Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:14

Klijntjuh schreef:
Het komt iniedergeval duidelijk genoeg over dat je er niet tegen kan dat mensen onder de 30 een chihuahua hebben ;)

Geen idee waar je dat nu weer uithaalt en waar die persoonlijke noot voor nodig is?

Zeg alleen wat de realiteit is en was en dat dat wel degelijk met de hype te maken had.
Ik was zelf ook onder de dertig toen ik mijn eerste Chihuahua's had, was wel van de enige op clubactiviteiten die zo jong was. :D

Voor de hype was de Chihuahua absoluut niet populair en zeker niet bij de jongeren, heeft niet te maken waar ik wel en niet tegen kan.

Ik ben altijd al tegen dit soort hypes geweest, al met de Schotse Herdershond in de jaren 70 (Lassie effect), de Duitse Herder in de jaren 70 (Rin Tin Tin) en later weer (Rex), de Dalmatiner, de West Highland White Terrier, Jack Russell Terriers etc. etc.
Als de hypes over waren zaten de asiels weer overvol met hypehonden.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:15

Ik vind het ook een beetje overkomen alsof je het niet kan hebben dat jonge mensen nu ook chihuahua's hebben,
terwijl 'jij ze al heel lang leuk vind (en hebt ofzo)'

Je zegt zovaak dat door voor de hype niemand onder de 30 om keek naar chihuahua's en alles.. :Y)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:48

Chihuahua´s waren zoals ThePast03 zei, vroeger echt hondjes voor meestal ouden van dagen. Je zag ze ook helemaal niet zo veel. Kleding overigens ook niet of het moest zo'n geruit dekje zijn.
@_Lotte: ik lees de posten van ThePast03 helemaal niet zo.

_Lotte

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:05

Daarom staat er ook bij: ik vind ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:32

ja en dat slaat noch kant noch wal.....

ThePast03 heeft in deze gewoon gelijk, want idd zag je alleen oude vandagen met die kleine hondjes....en nee die trokken ze geen jasje aan :7

het is gewoon een hype geworden,vooral bij erg jonge dames
en er zijn idd wel een aantal dames onder de 30 met zo een klein ding die wel serieus ermee omgaan,maar die zijn helaas wel op 2 handen te tellen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:44

Ik ben nog steeds van mening dat een hond zijn eigen warmte reguleert. En dat honden een eigen mening hebben die soms wordt ondergesneeuwd door de baas.
Neem nou mijn kruising Labrador/Flatcoated retriever (ok, een grotere waterrat kun je niet hebben... ;))...
als ik die op dit moment, bij deze temperatuur uitlaat bij het meertje, dan loopt hij gewoon het water in... Ik kan op mn kop gaan staan, als hij gerend heeft, eerst ff de pootjes en de buik afkoelen in het (ijs) water... Lijkt me ook niet echt gezond, maar ik kan schreeuwen wat ik wil, hij loopt erin terwijl hij me aankijkt. Als hij dan lekker kledder weer uit t water komt, rest mij maar 1 ding: beestje warm houden.... dus constant laten lopen.... Maarja, hij doet het zelf!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:50

_Lotte schreef:

Het is wel handig als dat ergens op gebaseerd is ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:54

Liezel1 schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat een hond zijn eigen warmte reguleert. En dat honden een eigen mening hebben die soms wordt ondergesneeuwd door de baas.
Neem nou mijn kruising Labrador/Flatcoated retriever (ok, een grotere waterrat kun je niet hebben... ;))...
als ik die op dit moment, bij deze temperatuur uitlaat bij het meertje, dan loopt hij gewoon het water in... Ik kan op mn kop gaan staan, als hij gerend heeft, eerst ff de pootjes en de buik afkoelen in het (ijs) water... Lijkt me ook niet echt gezond, maar ik kan schreeuwen wat ik wil, hij loopt erin terwijl hij me aankijkt. Als hij dan lekker kledder weer uit t water komt, rest mij maar 1 ding: beestje warm houden.... dus constant laten lopen.... Maarja, hij doet het zelf!

Dat gebeurd hier dus ook he :P

hier achter mijn huis is een losloopveld maar die staat momenteel in veel delen onder water
die malle honden jumpen er dus gewoon zo in terwijl het ijskoud is, en gekke is ze blijven nog poedelen ook
ik laat ze lekker gaan hoor, ze voelen het vanzelf wel neem ik aan :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:28

Chi's (en meer van dat soort hondjes) zijn bij veel (idd jonge) baasjes (vrouwtjes dus eigenlijk..) gedegradeerd van hond naar accessoire.....

Zonde!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:56

Nikka schreef:
_Lotte schreef:

Het is wel handig als dat ergens op gebaseerd is ;)

Dat is ook ;)
Op het feit dat Pluck? steeds zegt over vroeger dat er toen niemand
met een chihuahua liep.. dat heeft ze al redelijk vaak gezegd dus vandaar :)

Ik zeg trouwens niet dat ze geen gelijk heeft? Ik zeg alleen daarover van Wat maakt het uit?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:00

Waar zijn de roze nikjes en de gele Bjón bjorg vesten in de uitverkoop? :oo
Heb ze dringend nodig! :oo

Omg hoe melig :')

Ok even serieus.
Er is een limit met kleren,bijv een dekentje voor honden die het echt nodig hebben ok,zo'n hond hadden we ook en die had voor even wel altijd mijn vroegere baby born truitjes aan die we zelf gemaakt hadden :) Maar om nou met de mode te lopen :? >>>>>>> :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:05

:evaw: Ik hou ermee op. Jij zegt te menen dat ThePast03 het niet kan hebben dat jonge mensen met een chi lopen en dat staat nergens te lezen. Zelfs niet in de verste verte.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:07

ik zeg dat het zo overkomt! :)
Maargoed :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:14

1 van mijn honden heeft wel eens een broekkje aan maar dan is ze loops :D

en dan een kinder broekje met een maandverbantje er in
:o

voor de rest echt belagelijk kijk voor een wippet ja ok
mijn hond lizzy licht dan weer graag lekekr onder een dekkentje die heeft ook vaak koud os een wippet x border collie

en mexx herder nou dan lacht mijn man hem 4kant uit

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:03

mijn teefje heeft het rap koud, dus in de winter als het vriest of hard waait en regent krijgt ze een jasje aan.. Anders loopt ze de hele tijd te rillen, mijn reu is op dat vlak stoerder, die gaat altijd in zijn naakie :D
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_8032.jpg

Overlaatst wel een leuk hebbedingetje gekocht, een rugzak voor de hond. Als we een uitstap doen wel handig, mijn honden kwijlen erg veel, dus ik moet altijd handdoeken mee zeulen. Zondag hebben we hem de eerste keer meegenomen naar de zee..
Afbeelding

en tjah, op oud en nieuw hebben we voor de lol ze ook maar eens opgekleed :D
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_8157.jpg

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:53

Rugzakken zijn erg leuk voor honden, dat geeft ze ook het gevoel dat ze aan het werk zijn..
Mijn hond is aan de riem erg hyper....hij voelt zich met een rugzak nuttig en dan loopt ie ook echt als 'dog on a mission'.. helemaal geconcentreerd opeens....
....maar die van Dingo blijft niet zo goed zitten ...:n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:42

Paintlinger schreef:
Rugzakken zijn erg leuk voor honden, dat geeft ze ook het gevoel dat ze aan het werk zijn..
Mijn hond is aan de riem erg hyper....hij voelt zich met een rugzak nuttig en dan loopt ie ook echt als 'dog on a mission'.. helemaal geconcentreerd opeens....
....maar die van Dingo blijft niet zo goed zitten ...:n

_O- :')