ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:18

magda_90 schreef:
tess_84 schreef:
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

Met het enige verschil dat een kat losloopt en een hond niet. ;)

Nou, dat is ook niet altijd het geval! Ik heb in me vorige huis erge overlast gehad van een hond die zichzelf moest "uitlaten" en dan altijd op onze oprit zijn behoefte deed en dikwijls in de tuin liep (ging door de bosjes door....)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:20

Whizper08 schreef:
Nou, dat is ook niet altijd het geval! Ik heb in me vorige huis erge overlast gehad van een hond die zichzelf moest "uitlaten" en dan altijd op onze oprit zijn behoefte deed en dikwijls in de tuin liep (ging door de bosjes door....)

en dat is dus strafbaar, honden mogen niet loslopen tenzij in een losloopgebied :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:25

Offtopic maar serieuze vraag;
Geldt dat ook voor het platteland/ buiten bebouwde kom?

Ik vind het al raar dat ik m'n hond in de stad moet aanlijnen :')

KiWiKo

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:28

yep aanlijn gebod geld overal behalve in de losloopgebieden :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:31

Ik denk niet dat ik hier snel een boete krijgen zal, maar toch goed om te weten.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:32

In België mag een hond nu eenmaal niet loslopen, zelfs niet als je ermee gaat wandelen. Van het moment dat je je erf af gaat, moet hij aangelijnd zijn. (of dat goed is of niet, laat ik in het midden, maar het is wel volgens de wet)
Katten behoren daarentegen tot de categorie "vrije dieren". Ze mogen dus gaan en staan waar ze willen. Je mag een kat niet zomaar vangen als je weet dat ze van iemand is. Ook dat is de wet.

Wel even een vraagje aan TS. Je wil geen geld uitgeven aan een omheining, omdat je blijkbaar niet zeker bent dat het gaat helpen? Waarom zou de eigenaar van de kat dat dan wel moeten doen? Die zal waarschijnlijk ook wel weten dat zo'n omheining gewoon niet helpt.
Die netten die hier getoond zijn, allemaal goed en wel, maar bij ons zou dat al niet gaan, onze tuin is namelijk 15a groot + nog eens 20a weide erachter. Begin maar...
Hetzelfde met die speciale kattenomheiningen, dat gaat wel hoor, maar wil er dan iemand sponsoren?

Ik ben het ermee eens dat je buren in de fout gaan omdat ze niet eens willen zoeken naar een oplossing, maar ik blijf erbij dat een kat nu eenmaal niet makkelijk binnen een tuin te houden is.
En ik snap ook dat ze hun kat niet binnen willen houden of in een ren willen stoppen. Maar ik vind wel dat ze tenminste moeite moeten doen om een oplossing te zoeken.

Het is inderdaad misschien een idee om ze nog een laatste waarschuwing te geven en daarna de kat te vangen en naar het asiel te brengen.
Ik zou er niet mee kunnen lachen, moest iemand dat met mijn kat doen, maar ja, beter dat dan hem verzuipen denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:33

@Kim: Ik vroeg me het volgende af. Stel, dat ik bij jou in de buurt kom wonen. En ik heb een kat en een druk leven, dus ik stel mezelf vluchtig voor en vergeet te vermelden dat ik een kat heb.

En stel dat ik dit topic niet heb gelezen en jij spot mijn kat in de tuin. Gelukkig kan ie wegkomen van jouw honden. Zou je me dan wel waarschuwen, omdat je honden in staat zijn een kat schade aan te richten?

(NB: Als je me zou inlichten, zou ik uiteraard wel maatregelen nemen, mijn tuin zo maken dat de kat er niet uit kan).

Ik ben wel verbaasd om de reacties. Bij ons in de buurt lopen er minstens vijf katten los rond en niemand die daar last van heeft. Tot nu toe heb ik geen klachten gehoord over onze kat en ik heb ook geen klachten over de katten van de buren. Had niet verwacht dat een loslopende kat zoveel irritatie kan veroorzaken bij mensen. Ik denk dat ik later maar een binnenkat neem.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:35

Mijn moeder strooit altijd koffieprut door de tuin, schijnen ze ook niet lekker te vinden?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:38

Hihi ben ik de enige die denkt aan de kat terug gooien over de schutting... Als de eigenaren het dan een keer opmerken gaan ze misschien inzien dat je het goed zat ben. Laat die kat maar een keertje vliegen (komt vaak op zijn pootjes terecht en zo niet dan hebben de eigenaren er extra kosten aan, jammer dan) hopelijk zal de schrik er idg goed inzitten...

