Dat van die doggen zal ik eens vragen, al weet ik niet of je een pakwerker kunt vinden voor Baruch

Ik kan me iemand herinneren die met een Bullmastiff op de club wou, volgens mij had het nog gemogen ook, maar geen pakwerker die ermee wilde werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Haha Yamcha, ik moest wel even grinneke toen ik de Hovawart in je lijstje zag staanDe gene die ik ken zijn allemaal echte watjes !
Valt me trouwens wel af dat een hoop bokkers afvallen nu er mensen voorbij komen die werkelijk vestand van honden hebben..!
HBVisser schreef:De Bullmastiff is een van de uitzonderingen die het goed doet qua gehoorzaamheid. Maar ja, die ging vroeger samen met de jachtopziener stropers vangen. Ze zijn zelfs zo gefokt dat ze een compleet wanhopige man op de grond kunnen werken en hem daar houden zonder te bijten. De honden die dit konden zonder een druppel bloed te laten vloeien waren de beste.
Daarom is het een beetje dom om met een BM pakwerk te gaan doen.
Nou anneliesdj: Ik ken ze niet en ik zit al 10 jaar in de Molossers. De Bullmastiff is het enige ras dat nog iets voor zijn baas wil doen, maar wel alleen als zij er zelf zin in hebben. Ze doen niets waarvan zij de noodzaak niet in inzien.
anneliesdj schreef:Maar die gast in het filmpje laat zich wel mooi bespringen door een Mastiff
Wat hier wel weer duidelijk opvalt is dat herders zo wild schudden, is dat niet juist ongewenst? (Yamcha?)
anneliesdj schreef:En herders zie je vaak ook kluiven, vast en dan de mond heel iets open en opnieuw bijten waardoor ze steeds iets verschuiven, dat lijkt me toch ook niet wenselijk bij een politiehond?
17:23 alweer, jeee.... dat had ik echt niet door
HBVisser schreef:Ik heb een Bullmastiff. Mijn tweede, een teef. De eerste was een reu. De Bullmastiff heeft een rustig temperament en voor een goede beloning willen ze ook best iets voor je doen. Ik ga met de mijne nog altijd naar cursus. Ze doet het prima.
Maar tussen de opdrachten door ligt zij languit op haar rug te pitten. Ze zal haar aandacht er niet bijhouden als het niet moet. Dan is ze ook moeilijk te motiveren, voor speeltje komt ze namelijk helemaal niet in de benen.
Will to please is voor mij de drang om iets voor de baas te doen. Samen willen werken. Een Molosser hoeft naar mijn mening niet zo nodig iets samen te doen, die kan het ook prima op zijn dooie gemakje in zijn eentje.
Ik denk wel dat de Duitse Dog liever werkt dan bijvoorbeeld een Mastino. Maar echt met hart en ziel werken zie ik een Molosser niet doen.