdoener niet is.
Of bedoel je juist dat hij agressief is omdat hij je vertrouwt? Moosje schreef:Nikki__ schreef:@Joyce2; volgens mij heeft hij nog nooit een hond met échte agressie gehad (zijn er ook niet veel van), bijna alle agressieve gevallen gedragen zich bij hem prima, omdat de prikkel van de baas weg is. Eigenlijk kan je wel conluderen dat bijna alle fouten bij de eigenaar liggen, en de hond de boosdoener niet is.
Ik heb een hond met angstagressie en zonder mij erbij is hij een watje.
Als ik erbij ben voelt hij zich gesterkt. Dat heeft niets te maken met een fout van de eigenaar trouwens, maar wel met vertrouwen in de baas en de baas willen beschermen.
In dit geval is de vorige baas en de fokker trouwens degene die dit gedrag veroorzaakt hebben, hij is nu bijna 9 en ruim een half jaar hier. Het gaat ook al een stuk beter door intensieve training