Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:17

TS moet toch echt zelf de keuze maken. Ik weet wat ik zou doen in zo'n geval. Maar er zijn inderdaad andere opties maar die vind ik niet hondvriendelijk (gemuilkorft rond laten lopen en thuis in bench/kennel als er mensen over de vloer komen etc. (aangelijnd is verplicht in Nederland behalve op eigen terrein en op daarvoor aangewezen losloopgebieden dus dat moet sowieso al))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:19

Billy schreef:
De enige die een probleem heeft ben jij trouwens, of liever je hond, want jij snapt echt geen bal van hondengedrag.

Omdat ik één opmerking plaats die niet in jou straatje past heb ik 'geen bal' verstand van hondengedrag,
hoe serieus moeten wij zon opmerking nemen?
Als je met een dergelijke hond op weg gaat naar een gedragstherapuit zal je geen uren tijd stoppen in hoe dit gedrag ontstaan is, je heb immers geen seconden meer te verliezen.
Morgen is het een kind. Veel spannenders is hoe los je zoiets op? Blijkbaar redt Liezel dit niet.
Niet dat ze gefaald heeft daar kan ik niet over oordelen, maar ze is wel te laat met ingrijpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:20

De hond had al een gebruiksaanwijzing zoals ik uit de post van Magda lees. Nu bijt hij zijn eigen baas..... is heel wat anders dan een vreemde bijten. Hoewel beide gevallen imo einde oefening betekenen. Ook zal de hond 2 jaar geleden niet voor niets op marktplaats gesmeten zijn....

Alles bij elkaar is het voor mij een redelijk duidelijk verhaal. Een verhaal wat je als eigenaar pas als laatste je bij neerlegt.... dat herken ik ook. Maar ze heeft ook nog andere dieren.... die ze misschien door uitstel van executie in gevaar brengt. Ze kan haar hond afschermen en apart houden. Of dat dan goed is voor het karakter ??? En je eigen gemoedsrust???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:20

Billy schreef:
KiWiKo schreef:
ik heb mijn rott gelijk af laten maken toen die iemand beet, jarenlang een superfijne hond aan gehad..........

alternatief was aangelijnd en gemuilkorfd, en dat wilde ik een hond die altijd los liep en overal mee naar toe ging niet aan doen.......

Jouw Rottweiler beet uit het niets en gericht, hier zijn heel veel signalen genegeerd en de hond beet niet bewust een mens, da's ee heel verschil.

ik zat buiten te eten, dus ik weet niet precies wat er gebeurd is......... ik weet dat hij in de gang lag, en de man in kwestie hem ging aaien....... misschien op een dominante voor de hond agressieve manier......... maar dat maakt niet uit, hij hoort niet zo te bijten.... Ik weet alleen dat de hond in de gang lag, en die vriend van mijn ouders in zijn gezicht gebeten is door die hond........

en dat is genoeg om een beslissing te maken........voor mij althans.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:21

Echt sommige reacties hier. Ga me steeds meer verbazen.............. hoeveel hondenverstand er is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:22

Wilawander schreef:
Echt sommige reacties hier. Ga me steeds meer verbazen.............. hoeveel hondenverstand er is.

Ik kan je gerust stellen: honden hebben geen verstand. ;)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:22

Wilawander schreef:

Ze hebben allemaal Gaus als achternaam. :x

Flauw ik weet het.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:23

Chiqa, je kunt het ook anders zien:
Als ik het nu "op zou willen lossen", zoals ik dat van jou à la minute moet doen, wie zegt er dan dat mijn hond niet helemaal "verpest" raakt omdat die methode niet werkt?
Ik heb de signalen genegeert, blijkbaar omdat ik niet alert genoeg was/niet genoeg hondentaal spreek.... Is het dan niet véél verstandiger éérst iemand te spreken die hondentaal kent ipv zelf met mijn, blijkbaar niet toereikende kennis, aan te klooien?

Wilawander

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:23

Kiwiko: Dat noem ik hondenliefde, niet eens het hoe en waarom willen weten, die onverschilligheid........

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:24

Honden hebben meer verstand dan sommige mensen...
En Chica...ik heb vaker posts van je gelezen over je hond......het is niet mijn manier van met dieren omgaan, en dan zeg ik het heel aardig.
En ik ben absoluut geen watje met mn honden....

Billy

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:25

Gut, dus wie weet heeft die man zich wel over hem gheen gebogen en keihard op zn poten getrapt...al dan niet per ongeluk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:26

Liezel1 schreef:
Als ik het nu "op zou willen lossen", zoals ik dat van jou à la minute moet doen, wie zegt er dan dat mijn hond niet helemaal "verpest" raakt omdat die methode niet werkt?

