Hoe oud is Rockey nu? Omdat ie spelen nog zo leuk vind, Donna is nu 14 maanden bijna en eindelijk begint dat erge spelen met andere honden minder te worden waardoor ze meer op mij let wat natuurlijk erg fijn is
Ach zitmaar te dollen hoor zie ook wel dat hij hele gekke kopen trekken kan kijk al weer uit naar nieuwe foto's hij begint nu trouwens wel mee rop een boxer te lijken vind ik
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-09 18:39
ja, we weten niet precies hoe oud hij is; we hebben hem nu bijna 2 maanden en toen we hem net hadden schatten sommige mensen hem tussen de 8 en 10 maanden. dus misschien dat hij nu 10 maanden is misschien 12 maanden maar hij plast nog steeds vaak als een teefje. ja en hij is goed in gekke koppen trekken; hij is nu idd ook al veel meer volwassener geworden qua lijf en kop en begint nu steeds meer echt op boxer te lijken. dat enthousiaste en drukke en spelerige kan kloppen dat dat bij amerikaanse bulldog na verloop van tijd minder word maar boxer staan hierom bekend; dat is een karaktertrekje van ze dus ik ben er denk ik nog wel ff zoet mee
Ah wat leuk dat het goed met hem gaat! Ja boxers staan erom bekend dat ze tot de laatste dag toe heel vrolijk zijn. mja dat vind ik zo leuk aan ze!
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-09 09:30
en afgelopen zaterdag hebben we rocky voor de 1e keer even los gehad wel op een groot grasveld in de bossen dus als hij weg zou rennen dat hij niet direct in gevaar komt en we hadden veel snoepjes bij ons we hebben met tennisbal gespeeld en dat vind hij prachtig en mijn god wat kan hij hard rennen maar hij deed het uitstekend; hij pakte de bal en kwam richting mij als ik riep; soms kwam hij ook echt terug bij mij(snoepjes vlug gegeven natuurlijk) en soms ging hij naar mijn vriend die paar meter verderop zat met milo. Hij vind het dan leuk om met volle snelheid om hun af te gaan en vol op milo te klappen. Tja; daar zijn we een heel stuk minder blij mee want milo vond het echt niet leuk en had ook wel wat pijn toen daarvan. milo is natuurlijk een heel stuk kleiner en al 13 dus dat was wel heel sneu dus toen heb ik keer gemopperd op rocky en zijn we het anders gaan proberen. dus nu zijn we bezig met als hij in volle snelheid op ons afkomt proberen af te laten remmen door RUSTIG en snoepje voor te houden en dat ging op een gegeven moment best redelijk. haha; na 10 minuten rennen was hij helemaal op en ging in het gras liggen. gisteren hebben we het nog eens gedaan en we willen vanaf nu elke dag ff naar dat speelveld gaan om hem daar ff los te laten om hem dan te gaan leren.
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-09 16:30
sinds een week mag rocky een keer per dag helemaal los zijn benen strekken en zich uitkuren. We kunnen dan ook meteen oefenen met het loslopen en het komen op commando. Hiervoor moeten we nog wel veel oefenen Het grasveld ligt in de bossen waar niet al teveel mensen komen en zodra er mensen, honden, paarden enz aankomen nemen we rocky weer aan de riem aangezien hij nog niet altijd goed luistert. Afijn hieronder de fotos van een losgeslagen boxer op hol
zou idd goed kunnen hoor maar het maakt me niks uit; de ene dag denk ik hij is 100 % boxer de andere dag denk ik weer dat er iets anders zoals bull mastiff bij zit. maar nogmaals maakt me niks uit al was hij half konijn(en dat zou ook nog goed kunnen want hij huppelt en springt veel )
Anoniem
Geplaatst: 12-09-09 17:54
ikdoemaarwat schreef:
tja...dan kijk ik die foto's en blijf ik van mening dat er wat anders doorheen gemixt zit
Nou idd, nu zie ik dr weer dus totaal geen boxer meer in! Leuke foto's Tamaramt.
