hoe houd je een konijnenopvang vol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:24

Yinnar schreef:
breezy302 schreef:
Dat klopt en wat maakt het nou uit hoe oud een dier kan worden daar gaat het mij helemaal niet om! Ik begon over guppies omdat dat zeer goedkope dieren zijn. Voor een shetlander zou ik ook echt geen 1000 euro uitgeven. En ik kan ook echt niet geloven dat 1 van jullie bijv: een paard kopen van 25 jaar, met ernstige artrose, een luchtzuiger, met exceem, zonder papieren etc voor een paar duizend euro als er geen emotionele waarde aanzit. Waarom moet een konijn dan wel voor zoveel geld verkocht worden?

Hebben we het hier over zeer zieke misschien wel terminale konijnen dan? Nee, gewoon gezonde konijnen. Doe alsjeblieft normaal mee met de discussie en praat niet van die onzin. Het slaat werkelijkwaar nergens op wat je zegt. Er is hier een topic over het wel of niet kopen van een slachtpaard. Misschien moet je daar even reageren.

Kind wat ben jij snel op je teentje getrapt zeg! En nogmaals spreek mensen normaal aan! Elke reactie van jou hier is om te kotsen. Ik ben geen kind waar je zo tegen kan praten, heb niet met je geknikkerd! En waarom zou iemand zo'n duur konijn kopen als andere even gezonde konijnen veel goedkoper zijn? Dat is hetzelfde als een bank bij de ikea kopen voor 800 terwijl die zelfde bank bij de leen bakker 100 is. En je snapt geloof ik het begrip voorbeelden geven ook niet he? Maar meisje TeM maar lekker boeit me toch niet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:24

ThePast03 we weten nu wel dat jij het er niet voor wilt betalen! We weten inmiddels ook dat jij vindt dat opvangen met een dure DA direct moeten stoppen en alle konijnen maar weer terug moeten zetten op straat omdat jij het te duur vind. Ondanks herhaaldelijke uitleg komt er nog geen greintje begrip. Verder heb ik nog steeds de naam van die goedkope Da niet van je gekregen die blijkbaar in onze regio zit. Als je dan wilt dat het goedkoper moet geef die naam dan, dan hoeven die betreffende opvangen hun deuren niet te sluiten omdat jij vindt dat dit moet.

Als je nu nog wat nieuws te vertellen hebt lees ik je graag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:25

Tallie_Ho schreef:
@[*olduser*] Nou, ik heb het nog helemaal niet over een vergoeding gehad. Degene die mij een berichtje stuurde had mijn posts in dit topic gezien en ook de opmerking dat 45 euro mij te gortig is. Dit konijn komt dus bij een particulier vandaan straks ;) Dus in zoverre wel offtopic, maar niet helemaal, dankzij dit topic ben ik tot besef gekomen dat een konijn niet alleen hoort te zitten en heb ik straks wellicht gewoon een lief mannetje voor bij mijn Boo :D

Jammer dat je jezelf niet eerst wat beter geinformeerd had dan, maar goed dat je inmiddels hebt geleerd dat konijnen niet alleen horen te zitten. ;)
Dit topic gaat over hoge prijzen bij sommige opvangen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:27

breezy302 schreef:
Yinnar schreef:

Dat klopt en wat maakt het nou uit hoe oud een dier kan worden daar gaat het mij helemaal niet om! Ik begon over guppies omdat dat zeer goedkope dieren zijn. Voor een shetlander zou ik ook echt geen 1000 euro uitgeven. En ik kan ook echt niet geloven dat 1 van jullie bijv: een paard kopen van 25 jaar, met ernstige artrose, een luchtzuiger, met exceem, zonder papieren etc voor een paar duizend euro als er geen emotionele waarde aanzit. Waarom moet een konijn dan wel voor zoveel geld verkocht worden?

