HBVisser schreef:Nou heel eerlijk gezegd zou ik er niet van gediend zijn als er zomaar een stel vreemde honden op de mijne af gedenderd komen.
Als je ze niet terug kan roepen dan heb je ze aan de lijn te houden. Niet iedereen of elke hond vindt het prettig als er drie vreemde honden op hun af gerend komen.
En als ze op een minder rustige manier mijn honden laten zien dat ze op hun manier "dominant" zijn zoals jij dat noemt dan zouden ze van mij een rotschop krijgen. Niks of niemand komt aan mijn honden, zeker niet wanneer de mijnen aan de riem zitten.
Ik lijn mijn honden aan als er andere honden aan komen. Stukje fatsoen heet dat! Ik heb een grote sterke Bullmastiff, superlief, wil alleen maar spelen maar ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen of honden bang voor haar zijn.
Om conflicten met mens en andere honden uit de weg te gaan houd ik ze bij me. Pas als het ok is bevonden door eigenaar en hond mogen ze spelen. En geen seconde eerder!
moeilijk he, lezen! honden mogen hier los, uitren + uitlaatplaats, mijn honden zijn los, andere honden ook, lopen zelf op elkaar af, wie zegt dat ze er op af denderen? ik vind het knap van mijn kleintjes als ze al kunnen denderen met hun 5 kilo...
de herder loopt voorop, de zwarte er achteraan, en de andere komt pas als hij ziet dat het goed is, die loopt wel voor me uit maar in en 'drafje' kijken of het goed is en dan komt hij ook.
die minder rustige manier komt van de andere hond.. mijn herder loopt weg als de ander hem niet accepteerd, zelfs voor een jackrussel die uithaald loopt hij weg. begint de hond tegen hem te grommen dan doet hij dat een beetje terug maar zodra de ander dreigt uit te vallen loopt hij weg, naar mij toe, en negeert de andere hond.
als ik ze altijd aan moet lijnen als ik andere honden tegen kom dan blijf ik bezig aangezien de hele buurt ze daar uitlaat, juist omdat ze daar zo lekker hun energie kwijt kunnen en contact met andere honden hebben.
tuurlijk schat ik het wel in, als ik zie dat de andere hond er niet van gediend is houd ik ze naast me en dan gaan ze er ook niet heen. maar loopt de andere hond los dan doe ik ze niet vast of til ze op omdat er iets kán gebeuren..
komen we van de uitlaat of uitrenplek af dan gaan ze aan de lijn en dan blijven ze naast me.