Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:45

suuzepuus schreef:
i alle katten horen volgens jullie binnen.

Nergens vermeldt door ons. De kat hoort gewoon op jouw terrein thuis. Heb je geen tuin dan inderdaad binnen (alhoewel dat niet mijn voorkeur heeft maar sommige katten schijnen dat prima te vinden)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:47

suuzepuus schreef:
ik kom uit de stad en woon nog geen 2 jaar hier aan de rand van een klein dorp dus weet heel goed hoe het op beide plekken gaat. elke kat heeft in de stad zn eigen tuin en sommigen terroroseren de hele buurt. de meeste katteneigenaren (in mn oude buurt in elk geval... en bij mn ouders ook) zijn eht wel in staat pom er wat aan te doen maar dat wordt hier door de meeste mensen niet eens gelezen. alle katten horen volgens jullie binnen.

en liedje89 de eigenaar willen ze net proberen op tesporen dus kunnen ze die niks aan doen...

nee hoor katten horen helemaal niet binnen.......... maar ze horen ook geen overlast te veroorzaken Lachen en daar ben jij als eigenaar nou net weer even verantwoordelijk voor Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:51

suuzepuus schreef:
ik kom uit de stad en woon nog geen 2 jaar hier aan de rand van een klein dorp dus weet heel goed hoe het op beide plekken gaat. elke kat heeft in de stad zn eigen tuin en sommigen terroroseren de hele buurt. de meeste katteneigenaren (in mn oude buurt in elk geval... en bij mn ouders ook) zijn eht wel in staat pom er wat aan te doen maar dat wordt hier door de meeste mensen niet eens gelezen. alle katten horen volgens jullie binnen.

en liedje89 de eigenaar willen ze net proberen op tesporen dus kunnen ze die niks aan doen...

ze zij je weet van wie de kat is maar als je komt klagen is het ineens niet meer zijn kat. En ik opperde ook de optie van een levenloos object bijvoorbeeld een bokszak, maar als je daar niet zo snel aan kan komen is een kussen ook zeer geschikt. een onschuldig dier vind ik dan weer minder geschikt.
ThePast03 ik denk dat je nog een geen moet weg halen. maar je hebt gelijk dat het niet eerlijk is dat je ervoor moet zorgen dat andermans dier jou geen overlast bezorgen. Daar ben ik het ook wel mee eens, maar je weet dat er minder sociale huisdiereigenaren zijn. Je kan niet uit principe niks doen en die kat maar over je heen laten lopen. En ik ben er ook sterk op tegen om de kat op een buitensporige maner te straffen dat hij je tuin in loopt (tuinslang prima, luchtbuks niet zo prima). De enige die verantwoordelijk is is de eigennaar van de kat. Hij is echter niet strafbaar dus je kan hem niks maken, dus dan zal je het zelf moeten oplossen dat is heel jammer maar wel waar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:53

Ik heb echt geen zin om voor zo'n rotkat en zo'n aso-eigenaar een blauw gezicht op te lopen hoor Haha! Dát noem ik nog eens zinloos geweld !!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:55

liedje89 schreef:
[ze zij je weet van wie de kat is maar als je komt klagen is het ineens niet meer zijn kat. En ik opperde ook de optie van een levenloos object bijvoorbeeld een bokszak, maar als je daar niet zo snel aan kan komen is een kussen ook zeer geschikt. een onschuldig dier vind ik dan weer minder geschikt.
ThePast03 ik denk dat je nog een geen moet weg halen. maar je hebt gelijk dat het niet eerlijk is dat je ervoor moet zorgen dat andermans dier jou geen overlast bezorgen. Daar ben ik het ook wel mee eens, maar je weet dat er minder sociale huisdiereigenaren zijn. Je kan niet uit principe niks doen en die kat maar over je heen laten lopen. En ik ben er ook sterk op tegen om de kat op een buitensporige maner te straffen dat hij je tuin in loopt (tuinslang prima, luchtbuks niet zo prima). De enige die verantwoordelijk is is de eigennaar van de kat. Hij is echter niet strafbaar dus je kan hem niks maken, dus dan zal je het zelf moeten oplossen dat is heel jammer maar wel waar.

hehe Lachen je snapt het punt Lachen

sommige mensen hebben gewoon wat straffere oplossingen dan..........

keurt ook niemand goed, maar wel begrijpelijk Lachen

Ik hoop maar dat mijn honden nooit een kat doodbijten, maar de kans is wel reeel aanwezig