Hebben we het hier over zeer zieke misschien wel terminale konijnen dan? Nee, gewoon gezonde konijnen. Doe alsjeblieft normaal mee met de discussie en praat niet van die onzin. Het slaat werkelijkwaar nergens op wat je zegt. Er is hier een topic over het wel of niet kopen van een slachtpaard. Misschien moet je daar even reageren.

Kind wat ben jij snel op je teentje getrapt zeg! En nogmaals spreek mensen normaal aan! Elke reactie van jou hier is om te kotsen. Ik ben geen kind waar je zo tegen kan praten, heb niet met je geknikkerd! En waarom zou iemand zo'n duur konijn kopen als andere even gezonde konijnen veel goedkoper zijn? Dat is hetzelfde als een bank bij de ikea kopen voor 800 terwijl die zelfde bank bij de leen bakker 100 is. En je snapt geloof ik het begrip voorbeelden geven ook niet he? Maar meisje TeM maar lekker boeit me toch niet.

Je bent het niet met me eens daarom komt elk antwoord van mij op je over als een aanval. Nee we hebben niet geknikkerd. Hadden we misschien eens moeten doen dan had je me gekend en geweten waar ik voor stond. Jouw antwoord sloeg gewoon nergens op. Het gaat om gezonde konijnen en niet om paarden van 25 die praktisch overleden zijn.

Ik heb niet getemd dat was iemand anders. Ik reageerde erop.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:29

Yinnar schreef:
[*olduser*] we weten nu wel dat jij het er niet voor wilt betalen! We weten inmiddels ook dat jij vindt dat opvangen met een dure DA direct moeten stoppen en alle konijnen maar weer terug moeten zetten op straat omdat jij het te duur vind. Ondanks herhaaldelijke uitleg komt er nog geen greintje begrip. Verder heb ik nog steeds de naam van die goedkope Da niet van je gekregen die blijkbaar in onze regio zit. Als je dan wilt dat het goedkoper moet geef die naam dan, dan hoeven die betreffende opvangen hun deuren niet te sluiten omdat jij vindt dat dit moet.

Kijk dit vind ik nu flauw. Je gaat nergens op mijn argumenten in maar beschuldigd mij alleen van herhaling?

Wat is er verkeerd aan mijn voorstel om het hoofdkantoor van de dierenbescherming eens aan te pakken? Om eens in de openebaarheid te brengen dat die degene zijn die hun eigen opvangen laat stikken en de koper daarvoor op laat draaien?
Breng dat eens in Hart voor Nederland, stuur het naar kranten, tijdschriften, alles wat je maar te pakken kan krijgen.
Tegelijk een super gelegenheid om mensen weer eens bewust te laten worden wat er gebeurd met die lieve konijntjes die ze fokken.

Je moet niet steeds de dierenartsen de schuld willen geven. Het hoofdkantoor van de dierenbescherming heeft meer dan genoeg geld om bij te springen zodat ook deze opvang wat normalere prijzen kan hanteren.

Mensen geven geld aan de dierenbescherming juist zodat ze dit soort dingen kunnen doen, ze geven geen geld met de bedoeling dat de dierenbescherming dat maar lekker gaat oppotten.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:31

Tallie_Ho schreef:
Dus in zoverre wel offtopic, maar niet helemaal, dankzij dit topic ben ik tot besef gekomen dat een konijn niet alleen hoort te zitten en heb ik straks wellicht gewoon een lief mannetje voor bij mijn Boo :D

Fijn dat dit topic toch nog wat goeds teweeg heeft gebracht. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik hoop dat het klikt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:35

ThePast03 schreef:
Tallie_Ho schreef:
@ThePast03 Nou, ik heb het nog helemaal niet over een vergoeding gehad. Degene die mij een berichtje stuurde had mijn posts in dit topic gezien en ook de opmerking dat 45 euro mij te gortig is. Dit konijn komt dus bij een particulier vandaan straks ;) Dus in zoverre wel offtopic, maar niet helemaal, dankzij dit topic ben ik tot besef gekomen dat een konijn niet alleen hoort te zitten en heb ik straks wellicht gewoon een lief mannetje voor bij mijn Boo :D

Jammer dat je jezelf niet eerst wat beter geinformeerd had dan, maar goed dat je inmiddels hebt geleerd dat konijnen niet alleen horen te zitten. ;)
Dit topic gaat over hoge prijzen bij sommige opvangen.

