De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:33

amillia schreef:
BraveSpots schreef:

Moeten, moeten. Ik moet helemaal niks.
Ik wil niet dat mijn hond vecht of zelf maar een poging doet om te vechten. Punt.

Het is aan de eigenaar van de andere hond om te zorgen dat de zijne dus niet in de buurt komt van de mijne. En anders kon die idd een pak rammel krijgen als die begint de vechten met mijn hond. Dat vind ik erg spijtig voor de andere hond en ik ben helemaal niet aggresief ingesteld, maar ik wil nu eenmaal niet dat mijn hond vecht.
En ik ben dus tot veel in staat om dat te voorkomen als het nodig is.

en dan houd je altijd spanning tussen 2 honden als je ze elke keer uit elkaar haalt en gaan ze elke keer kijken of ze de ander te grazen nemen kunnen, terwijl als je ze het een keer laat uitvechten je nooit meer problemen hebt omdat het beslist is. en als je berichten citeert doe het dan volledig want ik heb ook gezegt dat je als eigenaar de baas zou moeten(ik zeg zou moeten omdat lang niet iedereen z'n hond de baas is) zijn en dus gehoorzaamheid boven alles gaat.

Elke keer? Een hond die vecht met de mijne moet gewoonweg nooit meer in contact komen met mijn hond. Als het 1 keer gebeurd dat de eigenaar zijn hond niet onder controle heeft kan ik nog ergens inkomen. Bij de meerdere aanvaringen zou ik niet schuwen verdere stappen te ondernemen. Ik weiger mijn hond risico te laten lopen op trauma of verwonding omdat een andere eigenaar te laks is om zijn hond bij zich te houden.

anneliesdj

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:37

Haha, en wat nou als jouw hond de reus is en de ander hond klein duimpje maar wel met een héél grote mond? Zo erg dat jouw hond steeds uitgelokt wordt en hem zelfs wel wil grijpen ookal heeft hij met geen enkele andere hond een probleem?

Ik ben het met je eens hoor maar nav je laatste reactie kwam dat dus in mij op, ik zit namelijk in zo'n situatie := (nee, tuurlijk krijgt mijn hond niet de kans om hem ook echt te grijpen :P)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:44

anneliesdj schreef:
Haha, en wat nou als jouw hond de reus is en de ander hond klein duimpje maar wel met een héél grote mond? Zo erg dat jouw hond steeds uitgelokt wordt en hem zelfs wel wil grijpen ookal heeft hij met geen enkele andere hond een probleem?

Ik ben het met je eens hoor maar nav je laatste reactie kwam dat dus in mij op, ik zit namelijk in zo'n situatie := (nee, tuurlijk krijgt mijn hond niet de kans om hem ook echt te grijpen :P)

Ik neem even aan dat deze voor mij is bedoelt?

Ik zou de eigenaar van de kleine vriendelijk verzoeken om zijn hondje bij zich te houden omdat de mijne er last van heeft en er zelfs aggresief van word :).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:56

Maar die vind dus dat er niks aan de hand is en doet er dus niks aan. Als mij hond eens uitvalt krijg ik de volle laag dat het een vals rotbeest is. En ja, de mijne is een Duitse Dog en die van hem maar net iets groter dan een jack russell dus uitvechten is hier al helemaal niet aan de orde, ookal krijg ik soms wel de neiging om me net zo te gaan gedragen als hem; gewoon negeren en doorlopen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:43

Vind kleine hondjes vaak erg fel reageren op de grote reuzen, onze boomer geageerd soms ook onwijs fel op onze labradors

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:48

Ik ben van mening dat er veel kleine hondjes niet echt meer als hond behandeld worden. Waardoor ze nog al last krijgen van het grootheids syndroom.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:21

anneliesdj schreef:
Maar die vind dus dat er niks aan de hand is en doet er dus niks aan. Als mij hond eens uitvalt krijg ik de volle laag dat het een vals rotbeest is. En ja, de mijne is een Duitse Dog en die van hem maar net iets groter dan een jack russell dus uitvechten is hier al helemaal niet aan de orde, ookal krijg ik soms wel de neiging om me net zo te gaan gedragen als hem; gewoon negeren en doorlopen.

Houd ie dan zijn kleine hond niet bij zich, als ie er van overtuigd is dat de jouwe 'een vals rotbeest' is?
Eventueel eens terloops laten vallen dat ze het de volgende keer mss wel kunnen uitvechten?