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-09 19:15
bedankt chica tja; nogmaals het ligt er heel erg aan hoe zijn blik is en wat hij doet op dat moment. Als hij aan het rondrennen is en moe is(hijgen dus) dan lijkt hij meer op een bull mastiff maar als hij gewoon normaal is en thuis is dan is het weer meer een boxer. Afgelopen donderdag weer training gehad en hij was ook zo eigenwijs en enthousiast als een boxer. De trainer (fokker van boxers) denkt dat hij of volle 100 % is maar niet helemaal rastypisch is zoals een boxer hoort te zijn; zijn neus is iets te lang en de onderbeet is niet erg genoeg of voor het grootste gedeelte boxer is en een klein gedeelte iets anders zoals bull mastiff. Stafford of iets dergelijks sluit hij uit omdat deze een heel ander karakter, postuur, lichaam en beharing hebben. Hieronder nog wat fotos van vandaag waarop hij weer wel op een boxer lijkt. Hahaha, het blijft wel gewoon grappig he! Maar het maakt allemaal niks uit wat hij is; hij is gewoon een topper!!!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-10-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Max 2 foto's ter illustratie, andere in link geplaatst.
Spikers
Geplaatst: 14-09-09 07:15
Rocky lijkt me een zeer leuke, speelse hond met de karaktertrekken van een Boxer maar als ik je laatste foto's zo bekijk is hij in mijn ogen niet 100% Boxer er zit volgens iets anders doorheen. Al kijkt ie op foto 1 wel heel erg als een Boxer, zie ik op de 2 andere foto's een niet typisch Boxerhoofd. Maar dat maakt toch niets uit als ie maar leuk en lief is daar gaat het toch om.
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-09 20:52
zo inmiddels al weer 2 trainingen gehad en de laatste 2 trainingen heb ik een sliphalsband gebruikt op advies van de trainer. deze gebruik ik alleen op de training omdat hij dan zo enthousiast en met alle honden wil spelen dat hij heel erg gaat trekken aan de riem en dan heb ik dus binnen 15 minuten telkens een rode pijnlijk hand. Met de slipketting gaat het super; af en toe een correctie maar hij gedraagt zich dan keurig. verders gaat het ook allemaal super met hem Ik kan inmiddels wel officieel bevestigen dat hij helemaal zindelijk is. Hij heeft al zo n 2 weken niet meer in huis geplast en kan het nu behoorlijk lang ophouden; hij kan het nu al zeker zo n 7 uur ophouden indien nodig. De kwantiteit wandelingen zijn daardoor ook minder dus nu gaat hij nog 3 a 4 x per dag wandelen i.p.v. elke 2 uur S ochtends vroeg; s middags; s avonds na het eten en voordat we gaan slapen en dat gaat helemaal super
hij zit nu sinds 2 weken in de bench als wij niet thuis zijn want omdat hij thuis ook nog wel eens heel lomp en druk en speels kan zijn naar milo en nog niet weet waar de grens ligt heeft hij tijdje geleden wat te lomp met milo gedaan. Dus milo heeft nu een gekneusde rug en krijgt nu pijnstillers. Aangezien een gekneusde rug wel zo n 6 weken duurt voordat het geneest en milo rustig aan moet doen zit rocky dus in de bench als wij niet thuis zijn. Ik was er zelf geen voorstander van maar rocky vind de bench helemaal geweldig we hebben de grootste maat bench die er is en daarin heeft hij altijd speeltjes en lekkers en drinken en een lekker dikke deken En milo gaat vaak langs de bench liggen slapen of op zijn eigen kussen die zo n 3 a 4 meter tegenover de bench ligt dus ze zijn wel samen in een ruimte; de woonkamer dus.