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:56

niet elke kat veroorzaakt overlast...
Maar goed er is al eerder gezegd dat ik me blijkbaar niet aangesproken moet voelen (terwijl mijn katten lekker buiten lopen, net zoals de overige tig katten in de buurt)
Ze veroorzaken voor zover we weten geen overlast, zijn meestal ook in de eigen tuin trouwens, op een aantal na, dat zijn echt jagers. Anders zoeken we naar een oplossing want overlast is zeker niet de bedoeling. Dat is mijn methode en die ga ik niet aanpassen, tenzij het verboden word om katten buiten te laten of mn katten echt overlast veroorzaken en er geen andere oplossing te vinden is.
Blijkbaar kennen jullie hele andere katteneigenaren dan ik ken... dus ik trek me maar terug, het is een beetje zinloos heen en weer gepraat geworden hier. We zijn het duidelijk niet met elkaar eens, laten we het daar wel over eens zijn! Gaan lopen schelden hier is al helemaal nutteloos...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:57

dan is het toch goed Zwerte??? zolang je als eigenaar niet zegt dat de buurman niet zo moet zeuren, en je je maatregelen treft om de katten uit de tuin van de buurman te houden als deze erom vraagt......... dan is het toch gewoon goed Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:58

slimmerik schreef:
Ik heb echt geen zin om voor zo'n rotkat en zo'n aso-eigenaar een blauw gezicht op te lopen hoor Haha! Dát noem ik nog eens zinloos geweld !!!

Word je blauw als je tegen kussens slaat Verward of ging dit over je frustraties op de eigenaar uitleven Vork . Dan moet je namelijk gewoon een beetje oefenen op je blok.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:58

zeg jij kiwiko, maar er zijn hier genoeg mensen die dat alsnog asociaal vinden. Ben ik het dus absoluut niet mee eens.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:00

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:
[ze zij je weet van wie de kat is maar als je komt klagen is het ineens niet meer zijn kat. En ik opperde ook de optie van een levenloos object bijvoorbeeld een bokszak, maar als je daar niet zo snel aan kan komen is een kussen ook zeer geschikt. een onschuldig dier vind ik dan weer minder geschikt.

hehe Lachen je snapt het punt Lachen

sommige mensen hebben gewoon wat straffere oplossingen dan..........

keurt ook niemand goed, maar wel begrijpelijk Lachen

Ik hoop maar dat mijn honden nooit een kat doodbijten, maar de kans is wel reeel aanwezig

Begin me af te vragen hoelang je langs elkaar heen kan praten ik heb dit namelijk al een paar keer eerder gezegd??? dus hoe ik dan nu op eens wel het punt snap Gestoord

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:00

Zwerte schreef:
zeg jij kiwiko, maar er zijn hier genoeg mensen die dat alsnog asociaal vinden. Ben ik het dus absoluut niet mee eens.

als er niemand last heeft, lekker laten lopen dat dier Haha! Haha! iedereen blij........... maar het is imo normaal dat je als er een klager is, dan je maatregelen treft Lachen Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:01

KiWiKo schreef:
Zwerte schreef:

als er niemand last heeft, lekker laten lopen dat dier Haha! Haha! iedereen blij........... maar het is imo normaal dat je als er een klager is, dan je maatregelen treft Lachen Lachen

absoluut waar. Daarom doen wij dat ook Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:02

NOOOUUUU Liedje Lachen Lachen misschien moet je de samenvatting van je posts door Slimmerik nog een keertje doorlezen Lachen

had je toch wel een iets andere instelling zegmaar Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:05

KiWiKo schreef:
Zwerte schreef:

maar als de eigenaar geen klachten krijgt...... (bijv. omdat het teveel moeite is om bij een paar mensen te gaan vrgane of ze weten van wie die kat is....)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:07

IEDEREEN wil er wel een avondje huizen langsgaan om schade te verhalen............ maar dat wil niet zeggen dat ze daar een dagtaak aan moeten gaan hebben............

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:12

Zwerte schreef:

Het gaat hier over katten die overlast veroorzaken en waarvan de eigenaar niet opgespoord kan worden of zich niet bekend wil maken.