Natuurlijk ga je dat nooit doen, maar als die meneer er van schrikt werkt het mss. Zoiets snap ik dus niet, zorg toch dat andere mensen geen last hebben van jouw hond, groot of klein. Dat is het minste verantwoordelijkheidsgevoel dat je moet opbrengen als eigenaar vind ik.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:27

Ja dat snap ik ook niet. Ik heb toen een kleine frummel aan zijn nekvel uit het oro van mn hond moeten trekken. Baasje vond het maar wat grappig want ja beestje was zo klein die kon heus geen kwaad doen als hij beet. Met het hondje nog in mijn handen gevraagd of ze het ook grappig vond dat mijn hond nog niet gegeten had en dat hij wel zin had in een snack, hihihi

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:30

LADPR schreef:
Ja dat snap ik ook niet. Ik heb toen een kleine frummel aan zijn nekvel uit het oro van mn hond moeten trekken. Baasje vond het maar wat grappig want ja beestje was zo klein die kon heus geen kwaad doen als hij beet. Met het hondje nog in mijn handen gevraagd of ze het ook grappig vond dat mijn hond nog niet gegeten had en dat hij wel zin had in een snack, hihihi

Wat zei de baas? Geef mijn snack terug?? :7

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:31

Mijn herplaatshondje is ook niet gemakkelijk,heeft denk ik.. geen beste start gehad.. is de hondentaal een beetje vreemd namelijk..

Op sommige honden reageerd hij ook agressief,dat wil zeggen,haren omhoog..soms grommen en of blaffen..
Gelukkig doet hij NOOIT meer dan dat,hij valt niet aan.. hij kwispelt er altijd wel gewoon bij,en rent dan al spelend op de honden af..

De meesten honden en bazen hier in de buurt kennen mijn hondje,en er gebeurd nooit iets..
Ga ik naar een vreemde plek,gaat hij ook gewoon los..nog nooit iets gebeurd.. Spike luisterd ook perfect..ook in een gevaarlijke situatie..

Ik liep tijd geleden ergens,Spike was los,kwam een vrouw aan in de verte,die riep..mijn hond vind andere honden niet leuk..
Ik roep Spike,die gaat netjes los naast me lopen..en wijkt dan ook niet uit..

Even over het gedrag van mijn hond,ik vind het raar dat hij soms zo reageerd,maar blijkbaar zien andere honden geen agressie in hem,want ze gaan altijd spelend verder..ondanks zijn gegrom af en toe..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:33

Saskia9 schreef:
Mijn herplaatshondje is ook niet gemakkelijk,heeft denk ik.. geen beste start gehad.. is de hondentaal een beetje vreemd namelijk..

Op sommige honden reageerd hij ook agressief,dat wil zeggen,haren omhoog..soms grommen en of blaffen..
Gelukkig doet hij NOOIT meer dan dat,hij valt niet aan.. hij kwispelt er altijd wel gewoon bij,en rent dan al spelend op de honden af..

De meesten honden en bazen hier in de buurt kennen mijn hondje,en er gebeurd nooit iets..
Ga ik naar een vreemde plek,gaat hij ook gewoon los..nog nooit iets gebeurd.. Spike luisterd ook perfect..ook in een gevaarlijke situatie..

Ik liep tijd geleden ergens,Spike was los,kwam een vrouw aan in de verte,die riep..mijn hond vind andere honden niet leuk..

Even over het gedrag van mijn hond,ik vind het raar dat hij soms zo reageerd,maar blijkbaar zien andere honden geen agressie in hem,want ze gaan altijd spelend verder..ondanks zijn gegrom af en toe..

Ik denk dat dat komt omdat de ander honden weten dat het een "blijf uit de buurt" grom is en geen "ik ben de baas" grom.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:35

imaudy schreef:
Wat zei de baas? Geef mijn snack terug?? :7

Hihi nee kreeg een scheldpartij over me heen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:45

imaudy schreef:
Saskia9 schreef:

Ik denk dat dat komt omdat de ander honden weten dat het een "blijf uit de buurt" grom is en geen "ik ben de baas" grom.

Zou inderdaad kunnen,want honden reageren nooit agressief naar hem.. ook al gromt hij en heeft hij zijn haren omhoog..
overigens kwispelt hij er altijd bij,en loopt zo naar ze toe..om vaak na een paar minuten te ruiken..rennend wegrennen om te spelen..