Diervriendelijk nee, maar de stress die je kippen krijgen is ook niet diervriendelijk dus er niets aan doen vind ik erger. Als andermans dier mijn dier de dood in zou jagen (of te veel stress zou opbrengen waardoor een leefpatroon van slag raakt) ben ik tot alles in staat.

@iddel: een kat die niets aanricht maakt niets uit toch? Geen probleem, een kat die wel wat aanricht en waar de eigenaren jouw klachten niet serieus nemen is een kat die niet blij zal zijn met zijn eigenaren omdat mijn acties de kat dan niet leuk zal vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:39

Iddel schreef:
@Kim: Ik vroeg me het volgende af. Stel, dat ik bij jou in de buurt kom wonen. En ik heb een kat en een druk leven, dus ik stel mezelf vluchtig voor en vergeet te vermelden dat ik een kat heb.

En stel dat ik dit topic niet heb gelezen en jij spot mijn kat in de tuin. Gelukkig kan ie wegkomen van jouw honden. Zou je me dan wel waarschuwen, omdat je honden in staat zijn een kat schade aan te richten?

(NB: Als je me zou inlichten, zou ik uiteraard wel maatregelen nemen, mijn tuin zo maken dat de kat er niet uit kan).

Ik ben wel verbaasd om de reacties. Bij ons in de buurt lopen er minstens vijf katten los rond en niemand die daar last van heeft. Tot nu toe heb ik geen klachten gehoord over onze kat en ik heb ook geen klachten over de katten van de buren. Had niet verwacht dat een loslopende kat zoveel irritatie kan veroorzaken bij mensen. Ik denk dat ik later maar een binnenkat neem.

yep ik zou je waarschuwen........ en Yep ik zou er niet blij mee zijn, maar mijn honden zijn niet zo snel als menig kat (hun geluk :D )

er komen hier regelmatig vreemde katten in de tuin, maar die kunnen er makkelijk uit door de heg heen.......

mijn honden jagen ze de tuin uit, gelukkig zijn katten slim en gebeurd dit eenmalig :)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:40

Ik vind het nog wel een groot verschil dat een dier een ander dier iets aandoet, dan dat jij als mens met hopelijk toch wel gezond verstand een dier iets zou aandoen... Dieren leven puur op instincten, wij hebben die gelukkig (grotendeels) leren verdringen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:49

tess_84 schreef:
Wel even een vraagje aan TS. Je wil geen geld uitgeven aan een omheining, omdat je blijkbaar niet zeker bent dat het gaat helpen? Waarom zou de eigenaar van de kat dat dan wel moeten doen? Die zal waarschijnlijk ook wel weten dat zo'n omheining gewoon niet helpt.
Die netten die hier getoond zijn, allemaal goed en wel, maar bij ons zou dat al niet gaan, onze tuin is namelijk 15a groot + nog eens 20a weide erachter. Begin maar...
Hetzelfde met die speciale kattenomheiningen, dat gaat wel hoor, maar wil er dan iemand sponsoren?

Ik denk dat deze vraag voor mij is bedoelt. Nee, ik ga geen geld uitgeven aan een omheining omdat het niet mijn kat is. Het is niet mijn plicht er voor te zorgen dat de kat geen overlast veroorzaakt bij andere mensen. En daarbij heb ik het gevoel van stel dat ik het doe en het helpt niet dan heb ik mijn geld weggegooit voor de kat van een ander.

Waarom de eigenaar dat wel zou moeten doen? Omdat ik duidelijk last heb van zijn kat en dit al 4 maal zeer duidelijk heb aangegeven. Het is dan zijn zorg om te voorkomen dat zijn kat mij nog op mijn eigen terrein lastig valt.