Zoals eerder gezegd, dit konijn heb ik net een maand of 2 en ze zit al 7 jaar alleen :) En eerlijk gezegd heb ik vroeger ook een konijn gehad wat altijd alleen heeft gezeten, die liet ik 's morgens los in de tuin, hij ging met de kat mee op pad en 's avonds kwam hij met de kat samen weer terug naar huis en sprong hij zelf weer in zijn hok zodat ik die weer op slot kon doen.. Dat konijn gaf helemaal geen ongelukkige indruk en is toch 10 jaar oud geworden. :)

En nu kom ik tot de conclusie dat de opvangkonijnen inderdaad errug duur kunnen zijn en ook ik heb er geen 45 euro voor over :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:36

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
ThePast03 we weten nu wel dat jij het er niet voor wilt betalen! We weten inmiddels ook dat jij vindt dat opvangen met een dure DA direct moeten stoppen en alle konijnen maar weer terug moeten zetten op straat omdat jij het te duur vind. Ondanks herhaaldelijke uitleg komt er nog geen greintje begrip. Verder heb ik nog steeds de naam van die goedkope Da niet van je gekregen die blijkbaar in onze regio zit. Als je dan wilt dat het goedkoper moet geef die naam dan, dan hoeven die betreffende opvangen hun deuren niet te sluiten omdat jij vindt dat dit moet.

Kijk dit vind ik nu flauw. Je gaat nergens op mijn argumenten in maar beschuldigd mij alleen van herhaling?

Wat is er verkeerd aan mijn voorstel om het hoofdkantoor van de dierenbescherming eens aan te pakken? Om eens in de openebaarheid te brengen dat die degene zijn die hun eigen opvangen laat stikken en de koper daarvoor op laat draaien?
Breng dat eens in Hart voor Nederland, stuur het naar kranten, tijdschriften, alles wat je maar te pakken kan krijgen.
Tegelijk een super gelegenheid om mensen weer eens bewust te laten worden wat er gebeurd met die lieve konijntjes die ze fokken.

Je moet niet steeds de dierenartsen de schuld willen geven. Het hoofdkantoor van de dierenbescherming heeft meer dan genoeg geld om bij te springen zodat ook deze opvang wat normalere prijzen kan hanteren.

Mensen geven geld aan de dierenbescherming juist zodat ze dit soort dingen kunnen doen, ze geven geen geld met de bedoeling dat de dierenbescherming dat maar lekker gaat oppotten.

Beste meid. Ik doe niets anders maar je leest niet of je bent zo vol van jouw mening dat je het niet wilt lezen. Je begint weer over die enorm rijke dierenbescherming? Weet jij wat op hun bankrekening staat? Nee dus daar kan je niet over oordelen. Ik heb al een paar keer uitgelegd hoe het in elkaar steekt en weer begin je erover en weer zeg je hetzelfde.

Doe me een plezier. Lees het hele topic nog eens goed door. Je woont toch in mijn regio? Laten we eens een drankje gaan drinken en het hierover hebben. Ik denk dat we er wel uitkomen. Ergens halverwege komen we elkaar vast wel tegemoet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:41

Tallie_Ho schreef:
Zoals eerder gezegd, dit konijn heb ik net een maand of 2 en ze zit al 7 jaar alleen :) En eerlijk gezegd heb ik vroeger ook een konijn gehad wat altijd alleen heeft gezeten, die liet ik 's morgens los in de tuin, hij ging met de kat mee op pad en 's avonds kwam hij met de kat samen weer terug naar huis en sprong hij zelf weer in zijn hok zodat ik die weer op slot kon doen.. Dat konijn gaf helemaal geen ongelukkige indruk en is toch 10 jaar oud geworden. :)

