Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:29

Sonja_vR schreef:
Ja maar waarom zou je... er stond geen naam of toenaam bij tot jouw eigen reactie... ik snap heel goed dat als je met de situatie te maken hebt het niet tof is, maar niemand van ons heeft er iets mee te maken en niemand wist waar het over ging of over wie. . En nu is er opeens een openbare modderslinger partij. Doodzonde van dit topic en het andere topic

Op facebook had ook niemand er wat mee te maken.....zo grappig was dat niet.
En dan houden mensen hun mond tot op bepaalde hoogte.
PB sturen helpt niet....wat moet je dan...maar blijven slikken?
Ik was er al lang weer klaar mee maar na haar laatste actie kookt mijn bloed toch echt hoor.
Sjemig......accepteer dat je het verkloot hebt en ga ieder je eigen weg denk ik dan.
Dit was allemaal niet nodig geweest als als het aan beide kanten gewoon klaar was geweest.
Met modder gooien was stap 1 van TS zelf op facebook.........en dat was toch echt al een hele poos geleden........niemand heeft mij toen gehoord alleen TS zelf middels pb.

Cardy....dat is precies wat ik bedoel.........let it go!!!!
Zoals gezegd was ik er al lang klaar mee todat TS zelf weer zonodig moest beginnen.
Ik hoop dat het nu dan hiermee wel klaar kan zijn

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:34

Snap volledig de frustratie van beide kanten. Eigenlijk stoken jullie steeds elkaar vuurtjes op. Heb dit ook eens gehad met een hengstenhouder, zij bleef mij checken/lastig vallen en kon het dus niet los laten. Heel erg vervelend en daar ga je zelf ook soms gekke dingen van doen (en ik wilde het liefst wel dat het goed kwam tussen ons, maar ondanks dat ze 2/3x zo oud was moest ik de wijste/volwassenen zijn).

Maar.. Probeer haar te negeren en andersom. Dat is echt het beste voor beide, want in dit gevecht komt geen winnaar. Afspraken zijn niet nagekomen en jullie denken anders over het houden van de vogels. Tenzij jullie beide water bij de wijn willen doen, wordt het alleen maar erger als jullie elkaar steeds blijven opzoeken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:39

Maar ik liet het al rusten....ook na de facebook actie.
Het is alleen erg vervelend dat dat niet van 2 kanten komt.
En dan word je boos inderdaad.
Ik had er met geen woord over gesproken openbaar omdat ik dat gewoon not done vind.
Er hoeft geen winnaar te zijn maar sjemig zeg......hou er ook gewoon een keertje over op.
Ik zoek bewust TS niet op......al die tijd al niet.
Maar ben er wel een beetje klaar mee dat ik wel steeds steekjes moet krijgen.
Maar ik hoop dat het nu dan klaar mag zijn.
Ik zag ook even geen andere uitweg meer.

Amandavd

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:41

Jullie zijn allebei fout, en kunnen beide soms een manier van reageren hebben door de toon die jullie gebruiken of woordkeuze, wellicht dat het vuurtje daar nog wat meer aanwakkert. Zullen we nu weer on topic gaan? Jij bent er klaar mee, zij is er klaar mee, een berg zand erover en lekker je eigen ding gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:42

Ik heb je steeds met rust gelaten. Dat je nu moedwillig dit topic opzoekt en zelfs via FB priveberichten verspreid dat mijn vogels ziek zouden zijn en ik mensen belazer. Daar word ik boos over. Het is dat ik het via anderen te horen krijg steeds... Maar dat heb ik ook nooit openbaar met je besproken.
Daarnaast heb ik je nooit genoemd. Via pb hier op bokt wilde ik, nadat je me voor handelaar uitmaakte, idd niet meer met je praten. Dat heb ik je toen laten weten en je volgende pb's ongeopend weggegooid.

Zou fijn zijn als dit nu eens klaar is inderdaad. Het begint vermoeiend te worden :)
Ik heb je al een paar keer uitgenodigd om eens in het openbaar uit te praten ipv dit gedoe. Heb wel iets beters met mijn tijd te doen en ik gok jij ook? :)
Je bent nog altijd welkom, hoor.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-06-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:43

Amandavd schreef:
Jullie zijn allebei fout, en kunnen beide soms een manier van reageren hebben door de toon die jullie gebruiken of woordkeuze, wellicht dat het vuurtje daar nog wat meer aanwakkert. Zullen we nu weer on topic gaan? Jij bent er klaar mee, zij is er klaar mee, een berg zand erover en lekker je eigen ding gaan.