En het sponsoren van een kattenomheining? Tja, dat is toch de taak van de katteneigenaar (zorgen dat de kat anderen geen overlast veroorzaakt) dus niet mijn probleem. Anders moet je in mijn ogen niet aan katten beginnen. Als mijn paard achter een ondeugdelijke omheining staat en daardoor regelmatig uitbreekt en bij de buren door de tuin loopt kan ik toch ook niet zeggen: ''Tja, een goede omheining is te duur, wie sponsort mij?'' Nee, ik wil een paard, dan moet ik er ook voor zorgen dat het andere geen last geeft ook al moet ik hierdoor kosten maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:03

Grappig dat een hoop mensen denken dat hun katten alleen bij hun buren of in hun eigen straat (of de straat achter ze) overlast kan veroorzaken en als ze daar niets over horen denken dat hun katten geen overlast veroorzaken.

De katten die hier de buurt terroriseren komen niet uit de straat en ook niet uit de straat achter ons. Niemand weet wie de eigenaren zijn, erg lastig om dan even vriendelijk te gaan praten.
De eigenaren van die katten zullen heus ook denken dat niemand last heeft van hun katten.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:11

Dat is wel wat anders.
Bij een paard weet je op voorhand dat je een omheining moet zetten, en daar hou je dan ook rekening mee als je een paard koopt.
Als je een kat koopt, ga je er toch van uit dat die vrij mag rondlopen.
Een omheining voor katten is trouwens veel duurder dan een omheining voor paarden.

Tja, ik wist niet dat die bewuste buurman last had van onze katten, blijkbaar wel, want anders had hij ze gewoon met rust gelaten.
Ik heb er ook al aan gedacht om zijn vogeltjes te mollen, maar wat kunnen die beesten er nu aan doen dat hun baas een smeerl*p is?

Misschien zijn die katten van niemand, ThePast03? Of zien ze er daarvoor te goed verzorgd uit? Je kan ze alsnog vangen en naar het asiel brengen, de bewuste eigenaar zal dan toch wel zo slim zijn om daar eens te polsen als zijn kat ineens verdwenen is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:14

Wat vreemd, voordat wij katten namen wisten we toch heel goed dat we anderen daar geen overlast mee wilde bezorgen en hebben we eerst gezorgd dat een deel van onze tuin katproof werd.

Die katten worden vroeg of laat wel gevangen ja. En ze hebben wel degelijk een eigenaar ergens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:15

tess_84 schreef:
Dat is wel wat anders.
Bij een paard weet je op voorhand dat je een omheining moet zetten, en daar hou je dan ook rekening mee als je een paard koopt.
Als je een kat koopt, ga je er toch van uit dat die vrij mag rondlopen.
Een omheining voor katten is trouwens veel duurder dan een omheining voor paarden.

Tja, ik wist niet dat die bewuste buurman last had van onze katten, blijkbaar wel, want anders had hij ze gewoon met rust gelaten.
Ik heb er ook al aan gedacht om zijn vogeltjes te mollen, maar wat kunnen die beesten er nu aan doen dat hun baas een smeerl*p is?

Misschien zijn die katten van niemand, ThePast03? Of zien ze er daarvoor te goed verzorgd uit? Je kan ze alsnog vangen en naar het asiel brengen, de bewuste eigenaar zal dan toch wel zo slim zijn om daar eens te polsen als zijn kat ineens verdwenen is?

dikke neus!!!

jouw kat zorgt voor overlast, peerd is gewoonweg een groter dier en dus zorg je ervoor.........

peerd en kat is geen verschil in deze L(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:43

superwoman schreef:
Adil18 schreef:

Zegt de katteneigenaar, ja...Jij hebt katten, zult het waarschijnlijk normaal vinden een kattendrol in je tuin te vinden en je zult dit misschien ook niet zo vies vinden als ik. Maar ik vind het vies en ik wil het niet hebben. Wanneer ik met de buren hierover zou praten en die gewoon geen verantwoording zouden nemen, nou sorry, maar voor zulke mensen heb ik geen respect en daarmee hoef ik dan ook geen normale band te hebben.

Ik vind het ronduit asociaal dat men geen actie onderneemt nadat meermaals over jouw dier geklaagd is....

Dit staat echt nergens op! Over respect(-loos) gesproken :n

Je hoeft geen respect voor iedereen te hebben, echter ZOU IK uit ZELFRESPECT het niet uit gaan vechten maar gewoon voor mezelf oplossen.