Of zoals in het verhaal van het allergische kind waar de eigenaar reageerde met: dan koop je toch horren en plaats je die voor je raam.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:18

KiWiKo schreef:
NOOOUUUU Liedje Lachen Lachen misschien moet je de samenvatting van je posts door Slimmerik nog een keertje doorlezen Lachen

had je toch wel een iets andere instelling zegmaar Lachen

Slimmerik weet ook wel precies de zinnen eruit te pikken waarin ik het op de minst vriendelijke manier zeg.
Ik hebt het misschien wat zachtaardiger gezegd maar mijn mening is niet veranderd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:23

Wij hebben ook volieres, de bij degene waar de vogels ook naar buiten kunnen zit steeds katten. Zitten gelijk te kakken in je tuin, rotbeesten Misselijk
Heb een keer een emmer koud water over een kat gegooit, die was nooit meer terug gekomen Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:24

liedje89 schreef:
Slimmerik weet ook wel precies de zinnen eruit te pikken waarin ik het op de minst vriendelijke manier zeg.
Ik hebt het misschien wat zachtaardiger gezegd maar mijn mening is niet veranderd.

Maar uit die meningen van jou begrijp ik elke keer dat je vindt dat mensen zich veel te snel ergeren aan andermans huisdieren en zelf veel meer moeite moeten doen om de eigenaren daarvan op te sporen en hun tuin beter katproof te maken.
Als ik dat verkeerd begrijp hoor ik dat graag.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:27

suus_ schreef:
Wij hebben ook volieres, de bij degene waar de vogels ook naar buiten kunnen zit steeds katten. Zitten gelijk te kakken in je tuin, rotbeesten Misselijk
Heb een keer een emmer koud water over een kat gegooit, die was nooit meer terug gekomen Nagelbijten / Gniffelen

Afgod goeie oplossing!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:31

slimmerik schreef:
liedje89 schreef:
vind ik jou een asociaal mens.

liedje89 schreef:
laffe zak.

@liedje89: je moet het niet op de spits drijven met je scheldwoorden. Er wordt hier een gewone discussie gevoerd met voor en tegenstanders. Verlaag je niet zo.

Ik kan het ook wel op een vriendelijkere manier zeggen maar dan worden de zinnen zo lang. asociaal is trouwens niet scht een scheld woord en word hier zo'n 100 keer herhaald.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:32

liedje89 schreef:
Ik kan het ook wel op een vriendelijkere manier zeggen maar dan worden de zinnen zo lang. asociaal is trouwens niet scht een scheld woord en word hier zo'n 100 keer herhaald.

Maar dan wordt het in de algemeenheid gezegd maar niet als persoonlijke aanval. Overigens heb ik niet getemd, ik heb er begrip voor dat het in het heetst van de strijd gebeurd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:36

suuzepuus schreef:
suus_ schreef:

Afgod goeie oplossing!

Haha! is dat sarcasme Huilen van het lachen?

Vond het zelf wel grappig, maar zou het niet zo snel nog een keer doen Bloos.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:37

nee hoor dat was geen sarcasme!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:42

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:

Maar uit die meningen van jou begrijp ik elke keer dat je vindt dat mensen zich veel te snel ergeren aan andermans huisdieren en zelf veel meer moeite moeten doen om de eigenaren daarvan op te sporen en hun tuin beter katproof te maken.
Als ik dat verkeerd begrijp hoor ik dat graag.

Het is niet aan mij om te bepalen hoeveel last jij hebt van andermans huisdier. Maar ik heb wel een hekel aan mensen die veel klagen of dat nou wel of niet redelijk is in hun positie ik kan er niet tegen. Als je tegen een probleem aan loopt dan ga je toch op zoek naar de oorzaak. In dat geval de eigennaar van de kat. daar ga je dan eerst mee rond de tafel zitten . Lukt het dan om samen het probleem op te lossen dan zul je zelf iets moeten bedenken. Ik vind het afmaken van een kat zoals sommige mensen dan opperen ten eerste een erg laffe aanpak, Ten tweede verlaag je je net zo als de ASO die de kat zo rond laat lopen, Ten derde je straft alleen de kat en dus de verkeerde.
En het is heel erg jammer dat het slachtoffer het probleem moet oplossen. Maar daar is op dat moment toch geen ontkomen meer aan. En eigenlijk doe je het altijd. Iedere dag draai jij je deur op slot omdat er mensen rond lopen die niet te vertrouwens zijn,zet je je fiets vast met twee kettingen omdat hij er anders niet meer staat als je terug komt, Elke keer als jij boodschappen betaal jij extra om de schade die winkeldieven de winkel aan doen te conpenseren. Je treinkaartje is ook duurder omdat sommige mensen het nodig vinden om de banken kapot te snijden. Dat is niet leuk helemaal niet leuk zelfs maar het is gewoon zo.