[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:13

Als je formaat Jack Russel zoekt, zoek je dus geen middelmaat hond, maar een kleine hond :) verder heb ik je al een keer eerder er over gesproken dus ga ik niet in herhaling vallen :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:15

Nikass schreef:
Wat betreft het ras: een JR is geen middelgrote hond, dus ik ben even kwijt welk formaat jullie nu zoeken?

Valt een JR onder de kleine honden? In dat geval zoeken we dus iets tussen klein en middelmaat in, iets wat makkelijk naast paard/fiets/hardloper holt, maar tegelijk ook nog lekker in ons huis kan rondbanjeren.

MyWishMax schreef:
Bedoel je die 3 keer dus buiten de andere dingen om? Dus 3 keer een blokje om met uitlaten, naast mee naar het paard? Blokje om zou ik sowieso wel 4 keer per dag doen, even poepen en plassen. Met een pup is het wel 100 keer bij wijze van. Daarnaast nog keer mee naar het paard, trainen, rondje hardlopen of fietsen en ik vind het niet heel gek.

Ik weet het nog niet precies. ik heb geen vast rooster dus ben vrij flexibel, we moeten maar zien hoe het gaat lopen. Hond gaat zoveel mogelijk mee wanneer een van ons op pad gaat. Verder is het even kijken naar zijn behoeftes...

Neej schreef:
Ik denk een Ollie: Supersociaal (IEDEREEN is er op de wereld voor kroelings!) relaxed in huis, réuzelief met kinderen, kan heel goed loslopen.. Hij vreet knijnen alleen op :') Gaat het liefst elke dag lekker in het bos rennen, maar hij is ook prima relaxed als we eens een dagje minder doen. Leuk trainbaar, altijd blij, liefst altijd bij je in de buurt dus mee naar kantoor zou ie gewéldig vinden :P

Ik denk dat heel veel honden in jullie plaatje passen :) Wat hierboven al aangehaald wordt: Niet alle jachthonden jágen ook daadwerkelijk en de meeste van jullie wensen zijn aangeleerd gedrag, niet aangeboren gedrag. Wat voor soort honden vinden jullie zelf leuk?

Dat klinkt inderdaad perfect, een knuffelkont. Ik zoek gewoon echt een lieverd, eentje waar iedereen gek op wordt!
Het ras springer spaniel zegt me overigens niets, dus die ga ik op mijn research lijstje zetten :P Leuke foto's in je profiel!

MyWishMax schreef:
Sowieso geen erg eenkennige hond dus.

Kindvriendelijk moet je ze leren. In principe kunnen (even kort door de bocht he) alle rassen kindvriendelijk zijn, alleen niet alle honden. Er zijn wel rassen die bekend staan als kindvriendelijk, maar die ik persoonlijk te lomp vind als jonge honden. En lomp is niet leuk voor peuters. :D

Honden moet je leren om in huis rustig te zijn,maar veel honden worden wel fijner/rustiger als je ze iets geeft om over na te denken. Dat hoeft maar 5 minuutjes per dag te zijn. De 1e eis voldoen heel veel honden aan. De 2e eis, waarom wil je geen waakhond, of eigenlijk wat is het bezwaar ivm het meegaan met de bosritten? Ik denk dat je met geen jachthond bedoeld een hond met weinig jachtinstinct? Sommige jachthonden hebben inderdaad meer jachtinstinct, maar ook niet rashonden of niet jachthonden kunnen dat hebben. Dat is dan ook een kwestie van training, net als de konijnen thuis. Een labrador en een golden retriever zijn bijvoorbeeld jachthonden, maar zijn voor de meeste eigenaren trainbaar genoeg om het jachtinstinct (wat ze lang niet allemaal erg hebben) onder controle te krijgen.

Eigenlijk hebben jullie wel een heel makkelijk lijstje waar volgens mij aardig wat rassen bij passen. Dus inderdaad de vraag: formaat golden retriever te groot? Wat voor vacht willen jullie (denk ook aan de vachtverzorging)

Ik vind de waterhonden ook erg leuk. Een poedel is ook leuk en die kan je qua vacht zo maken zoals je wilt. Zo kort als hierboven, wat langer en met poefjes. ;)

Niet eenkennig ga ik toevoegen aan mijn lijstje van eisen, dat is een hele goede. Maar ik neem aan dat dat ook wel in bepaalde mate te trainen is ? Ik had inderdaad gehoord dat kindvriendelijkheid ook aan te leren is. Ik bedoel er ook een beetje mee dat het geen pitbull of 'angstaanjagende' hond kan zijn.

