Vermist Stitch, Rozenburg. Update p18, helaas dood gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charr_x

Re: Vermist, chihuahua Stitch, Omgeving Irenestraat Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:16

Okee, ze had namelijk een black and tan chihuahua laatst.
Maar ik snap het wel!
Succes en sterkte!

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:19

Charr_x schreef:
Okee, ze had namelijk een black and tan chihuahua laatst.
Maar ik snap het wel!
Succes en sterkte!

Maar heeft ze gecontroleerd of deze vermist was?
Dan had dat meteen vermeld gestaan.
Hij heeft 1 balletje, last van zijn knietjes (trekt deze vaak op bij het lopen)
hij heeft een vreselijke hekel aan vreemde mensen en honden.
En hij kan een allergishe reactie krijgen bij bepaalde medicaties!!

Bedankt voor je info!

liefs xx

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:39

la_chica schreef:
Vind het wel erg storend als mensen zeggen dat ik hem niet meer terug krijg, ik blijf positief ondanks ik mindere dagen heb en in kan storten.
Maar ik blijf hoop houden! Hij MOET ergens gezien zijn of nog gezien worden!!!!!!!

xxxxx

Ik denk dat mensen dat alleen maar zeggen om je nog meer verdriet te besparen als hij inderdaad niet meer gevonden wordt. Dat was iig wel de reden waarom ik het zei!

Ik hoop echt met heel m'n hart dat je hem nog vind meis! Vind het echt ontzettend rot voor je.

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:51

ik begrijp het ook wel, en probeer het in mijn achterhoofd te houden, maar zolang hij niet nog niet gevonden is blijf ik hoop houden.
Heb zelfs gehoord over een hond die 7 jaar vermist is geweest en toen gevonden werd!
Ik verwacht dat niet, dan heb je ene heel ander dier terug.
Maar ik blijf hoop houden dat mn lieve lieve lieve mannetje met mooi weer gezien wordt door voorbij gangers of kennissen van de mensen waar hij zit.

bedankt voor je berichtje

liefs xx

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:50

nog steeds niks:(

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:16

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:58

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:48

em .. nog niks ?

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:54

nee nog steeds niks :(

Zodra ik een nieuwtje heb laat ik dit jullie zeker wel weten hoor!!!
Ik had vandaag wel ruzie met mn dierenarts toen ik vroeg warom bij nieuwe honden de chip niet na kijken, kreeg als antwoord: Ja mevrouw als we daar aan beginnen zijn we de hele dag bezig met chips nakijken... Waarop ik zei: waarom laten mensen anders hun dier chippen?!?!

Ik had het helemaal gehad met deze mensen en heb me meteen ergens anders in geschreven.

Het zou verplicht moeten zijn !!!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:56

moet ook verplicht zijn vind ik. Mensen laten een wat oudere hond toch niet zomaar chippen :?

een pup oke maar dat gaat met meerdere tegelijk als mensen een nestje hebben.

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:00

Ik zit namens de databank http://www.petlook.nl in de commissie, die zich bezig houd me chippen van honden! Wordt per 1-1-2011 verplicht, maar waarschijnlijk alleen voor de jonge honden.

Maar het is inderdaad ondoenlijk als dierenarts om alle chips af te lezen! En als je een transponder vindt, wat moet je dan doen? Kijken waar die geregistreerd staat?

Een dierenarts heeft geen opsporingbevoegdheid!

Ga jij iedereen, die hard rijdt door je woonwijk aangeven bij de politie met nummerbord? Heb je ook een nieuwe dagtaak?
Wie gaat dat betalen, de eigenaar die niet wil dat je de chip van zijn hond afleest?

Welkom in de "big world",

Peter Klaver, dierenarts
http://www.petlook.nl (de gratis databank)
werkt samen met http://www.animalalert.nl

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:22

klaver4dieren schreef:
Ik zit namens de databank http://www.petlook.nl in de commissie, die zich bezig houd me chippen van honden! Wordt per 1-1-2011 verplicht, maar waarschijnlijk alleen voor de jonge honden.

