Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:55

berpie grommen is vaak een teken van dat honden het wel genoeg vinden,en niet altijd omdat ze hoger in rangorde willen komen...

zucht...jammer dat er maar echt verdomd weinig mensen hondentaal begrijpen en snappen...

en JIJ kan vinden dat een kind boven een hond staat INSTINKT!!!! van een hond zegt dat een kind lager in rang is...een hond denkt niet,nooit,een hond reageerd zoals ieder ander dier,dierlijk,instinktief dus...

en daarbij gebruiken ze lichaamstaal,iets wat vele mensen niet lezen,niet snappen,en doorheen walsen,en dan gebruiken honden uiteindelijk tanden,kan zachtjes zijn,of kan hard zijn...

dat ligt helemaal aan de hond,hoe deze waarschuwd.

een hond is geen ingeprogrammeerd robotje,als mensen dat niet snappen kan ik maar 1 hond bedenken die ws zich zal gedragen zoals mensen willen:
Afbeelding

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:01

kimmie261 schreef:
berpie grommen is vaak een teken van dat honden het wel genoeg vinden,en niet altijd omdat ze hoger in rangorde willen komen...

zucht...jammer dat er maar echt verdomd weinig mensen hondentaal begrijpen en snappen...

en JIJ kan vinden dat een kind boven een hond staat INSTINKT!!!! van een hond zegt dat een kind lager in rang is...een hond denkt niet,nooit,een hond reageerd zoals ieder ander dier,dierlijk,instinktief dus...

en daarbij gebruiken ze lichaamstaal,iets wat vele mensen niet lezen,niet snappen,en doorheen walsen,en dan gebruiken honden uiteindelijk tanden,kan zachtjes zijn,of kan hard zijn...

dat ligt helemaal aan de hond,hoe deze waarschuwd.

een hond is geen ingeprogrammeerd robotje,als mensen dat niet snappen kan ik maar 1 hond bedenken die ws zich zal gedragen zoals mensen willen:
Afbeelding

Amen! Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:06

hier ook amen Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:07

zucht gelukkig heb jij er wel verstand van, lekker vriendelijk weer zeg vooral omdat je al na 2 posts van mij kunt zien of ik er wel of geen verstand van heb,

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:31

Ben zelf opgegroeid tussen de honden en katten en ik zou het nooit willen hebben missen !
Van de katten heb ik wel krabbels gehad ( die voeden je wel op hoor Knipoog ) en ik meen dat 1 hond wel eens gesnept heeft naar mij.
Ik ben daar zeker niet minder van geworden. Sterker nog je krijgt respect voor dieren! Je leert dat dieren ook grenzen hebben en gevoelens hebben.
Mijn moeder is een echte honden mens, en die heeft mij ook altijd goed begeleid en in de gaten gehouden. Ook werd er verteld wat ik moest doen als er een "gevaarlijke" hond op mij af zou komen, wat ik moest doen als ik een onbekende hond tegen kwam, en hoe je een hond moet benaderen bv.
Mijn mening: dat hoort bij je opvoeding.

Ik heb zelf nu ook 2 katten en 1 hond(je). Alles uit de opvang vandaan, en dus met een beetje gebruiksaanwijzing ( maar dat heeft elk dier )
Hoe vaak ik wel niet ouders met kinderen tegen komt die de kinderen gewoon hun gang laten gaan... dat is ongelooflijk.
Nou loopt mijn hond dus weg, want ook hij wil er liever niets mee te maken hebben. Maar ik vind dat wel wat frusterend en verontrustend!

Tja als ik dat zie, zie ik dat in de toekomst al een keer fout gaan...

Nog over het straffen van de hond als deze zijn grenzen aan geeft aan een kind. Mag duidelijk zijn dat dat niet handig is. Een hond ziet een kind als ranglager. Leer je kinderen te begrijpen wat een hond "zegt". Daarmee voorkom je bijtincidenten !

http://www.dogweb.nl/gedrag/kindhond.html

En persoonlijk vond ik dit een goed boek ( over de hond in het algemeen )

http://www.bol.com/nl/p/boeken/hondencu ... index.html

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:36

Lachen ja gelukkig wel Haha! Knipoog

tenminste ik ga niet opschrijven dat honden niet mogen grommen,omdat ze dan hoger in rangorde willen komen...

dat is dat je dan toch ergens niet snapt dat honden er ook mee aan kunnen geven dat ze iets echt spuug en spuugzat zijn..