Retriever lijkt me inderdaad een slag te groot (helaas, ze zijn zo leuk als pups <3 )

Nikass schreef:
Misschien een waterhond? Ik ben niet zo heel goed thuis in de verschillende soorten, maar je ziet ze hier steeds meer, een beetje net als de labradoodle, veel energie en leervermogen, niet te waaks of te fantatieke sporthond en gezellig in de omgang.
Ik denk dat je aan de omgang met kinderen en konijntjes sowieso veel aandacht moet besteden, welk ras het ook wordt.
Heb je nog voorkeur voor een bepaalde vacht? Ik vind een Catalaanse herder ook erg leuk en degene die ik ken voldoen redelijk aan je profiel, (maar ik weet niet zeker of zij representatief zijn voor het ras)

Wat zijn waterhonden?
Een labradoodle lijkt me echt geweldig! Ik heb even gegoogled maar jammer van de wachtlijsten en prijzen -O-
De Catalaanse herder ziet er heel erg lief uit, maar als ik een voorkeur mag uitspreken, denk ik dat we een hond met een minder lange vacht zoeken .

Mizora schreef:
Hoe denk je over een middenslag of grote poedel? Ze verharen niet en voldoen aan je eisen.

Ze kunnen zelfs zo eruit zien als je ze kort scheert (voordat je op het pompeuze haar afhaakt)

Stiekem heb ik een zwak voor poedels (of iig poedelkruisingen). Ik weet alleen niet of mijn vader en diens baas zich heel mannelijk voelen als ze op stap gaan met een poedel :+ Maar met kort haar zien ze er al een stuk 'mannelijker' uit haha.

Mossel schreef:
Als je formaat Jack Russel zoekt, zoek je dus geen middelmaat hond, maar een kleine hond :) verder heb ik je al een keer eerder er over gesproken dus ga ik niet in herhaling vallen :)

Ik weet nog dat we het erover hadden, maar ik weet niet meer wat je me aangeraden hebt! Maar ik zoek dus wel een slagje groter dan JR, maar niet heel veel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:42

MissCharlie schreef:
Ik persoonlijk zou dat ook niet uitgeven, en zou zelfs liever voor een kruising gaan, maar de zaak betaalt :)

Waarom moet het een rashond zijn dan?
Zou het niet veel leuker zijn een kruising uit een asiel of bij een stichting vandaan te halen, misschien een hondje met een (uiterlijk) gebrek en die zo een goed plekje te geven en tegelijk profiteren beide kanten van de voordelen/publiciteit.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:53

Kijk ook vooral naar het karakter, en niet alleen naar een schattig uiterlijk. Dat heb je nogal grote kans dat je flink bedrogen uitkomt.
de rassen die ik je lees opnoemen, lijken mij niet goed bij je beschrijving te passen...
Bij een kleine maat hond kun je je trouwens afvragen of je die mee kunt nemen naast paard of joggen. Ze moeten dan nl. draven en niet 'galopperen'. Bij een kleine hond (maat JR) is dat onmogelijk.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:56

MissCharlie, Wat vind je van een Border terrier? Die lijkt me aardig in jouw lijstje te passen. :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:51

Zoals ik al zei, ik heb verder geen enkel verstand van rassen en de bijbehorende karakters. Ik noemde inderdaad wat me aanspreekt qua uiterlijk. Border terriër ziet er ook heel leuk uit ,gaat ook op Google lijstje.
Wat voor maat zou ik dan naar moeten kijken, als ze mee moeten draven naast paard?

anneliesdj schreef:
MissCharlie schreef:
Ik persoonlijk zou dat ook niet uitgeven, en zou zelfs liever voor een kruising gaan, maar de zaak betaalt :)

Waarom moet het een rashond zijn dan?
Zou het niet veel leuker zijn een kruising uit een asiel of bij een stichting vandaan te halen, misschien een hondje met een (uiterlijk) gebrek en die zo een goed plekje te geven en tegelijk profiteren beide kanten van de voordelen/publiciteit.