Maar het is inderdaad ondoenlijk als dierenarts om alle chips af te lezen! En als je een transponder vindt, wat moet je dan doen? Kijken waar die geregistreerd staat?

Ga jij iedereen, die hard rijdt door je woonwijk aangeven bij de politie met nummerbord? Heb je ook een nieuwe dagtaak?
Wie gaat dat betalen, de eigenaar die niet wil dat je de chip van zijn hond afleest?

Peter Klaver, dierenarts

als je politieman bent hoort dat er wel bij ja. ;) Dus waarom zou een DA het niet doen?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:33

Wat erg meid, zal voor je duimen ! Hoop dat ie snel gevonden word

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 04:57

dat chippen vind ik ook verplicht
ik krijg rond 18 mei puppies van mijn hond
en de pups gaan gechipt de deur uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:57

Peter Klaver ik vind dit diep triest!!! :( :( :(

alle dieren die al bekend zijn in de praktijk hoef je niet meer na te kijken, die staan als het goed is >;) met chip al in je systeem
alleen nieuwe dieren moet je controleren en in je bestand zetten en nakijken of ze vermist zijn
zou dat bestand gelinkt zijn naar de database van vermiste dieren komt dat er zo uit
beetje computer figuur moet dat zo kunnen maken

mijn dierenartsenpraktijk controleert wel degelijk of de hond die ze op tafel krijgen de hond is die met chip in hun bestand staat, even apparaatje er langs en je weet zo of het klopt, seconden werk

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:02

Mijn dierenarts kijkt standaard naar de chip als we en nieuw paard bijkopen. Dus waarom zou dit niet standaard voor honden kunnen? Op mijn vorig werk deden ze dat in de praktijk wel hoor, dus beste Peter, dat gaat best. Het kost geen extra moeite. En er zijn dierenartsen die dat effectief doen ook zonder gezaag en gemopper. Vind dat maar normaal dat dat wordt gecheckt.

Nou ja, mijn mening in ieder geval.

Meid, ik hoop dat je jouw hondje weervind. Maar hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans. Maar je kunt maar proberen om hem te zoeken en ik zou ook niet opgeven hoor mocht het mijn hond zijn! Succes en ik hoop echt dat je iets van hem verneemd.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:03

Kom regelmatig in Rozenburg, en zag idd ook daar je aanplakbiljet hangen paar weken terug!
Wat balen zeg dat hij nog steeds niet terecht is.
Heel veel sterkte, zal zeker me ogen open houden!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:04

klaver4dieren schreef:

Peter Klaver, dierenarts

En met zo'n mensen heeft de chip dus totaal geen zin. :(
Wie gaat die chip nakijken bij vermissing? Wij hebben niet zo'n ding. Het is gewoon de taak van de dierenarts om bij iedere nieuwe patient de chip na te kijken!! Daar heb je echt geen dagtaak aan.
En als je als dierenarts(geeft toch om dieren?) niet wilt dat zulke diefstalpraktijken blijven bestaan, check dan gewoon die stomme chip, die zit er toch niet voor niks in!

TS ik ben hier ook steeds rond aan het kijken, heb zelf op de boerderij ook meegemaakt dat er 2 gechipte honden zijn gestolen, echt triest. Ik hoop echt dat je hem terug vindt!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:06

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat als een dierenarts een nieuw dier binnen krijgt dat die controleerd of het dier niet vermist is. Dat is toch maar een kleine moeite en voor veel mensen een prettig idee. Vooral voor degene die zijn dier kwijt is!
Bij mijn dierenarts doen ze dit ook. Kleine moeite denk ik dan...
Wat heeft het nut van een chip dan? Geld in het laatje brengen van de dierenarts??
Geeft je als dierenarts geen goede naam om dit zo op bokt te zetten....

