Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:04

Oooooow wat is die gier lelijk zo := aaaaah arm beest :')
Issie nou zo dik ook, of zit hij gewoon echt onvoordelig hahahaahahha

Wat zijn de babies mooi zeg!!! Vooral de witte!!!
I LOVE DE WITJES!!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:33

Oh wat is die baby van Djinti mooi en lief <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:41

Harrie is niet lelijk hoor :D Hij had zich net gepoetst en daarom zet hij op de foto net toevallig zijn veren uit :D
Over 2 weken zie je er gelukkig niets meer van :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:55

Die foto van harrie, hoe onvoordelig _O- ik heb hardop moeten lachen gewoon :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:03

Foto's *\o/*

Je Djintibeebie is ook onweerstaanbaar...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:09

De kale Harrie woestijn. Donald duck lezers weten dan wel wat ik bedoel. Ze is flink bezig geweest met plukken zeg. Poe

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:53

Stille meelezer komt onder d'r steen vandaan gekropen. Door dit topic ben ik valkparkieten leuk gaan vinden, ben vooral fan van Djinti en Phoenix.

Ik loop al een poosje met een vraag rond: De ouders van Djinti, Ghost en Geisha, zijn die nou ook tam/geneigd tot tamheid?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:01

Ghost en Geisha zijn zelf niet tam omdat de vorige eigenaar daar geen aandacht aan heeft besteed (Britt en Breitling komen er ook vandaan en zijn ook niet tam). Djinti heb ik zelf tam gemaakt :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:14

Kan je ze op latere leeftijd nog tam krijgen Cayenne? Of laat je het liever zo?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:38

Cardy, het kan wel, maar dat geeft vaak in het begin zoveel stress bij de vogel dat ik dat sneu vind. Dan zou je de vogels binnen in een kooi moeten zetten en de vogels die hier niet tam zijn, zijn de vogels die alleen volieres gewend zijn. Door de stress gaan ze dan vaak fladderen en beschadigen ze zichzelf snel. Dus dan hoeft het van mij in principe niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een aantal vogels als niet-tam kocht, maar die alsnog halftam geworden zijn. Bijvoorbeeld Merel en Marabi vinden het prima om uit de hand te eten en Merel komt soms zelfs op mijn schouder zitten. Dat is toch wel een teken dat het qua vertrouwen wel goed zit :j Maar ik ga ze niet dwingen verder. Als ze niet willen is dat ook prima :j

Vanochtend zijn beide piepeitjes geboren! Bij Joy/Jade was het al droog en net bij Djinti/Yeti was het kleintje zelfs nog nat! Ik gok dat het een half uurtje oud is :+:

Ik mocht rustig kijken van Djinti, dus even snel een foto gemaakt en verder met rust gelaten :+:
Afbeelding

En verder verwacht ik ieder moment de resultaten van de geslachtstest van het witje terug.
Wat denken jullie? Man? Pop? Ik weet het serieus echt niet deze keer _O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:51

Als ze nat zijn zien ze niet eens herkenbaar als vogeltje :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:54

Leuk he?....als die grappige vogeltjes.....
Ik vind ze ook zo vreselijk lief...allemaal....ook die van TS.
Ik had als eerste eentje besteld........ik kreeg een pb van TS dat ik eerste keus had.
Dat is allemaal terug te lezen in het begin van dit topic.
Helemaal blij mee dus ik kon me richten op die geweldige foto`s die kwamen.
Ook wist ik wat de prijs was van mijn inmiddels gereserveerde vogeltje.
Helemaal duidelijk allemaal tot zo ver.
Ik baalde als een stekker dat ik dan ineens in dit topic moest lezen dat precies dat vogeltje waar ik voor gevallen was naar een andere bokker ging. Die was dus ineens verkocht.,.......daar gaat dan je eerste keus.
Ik heb er over geklaagt en vond het erg jammer maar ok......een fout maken is menselijk dus gras er over en wachten op een volgende. Ik wil er ook geen boel gedoe over te slotte.
Nu maakte ik dus kenbaar wat voor kleur ik het liefst zou willen........
Maarja.....die was dan wel duurder zo kreeg ik te horen...toch TS????
Erg jammer dat je dat dan niet gelijk verteld had want dan had ik dat gelijk geweten.
Ik voelde me erg in de maling genomen en berichtte terug dat het misschien beter was als ik even verder zou gaan kijken omdat vertrouwen toch ook wel belangrijk was.
Vervolgens krijg ik bericht terug dat TS me er eentje had willen geven vanwege de "vergissing"
maar dat nu niet meer deed want......dat zal ik niet herhalen, ik verwacht dat ze dat zo zelf wel doet.
Ik was hoe dan ook een slechte baas in de ogen van TS en ga maar door.......erg jammer aangezien TS mij verder heel niet kent.