Hier hadden we (de buurman ook) last van een kater die op de "vuist" ging met "onze" katten. Ook ging hij bij de buurman naar binnen door zijn kattenluik en piste de boel onder en viel binnen ook zijn katten aan. Wij hebben gelukkig geen katteluik.Heb mijn katten toen ook veel binnen gehad.
Wij zouden de kat gaan vangen en castreren op onze kosten.
De boer waar hij van was zou dat zelf nooit doen en heeft al jaren regelmatig nestjes.
Hij is voor wij hem te pakken kregen helaas doodgereden. Ookal was het een "rotkat", nog gunde ik dat echt niet.

Superwoman...Ik bedoelde het niet respectloos, maar beweren dat je niet betaald voor een beest maar om je tuin katvrij te houden...Sorry, maar zo'n uitspraak kan imo alleen van een katteneigenaar komen...

Sorry, maar je draait hier de hele wereld om en je vind het normaal dat ik maar voor andermans dieren moet betalen mochten zij het niet willen doen.

Ik vind dat dus niet normaal...Of wil jij misschien mijn hondenbelasting betalen? :Y)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:43

Iedere loslopende kat is een gevaar voor de volksgezondheid. I.v.m. verspreiding van ziektes, bacteriën, veroorzakers van allergiën etc. Ik zie het als mijn burgerplicht het dier te vangen en te zorgen dat ie niemand meer tot last is. Is mij de eigenaar bekend dan waarschuw ik vooraf .... anders niet :n

Zo help ik de mensheid ook een beetje ;) O:)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:44

slimmerik schreef:
Iedere loslopende kat is een gevaar voor de volksgezondheid. I.v.m. verspreiding van ziektes, bacteriën, veroorzakers van allergiën etc. Ik zie het als mijn burgerplicht het dier te vangen en te zorgen dat ie niemand meer tot last is. Is mij de eigenaar bekend dan waarschuw ik vooraf .... anders niet :n

:D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:48

slimmerik schreef:

:') _O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:57

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:52

Ben eens gaan zoeken naar katten en de wet. Kwam ik uit op het volgende stukje:

Jagers en autoverkeer
Het laten loslopen van je kat is in principe op eigen risico. In Nederland mogen de provincies jagers toestaan buiten de bebouwde kom katten af te schieten. Een jager hoeft geen melding te maken van een afgeschoten kat. Een automobilist die een kat doodrijdt ook niet.
Bron: http://www.dierz.nl/kat/article288276.ece/je-kat-en-de-wet

En onze jager mag inderdaad van de provincie dieren die overlast veroorzaken op ons land afschieten (o.a. zwanen als hij ze niet op een andere manier weg kan jagen). Niet dat ik dit direct van plan ben, maar voordat een hoop mensen roepen dat dit strafbaar is. Zal de jager eens een schot in zijn richting laten doen, kijken of hij hier flink van schrikt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:54

ik vind dat dit niet iets te maken moet hebben met dat je een kat mag afschieten van de wet, maar dat het om het princiepe gaat dat het een huisdier is van iemand anders. Ik heb ook last van hondenschijt die overal ligt en niet opgeruimd word door de baasjes, maar ik ga daar dan geen hond voor neerschieten (voorbeeld).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:11

nou als het om het proncipe gaat dat het om een huisdier van een ander gaat,
moet die ander ook maar zijn verantwoording nemen voor dat huisdier en er voor zorgen dat andere geen overlast kunnen hebben van dat huisdier.
en als zij die verantwoording niet nemen, dan neem vind ik het niet vreemd dat andere die wel nemen :D

als jij een een verwaarloosd paard ziet staan, neem jij toch ook de verantwoording die de eigenaren niet nemen door de dierenbescherming te bellen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:16

Ik probeer duidelijk te maken dat het bij elk diersoort voorkomt dat er iets gebeurt waar andere over kunnen en ook mogen klagen. Katten die poepen in perkjes (waar ik het natuurlijk niet mee eens ben en gewoon tuinslang erop zetten), honder die op straat en stoep poepen, paarden die op de weg poepen... Het is altijd wel wat als je begrijpt wat ik bedoel en het dier dan neerschieten vind ík gewoon te ver gaan.