'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:59

femke27 schreef:
@lieveli

Ben toevallig zelf geadopteerd.....

@Quellian

Sorry, maar ik vermeld het er juist bij, dat mocht er zo'n soortgelijke opmerking eerder geplaatst is, dat dan duidelijk is hoe dat komt

des te erger vind ik het dan.

050206051012

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:09

Mensen moeten ook nadenken voordat ze aan kids beginnen, maar mocht een mens aan de koters gaan; er komen niet 2x per jaar 8 jongen uit.

Ik vind het totaal geen probleem om een rasloze kruising aan te schaffen, maar ik zou er niet mee fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:11

Ben het met je eens, wb fokken..... moet eerlijk zeggen dat ik wel van rashonden hou :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:12

Het maakt mij echt geen flaus aus, dieren zoeken mij altijd uit :+ Toen ik m'n Haf kocht vroeg ik alleen 'hoe heet ie?', heel nooit gedacht dat er papier bij zou zitten. Goed, toen was ik iets naief :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:16

Whaha :')

Maar da's denk ik ook ervaring die je opdoet.
Ik zoek mijn honden zelf uit, en wss wordt het..... weer een herplaatser (en wederom een rashond :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:21

nou vraag ik me af of iedereen die hier zo tegen het fokken is van kinderen en dieren dat echt meent en vervolgens zelf een kind of meerdere kinderen adopteerd en dieren opvangt uit een asiel of ergens anders vandaan

want verbeter de wereld begin bij jezelf!

koop geen gefokte hond meer, ook geen rashond keurig gefokt door een fokker want er zijn er al zat dus laat die fokker ook effe ophouden
neem geen kind maar adopteer er eentje want zelf geen kinderen nemen maar ook niet de zorg over een ander kind nemen is nog associaal

en dan niet komen zeuren dat je zo de handel in kinderen en dieren in stand houdt
dat doe je ook als je een gefokte pup koopt bij een fokker, die stopt dan ook niet en sommige rassen zijn te zielig voor woorden zoals die er uit zien en door het leven moeten
verder fokken zat rasfokkers verbonden aan rasverenigingen ook maar aan en ik spreek uit ervaring

het zou natuurlijk helpen als we niet zo hypocriet waren en net zo smakelijk een poezenboutje zouden opeten als een konijnenboutje
waarom eten we het eene dier met smaak(koe, varken, konijn, kip, schaap) en mag het andere dieren niet aangeraakt worden

er is zoveel krom in de wereld en het is zo makkelijk om er tegen aan te trappen en te weten hoe het beter moet
maar hoeveel mensen doen er werkelijk wat aan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:24

Iewl... *nekharen overeind*

In Japan en China eten ze wel katten- en hondenboutjes hoor :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:25

Schijnt naar kip te smaken

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:29

waarom fokken we wel paarden maar eten de meeste geen paardenvlees?
ik vind het juist respect voor het dier dat je na zijn leven het niet weg doet naar distructie maar ook dan nog het dier waardig op gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

Hmz, dan valt het met mij nog wel mee :D
Ik heb geen kids, en wel een herplaatser, en mss binnenkort 2 :)

Dat zijn wel rashonden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:31

Ik eet geen vlees, maar als het dan toch zou moeten dan zou ik toch eerder voor een sprinkhaanburger gaan denk ik. Als het goed klaargemaakt is kun je een mens alles laten eten, zolang ze maar niet weten wat het is.. nouja was..

Maar ik fok geen katten of honden, ook geen kinderen trouwens, en maak me wat dat betreft niet schuldig aan beide zaken die jij opnoemt :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:32

ik denk dat ze in China ook niks begrijpen van ons hondenoverschot

maarja, zo vinden wij de mensen in India weer vreemd omdat zij de koe heilig vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

Wel veulens, Mariska :D

Ach, zo hou je cultuurverschillen, hoort erbij :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:40

Zorg maar dat kinderen adopteren makkelijker wordt (zonder jarenlange cursussen, afwachten, controle etc.). Wedden dat er veel meer geadopteerd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:42

Ja, en dan? Komen ze dan goed terecht?
Zo jammer, iedereen kan een kind op de wereld zetten, maar opvoeden kunnen er maar weinig......