Daar zit zeker wat in, maar om als eerste hond eentje te nemen met mogelijke gedragsproblemen lijkt me best pittig. Daarnaast is de keuze voor rashond niet door mij gemaakt. Mocht ik echt iets leuks tegenkomen kan ik het altijd nog vragen, maar ze willen toch wel graag een 'representatieve' hond ben ik bang.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:01

Minimaal een middelmaat. Zoals een middenslag poedel. Schofthoogte rond de 40 cm ongeveer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:56

Stoof schreef:
MissCharlie, Wat vind je van een Border terrier? Die lijkt me aardig in jouw lijstje te passen. :)

Die kunnen prima naast het paard mee, maar die zijn niet altijd zo schattig tegen iedereen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:59

MyWishMax schreef:
Ik zal waarschijnlijk een ander doel met mijn honden hebben, dus ik heb dat geld er wel voor over. :D

Ik neem aan dat jij bedoelt de sport, ipo en gg enzo? Daar hoef je natuurlijk niet persé een stamboomhond voor te hebben.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:04

Zou je een hond uit het buitenland overwegen? Een goede stichting is heel eerlijk over het karakter van de hond, en er zitten daar héél veel honden die helemaal geen gedragsproblemen hebben maar juist hele blije, makkelijke honden zijn. En ze werken met gastgezinnen, dus je kan je ook alleen richten op honden die al in NL zijn en ze eerst eens ontmoeten (onze hond zat nog in Spanje, maar is op ons verzoek eerst 3 dagen naar zo'n gezin gegaan zodat er al opvang was mochten wij hem in 't echt helemáál niet leuk vinden).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:14

Ik heb zelf een superleuke Spaanse hond, maar ik zou m zeker eerst willen ontmoeten (dus dat ie al in Nederland zit). Ik vind de informatie namelijk niet altijd zo kloppend en vooral de honden die al pup af zijn hebben nog al eens een gebruiksaanwijzing. Ook zou ik uitkijken wat betreft de konijntjes. Mijn ervaring is dat de honden uit het buitenland veelal over enige mate van jachtinstinct beschikken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:36

Nikass schreef:
MyWishMax schreef:
Ik zal waarschijnlijk een ander doel met mijn honden hebben, dus ik heb dat geld er wel voor over. :D

Ik neem aan dat jij bedoelt de sport, ipo en gg enzo? Daar hoef je natuurlijk niet persé een stamboomhond voor te hebben.

Sport en eventuele fok ja. Maar wel een gezonde hond en het liefst een pup. Zonder stamboom kom je vaak bij fokkers die de gezondheid niet testen of een heel ander type qua karakter als wat wij zoeken. En een asiel zit vaak niet te springen om honden te verkopen aan mensen in de africhting.

MissCharlie schreef:
MyWishMax schreef:
Bedoel je die 3 keer dus buiten de andere dingen om? Dus 3 keer een blokje om met uitlaten, naast mee naar het paard? Blokje om zou ik sowieso wel 4 keer per dag doen, even poepen en plassen. Met een pup is het wel 100 keer bij wijze van. Daarnaast nog keer mee naar het paard, trainen, rondje hardlopen of fietsen en ik vind het niet heel gek.

Ik weet het nog niet precies. ik heb geen vast rooster dus ben vrij flexibel, we moeten maar zien hoe het gaat lopen. Hond gaat zoveel mogelijk mee wanneer een van ons op pad gaat. Verder is het even kijken naar zijn behoeftes...

Ben je ook zo flexibel dat je met een pup de 1e tijd continu aanwezig kan zijn en het alleen zijn kan opbouwen? En dat je ieder uur en na slapen, eten en spelen naar buiten kan?

MissCharlie schreef:
MyWishMax schreef:
Sowieso geen erg eenkennige hond dus.