Honden zouden dat inderdaad wel eens van andere soortgenoten kunnen zien ja..
Ik zelf dacht in het begin een agressieve hond te hebben,eenmaal goed bekeken,zie je dat hij wel wat vertoond,maar eigenlijk meer een soort onzekerheid is.. Gelukkig maar!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:49

Eva1993 schreef:
De vrouw heeft mijn hond idd geschopt toen hij haar hond al had losgelaten, en ik mijn hond al had vastgeklikt!

Een rotschop geven midden in het gevecht ja zal ik doen als ik ze niet op een andere manier uit elkaar zou krijgen.
Schoppen terwijl de hond al vastgeklikt is Nee sorry dan zou ik het baasje een rotschop geven -:(- -:(-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:44

"aan de riem" hoeft niet altijd "onder controle" te beteken hè ;)

Als je hond belaagd wordt door een andere hond wiens baasje duidelijk geen controle erover heeft , de situatie is al ge-escaleerd , het andere baasje klikt de hond weer vast aan de riem en pakt de hond aan , maar het geheel maakt weinig indruk en je bent bang dat die hond nog eens uitvalt...kan me best voorstellen dat je dan zelf even duidelijkheid aan zo'n hond verschaft , om te voorkomen dat hij nog eens op jouw hond duikt !

Probleem is dat wij er niet bij waren , en dat de TS haar hond toch ziet als een lieve hond. Maar ze verteld zelf dat hij niet te vertrouwen is , ze ook opgelucht is dat het niet slechter afgelopen is en ze schrijft zelfs dat ze niet meer zo vaak loopt met de hond omdat ze bang is dat ze hem niet kan houden als hij achter een kat o.i.d. aan wil gaan.

Ik kan me dan best voorstellen dat die schoppende mevrouw ook wel zag dat de kans erin zat dat de TS de hond niet zou houden , ook al zat hij al vast geklikt !

Jammer dat iedereen maar aanneemt dat de hond tijdens het vastklikken alweer 10 meter verderop ongeïnteresseerd de andere kant uit zat te kijken.

Het lijkt mij logischer dat iedereen nog volop in de situatie zat , die nog steeds bedreigend aanvoelde voor die vrouw tegenover een opgefokte hond en wat paniekerig baasje die de hond dus duidelijk niet onder controle had , vastgeklikt of niet zegt niks over de dreiging die de hond nog had.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:56

Best heftige reacties hier hoor..

Zoals ik het lees, ligt de hond van de vrouw op de grond, hond van TS staat boven de hond(en doet nog niets)!, de vrouw maakt eigenlijk een fout door haar hond rechtop te tillen, waardoor de hond van TS daar op reageert, en pakt de hond van de vrouw in zijn nekvel....pure rangorde en geen bloederige taferelen. ... is voor TS niet leuk en natuurlijk ook voor de vrouw niet leuk, maar sorry sommige reacties zijn best erg richting TS.

De mevrouw had de hond van TS nooit achteraf een trap moeten geven, of ze nu boos is of niet, de hond weet niet eens waarom hij gestraft wordt door iemand die hij niet kent..

Dus ik zou vreselijk boos zijn op die mevrouw..

Ik zelf heb ook een vreselijke dominante herder, en kan ook niet los, ik ben me daar van bewust, en laat hem alleen los als ik ergens ben waar geen andere honden zijn..hij luistert ook niet als hij los loopt en een andere hond ziet.. terwijl hij een zeer goed opgevoede hond is :)

Natuurlijk schaamt TS zich voor haar actie maar wilde lekker spelen met haar hond en had gedacht dat er geen andere honden in de buurt waren...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:07

Dat vind ik ook belachelijk , dat mensen serieus vinden dat "de hond nog niks doet". Idioot gewoon.

Je loopt buiten met je hond , en er komt een andere hond aanvallend op je af stuiven , bespringt jouw hond....dat gaat al VEELS te ver !

Dat is niet "niks doen" :n

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:10

Heftige reacties idd, maar zoiets roept ook heftige reacties op. We zijn nu eenmaal gek met/op onze honden.

De TS kent haar hond goed en zou hem niet losgemaakt hebben als ze had gezien dat er een andere hond aankwam.
Toch kan me ook heel goed voorstellen dat de eigenaar van de andere hond gereageerd heeft, maar een hond die alweer vastzit en niks meer doet nog een trap nageven, vind ik oneerlijk.