En nu kom ik tot de conclusie dat de opvangkonijnen inderdaad errug duur kunnen zijn en ook ik heb er geen 45 euro voor over :)

Dat is jouw mening en die mag je hebben. Ik heb nergens gezegd dat dit niet mag. Ik heb alleen uitgelegd dat bepaalde opvangen die prijs nu eenmaal moeten vragen. Het is fijn dat je een castraat kan overnemen van iemand voor een zacht prijsje of misschien voor niets. Hij was anders misschien wel naar de opvang gebracht en nu heeft hij toch een nieuw baasje. Dus het blijft hetzelfde.
Is het konijn ook geënt? Moet je wel jaarlijks laten doen. Er heerst regelmatig myxomatose.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:41

Yinnar schreef:
Beste meid. Ik doe niets anders maar je leest niet of je bent zo vol van jouw mening dat je het niet wilt lezen. Je begint weer over die enorm rijke dierenbescherming? Weet jij wat op hun bankrekening staat? Nee dus daar kan je niet over oordelen. Ik heb al een paar keer uitgelegd hoe het in elkaar steekt en weer begin je erover en weer zeg je hetzelfde.

Doe me een plezier. Lees het hele topic nog eens goed door. Je woont toch in mijn regio? Laten we eens een drankje gaan drinken en het hierover hebben. Ik denk dat we er wel uitkomen. Ergens halverwege komen we elkaar vast wel tegemoet.

Ik weet niet het exacte bedrag (staat wel ergens openbaar) maar wel dat de dierenbescherming een van de rijkste verenigingen van Nederland is en weet ook dat ze weinig tot niets doen voor hun eigen opvangen en regio's.
Je hebt nergens verteld wat je daartegen doet? Of je al aktie gevoerd hebt tegen het hoofdkantoor, of je al in de openbaarheid hebt gebracht dat opvangen in de problemen komen en daardoor de kosten moeten verhalen op de verkopers.

Je wilt nergens inhoudelijk op ingaan prima. Alleen maar duidelijk maken dat het heel normaal is dat een opvang 45 euro (en sommigen zelfs meer) vraagt voor een konijn.

Prima koop jij je konijnen voor 45 euro of meer en laat mij lekker naar de opvangen gaan die het voor 10-15 euro doen.
Zonder inhoudelijke discussie zijn we snel uitgepraat en vallen we inderdaad in herhalingen. Jammer.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:43

Bedank voor je reactie ThePast03. Snap dat jij eindigen als slangenvoer zielig vind, ik als slangenhouder, ben blij dat ze er zijn, want tja mijn dieren moeten toch ook eten en helaas geen blikvoer maar ratten en konijnen.

Maar alle mensen hier:
Snappen jullie TS wel of niet dat zij niet zoveel geld aan een konijn uit de opvang wil betalen terwijl er GECASTREERDE dieren gratis op MP aangeboden worden? Ik had ook verwacht dat ze in zo`n opvang al blij zijn als je er 1 of 2 komt halen, en niet dat ze er zoveel geld (terecht of onterecht) voor willen hebben.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:45

Gaan we nu nog een borreltje drinken of blijf je bromberen? We komen er zo toch niet uit! Dat wordt een oeverloze discussie. En ik heb mezelf nu al genoeg herhaald.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:46

Mariska_28 schreef:
Bedank voor je reactie [*olduser*]. Snap dat jij eindigen als slangenvoer zielig vind, ik als slangenhouder, ben blij dat ze er zijn, want tja mijn dieren moeten toch ook eten en helaas geen blikvoer maar ratten en konijnen.

Maar alle mensen hier:
Snappen jullie TS wel of niet dat zij niet zoveel geld aan een konijn uit de opvang wil betalen terwijl er GECASTREERDE dieren gratis op MP aangeboden worden? Ik had ook verwacht dat ze in zo`n opvang al blij zijn als je er 1 of 2 komt halen, en niet dat ze er zoveel geld (terecht of onterecht) voor willen hebben.