ik heb hier 1 kruising argentijnxrottweiler,en dat is echt zo'n lief beest...mijn honden zijn ten eerste geen kinderen gewend,wij hebben geen kinderen ,en er komen hier niet dagelijks kinderen over de vloer,maar deze hond is al blij met iedere aandacht die ze krijgt...

op een dag kwam mijn broer met vrouw en 4 kinderen langs,en die kinderen hebben werkelijk de godganse dag over die hond heen gelegen,gekropen,vastgehouden waar ze ook lag of ging,en toen echt na heel veel uur,toen ze eindelijk ergens wilde gaan slapen,kroop er weer een kindje over haar heen,waarop ze heel zachtjes "grrrr" deed,gelijk gezegd tegen die kinderen het is nu klaar,schoonzusje zei ook meteen,hond met rust laten en klaar,en verder niets aan de hand..

en jij wil echt zeggen dat die hond echt niet netjes gewaarschuwd heeft??dat ze het echt kotsbeu was,ik vind het echt heel netjes van haar,was geen enkele manier van haar om ook maar enigsinds hoger in rang te komen,en geloof me,ze is de roedeleidster over alle honden hier,en die kinderen,lagen echt bovenop haar...

zo dus:
Afbeelding

ze was het alleen zat,je denkt toch niet dat ik dat grommen dan afstraf??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:41

Tuurlijk dat is toch supernetjes gedaan!!!

Mijn Tom doet ook wel eens wat brommen naar Sanne als hij haar zat is (Sanne kan ook wel te ver gaan hoor!!! voor hem dan, hij heeft een wat laag acceptatievermogen Lachen ) en Sanne draait zich dan om en zegt dan op zo een eigenwijs toontje " Nou!! Dan niet!!! Haha! )

Maar dat is hoe een hond moet reageren, brommen....... desnoods waarschuwend in de lucht happen........ maar niet bijten!!

Bijten is nooit goed........

En geloof me ik zie ook wel eens dingen dat ik bijna hoop dat de hond een keer van zich af bijt.......... maar het is nooit goed Lachen Lachen

lekker dubbel niet???? Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:31

kimmie261 schreef:
Lachen ja gelukkig wel Haha! Knipoog

tenminste ik ga niet opschrijven dat honden niet mogen grommen,omdat ze dan hoger in rangorde willen komen...

dat is dat je dan toch ergens niet snapt dat honden er ook mee aan kunnen geven dat ze iets echt spuug en spuugzat zijn..

ik heb hier 1 kruising argentijnxrottweiler,en dat is echt zo'n lief beest...mijn honden zijn ten eerste geen kinderen gewend,wij hebben geen kinderen ,en er komen hier niet dagelijks kinderen over de vloer,maar deze hond is al blij met iedere aandacht die ze krijgt...

op een dag kwam mijn broer met vrouw en 4 kinderen langs,en die kinderen hebben werkelijk de godganse dag over die hond heen gelegen,gekropen,vastgehouden waar ze ook lag of ging,en toen echt na heel veel uur,toen ze eindelijk ergens wilde gaan slapen,kroop er weer een kindje over haar heen,waarop ze heel zachtjes "grrrr" deed,gelijk gezegd tegen die kinderen het is nu klaar,schoonzusje zei ook meteen,hond met rust laten en klaar,en verder niets aan de hand..

en jij wil echt zeggen dat die hond echt niet netjes gewaarschuwd heeft??dat ze het echt kotsbeu was,ik vind het echt heel netjes van haar,was geen enkele manier van haar om ook maar enigsinds hoger in rang te komen,en geloof me,ze is de roedeleidster over alle honden hier,en die kinderen,lagen echt bovenop haar...

zo dus:
Afbeelding

ze was het alleen zat,je denkt toch niet dat ik dat grommen dan afstraf??