Moet toegeven dat als mijn hond gebeten wordt door een andere hond, ik ook heftig reageer. Ik zou dat verbaal erg duidelijk te kennen geven, en als mijn beestje niet losgelaten werd ook andere middelen niet schuwen.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, dat is het belangrijkste.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:16

Dat ben ik met je eens Frenka, als mijn hond wordt aangevallen door een andere hond en die hond laat ook niet meer los, dan neem ik ook andere maatregelen...maar normaal gesproken laat ik het de honden zelf oplossen met elkaar ;)

tenzij de rollen niet eerlijk verdeeld zijn ;), zoals een klein hondje versus grote hond..en een niet eerlijke hond.

Mijn hond vecht ook maar is wel eerlijk, zodra de ander zich overgeeft is het over en kan hij ook zo met die andere hond gaan spelen

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:53

Ik ben het eens met Loody. De aangevallen hond geeft zich duidelijk over (laat zich op de grond vallen) en de hond van TS staat daar boven, maar bijt op dat moment niet. Het is duidelijk dat de hond van TS zeer dominant is, maar zeker niet vals. De 'fout' die de eigenaar van de andere hond maakte, is het oppakken van de hond. Natuurlijk begrijpelijk, maar de hond van TS neemt alleen beweging van de andere hond waar ( en denkt niet, hé die hond wordt opgepakt) en valt op dat moment wel aan. Als die eigenaar niets had gedaan, had TS haar hond kunnen aanlijnen en weg kunnen halen.
Dat die vrouw daarna de hond van TS zo hard trapt dat de hond van TS nog 2 dagen kotsend rondloopt, is een actie waar ik geen woorden voor heb en ik vind het schrikbarend dat sommige mensen in dit topic daar zo makkelijk overheen stappen. Het is te hopen voor TS dat haar hond hier geen blijvende schade aan overhoudt.

TS, ik heb zelf een Duitse herder. Ook een schat van een hond binnen (ligt graag op schoot, best grappig een hond van ruim 35 kilo als schoothondje) maar buiten staat hij ook zijn mannetje. Ik laat hem dan ook nooit los. Ik weet dat hij eerlijk is, maar dominant. Als ik hem los wil laten rennen ga ik heel vroeg (of zomers laat) naar een stukje strand bij ons in de buurt waar hj lekker kan rennen. Zodra ik een andere auto aan zie komen (mensen komen vaak niet te voet daar naartoe) roep ik hem bij me en ga naar huis. Kijk of je ook zo'n plek in de buurt kan vinden en houd je hond anders toch aan de lijn. ZIjn er bij julie niet van die uitren plaatsen (stukken gras die zijn afgezet door middel van een hek) dan zou je hem daar ook los kunnen laten. Als er dan een andere hond aankomt, kan je hond in ieder geval niet wegrennen.

Tot slot, als een andere hond met mijn hond zou gaan vechten, zou ik natuurlijk ook 'opkomen' voor mijn hond en proberen ze uit elkaar te halen. Gevaarlijk, maar ik denk dat iedere hondenbezitter dat zou doen. Maar door het opzetten van een grote mond en een paar flinke tikken met mijn leren riem is zeker weten voldoende. Een hond trappen is het laagste wat je kan doen en de hond kan er in principe niets aan doen. Ik zou eerder de eigenaar van de hond een flinke knap verkopen. Daarom had ik er wel begrip voor gehad TS als die vrouw heel kwaad op jou zou zijn geworden, maar nogmaals het 'natrappen' naar de hond is voor mij onbegrijpelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:04

BraveSpots schreef:
anneliesdj schreef:

Houd ie dan zijn kleine hond niet bij zich, als ie er van overtuigd is dat de jouwe 'een vals rotbeest' is?
Eventueel eens terloops laten vallen dat ze het de volgende keer mss wel kunnen uitvechten?

Natuurlijk ga je dat nooit doen, maar als die meneer er van schrikt werkt het mss. Zoiets snap ik dus niet, zorg toch dat andere mensen geen last hebben van jouw hond, groot of klein. Dat is het minste verantwoordelijkheidsgevoel dat je moet opbrengen als eigenaar vind ik.