Ik vind het niet zielig als ze als slangenvoer eindigen hoor. ;) Diegene die dat lot treffen hebben al een stuk meer geluk dan degene die
in de bontindustrie eindigen of door zo'n boertje worden opgehaald die ze samen met een stel vrienden in een stuk land loslaat om ze vervolgens dood te schieten.

Verder snap ik TS volkomen, maar dat was al duidelijk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:47

Mariska_28 schreef:
Maar alle mensen hier:

Nou als het er eentje is dan is het veel. De meeste mensen die hun konijn op MP zetten die hebben het dier in een opwelling gekocht en hebben er heus geen geld aan uitgegeven voor een castratie hoor! Neem dat maar van me aan. Ik ken een opvang die alle gratis konijnen van marktplaats ophaalde om te herplaatsen. Ging wat mij betreft wel erg ver. Maar er heeft nog nooit een gecastreerde tussengezeten. Geef maar een paar linken van castraten op MP.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:48

Yinnar schreef:
Tallie_Ho schreef:

Dat is jouw mening en die mag je hebben. Ik heb nergens gezegd dat dit niet mag. Ik heb alleen uitgelegd dat bepaalde opvangen die prijs nu eenmaal moeten vragen. Het is fijn dat je een castraat kan overnemen van iemand voor een zacht prijsje of misschien voor niets. Hij was anders misschien wel naar de opvang gebracht en nu heeft hij toch een nieuw baasje. Dus het blijft hetzelfde.
Is het konijn ook geënt? Moet je wel jaarlijks laten doen. Er heerst regelmatig myxomatose.

Ik heb mijn konijntje nu binnen zitten en ben wel van plan om naar een speciale entdag te gaan als het mannetje er straks is :) 1 konijn wat je binnen houd zal niet zoveel risico lopen om wat op te pikken, maar 2? Wie weet hebben ze wel wat onder de leden. :) Nou zag ik dat de speciale entdag 25 euro kost voor 2 konijnen bij de kliniek in de buurt :) Dat is nog te overzien :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:49

Ik snap TS ook. Ik probeer hier alleen al ruim 15 pagina's uit te leggen waarom sommige opvangen dit bedrag moeten vragen. En dat deze opvangen de konijnen ook geënt meegeven over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:50

Yinnar
[quote="Yinnar schreef:

Doe me een plezier. Lees het hele topic nog eens goed door. Je woont toch in mijn regio? Laten we eens een drankje gaan drinken en het hierover hebben. Ik denk dat we er wel uitkomen. Ergens halverwege komen we elkaar vast wel tegemoet.[/quote]

Ik geloof dat het algemeen bekend is dat de dierenbescherming enorm veel geld heeft maar vergeet niet dat ook de huur van dat grote pand betaald moet worden, en dat de mensen die er werken ook graag hun salaris willen. maar juist daarom hebben de kleine asiels een groot geldgebrek. Neem bijvoorbeeld het asiel hier in Vlaardingen, dat pand staat al jaren op instorten letterlijk en figuurlijk. Nu komt er een nieuwe maar alleen door sponsors. Ze geven gewoon zoveel geld uit aan uiterlijk vertoon dat helemaal niet nodig is. Ook aan sommige dure werknemers maar daar zit de fout. Laat de kantoren lekker in een caravan zitten. Is goedkoop. Koop juist grond op. En ga daarop bouwen, neem bijvoorbeeld 10hectare grond. Weten ze bij de DBwel hoeveel kennels/hokken etc daarop kunnen? En ik zou bijvoorbeeld zelf ook wel vrijwillig bij het asiel willen werken en als ik jullie zo inschat. Ik denk jullie ook wel. Ik heb niet veel tijd maar voor dierenwelzijn maak ik tijd. Ook maak ik nooit geld over naar de DB maar het plaatselijke asiel heeft wel regelmatig van mij voer/bakken/botten/kleedjes etc gekregen. Die spullen zijn meer welkom.