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:45

Krissie0 schreef:
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat als een dierenarts een nieuw dier binnen krijgt dat die controleerd of het dier niet vermist is. Dat is toch maar een kleine moeite en voor veel mensen een prettig idee. Vooral voor degene die zijn dier kwijt is!
Bij mijn dierenarts doen ze dit ook. Kleine moeite denk ik dan...
Wat heeft het nut van een chip dan? Geld in het laatje brengen van de dierenarts??
Geeft je als dierenarts geen goede naam om dit zo op bokt te zetten....

Wat bedoel je met een nieuw dier?

Als een dier vermist is, wordt het natuurlijk gecontroleerd of er een eigenaar bekend is.

Maar als een EIGENAAR met zijn hond komt, en er zit een chip in, gaat dan je dierenarts dan CONTROLEREN of dit dier van die eigenaar (dus van jou) is? Hoe moet hij dat doen?
Wat is zijn juridische basis op dit moment? Er bestaat op dit moment in Nederland nog geen wettelijk eigendomsbewijs van huisdieren?

Dus hoe moet volgens jou een dierenarts daar mee om gaan?

Mevrouw A komt met een hond, de chip staat geregistreerd op asiel Pietje Puk en dan zegt de eigenaar: het asiel wilde hem nog op mij naam zetten?

Wat dan? Eigenaar geloven? (Dus dan iedereen?)

Peter Klaver dierenarts bijzondere dieren en wildlife
Databank Petlook (http://www.petlook.nl) voor het gratis registreren van je huisdieren
http://www.animalalert.nl voor het actief opsporen van je huisdier met SMS en email

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:53

Dit is niet het topic om hierover te discussieren. ik vind het wel een hele goeie discussie, want ik vind dus wel dat het de taak van de da is.
Hij zou een melding kunnen maken over het feit dat er een andere eigenaar staat geregistreerd bij dit dier.
En niet iedereen klakkeloos geloven, je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie want dierenartsen kunnen dit controleren, wij niet.
Misschien kun je hierover een topic openen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:57

Ik begrijp wel wat meneer Klaver wil zeggen. Ik zou ook niet als DA iedere nieuwe hond van een al bekende klant in de kliniek door de vermiste dieren database halen...

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:18

Ik begrijp mnr. Klaver zijn standpunt ook.. er zijn heel veel dieren vermist.

maar ik wil jou toch nog héél veel sterkte wensen!!
en hoop voor jou dat je je hondje echt super snel terug vind, gezond en wel.

nou heel veel succes met alles!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:26

Mijn hond heeft een chip die op mijn naam staat. Ik kan het bij de Nederlands Databank Gezelsschapsdieren laten registreren als gestolen/vermist indien hij wegloopt/meegenomen wordt.
Als iemand hem vindt, dan kan hij/zij bij de DA de chip laten nakijken en dan komt (neem ik aan) die melding naar voren.
Maar wat als die persoon zegt dat het haar eigen hond is? en er dus geen chipcontrole wordt gedaan?
Die persoon heeft het entingsboekje van mijn hond niet, dus die komt daar zonder paspoort/entingsboekje. Wordt er dan gewoon een nieuwe gegeven en wordt de chip niet gecontroleerd? Dan heeft die vermissingsmelding ook geen zin.....
Voordat het dier opnieuw gechipt wordt, wordt er dan wel gekeken of er al een chip inzit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:43

Ik begrijp meneer Klaver heel goed en ben blij dat er iemand van Petlook en Animalalert op Bokt zit :j
Er worden duizenden dieren vermist in Nederland. Het is een onbegonnen en onmogelijke taak om die allemaal te laten controleren. Daar gaat veel teveel tijd in zitten en in die tijd kunnen er ook dieren worden geholpen die het nodig hebben.

Wat je wel kunt doen is het dier van tevoren laten registeren bij bijvoorbeeld Petlook. Dan maak je al iets meer kans om hem terug te vinden. (al vind ik het trouwens wel jammer dat je nog geen vogels of andere kleinere huisdieren kunt laten chippen, maar goed, dat is weer een hele andere discussie)