Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:53

Onzin, een kat kan heel goed binnen leven.
Sterker nog, er zijn katten die niet eens naar buiten willen.
Je hebt flatcoats en flatcats.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:54

Moggsy schreef:
Heb ik toch een vraag.
Zijn hier mensen die mee doen aan deze discussie die niet van katten houden.
Is geen schande hoor, je hebt overal liefhebbers van of niet.

Ik had het al eerder gezegd, ik heb zelf drie katten, waar ik stapel op ben.

Maar ik kan me helemaal voorstellen dat mensen er gek van worden dat andermans dieren bij ze in de tuin komen om de boel onder te zeiken.
Bovendien houd ik juist teveel van mjin katten, om ze bloot te stellen aan al die risico's die ze buiten lopen (bijv. verscheurd worden door een bloeddorstige katetende hond :D ).

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:54

1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.

Want wat is er nou zo moeilijk aan:
Ik zorg dat mijn kat niet in jou tuin komt.
Mocht mij kat in paniek raken en toch in jou tuin komen dan zorg jij dat jou hond mijn kat niet aanvalt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:55

Moontje1991 schreef:
1 Ding is zeker hier komen we niet uit omdat bepaalde mensen niet bereidt zijn compromissen te sluiten en willen dat de heele wereld zich aan hun aanpast.

Mocht mij kat in paniek raken en toch in jou tuin komen dan zorg jij dat jou hond mijn kat niet aanvalt

ok......... andersom dan..........

mijn hond rent in paniek jouw tuin binnen :D en jouw kat valt mijn hond aan......... beide ogen eruit........

klaag ik jou aan, en vraag ik de rechter om jouw kat af te maken :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:56

Over dat verhaal met de honden.... wij hebben een keer een buurtbewoner in de ochtend (we sliepen nog half :P) al paniekerig aan de deur gehad omdat onze kat door hun hond in een wel erg benauwde situatie was gedreven :P.

Dus wij snel onze kleding aangedaan en op stap en wat we daar aantroffen was hilarisch :P. Kat op zijn gemakje op een hele hoge paal (hoe die daarin is geklommen...moet gewoon echt paniek zijn geweest :P) en de hond ligt eronder. Hond gaat vanzelf een keer weg, kat komt naar beneden en weet vervolgens prima dat ze daar niet meer moet komen :P

magda_90

Jouw kat niet in mijn tuin, mijn hond die jouw kat niet opjaagt.

Nogmaals, ik zou mijn hond dus moeten leren onderscheid te makken tussen katten in paniek en katten die de tuin slopen. Ofwel het een of ander, ofwel geen katten opjagen ofwel we moeten ons weer aanpassen aan de eisen van kattenbezitters.

Ayasha
Blogger

Moggsy schreef:
Onzin, een kat kan heel goed binnen leven.
Sterker nog, er zijn katten die niet eens naar buiten willen.
Je hebt flatcoats en flatcats.

Inderdaad, de kat van mijn vader komt van buiten en als je nu de deur open zet dan steekt ie zijn neus eens in de lucht... Wat ie wel doet, er komt altijd een dikke zwarte kat in mijn vader zijn tuin... Als hij die in de tuin ziet zitten dan wordt hij wild... Zet je de deur dan open dan laat ie die zwarte echt alle hoeken van de tuin zien om vervolgens weer rustig binnen te komen... Het zijn dus niet enkel honden die hun territorium verdedigen :D

moontje: Inderdaad, als mensen niet willen begrijpen kom je er niet uit. :\ Als ik ZIE dat ze achter een kat aan gaan roep ik ze echt wel terug, heb er geen plezier aan om een dier dood gebeten te zien worden, maar als ik het niet zie kan ik ook weinig doen he?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cars

KiWiKo schreef:
alleen vreemde katten zijn prooi....... PUNT :D wellicht beschermen ze de eigen katten, kweenie, maar vreemde katten hebben het slecht als ze bij mij in de tuin komen

Ik heb 3 katten en 2 honden....leven gezellig samen in een huis/tuin,niets aan de hand.
Als mijn 20 jaar oude kat in de deuropening staat durft 75 kilo BD-dog er niet voorbij te lopen.
Maar een vreemde kat op het erf...dan breekt de hel los.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:57

Ik heb niet het hele topic gelezen.

Mijn kat houdt niet van binnen zijn en probeer ik hem wel binnen te houden, dan zeggen mijn oren mij gauw genoeg dat ik dat beest zo snel mogelijk de deur uit moet doen!
We hebben daarnaast ook honden en de kat en de honden zijn als water en vuur, de kat weet waar de honden wel en niet kunnen komen en houdt daar rekening mee, waar honden komen, komt hij nooit ook maar in de buurt. Wij wonen helemaal vrij af, dat maakt het dan weer makkelijker.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:58

*hagelt het bij jullie ook zo verschrikkelijk*

*gaat weer ontopic*

Diablo

Moontje1991 schreef:

Het is ook niet zo dat mijn honden de hele dag in de tuin op de loer liggen om katten te verscheuren hoor. Sterker nog, ze komen niet buiten als ik er niet bij ben.
Mocht het per ongeluk toch voorkomen dat bijv. jouw kat van thuis ontsnapt en per ongeluk bij mij in de tuin komt, kan het natuurlijk ook voorkomen dat mijn hond dan per ongeluk die kat te pakken krijgt. Dat wil ik niet, maar het kan gebeuren, net zo goed dat het kon gebeuren poezel ontsnapte.

Moontje1991

KiWiKo schreef:
Moontje1991 schreef:

mijn hond rent in paniek jouw tuin binnen :D en jouw kat valt mijn hond aan......... beide ogen eruit........

Als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen dan leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht het toch ooit gebeuren geen probleem hoor

dejavu

Moontje1991 schreef:
dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?

Citaat:
euh......... tja JA :D als het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb :D

Citaat:
Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden

8)7 Ik mis hier toch een stuk uitleg, Moontje. Ik heb een aardig eind terug zitten lezen, maar deze verklaring van jou kan ik niet plaatsen.

Op mijn erf lopen mijn honden. Als er andere dieren binnen komen vallen, is het het recht van mijn honden om de boel te verdedigen. (Niet dat ze dat doen. De Sukkels.)

Waarom ligt de verantwoording van (bijvoorbeeld) jouw kat in mijn handen als het beest mijn tuin komt binnengedenderd?!

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:59

Ik vind het ook geen probleem dat mensen niet van katten houden.
In mijn ogen mist men dan veel, maar je kunt niet alles geweldig vinden.
Ik vind iedereen zijn kat en hond super.
Maar ik heb wel veel moeite dat mensen hun dier of die van een ander bewust gevaar laten lopen.
Een ongeluk kan altijd, maar je laten botvieren op een dier kan echt niet.

Ik heb kippen dat wild worden van een vreemd iets in de tuin.
Maar die vallen niets aan.

Nee, het heeft hier eerst geregend, toen wat gesneeuwd en nu is er niets.
Midden Brabant.

Moontje1991

magda_90 schreef:

Nogmaals, ik zou mijn hond dus moeten leren onderscheid te makken tussen katten in paniek en katten die de tuin slopen. Ofwel het een of ander, ofwel geen katten opjagen ofwel we moeten ons weer aanpassen aan de eisen van kattenbezitters.

Hoezoo dat?
Ik leer mijn kat niet in jou tuin te komen.
Zoeits heet comprommisen sluiten

Diablo

KiWiKo schreef:
Moontje1991 schreef:

Ja Moontje, daar ben ik ook wel benieuwd naar.....

Edit: zie dat je al gereageerd hebt, je was even sneller.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 16-01-10 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:00

Diablo schreef:
Het is ook niet zo dat mijn honden de hele dag in de tuin op de loer liggen om katten te verscheuren hoor. Sterker nog, ze komen niet buiten als ik er niet bij ben.
Mocht het per ongeluk toch voorkomen dat bijv. jouw kat van thuis ontsnapt en per ongeluk bij mij in de tuin komt, kan het natuurlijk ook voorkomen dat mijn hond dan per ongeluk die kat te pakken krijgt. Dat wil ik niet, maar het kan gebeuren, net zo goed dat het kon gebeuren poezel ontsnapte.

Jups, het risico heb je altijd. Overigens als wij er niet bij zijn is hij ook niet buiten. Maar als ik zie dat mijn tuin weer als kattenbak gebruikt word dan laat ik de hond wel de kat verjagen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:00

dejavu schreef:
Moontje1991 schreef:
dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?

Citaat:
euh......... tja JA :D als het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb :D

Citaat:
Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden

8)7 Ik mis hier toch een stuk uitleg, Moontje. Ik heb een aardig eind terug zitten lezen, maar deze verklaring van jou kan ik niet plaatsen.

Op mijn erf lopen mijn honden. Als er andere dieren binnen komen vallen, is het het recht van mijn honden om de boel te verdedigen. (Niet dat ze dat doen. De Sukkels.)

Waarom ligt de verantwoording van (bijvoorbeeld) jouw kat in mijn handen als het beest mijn tuin komt binnengedenderd?!

Niet van mijn kat maar van jou hond zo is dat nou eenmaal wettelijk bepaald.
Of wou je weten op welke manier ik rekening houden bedoel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:01

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:

Als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen dan leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht het toch ooit gebeuren geen probleem hoor

huh,............ graag even de herhaling........

dus ik moet mijn hond leren niet in jouw tuin te komen in paniek........ maar jouw kat mag wel in mijn tuin komen in paniek :D :D

ergens gaat er iets behoorlijk scheef in jouw beredening :D

Ayasha
Blogger

Moontje1991 schreef:

Aha, dus hier is het al niet meer van "ik houd mijn kat binnen" maar van "ik probeer hem niet in jouw tuin te laten komen". Ja da's wel een fantastische tegemoetkoming en heeft enorm veel te maken met rekening houden met :j

Mijn honden lopen ook buiten als we er niet zijn. Ze kunnen toch niet uit de tuin.

En jouw verantwoording over de kat speelt ook mee... Ik denk echt dat je niet zo gemakkelijk moet denken omdat je een mazzeltje hebt gehad.

KiWiKo: ik krijg het idee dat ik tegen een muur praat... Ze reageert wel maar ze reageert niet "op" als je snapt wat ik bedoel :? Word ik wat moe van.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:

Ja Moontje, daar ben ik ook wel benieuwd naar.....

Daar gaf ik net antwoord op namelijk als jij jou hond leert niet in mijn tuin te komen leer ik mijn kat jou hond niet aan te vallen geen probleem hoor

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:02

Moontje1991 schreef:
magda_90 schreef:

Hoezoo dat?
Ik leer mijn kat niet in jou tuin te komen.
Zoeits heet comprommisen sluiten

Afgaande van jou reactie dat mijn hond jouw kat in paniek met rust moest laten. Het is het een of ander, dit is instinct dat hij katten verjaagd van zijn erf. Het is dat of een tuin die als kattenbak word gebruikt.

Jouw kat niet in mijn tuin, mijn hond die hem niet verjaagd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:03

magda_90 schreef:
*hagelt het bij jullie ook zo verschrikkelijk*

*gaat weer ontopic*

nee, het hagelt hier niet, maar ik ga nu wel even douchen, dus niet te snel gaan met dit topic aub :D .

*En weer ontopic*.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:03

KiWiKo schreef:
Moontje1991 schreef:

huh,............ graag even de herhaling........

dus ik moet mijn hond leren niet in jouw tuin te komen in paniek........ maar jouw kat mag wel in mijn tuin komen in paniek :D :D

ergens gaat er iets behoorlijk scheef in jouw beredening :D

Oke nog maals dan.

Jij leert jou hond niet in mijn tuin te komen.
Ik leer mijn kat jou hond niet aan te vallen mocht hij in paniek toch in mijn tuin komen.

Ik leer mijn kat niet in jou tuin te komen
Jij leert jou hond mijn kat niet aan te vallen mocht ze in paniek toch in jou tuin komen

Ayasha
Blogger

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:04

Maar wat heb ik daar aan? Ik houd mijn hond nl gewoon in mijn eigen tuin, dan hoeft jouw kat dat allemaal niet te leren, dus houd jij jouw kat ook in jouw tuin.