Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:50

Ik ook :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:09

Joyce, ik ben nu bij mn schoonouders in Crosestein en wil best even langsgaan, denk dat ik hem wel herken ;)
Bel me maar even als je tijd hebt, je neemt je telefoon niet op.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:15

joyce2 schreef:
We hebben ze een hele poos binnen kunnen houden, hadden buiten een afrastering van gaas gemaakt. We wonen hier namelijk erg klein en in de zomer staan de ramen en deuren open, omdat het hier anders veel te warm word. Toen glipte ze elke keer razendvlug naar buiten, geen probleem want het gaas stond er. Maar op een gegeven moment werden ze zo groot, dat ze over het gaas heen sprongen, maar niet meer terug durfden. Daarnaast kregen we klachten van de buren, dat ze het gaas zo lelijk vonden en hebben we uiteindelijk besloten het weg te halen, aangezien het toch geen nut meer had en de boeven hadden ook al uitgevonden hoe het kattenluik werkte. Kon ze dus met geen mogelijkheid meer binnen houden, tenzij we dus niet meer naar de slaapkamer zouden gaan. We gaan dus wel castreren, maar ik ben er persoonlijk voor om te wachten todat ze uitgegroeid zijn.

Als het geen Maine Coons zijn is wachten echt onzin. Ik castreer het liefst bij een half jaar. Geen enkel bewijs dat vroeg castreren slecht is, sterker nog, je voorkomt er dikwijls "katergedrag" mee. Nog een feit, ongecastreerde katers vechten meer en lopen veel grotere risico op Kattenaids en kattenleucemie. Daarbij: waarom zou je meehelpen aan het kattenoverschot met kattenleed tot gevolg ?.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:54

Nou bij de vorige was het ook moeilijk beoordelen op het zicht, vandaar dat ik nu het zekere voor het onzekere zou nemen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:16

@babel: Zie idd net dat je gebeld hebt, maar is misschien handig als ik zelf even ga kijken als ze twijfelen of het hem is! Wel lief van je dat je dat voor me had willen doen :D

Net een leuk berichtje gehad! Zoals hier al bekend is, willen voor Isis graag een "nieuw" speelmaatje, want hij is niet helemaal zichzelf zonder andere kat om zich heen. Om een lang verhaal kort te maken: Vlak voordat Isis gecastreerd werd, kwam er een krolse Main Coon op ons pad en we konden toen kiezen of we hem daarop wilden zetten. Na wat wikken en (over)wegen hebben we hem deze poes laten dekken en vandaag kregen we een bericht dat de kittens vanacht geboren zijn! Onze stoere vent is papa geworden en wij krijgen als alles goed blijft gaan een van deze koters in huis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bespaar me alsjeblieft de verhalen over, "wat ben jij slecht, want je had een kitten uit een asiel moeten halen", want ik heb al regelmatig katten (en met mn ouders honden) uit het asiel gehad, maar het is toch ook wel speciaal om een keertje kroost van een van je eigen katten te hebben!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:24

Wat een schatjes! Ik hoop dat de ander Bliss is, zodat je gezellig 3 katjes in huis hebt. Zou wel mooi zijn, paps, kind en peetoom ;).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:28

Ja precies, Isis en Bliss zijn echt heerlijke katten in de omgang en het huis is groot genoeg voor 3! Ze kunnen gewoon zelf een plekje opzoeken en zo'n kitten moet zich toch aanpassen aan de ouderen. Met een beetje geluk vinden we binnenkort een leuk huis, dan hebben ze nog meer ruimte om lekker te ravotten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:30

Joyce, misschien verveel je je als je een keer een uurtje vrij bent ofzo, maar het is in de buurt van de grote parkeerplaats in Crosestein, bij de flats. Weet je dan wat ik bedoel? Anders weet Babel het wel denk ik! Dan kan je er sowieso heen als je wilt :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:06

Ik zou toch echt even kijken. Niet geschoten is altijd mis ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 09:14

Ik ga zeker even kijken, je weet het idd maar nooit... Morgen voor mn werk kan ik wel even langs gaan! Moet dan alleen ff opzoek gaan naar de juiste plek, maar daar kom ik vast wel uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:08

Wat een scheetjes, die kittens. Wil je weer een katertje, of wordt het een poes dit keer? Haha, dan is het trouwens een Brit x HTK-kat x Maine Coone, of niet? :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 11:52

Ja klopt! Dus we zijn heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk uit gaat komen, of ze lang haar krijgen of juist niet, maar je ziet bij die kleine die in de hand word gehouden, dat deze al ringen over zn staart heeft lopen en dat heeft "papa" dus ook en de kleur van paps, maar dan wel een tintje lichter.

We weten nog niet of we een poesje of een katertje willen, ze zeggen dat gecastreerde katers altijd goed samen kunnen, dus misschien is dat wel het handigst, maar ze weten het geslacht nog niets van de kleintjes, dus het blijft nog even afwachten ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:47

Wat een schatjes Joyce, knappe mama poes ook! :+:

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:12

jeeh heb t hele topic doorgelezen
wat een gedoe!
hopelijk vindt je hem nog..
wat een mooie kittens!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:03

joyce2 schreef:
Ja klopt! Dus we zijn heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk uit gaat komen, of ze lang haar krijgen of juist niet, maar je ziet bij die kleine die in de hand word gehouden, dat deze al ringen over zn staart heeft lopen en dat heeft "papa" dus ook en de kleur van paps, maar dan wel een tintje lichter.