En de dure dierenartsen. Dat kan ook anders. Want mensen zijn nu eenmaal geen DA geworden voor het grote geld, is het dan zo'nmoeite om bijvoorbeeld 1 dagdeel per week in te plannen voor de asieldieren? Als iedereen nu wat meer geeft dan neemt dan zijn deze problemen er helemaal niet meer of wat denken jullie van verplicht castreren/steriliseren? Daar kom je veel verder mee. En ThePast03, ik zou graag wat meer informatie willen over die 700 konijntje per week die afgemaakt worden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:54

Tallie_Ho schreef:
Ik heb mijn konijntje nu binnen zitten en ben wel van plan om naar een speciale entdag te gaan als het mannetje er straks is :) 1 konijn wat je binnen houd zal niet zoveel risico lopen om wat op te pikken, maar 2? Wie weet hebben ze wel wat onder de leden. :) Nou zag ik dat de speciale entdag 25 euro kost voor 2 konijnen bij de kliniek in de buurt :) Dat is nog te overzien :)

Klopt als je naar een entdag gaat dan kan het goedkoper zijn. Het nl. zo dat als het flesje van de entstof wordt opengemaakt deze binnen een dag opgebruikt moet worden. Dus als je buiten die entdagen komt kost het je een vermogen als je met twee konijntjes komt. Dan betaal je het hele flesje nl. Ik heb mijn konijnen ooit eens laten enten voor een tientje per stuk. Maar die entdag was zo giga druk dus dat flesje was wel leeg. Bij een andere DA betaalde ik voor het eerste konijn € 22,50 en de daaropvolgende € 18,00. Er zitten nogal wat prijsverschillen per DA.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:55

Yinnar schreef:
Gaan we nu nog een borreltje drinken of blijf je bromberen? We komen er zo toch niet uit! Dat wordt een oeverloze discussie. En ik heb mezelf nu al genoeg herhaald.

Ik kom met argumenten en daar ga je niet op in en noem je bromberen.
Nee ik ga geen borreltje met je drinken, als ik met elke bokker waarmee ik discusseer een borrel moet gaan drinken ben ik nog wel even zoet. Bovendien drink ik geen alcohol. ;)

Je hebt niet gereageerd op mijn voorstel om eindelijk eens dat hoofdkantoor van de dierenbescherming aan te pakken zodat kopers niet meer op hoeven te draaien voor opvangen van de dierenbescherming zelf.
Voor jou informatie: Alleen aan nalatenschappen krijgt de dierenbescherming al 8-10 miljoen per jaar binnen.
De dierenbescherming pot alles op en is al jarenlang een van de rijkste vereniging van Nederland, dat is toch te absurd voor woorden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:58

Yinnar schreef:
Nou als het er eentje is dan is het veel. De meeste mensen die hun konijn op MP zetten die hebben het dier in een opwelling gekocht en hebben er heus geen geld aan uitgegeven voor een castratie hoor! Neem dat maar van me aan. Ik ken een opvang die alle gratis konijnen van marktplaats ophaalde om te herplaatsen. Ging wat mij betreft wel erg ver. Maar er heeft nog nooit een gecastreerde tussengezeten. Geef maar een paar linken van castraten op MP.

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/2 ... ind=2&fs=1

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/2 ... ind=5&fs=1

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/2 ... ind=6&fs=1

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/2 ... ind=7&fs=1

Vind die 2e trouwens wel erg leuk om te zien :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 06-08-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:59

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:01

@ breezy302

Of de DB veel geld heeft durf ik niet over te oordelen. Ik heb hun bankrekening nummer niet gezien. Wel de jaarnota van DB in mijn regio en die stond altijd in de min. Verder waren er in mijn regio maar een heel klein aantal betaalde krachten. Als het er 4 waren is het veel. De rest waren allemaal vrijwilligers waaronder ik.

Jouw stelling over DA is heel nobel gedacht. Helaas is dat niet haalbaar in deze tijd. Het zou fantastisch zijn als een DA een dag gratis asieldieren zou behandelen. Maar als ze dit zouden doen dan kunnen ze binnen een mum van tijd hun praktijk wel sluiten. Je vergeet dat ook een pand betaald moet worden. De medicatie de inboedel de instrumenten. Dus zwerfdieren gratis behandelen is echt niet mogelijk. Wel als het er een paar zijn maar helaas hebben we het niet over een paar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:03

Yinnar schreef:
@ breezy302

Of de DB veel geld heeft durf ik niet over te oordelen. Ik heb hun bankrekening nummer niet gezien. Wel de jaarnota van DB in mijn regio en die stond altijd in de min. Verder waren er in mijn regio maar een heel klein aantal betaalde krachten. Als het er 4 waren is het veel. De rest waren allemaal vrijwilligers waaronder ik.

Jouw stelling over DA is heel nobel gedacht. Helaas is dat niet haalbaar in deze tijd. Het zou fantastisch zijn als een DA een dag gratis asieldieren zou behandelen. Maar als ze dit zouden doen dan kunnen ze binnen een mum van tijd hun praktijk wel sluiten. Je vergeet dat ook een pand betaald moet worden. De medicatie de inboedel de instrumenten. Dus zwerfdieren gratis behandelen is echt niet mogelijk. Wel als het er een paar zijn maar helaas hebben we het niet over een paar.

Je moet ook niet naar de regio's kijken maar naar het hoofdkantoor. Dan snap je wat we bedoelen. En dat hoofdkantoor zou de regio's en de opvangen meer moeten steunen in plaats van het geld oppotten.

De dierenarts bij het asiel bij ons in de buurt geeft echt fikse kortingen aan het asiel hoor. Ook als je daar een dier uit het asiel haalt krijg je korting bij die dierenarts die ook een paar keer per week spreekuur heeft op dat asiel.
Maar dan hebben we het ook over een asiel natuurlijk. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:06

Die linken zijn geweldig! Mijn complimenten. Ik was ze nog nooit tegengekomen. Maar het kan dus wel. Doen zou ik zeggen! Of ze nu in de opvang terecht komen of direct een nieuw huisje hebben! Komt op hetzelfde neer. Ik denk wel dat het aantal ongecastreerde rammen in de minderheid is. Maar dat terzijde! De konijnen moeten wel geënt worden begrijp ik. Als ik Tallie_Ho bericht lees kan dat voor € 25,00 per twee. Dan heb je toch wat ermee verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:08

Yinnar schreef:
@ breezy302

daar heb ik ook al verder over gedacht en de mensheid is zo verschrikkelijk egoistisch! De medicatie/instrumenten en wat een DA dan wel niet allemaal nodig heeft komt ook ergens vandaan. En dat komt ook van mensen af en daar ga ik weer het is geven en wat minder nemen. Ik had bijvoorbeeld een kat met suiker. Die moest elke dag 2x een berg eenheden insuline hebben dus ik had altijd een grote voorraad insuline en naalden. Toen overleed mijn kat en ipv alles weg te gooien is dat terug naar de DA gegaan voor mensen met minder te besteden en ik had erbij gezegt dat ze het gratis weg moesten geven en ja hoor op een dag een telefoontje van een mw die zo blij was met de gratis naalden en insuline! En als jullie dieren hebben weten jullie vast ook wel hoeveel medicijnen je na een consult krijgt. Ok bij kuren is het anders maar ik had hier zoveel pijnstillers en weet ik het wat allemaal voor honden liggen dat ik dat ook naar het asiel heb gebracht. Zo moet het op grote schaal gebeuren want wat voor verschil maak ik nou?

En ThePast03 mag ik aub wat info?