amillia schreef:BraveSpots schreef:
Moeten, moeten. Ik moet helemaal niks.
Ik wil niet dat mijn hond vecht of zelf maar een poging doet om te vechten. Punt.
Het is aan de eigenaar van de andere hond om te zorgen dat de zijne dus niet in de buurt komt van de mijne. En anders kon die idd een pak rammel krijgen als die begint de vechten met mijn hond. Dat vind ik erg spijtig voor de andere hond en ik ben helemaal niet aggresief ingesteld, maar ik wil nu eenmaal niet dat mijn hond vecht.
En ik ben dus tot veel in staat om dat te voorkomen als het nodig is.
en dan houd je altijd spanning tussen 2 honden als je ze elke keer uit elkaar haalt en gaan ze elke keer kijken of ze de ander te grazen nemen kunnen, terwijl als je ze het een keer laat uitvechten je nooit meer problemen hebt omdat het beslist is. en als je berichten citeert doe het dan volledig want ik heb ook gezegt dat je als eigenaar de baas zou moeten(ik zeg zou moeten omdat lang niet iedereen z'n hond de baas is) zijn en dus gehoorzaamheid boven alles gaat.
Elke keer? Een hond die vecht met de mijne moet gewoonweg nooit meer in contact komen met mijn hond. Als het 1 keer gebeurd dat de eigenaar zijn hond niet onder controle heeft kan ik nog ergens inkomen. Bij de meerdere aanvaringen zou ik niet schuwen verdere stappen te ondernemen. Ik weiger mijn hond risico te laten lopen op trauma of verwonding omdat een andere eigenaar te laks is om zijn hond bij zich te houden.
(nee, tuurlijk krijgt mijn hond niet de kans om hem ook echt te grijpen
)
.