Goed....het verhaal daar gelaten onze deal werd no deal en voor mij was het afgesloten, ik ging gewoon verder kijken, niks aan de hand.
Tot ik ineens op facebook ons hele verhaal las in het parkietenforum.......
Voor TS was het duidelijk niet afgesloten.
Ik heb een bericht gestuurd dat ik gehoopt had dit op een volwassen manier afgesloten te hebben en ik dit gedrag echt niet kon waarderen.
TS mocht er mee stoppen anders had ik ook nog wel het een en ander op mijn kerfstok.
Ik vond het alleen niet netjes dat openbaar te zetten omdat ieder op zijn eigen manier toch echt gewoon zijn best doet en ik er niet veel voor voel om mensen openbaar af te zeiken.
Al die tijd heb ik mooie praatjes gehoord maar nu kreeg ik de eer de andere kant te leren kennen.
Het werd stil dus ik heb het door geslikt en was er weer klaar mee.
Totdat er nu dus in 1 van mijn eigen topics weer over begonnen werd.
Goed TS......je zal ongetwijfelt goed zijn voor je dieren maar echt slim is het niet om dingen niet los te laten en vooral door te gaan met oude klanten openbaar af te zeiken omdat ze niet willen slikken dat jij steeds je afspraken eenzijdig veranderd. Ik wilde het laten rusten maar kennelijk heb jij daar ernstig veel moeite mee.
Erg jammer weer.
Daarom wil ik je dan op deze manier maar vragen om het gewoon te laten voor wat het is want echt waarderen kan ik het niet namelijk.
Ik denk dat jij aan mijn nieuwe kweker gerust kunt vragen of ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten....ik betaal namelijk het dubbele voor een kleur puur omdat ik die van een goede kweker wil. Daarnaast denk ik niet dat jij kunt bepalen wie wel of geen goede eigenaar is zonder dat je die persoon kent.
Dat zijn echt geen leuke dingen om te horen en openbaar te lezen.

i rest my case.......tenzij je op facebook graag nog even door kletst hier over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:56

Quartel, ik word een beetje moe van je hetze. Ik snap dat je teleurgesteld bent, echt :) Maar jouw manier van dieren houden strookt niet met de mijne en het is mijn goed recht om vogels te weigeren wanneer ik daar geen goed gevoel over heb. Verder ga ik er niet op in en zeker niet in dit topic. Je laat jezelf nogal kennen en dat is niet de eerste keer. Ik vind het een beetje zielig worden zo. Kom eens langs en praat je frustraties lekker op een volwassen manier uit.

Veel plezier met je vogels en succes! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:58

Ik heb jou niet openbaar voor paal gezet Cayenne met alle verdraaide feiten die je er bij verzon.
Je kunt het erg goed, mijn complimenten....zoals jij alles in jouw straatje praat.
Je hebt gewoon een probleem met mensen en stampvoet als je je zin niet krijgt.
Lekker volwassen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:58

Prima :j Wat jij wilt. Ieder zijn eigen waarheid. Ik steek mijn energie liever in mijn vogels.

Die vandaag heerlijk een badje krijgen ivm de hitte {:}

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:00

Ik vind de Djinty baby zoooo lief ♡♡ ben benieuwd wat er uit de test komt! Als t n man was bleef hij toch?

Helaas gaat mn eigen huisje nog niet door dus moet nog even wachten... maar in de tussentijd blijf ik mee genieten van de verhalen en foto's :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:00

Ik heb ook de berichten in jou topic gelezen quartel.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie beiden onvolwassen bezig zijn.

Als Cayenne inderdaad alles op facebook heeft gegooid, dat is heel erg lelijk gedrag, maar eerlijk gezegt quartel, jij doet nu exact hetzelfde. Je had ook " the bigger man" kunnen zijn en er niet op reageren, of althans niet openbaar.

Jullie zijn nu openbaar naar elkaar aan het moddergooien omdat jullie het niet eens zijn met elkaar, doe dat lekker prive zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door PowerReiner op 26-06-15 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:01

Als het een man is blijft het idd, maar ik twijfel gigantisch := Soms zie ik er echt een man in, en dan tien seconden later zeg ik: pop :+

Edit: ik heb niets op FB gezet :) En verder wil ik er idd geen woorden aan vuil maken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:04

PowerReiner schreef:
Ik heb ook de berichten in jou forum gelezen quartel.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie beiden onvolwassen bezig zijn.

Als Cayenne inderdaad alles op facebook heeft gegooid, dat is heel erg lelijk gedrag, maar eerlijk gezegt quartel, jij doet nu exact hetzelfde. Je had ook " the bigger man" kunnen zijn en er niet op reageren, of althans niet openbaar.

Jullie zijn nu openbaar naar elkaar aan het moddergooien omdat jullie het niet eens zijn met elkaar, doe dat lekker prive zou ik zeggen.

Na het facebook gedoe heb ik haar persoonlijk benaderd........omdat ik openbaar gewoon echt aso vind en daar niet aan mee wil werken.
Voor mij was het daarmee klaar.
Nu zijn we weer een poos verder en vind ze het kennelijk nodig ook nog in mijn topis door te gaan.
Erg jammer maar ook ik heb zo mijn grenzen.
Prive bespreken was eerder ook al zonder succes, dus vandaar dan maar deze keus hoe rot ik dit ook vind.
Maar het moet gewoon ook een keertje op gaan houden.
Was ze niet in mijn topic ook nog door gegaan had niemand mij verder gehoord.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:09

Ik ken Cayenne niet op bokt na dan, en wat ik er verder ook van vind maakt niet uit, maar de reactie die ze in jouw topic gaf Quartel is niks mee. Ze geeft aan wat ze vindt over het met de hand voeden, en daar kan ik echt niet uit halen dat ze het over jou heeft, of ook maar iets over jouw insinueert. De ophef die volgt komt vervolgens van jou af.

Ik ken haar verder dus ook niet, maar als ik vragen zou hebben over vogels etc, dan zou ik zeker naar haar gaan. Je hoeft mensen die super zijn voor hun dieren niet altijd aardig te vinden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:13

Vergat het vanochtend nog helemaal te melden omdat we vannacht nogal wat paniek hebben gehad in de voliere, maar Flint van Blyth is ook uitgevlogen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:16

Ik ben uit pure nieuwsgierigheid in het andere topic gaan spieken maar had ik quartels reactie hier en daar ieet gelezen had ik idd echt niet geweten over wie het had kunnen gaan en had ik het gewoon als algemeen bericht opgevat
Weet niet hoe wie wat en waar... maar denk wel dat de hele discussie idd achter de schermen hoort ...

En natte donsjes zien er idd erg ... niet vogelig uit :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:18

Je hoeft elkaar helemaal niet aardig te vinden.
Ik heb ook nooit beweerd dat TS niet goed voor haar vogels is want dat zal ze ongetwijfelt wel zijn.
De verwijten die in dat zelfde bericht staan kreeg ik eerder via pb van TS dus ik heb zeker reden aan te nemen dat dit wel op mij slaat.
Die woorden zijn echter alleen in pb terug te vinden want ik hield de eer aan mezelf en liet het rusten.
Ik zag dan ook geen reden het voor haar te verpesten doot hiermee naar buiten te komen.
We hadden geen klik...nou ok dat heb je soms.
Dan laat je het daar bij en kijk je verder.....niks aan de hand.
Word er een keer lelijk gedaan....sja...dat zegt dan genoeg over de persoon maar je stuurt even een pb en dan stap je daar overheen en je gaat verder met verder kijken.
Maar als er dan na maanden weer zonodig over begonnen moet worden dan word je dat gewoon zat, ik denk dan bij mezelf joh....word eens volwassen en laat dingen rusten was zo dramatisch was het niet.
Ik los altijd dingen met mense persoonlijk op en ben gewent dat dat in alle eerlijkheid gewoon altijd oplosbaar is.........alleen in dit geval bleek het even anders te zitten........Mensen die mij kennen hier weten dat ik zo normaal gesproken ook heel niet in elkaar steek. Ik werd nu ook even echt met mijn rug tegen de muur gezet......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:22

Ja maar waarom zou je... er stond geen naam of toenaam bij tot jouw eigen reactie... ik snap heel goed dat als je met de situatie te maken hebt het niet tof is, maar niemand van ons heeft er iets mee te maken en niemand wist waar het over ging of over wie. . En nu is er opeens een openbare modderslinger partij. Doodzonde van dit topic en het andere topic

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:27

waar twee kijven hebben twee schuld..
Via dat andere topic wordt door jullie beide al flinke steken onder water gegeven. Waarom? Wat willen jullie beide hiermee bereiken? Het mag duidelijk zijn dat het niet helemaal netjes is verlopen en dat jullie beide hier van balen. Dat is dan tenminste 1 ding waar jullie het over eens zijn :) .

Laat elkaar met rust en als jullie toch beide verder willen posten in dat topic? Prima. Block elkaars berichten, negeer het of reageer normaal zonder steken onder het water te geven.