Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:De enige die een probleem heeft ben jij trouwens, of liever je hond, want jij snapt echt geen bal van hondengedrag.
Billy schreef:KiWiKo schreef:ik heb mijn rott gelijk af laten maken toen die iemand beet, jarenlang een superfijne hond aan gehad..........
alternatief was aangelijnd en gemuilkorfd, en dat wilde ik een hond die altijd los liep en overal mee naar toe ging niet aan doen.......
Jouw Rottweiler beet uit het niets en gericht, hier zijn heel veel signalen genegeerd en de hond beet niet bewust een mens, da's ee heel verschil.
Liezel1 schreef:Als ik het nu "op zou willen lossen", zoals ik dat van jou à la minute moet doen, wie zegt er dan dat mijn hond niet helemaal "verpest" raakt omdat die methode niet werkt?
Billy schreef:Honden hebben meer verstand dan sommige mensen...
Chiqa schreef:Ik snap je niet Liezel, je hond heeft verschrikkelijk gedrag vertoont en zie je in dit topic toch best wel aan passieve houding aannemen, of je het niet helemaal beseft wat er gebeurd is.
Heb je nog geen een keer actief zien meedenken over een oplossing, sterker nog je bent opz oek naar iets wat totaal onbelangrijk is, namelijk waar dit gedrag vandaan komt.
Ik mis ook de reactie van de therapuit die je vanmiddag zou bellen, niet geheel oninteressant.
Waar dit gedrag vandaan komt is A-oninteressant.
veel belangrijker is dat je gaat beseffen waar je mee bezig bent, en hier heel snel een oplossing voor zoeken voordat er nog meer ongelukken gebeuren.
En geloof mij maar, daar ga je verschrikkelijk veel spijt van krijgen, deze hond en ook jij en je vriend hebben professionele hulp nodig, of een spuitje. Het is aan jou, nu is het je vriend, nu is het zijn hand.
Straks is het een ander slachtoffer, of een ander lichaamsdeel.
Deze hodn heeft overduidelijk een groot probleem.
Billy schreef:Honden hebben meer verstand dan sommige mensen...
En Chica...ik heb vaker posts van je gelezen over je hond......het is niet mijn manier van met dieren omgaan, en dan zeg ik het heel aardig.
En ik ben absoluut geen watje met mn honden....
slimmerik schreef:. Er zijn gewoon grenzen aan het gedrag van dieren in deze maatschappij. En deze hond is heel duidelijk over die grens gegaan. Aan TS de keus om hem nog meer kansen te geven daarvoor.
Liezel1 schreef:Constant aan de riem en gemuilkorfd uitlaten vind ik geen leven voor een dier, sorry......
WeCo schreef:Wat een onzinverhaal.
En wat een drama wordt er hier van gemaakt zeg ongelooflijk. Vriendlief heeft één hechting, hij is niet dood......
Chiqa schreef:Heb je nog geen een keer actief zien meedenken over een oplossing, sterker nog je bent opz oek naar iets wat totaal onbelangrijk is, namelijk waar dit gedrag vandaan komt.
Ik mis ook de reactie van de therapuit die je vanmiddag zou bellen, niet geheel oninteressant.