Kindvriendelijk moet je ze leren. In principe kunnen (even kort door de bocht he) alle rassen kindvriendelijk zijn, alleen niet alle honden. Er zijn wel rassen die bekend staan als kindvriendelijk, maar die ik persoonlijk te lomp vind als jonge honden. En lomp is niet leuk voor peuters. :D

Honden moet je leren om in huis rustig te zijn,maar veel honden worden wel fijner/rustiger als je ze iets geeft om over na te denken. Dat hoeft maar 5 minuutjes per dag te zijn. De 1e eis voldoen heel veel honden aan. De 2e eis, waarom wil je geen waakhond, of eigenlijk wat is het bezwaar ivm het meegaan met de bosritten? Ik denk dat je met geen jachthond bedoeld een hond met weinig jachtinstinct? Sommige jachthonden hebben inderdaad meer jachtinstinct, maar ook niet rashonden of niet jachthonden kunnen dat hebben. Dat is dan ook een kwestie van training, net als de konijnen thuis. Een labrador en een golden retriever zijn bijvoorbeeld jachthonden, maar zijn voor de meeste eigenaren trainbaar genoeg om het jachtinstinct (wat ze lang niet allemaal erg hebben) onder controle te krijgen.

Eigenlijk hebben jullie wel een heel makkelijk lijstje waar volgens mij aardig wat rassen bij passen. Dus inderdaad de vraag: formaat golden retriever te groot? Wat voor vacht willen jullie (denk ook aan de vachtverzorging)

Ik vind de waterhonden ook erg leuk. Een poedel is ook leuk en die kan je qua vacht zo maken zoals je wilt. Zo kort als hierboven, wat langer en met poefjes. ;)

Niet eenkennig ga ik toevoegen aan mijn lijstje van eisen, dat is een hele goede. Maar ik neem aan dat dat ook wel in bepaalde mate te trainen is ? Ik had inderdaad gehoord dat kindvriendelijkheid ook aan te leren is. Ik bedoel er ook een beetje mee dat het geen pitbull of 'angstaanjagende' hond kan zijn.

Retriever lijkt me inderdaad een slag te groot (helaas, ze zijn zo leuk als pups <3 )

Eenkennigheid is iets wat wel in het karakter zit. Dat is wel een beetje te trainen, maar zal er niet helemaal uit gaan. Als je dus voor een rashond gaat (of een herplaatser, binnen of buitenland) zou ik wel opletten dat het geen eenkennig of terughoudend karakter heeft.

Waterhonden voorbeeldje (zijn verschillende rassen)
Afbeelding

Poedel iets minder kort geschoren
[BB-ITP] Agility Levi

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:44

Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen of hij/zij een boomhond wil of een herplaatser of weet ik het wat. Ik wil ook een boompup. Ik wil weten wat er achter mijn hond zit, qua karakter, qua gezondheid, qua temperament. En ik weet heus wel dat dat geen garantie geeft, maar je moet érgens beginnen.

En dan weet ik dat ik een hoop geld uitgeef, maar dat geld geef ik alleen uit bij een fokker waar ik een goed gevoel bij heb, eentje die met zorg fokt en een combinatie maakt waar ik graag een pup uit wil. En nog meer factoren. En daar wil ik dan best geld aan uitgeven :) Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat maar zou moeten doen natuurlijk. Ieder moet dat voor zich weten :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:08

zou veel geld uitgeven echt een garantie zijn op een gezonde hond?Dat vraag ik mij dus af.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:13

Nee. Maar bij een stamboom kan je wel de gezondheid bekijken van de ouders en grootouders enzovoorts. Bij een hond zonder bekende afstamming niet, dan is het vaak maar hopen dat het gezonde honden geweest zijn. Pech kan je bij allebei hebben, maar het risico maak ik het liefst zo klein mogelijk.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:21

geerke schreef:
zou veel geld uitgeven echt een garantie zijn op een gezonde hond?Dat vraag ik mij dus af.

Nee, dat schrijf ik toch ook letterlijk. "Ik weet echt wel dat het geen garantie geeft maar je moet érgens beginnen..."

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Helemaal met mywishmax eens, het is nooit garantie maar door stamboom weet ik welke honden er achter zitten, zonder stamboom had ik nooit geweten dat in bepaalde lijnen vaker epilepsie, HD of wat dan ook voor komt! Met stamboom kan je veel gerichter fokken, op gezondheid karakter werk en uiterlijk. Zonder is het altijd maar gissen
Mocht ik ooit (wat waarsch niet gebeurd) een hond zonder stamboom kopen zal het alleen een helemaal onherleidbare kruising zijn.. Nooit een "rashond / lookalike" zonder stamboom!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:34

Het is dus des te zuurder als je hond evengoed wat gaat mankeren na 1500 euro te hebben uitgegeven.