Weet je zoveel mensen zoveel meningen, ik maak met mijn eigen roedeltje hier dagelijks mee dat er maar beter regels kunnen zijn, net als in de natuur, grommen is een natuurlijk gedrag dus neem aan dat je back to nature bedoelt.
Kijk je hoeft het niet met me eens te zijn maar je kunt het ook anders formuleren toch?
Eerlijk gezegd vind ik als je kleine kinderen de hele dag op onder en boven een hond laat liggen en de hond uiteeindelijk moet grommen om aante geven dat hij er genoeg van heeft, je als eigenaar best te kort scchiet, je had eerder in moeten grijpen, nog voordat hij gromde.
Bij mij thuis word er niet op of onder de honden gelegen, het is geen speelgoed en zeker niet voor kinderen.
Het gebeurd ook wel eens dat de hondjes iets in hun mond hebben waar ze op kauwen wat niet mag, dan grommen ze ook wel eens oftewel ze maken mij duidelijk dat is van mij, hoe zou ik dan in moeten grijpen, ach gut hij wil zo grag mijn nieuwe schoenen stukbijten maar zo lief hij gromt.
Ja dag, zo werkt het toch niet, hij wil boven me staan en gewoon zijn gang gaan, ook in een echte roedel zijn regels, ik zal nooit slaan, nooit maar het gekauwde word afgepakt en de hond mag lekker uurtje naar buiten, alleen om af te koelen.

Ook bij mij thuis zie je met een paar van de hondjes dat ze toch proberen hogerop te komen, dat uit zich in grommen naar elkaar, je kunt ze laten vechten maar ik zit niet te wachten op dierenartsrekeningn, meestal volstaat het om ze op te pakken en ze aan te kijken en te zeggen, NEE en anders naar buiten, lekker afkoelen.

Een kind staat echt niet altijd lager in de rangorde bij een hond zeker niet en meeste honden maken er totoaal geen probleem van maar juist die honden die dat wel doen moet je aanpakken , grommen naar een knd is uit den boze, die van mij weten dat, ik heb ze nog nooit geslagen nooit maar door liefde en geduld weten ze hun plaatst, net zoals ze in de natuur ook hun plaatst toegewezen krijgen.

Dit heeft niets met beter weten te maken maar gewoon een systeem wat voor mijn roedeltje (13) erg goed werkt, hondjes zijn gelukkig en mijn kids ook, ze hebben hart voor dieren en dat is belangrijk, als jij het beter weet of goede tips hebt graag maar als je het niet erg vindt liever op een normale manier, prat stuk makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:37

Ik ben van mening dat een hond die mensen bijt, moet worden afgemaakt. En als één van onze eigen honden zou bijten, jammer dan maar ook dat zou voor de hond het einde betekenen.
Ik ben zelf eens zeer ernstig verwond door een hondenbeet en kan uit ervaring zeggen dat je er doodziek van kan worden. Het had nog erger gekund, mensen kunnen jarenlang ziek zijn door de gevolgen van een beet of nóg erger, doodgaan aan de gevolgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:40

berpie schreef:
[Eerlijk gezegd vind ik als je kleine kinderen de hele dag op onder en boven een hond laat liggen en de hond uiteeindelijk moet grommen om aante geven dat hij er genoeg van heeft, je als eigenaar best te kort scchiet, je had eerder in moeten grijpen, nog voordat hij gromde.

waarom zou je ingrijpen als de hond het best vind? de hond geeft vanzelf aan dat ie het niet meer leuk vind, en dan moet je ophouden

Citaat:
Bij mij thuis word er niet op of onder de honden gelegen, het is geen speelgoed en zeker niet voor kinderen.

Bij mij wel........... ze liggen regelmatig met zijn allen op de bank........

Citaat:
Het gebeurd ook wel eens dat de hondjes iets in hun mond hebben waar ze op kauwen wat niet mag, dan grommen ze ook wel eens oftewel ze maken mij duidelijk dat is van mij, hoe zou ik dan in moeten grijpen, ach gut hij wil zo grag mijn nieuwe schoenen stukbijten maar zo lief hij gromt.
Ja dag, zo werkt het toch niet, hij wil boven me staan en gewoon zijn gang gaan, ook in een echte roedel zijn regels, ik zal nooit slaan, nooit maar het gekauwde word afgepakt en de hond mag lekker uurtje naar buiten, alleen om af te koelen.

Geen van mijn honden grommen naar mij of mijn kind als ze wat dan ook in de bek hebben, of dat nou eten is of wat dan ook........ ik duw gewoon mijn honden opzij als ze in de weg staan met eten, Sanne ook.....

Citaat:
Ook bij mij thuis zie je met een paar van de hondjes dat ze toch proberen hogerop te komen, dat uit zich in grommen naar elkaar, je kunt ze laten vechten maar ik zit niet te wachten op dierenartsrekeningn, meestal volstaat het om ze op te pakken en ze aan te kijken en te zeggen, NEE en anders naar buiten, lekker afkoelen.

