Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moggsy schreef:Heb ik toch een vraag.
Zijn hier mensen die mee doen aan deze discussie die niet van katten houden.
Is geen schande hoor, je hebt overal liefhebbers van of niet.
). Moontje1991 schreef:1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.
Want wat is er nou zo moeilijk aan:
Ik zorg dat mijn kat niet in jou tuin komt.
Mocht mij kat in paniek raken en toch in jou tuin komen dan zorg jij dat jou hond mijn kat niet aanvalt
en jouw kat valt mijn hond aan......... beide ogen eruit........
) al paniekerig aan de deur gehad omdat onze kat door hun hond in een wel erg benauwde situatie was gedreven
.
. Kat op zijn gemakje op een hele hoge paal (hoe die daarin is geklommen...moet gewoon echt paniek zijn geweest
) en de hond ligt eronder. Hond gaat vanzelf een keer weg, kat komt naar beneden en weet vervolgens prima dat ze daar niet meer moet komen
Moggsy schreef:Onzin, een kat kan heel goed binnen leven.
Sterker nog, er zijn katten die niet eens naar buiten willen.
Je hebt flatcoats en flatcats.

Als ik ZIE dat ze achter een kat aan gaan roep ik ze echt wel terug, heb er geen plezier aan om een dier dood gebeten te zien worden, maar als ik het niet zie kan ik ook weinig doen he? KiWiKo schreef:alleen vreemde katten zijn prooi....... PUNTwellicht beschermen ze de eigen katten, kweenie, maar vreemde katten hebben het slecht als ze bij mij in de tuin komen

Moontje1991 schreef:1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.
Mocht mij kat in paniek raken en toch in jou tuin komen dan zorg jij dat jou hond mijn kat niet aanvalt
KiWiKo schreef:Moontje1991 schreef:1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.
ok......... andersom dan..........
mijn hond rent in paniek jouw tuin binnenen jouw kat valt mijn hond aan......... beide ogen eruit........
klaag ik jou aan, en vraag ik de rechter om jouw kat af te maken
Moontje1991 schreef:dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?
Citaat:euh......... tja JAals het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb
Citaat:Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden
Ik mis hier toch een stuk uitleg, Moontje. Ik heb een aardig eind terug zitten lezen, maar deze verklaring van jou kan ik niet plaatsen. magda_90 schreef:Jouw kat niet in mijn tuin, mijn hond die jouw kat niet opjaagt.
Nogmaals, ik zou mijn hond dus moeten leren onderscheid te makken tussen katten in paniek en katten die de tuin slopen. Ofwel het een of ander, ofwel geen katten opjagen ofwel we moeten ons weer aanpassen aan de eisen van kattenbezitters.
KiWiKo schreef:Moontje1991 schreef:1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.
ok......... andersom dan..........
mijn hond rent in paniek jouw tuin binnenen jouw kat valt mijn hond aan......... beide ogen eruit........
Diablo schreef:Het is ook niet zo dat mijn honden de hele dag in de tuin op de loer liggen om katten te verscheuren hoor. Sterker nog, ze komen niet buiten als ik er niet bij ben.
Mocht het per ongeluk toch voorkomen dat bijv. jouw kat van thuis ontsnapt en per ongeluk bij mij in de tuin komt, kan het natuurlijk ook voorkomen dat mijn hond dan per ongeluk die kat te pakken krijgt. Dat wil ik niet, maar het kan gebeuren, net zo goed dat het kon gebeuren poezel ontsnapte.
dejavu schreef:Moontje1991 schreef:dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?Citaat:euh......... tja JAals het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb
Citaat:Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden
Ik mis hier toch een stuk uitleg, Moontje. Ik heb een aardig eind terug zitten lezen, maar deze verklaring van jou kan ik niet plaatsen.
Op mijn erf lopen mijn honden. Als er andere dieren binnen komen vallen, is het het recht van mijn honden om de boel te verdedigen. (Niet dat ze dat doen. De Sukkels.)
Waarom ligt de verantwoording van (bijvoorbeeld) jouw kat in mijn handen als het beest mijn tuin komt binnengedenderd?!
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:ok......... andersom dan..........
Als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen dan leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht het toch ooit gebeuren geen probleem hoor
Moontje1991 schreef:Als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen dan leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht het toch ooit gebeuren geen probleem hoor

Word ik wat moe van. Diablo schreef:KiWiKo schreef:ok......... andersom dan..........
Ja Moontje, daar ben ik ook wel benieuwd naar.....
Moontje1991 schreef:magda_90 schreef:Jouw kat niet in mijn tuin, mijn hond die jouw kat niet opjaagt.
Nogmaals, ik zou mijn hond dus moeten leren onderscheid te makken tussen katten in paniek en katten die de tuin slopen. Ofwel het een of ander, ofwel geen katten opjagen ofwel we moeten ons weer aanpassen aan de eisen van kattenbezitters.
Hoezoo dat?
Ik leer mijn kat niet in jou tuin te komen.
Zoeits heet comprommisen sluiten
KiWiKo schreef:Moontje1991 schreef:
Als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen dan leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht het toch ooit gebeuren geen probleem hoor
huh,............ graag even de herhaling........
dus ik moet mijn hond leren niet in jouw tuin te komen in paniek........ maar jouw kat mag wel in mijn tuin komen in paniek![]()
![]()
ergens gaat er iets behoorlijk scheef in jouw beredening