Ik laat het verder zo......fijn als het nu dan eindelijk klaar zou zijn, dan kunnen we ieder weer gewoon in alle rust verder waar we gebleven waren

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:00

Quartel, ik vind je topics altijd erg leuk en lees ze met plezier, maar dit valt me dan van je tegen... Waar twee kijven, twee schuld inderdaad. Maar ik vind het erg jammer dat je hiermee een topic verpest. :n

Uiteraard weet ik beide kanten van het verhaal niet, maar het contact waar jij het over hebt kan ik mij absoluut niet in vinden. Ik heb via PB (en ervaar dat ook zo in het topic) goed en leuk contact met Cayenne. Ze beantwoord mijn vragen en geeft aan wat haar het beste lijkt. Nergens heb ik 'strubbelingen' ervaren. :)

Wat er op het parkietenforum gebeurt hebben wij in dit topic geen zak mee te maken, houdt het dan ook daar aan die kant of nog beter, houdt het privé, je haalt nu een bepaalde spanning naar het topic wat niet nodig is. Lees dit niet als kritiek, maar als een feedback. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar zoals ze zegt, ga dan langs en praat daar erover, niet niet, niet via PB. ;) Het zou jammer zijn als mensen moeten TeMmen om zoiets onbenulligs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:04

Hier is Loesje van de kaart, heb geen idee wat gebeurt is, maar ze lijkt niet helemaal lekker. Heb even de scheiding ertussen geschoven zodat ze even rustig alleen kan zitten. Heb haar wat 'booster' in het drinken gedaan en wat vers eivoer neergezet. Mijn arme schizofreentje... -O- Ze ziet er ook heel 'vettig' uit, ze heeft dus duidelijk haar veren niet gepoetst.

Ik had Kay de foto van Herrie / Harrie laten zien, zegt ie "Hoort die zo mislukt te zijn?" _O- Heb hem maar even uitgelegd hoe het zat en toen kwam er een "Ohhhhhh, dan is het goed" uit. :+ Arme Herrie. :(:) Als we er nou Harry op zijn English van maken, kunnen we er Prins Herrie van maken. :)) :))

Trouwens Cayenne, wat lijkt jou het beste qua vervoer? Omdat ze toch wel even in de auto moeten natuurlijk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:08

KimD....naast pipo ben ik ook nog mens....... :+
Mijn schuld was dat ik me niet voldoende ingelezen had over prijzen en kleur mutaties......
Mijn doel was niet een topic verpesten maar iets onbenulligs laten rusten.
Zoals ik heb begrepen is mijn doel dan gelukkig ook behaald.
Dat is iets wat onderling duidelijk geen kans van slagen heeft gehad helaas.
TS had het prive moeten laten want het was ook prive gestart.
Ik vind niet dat die fout mij toe komt,ik had tot noch toe nergens wat laten horen ten slotte.
Je zult van mij ook nergens een dergelijke actie terug zullen vinden, ik denk dat dat ook voldoende zegt.
Temmen is niet nodig hoor......dit zullen mijn laatste woorden zijn en als er nog vragen zijn staat mijn pb gewoon open.

Het is nu opgelost en dat is fijn.
Cayenne gaat gewoon verder met mooie en lieve vogels kweken en ik ga binnenkort mijn nieuwe vogeltje elders ophalen........ik wens TS veel plezier en succes met het hele vogel gebeuren en ga zelf genieten van onze nieuwe baby.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 11:35

KimD schreef:
Hier is Loesje van de kaart, heb geen idee wat gebeurt is, maar ze lijkt niet helemaal lekker. Heb even de scheiding ertussen geschoven zodat ze even rustig alleen kan zitten. Heb haar wat 'booster' in het drinken gedaan en wat vers eivoer neergezet. Mijn arme schizofreentje... -O- Ze ziet er ook heel 'vettig' uit, ze heeft dus duidelijk haar veren niet gepoetst.