Mijn honden vechten wel eens met elkaar, dat hebben ze blijkbaar nodig........ en ik laat ze ook vechten, zolang het bloed niet tot aan mijn plafond zit vind ik het goed en zoeken ze het maar vooral zelf uit

Citaat:
Een kind staat echt niet altijd lager in de rangorde bij een hond zeker niet en meeste honden maken er totoaal geen probleem van maar juist die honden die dat wel doen moet je aanpakken , grommen naar een knd is uit den boze, die van mij weten dat, ik heb ze nog nooit geslagen nooit maar door liefde en geduld weten ze hun plaatst, net zoals ze in de natuur ook hun plaatst toegewezen krijgen.
Ik heb het geluk dat mijn honden, kat en kind met zijn alle peuterden......... dus die problemen heb ik niet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:47

berpie schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens, ook grommen gat te ver, een hond moet zijn plaats in de roedel kennen, hij moet leren dat kinderen boven hem staan

Dit is niet waar. Een kind (tot een bepaalde leeftijd) zal nooit boven de hond staan, dat bestaat niet. Een hond weet dat hij kinderen niets mag doen zolang je erbij bent, maar als jij je hielen gelicht hebt, kan hij wel degelijk denken dat hij boven de kinderen staat en zal dus ook kunnen corrigeren op zijn eigen hondse manier.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:47

Nou das mooi meis, gelukkig gaat het bij jou allemaal erg goed, over het algemeen hier ook maar dat is dan ook omdat er hier regels zijn, moet ook wel met 13 honden (meeste met een trauma) anders zou het niet goed komen, maar voor tips houd ik me aanbevolen kiwiko

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:49

Diablo schreef:
berpie schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens, ook grommen gat te ver, een hond moet zijn plaats in de roedel kennen, hij moet leren dat kinderen boven hem staan

Dit is niet waar. Een kind (tot een bepaalde leeftijd) zal nooit boven de hond staan, dat bestaat niet. Een hond weet dat hij kinderen niets mag doen zolang je erbij bent, maar als jij je hielen gelicht hebt, kan hij wel degelijk denken dat hij boven de kinderen staat en zal dus ook kunnen corrigeren op zijn eigen hondse manier.

Oke ik begrijp je wel maar je kunt een hondleren dat hij niet boven het kind staat, mee eems?
Een kind alleen laten met een hond is een ander verhaal en zou ik nooit, hoe lief de hond ook is, doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:54

Op het moment dat ik weg ben is er een andere roedelleider, want er moet er eentje de taak overnemen Lachen

Sanne is de volgende in rang......... ook pas sinds kort hoor!!! eerst was Tom de volgende in rang........ook een logische keuze van mijn roedel........ Sanne was nog erg kind, en Tom de verstandigste.........

Zonder slag of stoot, maar geheel natuurlijk heeft Sanne de leiding over genomen als ik er niet ben......... en daar is geen naar woord over gevallen bij de honden......

Dingen moet je met dieren niet te veel willen reguleren.......... je kan wel op je strepen gaan staan, maar als je er niet bent gaat het toch anders.......

beter is gewoon "go with the flow" en laat het instinct/verstand zijn ding doen........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:56

berpie schreef:
Oke ik begrijp je wel maar je kunt een hondleren dat hij niet boven het kind staat, mee eems?
Een kind alleen laten met een hond is een ander verhaal en zou ik nooit, hoe lief de hond ook is, doen.

Wat Kiwiko zegt, zodra de baas weg is, neemt een ander de leiding over en dat kan dus de hond zijn, omdat die zichzelf boven een kind plaatst.
Dus nee, je kunt een hond niet leren dat hij onder een kind staat, wél dat hij van de kinderen af moet blijven als de baas er bij is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:59

berpie,je leest het ws bozer van mij als dat ik het schrijf en bedoel.

alleen lees ik een berichtje van jou waarin je schrijft dat een hond nooit mag grommen,nou dat mogen ze hier wel,ze grommen wat af,vooral naar elkaar,naar ons wordt zelden of nooit gegromd,als er gegromd wordt is dat met een duidelijke reden.

en soms mogen ze dan inderdaad niet grommen en krijgen ze op hun kop,soms hebben ze gelijk,en is er iets aan de hand,maar grommen is niet altijd alleen maar grommen om hoger in rangorde te komen.