Was het maar zo simpel.
Hij loopt dus gewoon door en roept hem een keer maar daar luisterd dat dier niet naar. Hij komt op ons af en blijft heel uitdagend op een paar meter afstand staan, hij weet precies hoe lang de riem is. Hij gaat dan ook niet aan de kant dus ik moet wachten tot ie eindelijk doorloopt omdat Baruch er anders op duikt zodra hij binnen bereik is. Ik geef hem weleens iets meer riem zodat hij een uitval kan doen maar daar reageert hij helemaal niet op want hij weet best dat hij niet bij hem kan komen. Zowel die hond als de baas boeit het verder niet.
Hij is ook de voornaamste reden dat Baruch vaak aan de riem gaat, hij kan met alle honden goed overweg behalve met die en ik ben bang dat als hij losloopt hij hem een keer grijpt en ik de schuld krijg. Als hij losloopt heeft ie overigens niet zo'n grote bek meer maar rent ie hard weg zodra Baruch in zijn richting komt.

Het is begonnen met dat die kerel zijn hond tekeer laat gaan tegen Baruch als hij buiten is. We hebben namelijk een carport als erfafscheiding en als Baruch buiten is komt dat mormel hysterisch onder de deur door blaffen en grommen. Tuurlijk doet Baruch het dan terug, het is tenslotte zijn terrein. Daar heb ik hem meerdere keren op aangesproken maar hij vind dat Baruch idioot is omdat ie terug blaft ofzo, geen idee eigelijk :o?
Maar daarmee is het begonnen, de eerste kennismakingen waren zo en toen ze elkaar vervolgens los tegenkwamen waren ze al gespannen en ging dat beest op de loop toen Baruch eraan kwam en Baruch gaat er achteraan want hij ziet het als spelletje.

Lang verhaal, maar goed, ben er inmiddels ook behoorlijk zat van dat ik moet wachten of zelfs een blokje om moet lopen omdat hij zijn hond niet opvoed. Overigens heb ik met zijn vrouw geen problemen, die weet wel dat het vooral aan hun hond ligt en heeft ook ontdekt dat als het genegeerd wordt het wel losloopt, ze hebben op de buurtbbq gewoon samen rondgebanjerd, Basje wel op stijve pootjes maar verder geen probleem(waar die kerel overigens ook bij was maar goed).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:06

Nifinao schreef:
Ik ben het eens met Loody. De aangevallen hond geeft zich duidelijk over (laat zich op de grond vallen) en de hond van TS staat daar boven, maar bijt op dat moment niet. Het is duidelijk dat de hond van TS zeer dominant is, maar zeker niet vals. De 'fout' die de eigenaar van de andere hond maakte, is het oppakken van de hond. Natuurlijk begrijpelijk, maar de hond van TS neemt alleen beweging van de andere hond waar ( en denkt niet, hé die hond wordt opgepakt) en valt op dat moment wel aan. Als die eigenaar niets had gedaan, had TS haar hond kunnen aanlijnen en weg kunnen halen.

De hond van TS kan ook aan de verdere lichaamstaal zien dat de hond onderdanig is, een verstandige hond valt niet aan alleen om het feit dat de hond op zijn benen staat.
Daarnaast las ik nergens dat de hond van TS boven de andere hond stond maar wel dat hij aangerend kwam en de andere hond meteen greep zodra hij er was.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:09

Anneliesdj, even teruglezen, het staat er wel degelijk ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:14

Achteraf schoppen niet, maar wel in het heetst van de strijd, als mijn hond op de grond ligt en die andere hond meent er dan nog overheen te moeten dan krijgt hij idd een gigantische rotschop, dat gaat zonder na denken, ben ik bang.

Ik heb iets vergelijkbaars wel eens mee gemaakt. Ik heb destijds niet geschopt, maar gezegd dat als ze die honden nog één keer los liet en niet corrigeert bij mijn hond dat ze ze kan opvegen....
Mens deed dat altijd en was een irritatiebron voor alle hondeneigenaren in de buurt.
Schijnt dat ik niet de enige was, die dat gezegd heeft. Gelukkig is ze verhuisd :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:21

Loody schreef:
Anneliesdj, even teruglezen, het staat er wel degelijk ;)

Ik heb niet de volle 14 pagina's gelezen, enkel de eerste 3 en daar staat het niet.
Maar in dat geval kan hij nog steeds zien dat de andere hond onderdanig is, onderdanigheid bestaat niet alleen uit het plat gaan liggen maar is veel meer dan dat. Ookal wordt die hond overeind getrokken, hij heeft nog steeds een onderdanige lichaamshouding dus is het nog steeds abnormaal dat de hond van TS erop duikt.