Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Semra schreef:En ik sta toch te kijken dat mensen hier blijven volhouden dat brokken tandsteen voorkomen.
Semra schreef:En ik sta toch te kijken dat mensen hier blijven volhouden dat brokken tandsteen voorkomen.
yarrah schreef:xx_tassjuhh schreef:royal caninn is het enige voer wat mijn hond eet dus ben zeer tevreden
Ooh,... dat gaf ik mijn eerste hond ook altijd... Maar is op 8 jarige leeftijd wel doodgegaan aan een hersentumor het was altijd een cairngezond hondje.
Er zijn veel mensen die vet eten en nooit problemen hadden tot dat ze 40 of 50 werden dat ineens hebben ze diabetes e.d..
Isabonny schreef:Eh huhWil je nu zeggen dat je hond een hersentumor kreeg van Royal Canin?
Ik heb nog nooit gehoord dat je kanker krijgt van het voeren van brokken.
Heeft er naar mijn mening helemaal niks te maken. Kan altijd gebeuren, ook met het voeren van vlees.
Romili schreef:Veel mensen kijken er raar van op, maar het allerbeste zou het zijn wanneer de tanden van alle honden gepoetst worden!! Het is tenslotte niet voor niets dat wij mensen braaf iedere dag poetsen: het is nu eenmaal de beste manier om een gebit te onderhouden! Om de tanden te poetsen zijn er speciale hondentandenborstels en -tandenpasta te koop (gebruik geen mensentandenpasta i.v.m. de fluoride!).
Natuurlijk doet voeding ook veel voor tanden. Wanneer een hond kauwt op harde brokken onderhoudt hij/zij z’n tanden. Het probleem is alleen dat lang niet alle honden (goed) kauwen. Vaak worden de brokken zo doorgeslikt of kauwt de hond altijd maar aan één kant. Blikvoer is natuurlijk helemaal niet gunstig voor de tanden. Ten eerste zullen de dieren er niet op hoeven kauwen en ten tweede blijft het plakken aan de tanden en veroorzaakt plaque en tandsteen.
Romili schreef:Veel mensen kijken er raar van op, maar het allerbeste zou het zijn wanneer de tanden van alle honden gepoetst worden!! Het is tenslotte niet voor niets dat wij mensen braaf iedere dag poetsen: het is nu eenmaal de beste manier om een gebit te onderhouden! Om de tanden te poetsen zijn er speciale hondentandenborstels en -tandenpasta te koop (gebruik geen mensentandenpasta i.v.m. de fluoride!).