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-09 10:08
en vandaag heeft rocky weer iets geleerd Hij is voor de 1e keer gewassen in de dochebak in de badkamer; hij was erg bang en wilde de dochebak niet in ondanks dat ik snoepjes had. Maar na een paar minuten voorzichtig proberen toch maar heel voorzichtig opgetild en de voorkant tot aan de buik in de dochebak gezet. Natuurlijk veel beloond en wilde hem snoepjes geven maar die wilde hij niet; hij vond het beetje eng allemaal. Na een paar minuten ook de achterkant erin gezet en de dochecabine dicht en weer veel beloond e.d. en tijdens het wassen en spoelen ook want rocky bleef wat trillen. Daarna lekker afgedroogd; snoepjes gegeven want die wilde hij nu wel; ff geknuffeld en toen nog ff met de droger voorzichtig hem wat droger gemaakt. Dat vond hij ook eng maar ging best redelijk; ondertussen mijn vriend hem wat snoepjes gegeven ; hij heeft maar 1 x speels gehapt naar de fohn; om ff te ontdekken wat het nou voor herrieding was daarna heeft hij een leuk speeltje gekregen en een denta stix en toen was het weer allemaal goed hahaha; als hij dadelijk helemaal weer goed opgedroogd is wordt hij nog beloond met wat vlooiendruppels
gister hebben we weer traing gehad maar nu ging het niet goed. Alle oefeningen gingen verkeerd want rocky was te druk, enthousiast en afgeleid door alle andere honden en andere dingen op het veld. Dus komende week maar weer veel oefene'; ook omdat we 2 nieuwe commandos uitgelegd hebben gekregen om te leren. Waaronder het commando sta om dat aan te leren moet ik langs rocky en met mijn hand voorzichtig onder de buik duwen. Dat vind rocky heel eng; eerst schrok hij en draaide zich snel om en hapte; niet gericht meer spelenderwijs dan agressief maar natuurlijk toch gecorrigeerd, Is wel zielig want weet dus niet of hij het gewoon eng vind omdat het nieuw is of onaangename herinneringen bij zijn vroeger eigenaar naar boven haalt
Ik weet niet of Rocky het commando volg al kent? Dus uit zit vertrekken als jij met je linkerbeen wegstapt? Dan kun je sta op een voor hem wat meer relaxter manier aanleren, nl. als volgt: Hij zit links naast je (er van uitgaande dat hij links volgt), en terwijl jij met je linkerbeen een stap naar voren zet zeg je "sta", hij zal automatisch gaan staan omdat hij je wil volgen. Om te voorkomen dat hij gaat zitten zou je in plaats van onder zijn buik, je hand over zijn rug onder zijn linkerlies kunnen houden. Hierna geef je weer het commando zit. Belangrijk is dat hij niet uit eigen initiatief gaat zitten. Op deze manier hoef je niet zo onder zijn buik te frummelen
we moeten bij de training gewoon lopen; recht'links; omkeert en z en dan continue volg zeggen op de training echter raakt hij zo enthousiast en druk en speels dat hij aan de riem gaat trekken en ook aan de slipketting om naar andere honden te kunnen of gaat mij voorbij rennen; dit houd meestal wel na een paar minuten op maar lastig blijft het. Heb jij anders nog een goede manier dan om het volgen aan te leren.
Jouw probleem is dus niet dat hij niet volgt, maar dat hij geen aandacht voor je heeft. Je zou dan kunnen proberen om hem helemaal gek te maken van een bepaald speeltje dat je alleen tijdens de training (zowel thuis als op de club) gebruikt. Een bijtworst of een tennisbal in een oude sok voldoen vaak wel. Hij moet er dolenthousiast van worden. Tijdens het oefenen van het volgen begin je met de hond links naast je. Je hebt het speeltje in je linkerhand, en de riem in je rechter. Je stapt weg en op het moment dat hij niet oplet, zwaai je het speeltje voor z'n neus, tot hij de aandacht weer bij jou heeft. Heeft hij een stap goed de aandacht bij jou gehouden, gooi je het speeltje vooruit en mag ie het gaan pakken (wel de riem vasthouden). Je neemt het speeltje direct weer af en gaat zo verder. Langzaam uitbouwen naar meer passen. Ik hoop dat je het zo snapt, want voordoen is makkelijker maar dat gaat nu even niet. Is hij nou geen liefhebber van speeltjes, want ook dat soort honden heb je, dan zou je hetzelfde kunnen proberen met iets lekkers waarbij je op het moment dat je de aandacht hebt kunnen vasthouden het lekkers in zijn bekkie stopt en gelijk met een ander stukje in je h and blijft lopen. Wat ik ook zou proberen is hem even goed uitlaten voordat je naar de training gaat. Een hond die moe is, is sneller geneigd om te volgen .
