Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunshine schreef:Im laat mijn hond altijd los in het bos, niemand die last van ons heeft.
slimmerik: Wat bedoel je met loslopende honden die van alles uitvreten?
Zoiets heet " op je hond letten " . Ik verlies Nestor niet uit het oog, ik zie precies wat hij doet, maar toch kan hij een lekker sprintje trekken.
Nestor heeft hier trouwens voldoende ruimte om te rennen en spelen, maar ik vind het heerlijk om samen met hem het bos in tegaan, zonder die irritante riem er tussen.
Er is toch niks mooiers dan je hond te zien genieten ?
Nestor luistert opzich best redelijk, maar ook hij heeft af en toe van die momenten dat hij zoiets heeft van " ik ben ineens doof geworden "
Maar, ik ben het er mee eens dat honden aan de lijn horen op straat, daar kan naar mijn idee teveel gebeuren.
Denk aan auto's, fietsers, vrachtwagens enz!
Citaat:Honden hebben een jachtinstinct, dat naar boven kan komen als ze wild zien of ruiken. In het voorjaar zijn vooral reeën bijzonder kwetsbaar. "De kalfjes liggen overdag in het bos en verroeren zich niet", vertelt boswachter Harry Hees van Staatsbosbeheer. "Als er een hond aankomt, loopt de reegeit niet weg. Die blijft staan om haar jongen te verdedigen, maar is weerloos tegen honden. Als de ree bijtwonden oploopt, kunnen wij de moeder en de jongen afmaken. Dat gebeurt elk seizoen meer dan enkele keren."
Het kan ook gebeuren dat de herten door een aanval van honden op de vlucht slaan. Als ze in paniek verkeerswegen oversteken, kan het gebeuren dat ze worden aangereden. Zonder moeder komen de kalfjes om van de honger.
Overigens hoeven honden niet overal aan de lijn te lopen. Staatsbosbeheer heeft gebieden aangewezen waar ze los mogen lopen
slimmerik schreef:Hierom:Citaat:Honden hebben een jachtinstinct, dat naar boven kan komen als ze wild zien of ruiken. In het voorjaar zijn vooral reeën bijzonder kwetsbaar. "De kalfjes liggen overdag in het bos en verroeren zich niet", vertelt boswachter Harry Hees van Staatsbosbeheer. "Als er een hond aankomt, loopt de reegeit niet weg. Die blijft staan om haar jongen te verdedigen, maar is weerloos tegen honden. Als de ree bijtwonden oploopt, kunnen wij de moeder en de jongen afmaken. Dat gebeurt elk seizoen meer dan enkele keren."
Het kan ook gebeuren dat de herten door een aanval van honden op de vlucht slaan. Als ze in paniek verkeerswegen oversteken, kan het gebeuren dat ze worden aangereden. Zonder moeder komen de kalfjes om van de honger.
Overigens hoeven honden niet overal aan de lijn te lopen. Staatsbosbeheer heeft gebieden aangewezen waar ze los mogen lopen
Citaat:Honden hebben een jachtinstinct, dat naar boven kan komen als ze wild zien of ruiken. In het voorjaar zijn vooral reeën bijzonder kwetsbaar. "De kalfjes liggen overdag in het bos en verroeren zich niet", vertelt boswachter Harry Hees van Staatsbosbeheer. "Als er een hond aankomt, loopt de reegeit niet weg. Die blijft staan om haar jongen te verdedigen, maar is weerloos tegen honden. Als de ree bijtwonden oploopt, kunnen wij de moeder en de jongen afmaken. Dat gebeurt elk seizoen meer dan enkele keren."
Adil18 schreef:chantalvdv schreef:Ze had geen zin meer om naar boven te lopen om hem op te halen. Dus bewuste keuze op dat moment
Absoluut, maar in eerste instantie vergeet ze de riem. Een aantal bokkers (waaronder ik) vinden dit vreemd en kunnen hier niet inkomen, omdat een riem erbij hoort...
Inderdaad, dat wat erop volgde was een bewuste keuze. Ik denk dat Lonneke nu zich nog wel eens achter de oren krabt voordat ze weer een dergelijke keuze maakt![]()
En daar gaat het uiteindelijk om.
lonneke schreef:die heb ik inderdaad gelezen maar ik ga geen cursus met haar doen omdat ze normaal gesproek gewoon luisterd. wat ze nu heeft gedaan is net als een kind dat kattekwaad uit haalt
Annn schreef:Ik neem nooit een riem mee als ik mijn hond uitlaat...
Doortje58 schreef:Annn schreef:Ik neem nooit een riem mee als ik mijn hond uitlaat...
Ja, ik vind dat ook dom......................
Er kan jou ook iets gebeuren, en dan moeten andere mensen jouw hond zonder riem mee proberen te nemen?????
Ik heb dat dus zelf meegemaakt................
Yamcha schreef:Onzin, Lonneke.
Er is heel goed op te trainen, ik kan mijn hond als hij achter een bal of wat dan ook aanzit, halverwege terugroepen als ik dat wil. Overigens hebben honden bij mij een probleem als ze het flikken Oost-Indisch doof te zijn, dat doen ze echt maar één keer. Ik laat me niet negeren.
