berpie schreef:[Eerlijk gezegd vind ik als je kleine kinderen de hele dag op onder en boven een hond laat liggen en de hond uiteeindelijk moet grommen om aante geven dat hij er genoeg van heeft, je als eigenaar best te kort scchiet, je had eerder in moeten grijpen, nog voordat hij gromde.
waarom zou je ingrijpen als de hond het best vind? de hond geeft vanzelf aan dat ie het niet meer leuk vind, en dan moet je ophouden
Citaat:
Bij mij thuis word er niet op of onder de honden gelegen, het is geen speelgoed en zeker niet voor kinderen.
Bij mij wel........... ze liggen regelmatig met zijn allen op de bank........
Citaat:
Het gebeurd ook wel eens dat de hondjes iets in hun mond hebben waar ze op kauwen wat niet mag, dan grommen ze ook wel eens oftewel ze maken mij duidelijk dat is van mij, hoe zou ik dan in moeten grijpen, ach gut hij wil zo grag mijn nieuwe schoenen stukbijten maar zo lief hij gromt.
Ja dag, zo werkt het toch niet, hij wil boven me staan en gewoon zijn gang gaan, ook in een echte roedel zijn regels, ik zal nooit slaan, nooit maar het gekauwde word afgepakt en de hond mag lekker uurtje naar buiten, alleen om af te koelen.
Geen van mijn honden grommen naar mij of mijn kind als ze wat dan ook in de bek hebben, of dat nou eten is of wat dan ook........ ik duw gewoon mijn honden opzij als ze in de weg staan met eten, Sanne ook.....
Citaat:
Ook bij mij thuis zie je met een paar van de hondjes dat ze toch proberen hogerop te komen, dat uit zich in grommen naar elkaar, je kunt ze laten vechten maar ik zit niet te wachten op dierenartsrekeningn, meestal volstaat het om ze op te pakken en ze aan te kijken en te zeggen, NEE en anders naar buiten, lekker afkoelen.
Mijn honden vechten wel eens met elkaar, dat hebben ze blijkbaar nodig........ en ik laat ze ook vechten, zolang het bloed niet tot aan mijn plafond zit vind ik het goed en zoeken ze het maar vooral zelf uit
Citaat:
Een kind staat echt niet altijd lager in de rangorde bij een hond zeker niet en meeste honden maken er totoaal geen probleem van maar juist die honden die dat wel doen moet je aanpakken , grommen naar een knd is uit den boze, die van mij weten dat, ik heb ze nog nooit geslagen nooit maar door liefde en geduld weten ze hun plaatst, net zoals ze in de natuur ook hun plaatst toegewezen krijgen.
Ik heb het geluk dat mijn honden, kat en kind met zijn alle peuterden......... dus die problemen heb ik niet