die dag met die kinderen en die hond,is een dag geweest dat ik heel goed in de gaten heb gehouden hoe mijn hond reageerde,en zolang zij verheerlijkt erbij lag,laat ze dan maar geknuffeld worden,die kinderen waren verder echt super ief voor haar,en zij ook voor die kinderen,alleen na echt een hele dag kindertjes om haar heen gehangen vond ze het genoeg,en heeft ze terecht gegromd...

hier hangen wij zelf ook over de honden heen,en ze slapen zelfs op bed,waar ze uitgebreid gekroeld worden.

vechten mogen ze hier niet,daar het inmiddels op leven en dood is,en met het soort honden wat ik heb,resulteerd en echt ongelooflijke wonden,en uiteindelijk in een kluwe vechtende honden,dus ik zorg dat er niet gevochten wordt,en zodra dat onverhoopt wel gebeurd,worden ze zo snel mogelijk uit elkaar gehaald.

verder ,als jij het reilt en zeilt met 13 hondjes in jou roedel is het toch prima??

als dat goed gaat zal je het wel goed doen,en dat jij dingen anders oplost als dat ik het doe,of als diablo of als kiwiko of wie ook,dat is je goed recht..ieder mens heeft zo zijn eigen ideeen,opvattingen en manieren van opvoeden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:06

hier liggen ze met zijn drietjes op de bank
Afbeelding

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:09

Kimmie het kwam inderdaad beetje (sorry) hatelijk over.
Ik wil echt niet betweterig zijn ga puur op mijn eigen ervaring af, ik ben van mening dateen hond niet mag grommen naar een kind en dan voor mezelf klaar af.
Jou mening respecteer ik echt hoor en lees het graag want kan er alleen maar van leren, wie zal zeggen dt ik het goed doe?

Dus oke opgelost en ik lees grag verder dit topic want vind hetwel belangrijk ieder jaar worden er nog steeds te veel mensen gebeten door honden dus hier kunnen we zeker van leren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:10

KiWiKo schreef:
hier liggen ze met zijn drietjes op de bank
Afbeelding

Meschien beetje oftopic maar ooooh zo lief zeg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:15

moet je je bedenken dat de rechter, een schaap half doodgebeten heeft, 3 anderen goed toegetakeld........ twee zwanen vermoord heeft........... een maand of 6 geleden gevochten heeft met een vreemde hond (600 euro schade) als pup van 3 maanden terug gebracht is naar het nest omdat hij vals zou zijn...........

met mij een keer ruzie heeft gemaakt, en dat heeft moeten bekopen met het sneuvelen van een barkruk.......

en het is echt, echt zo een fijne hond............. een betere hond kan je, je niet bedenken Lachen
Dier is zo verstandig, zo wijs............maar reageert heel instinctief........ en dat zijn de fijnste honden, als je het instinct ook begrijpt Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:17

Wat een zoetie foto.... Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:17

ahhh die foto is lief kim...helemaal geweldig..

en berpie,als ik hier grommen zou verbieden heb ik een groot probleem,ten eerste communiceren de honden onder elkaar met grommen,en daarnaast heb ik 3 rotweilers,wat met recht"knorretjes" zijn,dus die gaan grommen als je ze aait,alleen dan wel omdat ze het helemaal heerlijk vinden... Haha!

1 daarvan gromt alsof ie een bos omver wil grommen,maar oww wat is ie dan blij...en vind ie het lekker Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:18

kwestie van juist inschatten van de grommetjes Haha! Haha! Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:25

We headden het over grommen naar kids toch?
Mijn doggies grommen ook de hele dag naar elkaar, kan ook niet anders met 13stuks maar toch als mams moet ik ingrijpen (HEE) of nee of wat dan ook anders komt het niet goed.
Ik ben de roedelleidster en moet teruggrommen, daarom moet je eens kijken als er smorgens gevoerd word, lach me iedere keer weer suf, grom, hap ,slik, vechten gebeurt niet als ik er bij ben, ook keffertjes kunnen elkaar erg verwonden en mijn doggies hebben al genoeg meegemaakt in het verleden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:34

mijn honden mogen wel grommen naar kinderen,mits het gegrond gegrom is,zoals ik al schreef over die kindjes die zo over de hond heen hingen,en dat ze het zat was,

grommen naar een kindje wat over de grond kruipt en wil opstaan,dat mag absoluut níet...

maw:
KiWiKo schreef:
kwestie van juist inschatten van de grommetjes Haha! Haha! Haha!