Ik weet niet of je het beseft, maar je hond is al 'verpest'. Las net dat je van de week naar een gedragsdescundige gaat, dat is goed om te lezen je maakt je als omstander toch zorgen als je zo'n verhaal leest, het is ook een één op één gesprek, je mist interactie.
Vandaar dat het mij zorgen aarde dat je wat laks overkwam, maar mss kwam dit wel omdat er zoveel op je afkomt. Kan me dat nog wel een beetje voorstellen ook.
Hier had de kogel dr door gegaan, hoop het alleen nooit mee te moeten maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:26

Billy schreef:

...

Helemaal eens.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:27

@liezzel; ik vind het een onzinnig topic omdat je niet de meningen van anderen nodig hebt om de juiste beslissing te nemen en het is ook dom van je dat je niet snapt waarom de hond gebeten heeft
immer is dat voor de meeste hier wel heel duidelijk; maar dat zijn immers dan ook mensen die verstand hebben van honden en daarmee de rangorde; iets waar jij zelf nog niet genoeg verstand van hebt
het is je eigen schuld; je hebt in de tijd dat je de hond hebt de hond niet als laagste in de rangorde geplaatst maar jezelf
daardoor heb je nu een dominante hond die de baas is over jou en je vriend
ja; ook over jou agressief grommen naar jou is bijna net zo fout als het bijten naar je vriend; en wat heb je als correctie gedaan? een slappe correctie die hij niet accepteerde

enne; nogmaals; ook ik weet wel degelijk heel goed waar ik over praat en anders zou ik hier niet reageren
heb inmiddels 3 moeilijke herplaatsers als honden gehad waarvan 1 ook erg vals was; deze laatste was niet naar mensen vals alhoewel ze me een keer had uitgetest; ze gromde toen ook naar me toen ik haar net 2 dagen had.
wat ik gedaan heb? ; paar rake klappen en geen eten en drinken gegeven die dag en in de gang gezet
daarna is er nooit meer een dergelijke reactie gekomen; ik heb er 5 jaar lang een tophond aan gehad en een zeer betrouwbare hond
omdat ik mijn verantwoording heb genomen en de hond direct heb laten zien dat ik de roedelleider ben en niet hij
in het wild had de roedelleider namelijk de hond ook een paar directe beten toegediend en de hond niet laten eten van het eten

maar we zijn inmiddels 15 blz s verder en nergens kunnen we terugvinden wat je nu gaat doen met de hond
er word vaag gepraat over gedragstherapeut maar er worden geen zoden aan de dijk gezet
en je vriend? wat vind je vriend eigenlijk van dit topic? of weet hij er niet van
als ik jou vriend was bleef ik geen dag meer in het huis samen met die hond en een hond gaat altijd nog boven een mens

ik ben een echte dierenvriend maar als het erop aankomt neem ik mijn verantwoording en zal de juiste(moeilijke) beslissing altijd maken zonder te twijfelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:28

Billy schreef:

Spreek voor jezelf :D Maar deze uitspraak getuigt niet van echte hondenkennis. Er zijn gewoon grenzen aan het gedrag van dieren in deze maatschappij. En deze hond is heel duidelijk over die grens gegaan. Aan TS de keus om hem nog meer kansen te geven daarvoor.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:29

Om even terug te komen op de hond van t.s.: ik ben er van overtuigd dat die hond die Collie op z'n netvlies had staan op het moment dat hij in z'n nek (halsband) gegrepen werd. Deze actie was voor zover ik uit het stukje begrijp niet tegen de baas gericht maar tegen de Collie.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:31

Chiqa schreef:
Ik snap je niet Liezel, je hond heeft verschrikkelijk gedrag vertoont en zie je in dit topic toch best wel aan passieve houding aannemen, of je het niet helemaal beseft wat er gebeurd is.

Heb je nog geen een keer actief zien meedenken over een oplossing, sterker nog je bent opz oek naar iets wat totaal onbelangrijk is, namelijk waar dit gedrag vandaan komt.
Ik mis ook de reactie van de therapuit die je vanmiddag zou bellen, niet geheel oninteressant.

Waar dit gedrag vandaan komt is A-oninteressant.
veel belangrijker is dat je gaat beseffen waar je mee bezig bent, en hier heel snel een oplossing voor zoeken voordat er nog meer ongelukken gebeuren.
En geloof mij maar, daar ga je verschrikkelijk veel spijt van krijgen, deze hond en ook jij en je vriend hebben professionele hulp nodig, of een spuitje. Het is aan jou, nu is het je vriend, nu is het zijn hand.
Straks is het een ander slachtoffer, of een ander lichaamsdeel.
Deze hodn heeft overduidelijk een groot probleem.

