Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Nikass schreef:En Rottweilers moet je goed begeleiden in de omgang met andere honden. Zeker als je een reu zou nemen. .
Hm, van de honden die ik tot nu toe gehad hebt (weliswaar geen rottweilers, maar ik vermoed dat je opmerking over reuen niet ras specifiek was) zijn het altijd juist de teven geweest die het minst verdraagzaam waren naar andere honden. Kan natuurlijk toeval zijn.
Nikass schreef:Dat ze leren van wat hen iets oplevert geldt voor elke hond. Ik vind een RR en ook een Rottweiler absoluut geen beginnershond.
Stoof schreef:Ik geloof niet zo in "beginnershonden". Je moet een hond nemen die bij je past. Natuurlijk kan je als het fout gaat, slechter af zijn met een rottweiler als met een maltezer. Je moet kijken wat jij de hond kan bieden en je hoort imo vooral eerlijk naar jezelf te kijken of je wel voldoende tijd hebt om cursussen te volgen en elke dag uren met het beest bezig te zijn. Als jij een hyperactief persoon bent die altijd iets wil gaan doen dan ben je beter af met de border collie als met een teckel (om het nu even simpel voor te stellen), ook al is de border collie geen beginnershond. Ik zie het veel vaker fout gaan met een labrador omdat deze mensen (vaak) denken een beginnershond te nemen en vervolgens geen cursus volgen omdat "het toch zo'n makkelijk ras is". En dan krijg je irritante opspringende hyperactieve honden, ben je veel met je beginnershond.
geerke schreef:ben het helemaal met je eens.Neem om te beginnen een ''simpele'' hond.Geen verdedigingshond.
Rottweilers staan hier in Frankrijk niet echt bekend als lieve schattige honden.![]()
Als je er met een wandelt zonder muilkorf heb je een vet probleem.
(ben zelf een keer flink gegrepen door een rott...ik heb absoluut geen hekel aan ze,maar zou ze nooit aanraden,zeker niet aan een beginner)
jaleesa89 schreef:Ik heb der geen ervaring mee (naar t uiterlijk kijken) onze oude mix was oerlelijk als pup maar kwam direct naar ons toe toen we gingen kijken voor een nieuwe pup en ze was kei lief from the start voor mijn broertje die toen net een jaar was. Wij hebben dus altijd gekeken of de hond bij ons paste, niet of het uiterlijk ons aanstond, al hebben we natuurlijk wel onze voorkeuren.
En inderdaad er zou op deze manier een hond moeten worden aangeschaft, na verdieping in t karakter en als er een klik is tussen mens en dier.
jaleesa89 schreef:@ nikass:
Het is bijna 15 jaar geleden dat we die hond kochten. Toen kenden gewone huis tuin en keuken mensen nog niet dat gebeuren met energie enzo.
Ze paste gewoon bij ons, idd het naar jou toe komen van een pup wil niet direct zeggen dat ze bij je past. Wat dat wel zegt is de klik die je hebt en hoe ze op je reageren, al die dingen waren goed.
Niet banketstaaf bedoeld ofzo maar wat ik hier allemaal zeg staat ook in t originele bericht, t valt me op dat veel mensen niet meer begrijpend kunnen lezen hier op bokt.
Nikass schreef:jaleesa89 schreef:@ nikass:
Het is bijna 15 jaar geleden dat we die hond kochten. Toen kenden gewone huis tuin en keuken mensen nog niet dat gebeuren met energie enzo.
Ze paste gewoon bij ons, idd het naar jou toe komen van een pup wil niet direct zeggen dat ze bij je past. Wat dat wel zegt is de klik die je hebt en hoe ze op je reageren, al die dingen waren goed.
Niet banketstaaf bedoeld ofzo maar wat ik hier allemaal zeg staat ook in t originele bericht, t valt me op dat veel mensen niet meer begrijpend kunnen lezen hier op bokt.
Ik geloof je zonder meer![]()
Ik heb alleen maar een korte reactie gegeven op jouw post, omdat veel mensen -niet jij speciaal- denken dat ze de pup moeten kiezen die direct contact zoekt. Wat echter waarschijnlijk slechts wil zeggen dat het haantje de voorste is, en dat past juist niet bij iedereen.
Maar ik ben het met je eens dat je niet alles kunt beredeneren en dat je intuïtie ook belangrijk is.
Aranel schreef:Oh ja![]()
Maximaal een halve dag alleen (3 tot 5 uur, dit verschilt). Echt alleen is ie nooit gezien ik dus nog twee hondjes heb.
Hij moet mee kunnen hardlopen met mijn vriend, als dit los kan zou dat fijn zijn!
Verder gemiddeld èèn lange wandeling per dag en drie korte. Met echt kl*teweer zijn het vier korte wandelingen
Eliana schreef:Ik ben erg benieuwd wat jullie ons aanraden, We hebben nu een old english bulldog, een teef van 1,5. is 54 cm hoog en weegt 28 kilo. We willen er graag nog een hond bij, maar wel een slag kleiner.
Eisen: lief karakter, zowel tegen mensen als anderen honden. qua beweging en activiteit, gemiddeld. Moet enkele uren samen met andere hond in hun huis kunnen zijn ( ik werk onregelmatig, als ik dagdiensten heb komt de uitlaatservice tussen de middag de honden uitlaten). Hoeft geen waakse hond te zijn. We zijn wel van plan met de hond op cursus te gaan