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 19:52
de meeste tips die je geeft doe ik al dus; helemaal gek gemaakt van een speeltje(hij is dol op speeltjes) en daar mag hij alleen mee spelen als we op training zijn. we moeten tijdens de training veel spelen om de honden te laten ontspannen en weer enthousiast te maken en natuurlijk te belonen. Maar tijdens commando s oefenen mogen we dat niet met een speeltje doen dus pak ik vaak een snoepje in mijn linkerhand; daar is hij dol op maar ik kan hem er niet genoeg mee verleiden zodat hij zijn aandacht bij mij houd helaas
Dat is dus de reden dat ik al zoveel hondenscholen versleten heb tot ik nu (naar het lijkt) eindelijk de goede te pakken heb. Daar mag je zo'n beetje de methode toepassen die bij jou én je hond past. Jammer dat je geen speeltje mag gebruiken terwijl dat nou misschien juist dé oplossing zou zijn voor jou en Rocky.
gisteren weer training gehad en nu ging het super ven vantevoren ruim 45 min gaan wandelen en hem losgelaten zodat hij zijn energie kwijt kon door middel van spelen en rennen. Hij was kei moe en uitegput na de wandeling maar toen ik op de training kwam werd hij weer vol energie maar wel zo dat ik goed kon handhaven
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-09 09:01
ik heb al lange tijd niet meer gereageerd in dit topic omdat het met mijn geliefde andere hond milo niet goed ging. helaas heb ik gister na ruim 13 jaar afscheid moeten nemen van mijn allerliefste maatje milo [BB] milo; geboren op 20-06-1996 en overleden op 7-11-2009
Nickeltje
Geplaatst: 08-11-09 21:01
Moderatoropmerking:
Dit topic wordt heropend na overleg. Maar het zal wel in de gaten gehouden worden of het op BB blijft staan zolang er ontopic gediscussieerd wordt en tips nodig en nuttig blijken, of dat het naar HK gaat als het meer een verslagen topic wordt met updates over hoe de hond die dag of week zijn dag heeft gehad.
tamaramt
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-09 12:58
nou, hier zijn we dan weer eens inmiddels is het een week geleden dat milo is overleden en we hebben veel verdriet maar moeten verder. We maakten ons ernstige zorgen om rocky of deze wel alleen thuis zou kunnen aarden. Ik had verwacht dat hij zou gaan piepen/blaffen, slopen, en weer in huis zou gaan plassen. Maar het gaat super goed; hij is erg lief en echt helemaal zindelijk. Hij is wel iets rustiger binnen nu want hij zal milo heus wel missen maar het gaat boven verwachting allemaal erg goed. Afgelopen donderdag hebben we zoals elke donderdag weer training gehad en elke week leren we veel bij.Momenteel zijn we bezig met het oefenen van commando sta en veel aan het oefenen met commando volg Dit gaat nog niet altijd helemaal goed. Sinds vorige week zijn we ook begonnen met rocky tijdens een gehel wandeling los te laten maken en ook dit gaat erg goed; hij komt terug als we hem roepen en reageert hij niet dan loop ik gewoon weg en dan komt hij vervolgens als een speer achter me aangerend morgen gaan we samen met mijn vriendin en haar gezin en hond wandelen dus ben benieuwd hoe dat gaat. De camere houden we in aanslag