Wat een onzinverhaal.
En wat een drama wordt er hier van gemaakt zeg ongelooflijk. Vriendlief heeft één hechting, hij is niet dood......

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:31

Billy schreef:
En Chica...ik heb vaker posts van je gelezen over je hond......het is niet mijn manier van met dieren omgaan, en dan zeg ik het heel aardig.
En ik ben absoluut geen watje met mn honden....

wat is niet je manier van met dieren omgaan?
iedereen doet het op zijn manier welke hij denkt dat het beste is
ik ken chica al langer en vind de meeste dingen zoals zij met haar hond omgaat prima en verantwoordelijk
ik zou graag willen weten waar je op doelt
je maakt me nieuwsgierig zelfs ;)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 26-03-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:32

slimmerik schreef:
. Er zijn gewoon grenzen aan het gedrag van dieren in deze maatschappij. En deze hond is heel duidelijk over die grens gegaan. Aan TS de keus om hem nog meer kansen te geven daarvoor.

Precies en geen enkel risico meer nemen, hond gaat gekorft aan de lijn. Dit soort honden zouden in de toekomst de wet heel nadelig kunnen veranderen, de RAD is net afgeschaft. Ik vind als honden eigenaar dat je je verantwoording dient te kennen en daarin vind ik de opmerking;

Liezel1 schreef:
Constant aan de riem en gemuilkorfd uitlaten vind ik geen leven voor een dier, sorry......

Uiterst merkwaardig.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:33

Ja, hij weet van dit topic, ja wij blijven beiden in dit huis wonen en hij staat volledig achter me. Hij is ook niet iemand die ondoordachte beslissingen neemt en ook hij staat open voor meerdere inzichten en voor meningen van mensen die zelf perfect "hondentaal" spreken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:35

WeCo schreef:
Wat een onzinverhaal.
En wat een drama wordt er hier van gemaakt zeg ongelooflijk. Vriendlief heeft één hechting, hij is niet dood......

Dan heeft de TS in openingspost ook schromelijk zitten te overdrijven .... daar praat ze over hechtingEN en dat ze er tot 3 uur vannacht mee bezig zijn geweest. Of zwakt TS de ernst nu expres af?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:36

Ach gut... We moeten honden dieren echt lekker gaan vermenselijken want ja, hoe zouden ze denken... :roll:

Een beetje nadenken met gezond verstand is ook niet onhandig... Die hond is toch niet voor niets op Marktplaats gezet, zoals ik het lees en een hond mag in mijn ogen nooit bijten, nooit niet...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:37

@weco; geen onzinverhaal maar gewoon de waarheid die men blijkbaar niet onder ogen durft te komen
en 1 hechting gaat de vriend niet aan dood maar het is wel 1 hechting teveel
had je graag gezien als het jouw hond betrof en jou vriend
een mens bijten en dan voornamelijk een mens uit de eigen roedel is not done
NOOIT!
maar de meeste hier willen dat niet zien en komen aan met allerlei onzin zoals castreren(heeft geen zin meer; de hond is 6), gedragstherapeut, muilkorven, naar het asiel(verantwoordelijk dus niet durven nemen) enz enz
kunnen jullie niet gewoon inzien dat de ts op haar manier haar best heeft gedaan(ok, ze heeft fouten gemaakt mbt de africhting en rangordebepaling maar dit zal niet bewust hebben gedaan maar komt gewoon voort uit onwetendheid); ze heeft de hond nog een paar mooie jaren gegeven; de hond is 6 en verdient het ook niet om weer herplaatst te worden; en mensen verdienen het niet om blootgesteld te worden aan een dergelijk verpeste dominante hond.
iedere dierenarts zal in dit geval euthenasie aanbevelen
en dat is in dit geval de enige juiste aanbeveling

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:38

Chiqa schreef:
Heb je nog geen een keer actief zien meedenken over een oplossing, sterker nog je bent opz oek naar iets wat totaal onbelangrijk is, namelijk waar dit gedrag vandaan komt.
Ik mis ook de reactie van de therapuit die je vanmiddag zou bellen, niet geheel oninteressant.

Nou persoonlijk vind ik het nog aardig belangrijk waar dit gedrag vandaag komt..
Om een probleem op te lossen moet je de oorzaak kennen.
Maar sommige mensen willen/kunnen niet open staan voor een eventuele oplossing.

@ ts: ik kan er overheen gelezen hebben, maar heb je de therapeut nog gebeld ?

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:38

tamaramt schreef:
ze gromde toen ook naar me toen ik haar net 2 dagen had.
wat ik gedaan heb? ; paar rake klappen en geen eten en drinken gegeven die dag en in de gang gezet

Dit meen je niet echt hè, dit is een grapje.
En 's avonds ? Moest ze toen zonder eten naar bed?