[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:09

Twijfel is hier ook nog heel erg wat nou beter is om 1 of 2 hondjes gaan nemen. Dit omdat het hondje wel eens alleen thuis moet blijven.
(max 3 uurtjes)

anneliesdj

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:25

3 uurtjes alleen zijn is geen reden om 2 hondjes te nemen.

Waarom neem je een tweede kind?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:24

Ik zou sowieso nooit twee honden of pups tegeljjk nemen. Zie er eerst maar eens een opgevoed en stabiel te krijgen. De gigantische tijdsinvestering die je in een pup moet steken, moet je dan verdelen. Resultaat: twee pups die elkaar geen manieren bijbrengen maar wel streken en half de tijd om ermee te trainen of het op te lossen. Dan nog noet gesproken over de rangordeproblemen die twee jonge honden van dezelfde leeftijd kunnen krijgen. Als je te.lang van huis bent, kun je beter geen hond nemen ipv twee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:51

Ash_ schreef:
Twijfel is hier ook nog heel erg wat nou beter is om 1 of 2 hondjes gaan nemen. Dit omdat het hondje wel eens alleen thuis moet blijven.
(max 3 uurtjes)

2 honden tegelijkertijd nemen is heel onverstandig, google maar eens hoe vaak dat fout gaat. Een hond opvoedebn is al lastig als je ook andere dingen te doen hebt (werk/huishouden/hobbies etc) laat staan twee, en dan moet je het ook nog afzonderlijk van elkaar doen want anders wennen ze niet aan apart zijn... bad idea

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:01

En af en toe 3 uurtjes alleen thuis blijven is voor de meeste honden geen enkel probleem, hoor. Daar wennen ze gerust wel aan.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:26

Bedoelde ook meer over een tijd een tweede erbij. Niet tegelijk. Weet indd dat dit vaak niet goed gaat heb ik ook gezien bij mensen in de familie. Maar denk toch het bij 1 te houden omdat die niet veel alleen zal zijn.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:27

Ash_ schreef:
Hele tijd geleden heb ik hier ook al een omschrijving/beschrijving geplaats. We krijgen komende week 2 hondjes te logeren en dan kunnen we echt kijken of het haalbaar is een hond te nemen in combi met ons werk (onregelmatig)
Daarna (indien dus mogelijk) willen we na de vakantie voor een hond gaan kijken.

We zoeken naar een kleine/middelmaat hond, een maatje, om mee te wandelen, spelen en knuffelen. Liefst een hond die niet te veel verhaard.

Hond zou in een woning komen van 100 vierkanten meter, beide zijn we ervaren met honden (vriend iets minder) Heb zelf al diverse honden opgevoed, bereid om cursus te volgen (samen met mijn vriend)
Waaks is niet geheel nodig maar wel prettig wanneer iemand aanbelt bij de woning.

Ben zelf niet zo van de terriers.

Meer info nodig?

Wat voor mij ook een must is dat de hond mee naar stal kan, dus los kan lopen en met paarden om kan gaan. Ik weet dat die gedeeltelijk aanleren is maar wil dus geen bangaangelegde hond.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:59

Zou het verstandig zijn om een hond te nemen als je gezin niet elke dag de hele dag thuis is? Er is zijn bij ons minstens 1 of 2 dagen per week dat er vanaf 8/9 uur 's ochtends tot 4/5 uur 's middags niemand thuis is.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:50

Hallo,
Deze vraag is misschien een beetje off-topic, maar is er iemand die 'ervaring' heeft met een franse buldog?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:02

Daar ben ik mee opgegroeid, wat wil je weten? :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:34

IsaCalixa schreef:
Zou het verstandig zijn om een hond te nemen als je gezin niet elke dag de hele dag thuis is? Er is zijn bij ons minstens 1 of 2 dagen per week dat er vanaf 8/9 uur 's ochtends tot 4/5 uur 's middags niemand thuis is.

Als je ervoor kunt zorgen dat de hond flink wordt uitgelaten vóór je weggaat en door iemand tussen door dan moet dat voor twee dagen per week wel kunnen lijkt me. Maar betekent wel dat je dan savonds niet wéér de hond alleen kan laten.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:08

VogeltjeM schreef:

Vooral hun karakter, en dingen waar ik zeker op moet letten als ik er een zou hebben :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:37

IsaCalixa schreef:

Als je de rest van de week voldoende tijd hebt om actief te zijn met de hond én iemand kunt regelen die op die 2 dagen rond de middag de hond nog even meeneemt voor een flinke wandeling, dan moet dat wel kunnen. Wel zou ik dan een herplaatser nemen, een pup kost je teveel tijd met opvoeden en zindelijk maken en dat is niet alleen de eerste 2 weken.
Lisse schreef:
VogeltjeM schreef:

Vooral hun karakter, en dingen waar ik zeker op moet letten als ik er een zou hebben :)

Vooral opletten met aanschaf, komen veel afwijkingen voor, lees je goed in!
Zijn doorgaans lieve, grappige, eigenzinnige hondjes maar persoonlijk zou ik geen ras willen dat zo ongezond is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:41

Bij de Franse Bulldog moet je heel goed letten op hun ademhaling. Snurken is niet 'schattig' maar een teken dat het ademhalingssysteem niet voldoende ontwikkeld is om normaal te kunnen ademen. Ik zie ze hier ook wel eens lopen, degenen met hele kleine neusgaten, en die lopen in de zomer amechtig te hijgen bij een tempo waar een slak nog aan voorbij gaat. Wil je iets meer zekerheid op dat vlak kan je ook overwegen voor een kruising te gaan. En anders zoeken naar een goede fokker, eentje die eerlijk is over dit probleem binnen het ras. Zodra een fokker zegt dat er niets aan de hand is, dat het roddelpraatjes zijn, en dat ze allemaal prima kunnen ademen moet je wegwezen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:06

Behalve de ademhaling zijn er meer dingen die veel voorkomen, dus zorg dat je op de hoogte bent.
En wil je actief zijn met je hond, ook in de zomer? Dan is een franse bull zeker niet iets voor je.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:03

Hoi, ik ben samen met mijn ouders op zoek naar wat voor hond(je) bij ons past, maar hoe/waar kan ik dat het best doen? Zo'n test op internet brengt me niet veel verder.. Wat eigenlijk ook wel logisch is. Hoor het graag :) groetjes!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:16

Wat zijn de wensen? Zo maar in het wilde weg zoeken is meestal niet erg efficiënt..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:20

Wat zijn jullie wensen? Wil je groot of klein, moet het een leuk huishondje zijn of wil je er actief mee sporten? Watvoor karakter en uiterlijk spreekt jullie aan? Hebben jullie ervaring met honden of wordt dit de eerste? Enz. enz.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:13

We willen graag een klein tot middelmatig hondje, het liefst overal mee naar toe. We wonen in een groot huis en hebben een grote tuin. Hij moet gewoon lekker een keer per week een grote wandeling kunnen maken, elke dag zullen we gewoon lekker met hem buiten spelen en uitlaten. Het wordt ons eerste hondje, het moet een lief dier zijn. Ook hebben we nog 2 katten, dus dat moet wel kunnen klikken. Eigenlijk gewoon een lekker actief beestje met een speels en lief karakter.

Zoals ik al zei, we hebben bijna geen ervaring met honden, (paar keer per jaar is het hondje van een kennis bij ons, een chihuahua, een weekje bij ons.) dus hoop ik dat jullie me een stuk verder kunnen helpen!
Groetjes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:58

Ik denk aan een Markiesje, Poedeltje, Bologneser, Japanse spaniel, Havanezer, Boston Terrier.
Zijn allemaal leuke gezelschapshondjes en prima geschikt voor beginnende hondeneigenaren.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:52

ik ga mee met Anneliesdj, een leuk gezelschapshondje lijkt me wel gepast voor jullie. :) mischien een chihuahua sinds jullie daar al wat ervaring mee hebben?

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:12

Bedankt! Chihuahua vinden we iets te klein, ivm de paarden enzo haha
Nu zaten we fotos te kijken van het markiesje, info gelezen enzo, en we vinden het echt een prachtig dier!
Maar nu zat ik eigenlijk te denken, waar kun je het best een hondje kopen? Het is nog helemaal niet zeker, maar ik vroeg het me af. Ik heb het er namelijk niet zo op om zomaar via marktplaats een dier te kopen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:36

Heel verstandig!

Wat altijd goed is om mee te beginnen, is rasverenigingen zoeken van rassen die jullie leuk vinden. Voor het markiesje is dat http://www.markiesjesvereniging.nl. Fokkers die fokken via zo'n vereniging fokken in ieder geval "volgens de regels" en met stamboom. Je kunt alle rassen vinden op de site van de Raad van Beheer, da's zeg maar de grote overkoepelende baas van rashondenverenigingen in Nederland. Die site vind je hier: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/h ... asgroepen/ , en bij de omschrijvingen van de rassen vind je dan ook gelijk een link naar de rasvereniging.

Natuurlijk blijft het belangrijk om zelf ook eens polshoogte te nemen bij fokkers; maar zo kom je in ieder geval al een heel eind :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:54

Emma 21Nobel, kijk ook eens naar de Softcoated Wheaten terriër, de Ierse terriër of deTollington Retriever. Allemaal een maatje groter dan het Markiesje, maar prima gezinshonden.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:17

Tollington retriever?? :Y)

Nee, de Nova Scotia duck tolling retriever past m.i. niet in het plaatje om eens per week een flinke wandeling te doen...