Ik zou willen dat het moeilijker werd om huisdieren aan te schaffen, kan ook niet meer iedereen zomaar een dier nemen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:48

suuzepuus schreef:
liever bewust kiezen voor een nestje dan 'per ongeluk' een nestje. de pups die wij hebben worden echt allemaal geplaatst. daar maak ik me geen zorgen om. en wat ik ook al eerder gezegd heb, een papiertje geeft geen garantie voor gezondheid.

waarom stonden de pups dan hier op bokt te koop :?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:52

ik heb er nog een paar over. ze zijn ook pas een week oud. ik maak me er echt geen zorgen om dat ze geen thuis krijgen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:53

Yamcha schreef:
Ja, en dan? Komen ze dan goed terecht?
Zo jammer, iedereen kan een kind op de wereld zetten, maar opvoeden kunnen er maar weinig......

Dat is weer een heel andere discussie en precies mijn punt. Jan en alleman kunnen puppies/kittens weet ik veel wat kopen. Willen ze niet meer en dumpen ze. Met kinderen gaat dat wat lastiger, dus steken ze daar minder tijd in. Als kinderen legaal en makkelijk gedumpt kunnen worden, zou dat stiekem volgens mij nog veel meer gebeuren.

Maar kinderen en dieren zijn helaas heel anders. Dieren haal ik uit het asiel, voor kinderen kom ik nooit door de pleegkinderenprocedure heen, dus als ik die wil moeten die toch van mezelf wroden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:23

Zolang er mensen op de wereld zijn zal dit altijd voortduren. Zo egoistisch zijn wij nou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:52

Ja, zo triest is dat ;(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 02:50

Tavanta schreef:
O ja, en met papier mag je fokken en zonder papier zit ineens een asiel vol.................
:Y)

Dit vind ik een hele goeie.. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 03:02

En verder.. om mijn standpunt ook maar even te delen:
Veel nestjes zijn overbodig.
Maar als iemand van te voren al een aantal baasjes heeft (broers, buren, enz. dan zie ik het probleem niet.

Ook snap ik heel goed dat je wel eens een nestje kittens of pups mee wilt maken.

Verder vind ik het even 'erg' om met of zonder stamboom te fokken, als er bijv. weinig vraag naar is, en de pups snel in het asiel belanden. (mensen nemen in een opwelling een pup, omdat ze beschikbaar zijn i.p.v. een jaar wachtrij, en de hond beviel toch niet..)

Het asiel verhaal vind ik dubbel..
Niet iedereen kan een hond nemen uit het asiel, die wel bijv. een pup kunnen nemen.
Ook vind ik, dat honden uit het buitenland halen nog meer 'geweld' doet aan de asiels hier, dan verse pups..
Aangezien DAT precies de mensen zijn die de asiels hier in Nederland leeg kunnen krijgen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:05

Klijntjuh schreef:
En verder.. om mijn standpunt ook maar even te delen:
Veel nestjes zijn overbodig.
Maar als iemand van te voren al een aantal baasjes heeft (broers, buren, enz. dan zie ik het probleem niet.

Ook snap ik heel goed dat je wel eens een nestje kittens of pups mee wilt maken.

Verder vind ik het even 'erg' om met of zonder stamboom te fokken, als er bijv. weinig vraag naar is, en de pups snel in het asiel belanden. (mensen nemen in een opwelling een pup, omdat ze beschikbaar zijn i.p.v. een jaar wachtrij, en de hond beviel toch niet..)

Het asiel verhaal vind ik dubbel..
Niet iedereen kan een hond nemen uit het asiel, die wel bijv. een pup kunnen nemen.
Ook vind ik, dat honden uit het buitenland halen nog meer 'geweld' doet aan de asiels hier, dan verse pups..
Aangezien DAT precies de mensen zijn die de asiels hier in Nederland leeg kunnen krijgen.

Ja, maar ik kan me voorstellen dat als je geen geschikte hond kunt vinden hier in NL, dat je er dan een uit het buitenland haalt. Dat heeft ons gezin namelijk wel gedaan. Wij konden geen geschikte hond vinden in het asiel in die periode, dus hebben we er een via een stichting gehaald. Anders hadden we echt wel een uit het asiel in NL genomen...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:37

Maar dat vind ik dan wel kunnen ;) Je hebt het iniedergeval geprobeerd ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:39

nou, er zat vast wel een hond in een asiel wat wel bij jullie paste. je maakt mij niet wijs dat jullie echt heel nederland af hebben gezocht.