We weten nog niet of we een poesje of een katertje willen, ze zeggen dat gecastreerde katers altijd goed samen kunnen, dus misschien is dat wel het handigst, maar ze weten het geslacht nog niets van de kleintjes, dus het blijft nog even afwachten ;)

Klopt wel, gecastreerde katers doen het goed bij elkaar. Poezen zijn over het algemeen kieskeuriger, ook als ze gesteriliseerd zijn. Dus dat zal vast wel goed komen :j Ze moeten zoiezo eerst nog even aan elkaar wennen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:18

Ja precies, die zullen elkaar eerst wel even flink achterna zitten om het een en ander duidelijk te maken aan elkaar (zoals, wie is de baas in huis, haha).

Oooohw, ze zijn zo lief!! Kan niet wachten tot ik ze in het echt zie!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:46

Ze zien er ook echt supersnoezig uit! Ik ben wel blij dat je in ieder geval een kat erbij neemt voor Isis, dan is hij in ieder geval niet alleen. Want hoewel ik hoop dat Bliss nog terugkomt, is er een kans dat dat niet het geval is. En om nou Isis dan weg te laten kwijnen is ook niet eerlijk voor hem. Ik hoop alleen wel dat hij blij is met zo'n kleine donderstraal :P.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 22:30

Och joh, hij speelt met alles! Hij is zelf ook pas net een jaar oud, dus echt pas net volwassen ;)
Wij hopen ook nog steeds dat Bliss terug komt, maar je kunt daar niet eeuwig op blijven hopen en daar alles vanaf laten hangen. Dat is idd sneu voor de andere kat! Ik hou jullie wel up to date met foto's van de kleintjes!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:44

En ook of de kat in Crosestein Bliss is??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 21:03

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier gereageerd heb, maar er is weer wat nieuws over Bliss.

Om een lang verhaal kort te maken: Via mijn werk bij De Paardenkamp in Soest ben ik in contact gekomen met iemand die met dieren communiceert. Ze weet vaak dingen waarvan wij zoiets hebben, hoe weet jij dat? Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze misschien kon proberen contact te leggen met onze Bliss. Niet geschoten altijd mis, toch? Ze wou proberen contact te leggen, maar kon me niet beloven dat het zou lukken, dus ik kreeg haar email adres en mocht haar een paar foto's mailen.

Vandaag kreeg ik een mail terug van haar, dat zij en nog een andere persoon, contact met Bliss hebben gezocht en beiden hebben ze hetzelfde doorgekregen. Ik zal hier het stukje uit de mail plaatsen die ze me stuurde:

"met twee man hebben we afzonderlijk van elkaar contact gehad met Bliss. Allebei kregen we hetzelfde door, helaas geen goed bericht, hij is onder een auto gekomen, laat mij een beeld zien van een auto met de koplampen aan dus denk ik in de nacht, en zie hem dan een paar keer rollen, hij zegt dat hij niks heeft gevoeld daarvan, hij is blij dat jij het nu weet, hij vindt je een toffe meid.
ik vind het erg dat ik geen goed nieuws voor je heb, heel veel sterkte."

Dit klinkt voor ons heel aannemelijk, gezien we hem eind van de middag zelf nog gezien hebben en hij daarna voor het eerst 's avonds niet thuis was gekomen. Die nacht was onze andere kat ontzettend onrustig en bleef maar van binnen naar buiten rennen en mauwen, dus misschien is Bliss in de buurt aangereden en heeft onze andere kat dit opgemerkt oid.

Ik ben blij dat we nu weten dat Bliss er niet meer is en dat hij rust heeft gevonden. Het is misschien wat zweverig, maar ik ben een soort van opgelucht (en natuurlijk toch verdrietig) en ik kan het nu in iedergeval een plekje geven, hoef niet meer stiekem te hopen dat Bliss nog terug komt...

Dit wou ik jullie nog even laten weten, omdat jullie zo mee hebben geleefd met de hele toestand!
(Met Isis, het broertje van Bliss gaat het ontzettend goed, hij is helemaal opgeleefd sinds kleine Fuzzy erbij is gekomen!)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:10

Sterkte ermee, maar wel fijn dat je nu wat meer zekerheid hebt, dat afwachten is vreselijk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:31

De zekerheid die je zo graag wilde hebben heb je op deze manier wel gekregen. Geen fijne zekerheid.....
Je weet nu dat hij er niet meer is en dan kan je het voor jezelf afsluiten!
Fijn dat Fuzzy geaccepteerd is door Isis.
Zal wel een hoop afleiding geven zo'n klein jong ding erbij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 23:04

Fuzzy heeft de leegte hier in huis gelukkig op kunnen vullen! Bliss zullen we nooit vergeten, want het was zo'n toffe en stoere kat, maar je kan er niet altijd om blijven treuren. Nu weten we in iedergeval wat er gebeurd is en we hoeven niet bij elke cyperse kat te denken, is dat soms Bliss... En we vinden het ook belangrijk dat Isis weer lekker in zn vel zit, want die was echt depri geworden. Sinds die kleine er is, rent ie weer als een dwaas door het hele huis heen en eet hij weer zoals we van hem gewend zijn, hij heeft echt een maatje gemist!

Fuzzy en Isis samen in de krabpaal:
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:16

Bedankt voor je update. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je nu toch rustiger bent. Wat een leuke foto van Fuzzy en Isis. Dat ziet er knus uit. Fijn voor jullie dat Isis ook weer gelukkig is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:25

Ik herinner mij dit topic nog erg goed :j Ik geloof geen snars van dat soort mensen en zou bij dit bericht dus helemaal geen rust vinden, maar ik denk dat het voor jou wel goed is dat je vrede kunt nemen met zijn gemis zo :j