Overigens als je hond jou als leider/baas ziet, heeft hij respect voor je, zal je dan heus wel uitproberen, maar negeren (Oost-Indisch doof zijn) zal hij dan niet doen. Mijn eigen hond negeert mij nooit, en dat heeft hij ook nooit gedaan.
Ik blijf erbij dat jij je hond totaal niet onder appèl hebt. Interesseert me niet dat jij dat overdreven vindt, eigenlijk. Voed je hond gewoon op.
lonneke schreef:je komt nogal dreigend over. zo van, als hij niet luisterd dan doe ik m wat. dan heb ik maar liever een hond die soms een beetje ondeugend is hoor.
.
Yamcha schreef:Onzin, Lonneke.
Er is heel goed op te trainen, ik kan mijn hond als hij achter een bal of wat dan ook aanzit, halverwege terugroepen als ik dat wil. Overigens hebben honden bij mij een probleem als ze het flikken Oost-Indisch doof te zijn, dat doen ze echt maar één keer. Ik laat me niet negeren.
Overigens als je hond jou als leider/baas ziet, heeft hij respect voor je, zal je dan heus wel uitproberen, maar negeren (Oost-Indisch doof zijn) zal hij dan niet doen. Mijn eigen hond negeert mij nooit, en dat heeft hij ook nooit gedaan.
Ik blijf erbij dat jij je hond totaal niet onder appèl hebt. Interesseert me niet dat jij dat overdreven vindt, eigenlijk. Voed je hond gewoon op.
Danielle_ schreef:Wat maakt het uit of je dan neerzet vergeet of bewuste keuze? Ze vergat hem mee te nemen en daarna bewuste keuze, zoals je zegt.![]()
Maar ben even nieuwschierig waarom je dat uitmaakt
anneliesdj schreef:Yamcha schreef:Onzin, Lonneke.
Ben heel nieuwsgierig watvoor manier jij hebt gevonden om ervoor te zorgen dat ze dat niet weer doen.
Annn schreef:Dan moet ik mn kat ook maar binnen laten en aan een touwtje uitlaten, want die zit achter vogels aan.
en straks rent hij de weg op en wordt hij aangereden.
Adil18 schreef:Danielle_ schreef:Wat maakt het uit of je dan neerzet vergeet of bewuste keuze? Ze vergat hem mee te nemen en daarna bewuste keuze, zoals je zegt.![]()
Maar ben even nieuwschierig waarom je dat uitmaakt
Vergeten van een hondenriem terwijl je een hond gaat uitlaten is voor mij een beetje dom en ook onbegrijpelijk. Als je bewust de keuze maakt moet je hond behoorlijk goed of haast perfect onder appèl staan. Dus ik ben benieuwd welke van de twee een optie voor de TS was. Vergat ze gewoon domweg de riem of meende ze dat ze de hond echt goed onder appèl had? Blijkbar neemt ze andere keren wel een riem mee, omdat ze schrijft dat ze hem deze keer per ongeluk niet mee had genomen. Waarom besloot ze deze keer dan toch geen riem nodig te hebben en de andere keren wel...?
Er zit dus een gedachte achter
Yamcha schreef:Idd Chiqa, hier gaat het zonder dreigen en schelden, is helemaal niet nodig.
En imo moet je als je baas wilt zijn ook uitstralen met je hele houding, dat je de moeite waard bent om naar te luisteren, en dat je competent bent, een capabele, intelligente, vriendelijke leider.
Respect hoef ik niet af te dwingen, ik krijg het. En imo, als je het nodig hebt om respect af te dwingen, ben je sowieso al verkeerd bezig. Want op een dag krijg je dat terug........ en dat is niet leuk...................
lonneke schreef:Adil18 schreef:
Vergeten van een hondenriem terwijl je een hond gaat uitlaten is voor mij een beetje dom en ook onbegrijpelijk. Als je bewust de keuze maakt moet je hond behoorlijk goed of haast perfect onder appèl staan. Dus ik ben benieuwd welke van de twee een optie voor de TS was. Vergat ze gewoon domweg de riem of meende ze dat ze de hond echt goed onder appèl had? Blijkbar neemt ze andere keren wel een riem mee, omdat ze schrijft dat ze hem deze keer per ongeluk niet mee had genomen. Waarom besloot ze deze keer dan toch geen riem nodig te hebben en de andere keren wel...?
Er zit dus een gedachte achter
ik vergat de riem en dacht mijn hond onder appel te hebben. op moment dat ze bij mij aan de voet loopt piekert ze er ook niet over om een stap bij mij uit de richting te lopen maar nu liep ze een paar meter voor me en had ik niet door dat er een deur open stond. maar goed, als je het hele topic had doorgelezen had je al gezien dat ik dit al 20 x uitgelegd heb.
aisie schreef:Wow! 15 pagina's omdat een hond 1x wegloopt, onvoorstelbaar![]()
Zal dit topic eens aan de buren laten lezen, hun hond loopt hier alle dagen, die luisterd nergens naar en laten ze gewoon lopen.
Adil18 schreef:Die buren hebben wij ook.