femke27 schreef:@lieveli
Ben toevallig zelf geadopteerd.....
@Quellian
Sorry, maar ik vermeld het er juist bij, dat mocht er zo'n soortgelijke opmerking eerder geplaatst is, dat dan duidelijk is hoe dat komt
des te erger vind ik het dan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuzepuus schreef:liever bewust kiezen voor een nestje dan 'per ongeluk' een nestje. de pups die wij hebben worden echt allemaal geplaatst. daar maak ik me geen zorgen om. en wat ik ook al eerder gezegd heb, een papiertje geeft geen garantie voor gezondheid.
Yamcha schreef:Ja, en dan? Komen ze dan goed terecht?
Zo jammer, iedereen kan een kind op de wereld zetten, maar opvoeden kunnen er maar weinig......
Klijntjuh schreef:En verder.. om mijn standpunt ook maar even te delen:
Veel nestjes zijn overbodig.
Maar als iemand van te voren al een aantal baasjes heeft (broers, buren, enz. dan zie ik het probleem niet.
Ook snap ik heel goed dat je wel eens een nestje kittens of pups mee wilt maken.
Verder vind ik het even 'erg' om met of zonder stamboom te fokken, als er bijv. weinig vraag naar is, en de pups snel in het asiel belanden. (mensen nemen in een opwelling een pup, omdat ze beschikbaar zijn i.p.v. een jaar wachtrij, en de hond beviel toch niet..)
Het asiel verhaal vind ik dubbel..
Niet iedereen kan een hond nemen uit het asiel, die wel bijv. een pup kunnen nemen.
Ook vind ik, dat honden uit het buitenland halen nog meer 'geweld' doet aan de asiels hier, dan verse pups..
Aangezien DAT precies de mensen zijn die de asiels hier in Nederland leeg kunnen krijgen.