Ik had Kay de foto van Herrie / Harrie laten zien, zegt ie "Hoort die zo mislukt te zijn?" _O- Heb hem maar even uitgelegd hoe het zat en toen kwam er een "Ohhhhhh, dan is het goed" uit. :+ Arme Herrie. :(:) Als we er nou Harry op zijn English van maken, kunnen we er Prins Herrie van maken. :)) :))

Trouwens Cayenne, wat lijkt jou het beste qua vervoer? Omdat ze toch wel even in de auto moeten natuurlijk.

Arme Loesje :(:) Moet ze geen ei leggen of in de rui?
Anders even een foto maken. Let goed op dat ze wel eet en drinkt met dit weer :(:)
Als ze echt bol zit lijkt me niet dat ze zich fijn voelt.

Ik zou qua vervoer voor een klein bakje/doosje kiezen. Wel groot genoeg dat ze er beiden inpassen, maar niet dat ze teveel kunnen fladderen ivm beschadigingen.
En een handdoek die je er overheen kunt leggen zodat het donker word. Dan gaan ze vaak netjes slapen tot ze thuis zijn :j
Trosgierst erin helpt ook altijd :D

Quartel, jij hebt jouw waarheid en ik de mijne. Laten we het daar op houden en gewoon weer verder gaan waar dit topic voor was bedoeld :)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:19

Cayenne schreef:
Vergat het vanochtend nog helemaal te melden omdat we vannacht nogal wat paniek hebben gehad in de voliere, maar Flint van Blyth is ook uitgevlogen :D

Arme Harry, wat ziet hij eruit _O-

<3 Eindelijk! Heb al dagen voor de cam gehangen in hoop dat ik hem al zou zien rondvliegen! Ga straks weer even kijken of ik hem kan zien! :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 12:22

Hij verstopt zich meestal achter het achterste broedblok (waar hij dus ook uitgesprongen is :P) Ik heb hem al twee keer op een stok gezet en dan blijft hij wel netjes zitten, maar hij vind die vreemde vogels (letterlijk en figuurlijk :D ) nog best heel spannend. Toch kan hij al verbazend goed vliegen. Net landde hij bovenop Hera, die daar iets minder enthousiast over was en heel dramatisch ter aarde stortte :')

Ik denk dat ik morgen Ruby en Lotus naar binnen haal. Ik denk dat in ieder geval Ruby daar wel aan toe is :j

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:39

Haha arme Hera :')
Misschien kan hij straks nog wat vliegles geven aan mijn valk vrouwtje, die bakt er na 3 jaar nog steeds niks van :+

Ik ga Ruby straks stiekem ook wel missen als hij straks binnen zit en weg is, ik vond hem altijd zo leuk om naar te kijken! :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 13:41

*\%/* *\%/* *\%/* IT'S A BOY! *\%/* *\%/* *\%/*

Angel Wings' Daiquiri
Roepnaam Quiri of Kiri :D
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:43

Wwoooeeeeehhhh!
Wat een gave naam ook!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 13:46

Het betekent 'Wit Wonder' in één of andere vage taal :')
Maar het schijnt ook een cocktail te zijn _O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:53

Wat goed Cayenne!!! *\o/*

Ik moest inderdaad meteen aan de cocktail denken! Lekkerrr!! :Y)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 13:57

Ben er stiekem ook best blij mee! Als het een popje was geweest had ik het echt niet kunnen houden, maar ik was er al wel best gek op (en vriendlief eigenlijk ook wel :P ).

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:05

Oh wat leuk!! :D
Erg leuke naam ook! :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:12

Als het goed is moet je Flint op een stok zien zitten. Heb hem er net op gezet :D

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:25

Ja ik had hem net eventjes gezien! erg leuk! :D
Helaas werd hij daarna omver gevlogen door Zazou of phoenix, arm vogel :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:10

Alle vogels houden een middagdutje geloof ik. Saai in de volière.

Ik heb Cayenne's vriend maar bekeken. Ik dacht eerst dat hij door de schutting aan het gluren was, maar hij gaf de planten water.. Lol

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:12

Aardbeitjes hebben ook verzorging nodig :P
Het is siësta :D Veel te warm voor de vogels om te spelen, denk ik :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:12

-Namiro- schreef:
Alle vogels houden een middagdutje geloof ik. Saai in de volière.

Ik heb Cayenne's vriend maar bekeken. Ik dacht eerst dat hij door de schutting aan het gluren was, maar hij gaf de planten water.. Lol

Hahahaha :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:17

Die volierecamera is dan ook eigenlijk stiekem om te gluren bij de buren <<) <<)