Ik hou van grote honden,als ik ooit een hond zou aanschaffen(kans is vrij klein aangezien er hier in frankrijk dagelijks keus is uit 3000 honden die je gratis kunt ophalen)zou ik wel letten op de HD historie van de ouders.Of liever gezegt geen HD historie :D Wat nogal eens voorkomt bij grote rassen.
Maar goed ik heb nu ook een pyr waarvan ik de afkomst niet weet.Heb hem wel meteen op een supplement gezet.(glucosamine,chro/msm/harpo)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:37

Mijn grote ras kost "maar" 850 euro ;) stamboom dna alle testen enz
Waarom uit voorzorg al "dure" supplementen geven?...
Tsja gratis honden ieder z'n ding ;)

Nee hoor wat mij betreft is dat niet zuurder... Ik zou het net zo erg vinden met een goedkope hond dan met een duurdere hond maar blijkbaar denken we iets anders over geld en honden houden ;)

Maar hoe weet je de HD historie als het niet officieel getest en beoordeeld is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:23

geerke schreef:

Misschien geen garantie, maar met het type hond wat wij bijvoorbeeld hebben en de hobby die we er mee beoefenen wil ik tot een x aantal generaties met zekerheid kunnen zeggen dag de dieren in de kop in orde zijn en lichamelijk hetzelfde verhaal., ik wil de risico's zo veel.kogelijk beperken :+
Daarnaast word er sowieso best vaak voorbij gegaan aan het feit dat dingen als hd en ed echt niet alleen maar erfelijk bepaald zijn maar dat omgevingsfactoren tijdens opgroeien ook nogal meespeelt.
Ik heb ook met andere rassen al genoeg ellende gezien van zogezegde pretnestjes dat ik dan ook denk, papierlos em kruisingen geven helemaal geen garanties , hoe wijs is het om dat in huis te nemen? Geen verwijt, geen banketstaaf agenda, gewoon een vraag die mij wel vaker te binnen schiet .

@miss Charly, spaans waterhondje misschien? Degene die ik ken zijn hele leuke doeren, open, vrij en vrolijk, goed te reguleren kwa karakter en energie en mits een beetje bijtijds geintroduceerd ook erg leuk met andere dieren

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:22

MissCharlie schreef:
Daar zit zeker wat in, maar om als eerste hond eentje te nemen met mogelijke gedragsproblemen lijkt me best pittig. Daarnaast is de keuze voor rashond niet door mij gemaakt. Mocht ik echt iets leuks tegenkomen kan ik het altijd nog vragen, maar ze willen toch wel graag een 'representatieve' hond ben ik bang.

Hoe kom je erbij dat een herplaatser zowieso een gedragsprobleem heeft? Beetje vreemde opvatting. Honden kunnen om tig redenen afgestaan worden (tijdgebrek, verhuizing, overlijden enz) en een hond die bij de een een probleem heeft, hoeft dat bij een ander helemaal niet te hebben/zijn.

En wat bedoel je met representatief? Een hond is toch gewoon een hond? Waarom zou een kruising niet representatief zijn? Of bedoel je 'mooi'? Wat mooi is is een mening, dus dat verschilt per persoon.
Daarbij zijn er ook genoeg rashonden die herplaatst moeten worden dus ook daarvoor kun je bij een asiel of stichting terecht.

Watvoor bedrijf gaat het om? Misschien helpt het om de motivatie te snappen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:26

Nikass schreef:
Ik heb zelf een superleuke Spaanse hond, maar ik zou m zeker eerst willen ontmoeten (dus dat ie al in Nederland zit). Ik vind de informatie namelijk niet altijd zo kloppend en vooral de honden die al pup af zijn hebben nog al eens een gebruiksaanwijzing. Ook zou ik uitkijken wat betreft de konijntjes. Mijn ervaring is dat de honden uit het buitenland veelal over enige mate van jachtinstinct beschikken.

De Spaanse honden (met podenco bloed) zijn idd vaak jagers maar er zijn ook stichtingen die honden uit andere landen halen én in eigen land zijn er ook leuke herplaatsers te vinden.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:27

anneliesdj schreef:
MissCharlie schreef:

Hoe kom je erbij dat een herplaatser zowieso een gedragsprobleem heeft? Beetje vreemde opvatting. Honden kunnen om tig redenen afgestaan worden (tijdgebrek, verhuizing, overlijden enz) en een hond die bij de een een probleem heeft, hoeft dat bij een ander helemaal niet te hebben/zijn.

En wat bedoel je met representatief? Een hond is toch gewoon een hond? Waarom zou een kruising niet representatief zijn? Of bedoel je 'mooi'? Wat mooi is is een mening, dus dat verschilt per persoon.
Daarbij zijn er ook genoeg rashonden die herplaatst moeten worden dus ook daarvoor kun je bij een asiel of stichting terecht.

Watvoor bedrijf gaat het om? Misschien helpt het om de motivatie te snappen.

Als je goed leest zeg ik 'mogelijke gedragsproblemen' en niet 'sowieso'. Ik begrijp ook wel dat er genoeg andere redenen zijn, ik zeg alleen dat ik het risico niet wil nemen.
Ook willen we de hond graag van jongs af aan opvoeden.

Het gaat om een bedrijf in spullen voor huisdieren. De hond mag af en toe mee naar een mogelijke klant en moet daardoor een beetje voldoen aan een bepaald beeld, hoe oppervlakkig dat ook mag klinken.
Ik ben al lang blij dat ik eindelijk de wel/geen hond discussie heb gewonnen ;)

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:39

Over enkele weken gaan ik en mijn vriend samenwonen. Ik lees hier al heel lang mee en mag nu eindelijk zelf posten. :) Aangezien ik heel mijn leven al een hond heb gehad, willen we op termijn ook een hond in huis nemen. Bij mijn ouders hebben we momenteel langharige duitse staande (13j) en een jack russell (3j). In het verleden hebben we een kortharige duitse staande en 2 jack russells gehad. Ervaring met honden is er dus zeker en ik ben ook met onze huidige duitse staande naar de hondenschool geweest.

Hieronder onze situatie:
    Wij wonen in een landelijk gebied vlakbij de bossen.
    Ikzelf werk 8u per dag en mijn vriend 10u. Zelf heb ik wel flexibele uren en veel vakantie.
    Voor en na mijn werk kan ik met de hond gaan wandelen.
    We zouden voor de hond een speelweide voorzien of de volledige tuin omheinen zodat hij wanneer wij aan het werk zijn, niet in een hok/bench moet zitten. Als wij thuis zijn, mag de hond binnen.
    Af & toe kan ik de hond wel bij mijn ouders laten maar dagelijks als babysit gaan ze waarschijnlijk niet zien zitten.

Wat we zoeken in een hond:
    Een gezinshond die op termijn zeker met kinderen kan.
    De hond moet met andere dieren en paarden kunnen omgaan.
    De hond mag actief zijn maar moet binnen ook rustig zijn.
    Qua uiterlijk: middelmaat, kortharig (beperkt haarverlies aangezien hij ook binnen mag)
    Ik sta open voor zowel een pup als een herplaatser.
    Ik wil er zeker mee naar de hondenschool gaan zodat zij leert luisteren

Ik post vooral met het doel ideeën/informatie op te doen en eventueel bij rassen uit te komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb. Als er info ontbreekt, vraag gerust, dan vul ik aan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:35

MissCharlie schreef:
Het gaat om een bedrijf in spullen voor huisdieren. De hond mag af en toe mee naar een mogelijke klant en moet daardoor een beetje voldoen aan een bepaald beeld, hoe oppervlakkig dat ook mag klinken.
Ik ben al lang blij dat ik eindelijk de wel/geen hond discussie heb gewonnen ;)

Dat had ik al gelezen, maar watvoor bedrijf moet ik dan aan denken?
Gaat het om een bepaald merk, iets chique's of anders? Als het 'gewoon' een doorsnee 'dierenwinkel' is, dan past een kruising daar toch net zo goed bij als een rashond?
Daarom vraag ik je om uitleg, hoe ziet volgens jou dat bepaalde beeld eruit?

En om even een voorbeeld te geven; wij hebben op het moment een amerikaanse bulldog, duitse herder, jack russel en engelse bulldog binnen de stichting en 5 kruisingen, dus dat is bijna 50/50. Een ruwe gok, maar ik denk dat 60/70% van de honden die wij binnenkrijgen weg moeten wegens tijdgebrek/overlijden oid.

Als je het hebt over dat 'imago' aan watvoor hond denk je dan? Zit er hier eentje bij die voor jouw gevoel aan dat beeld voldoet of daar in de buurt komt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding